Oksettaa tuo homovastainen kampanja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokainen tekee henkilökohtaisesti kuten parhaaksi näkee, mutta toisten käännyttäminen ja leimaaminen on julmaa ja aika keskiaikaista nykyiseen (jonkinlaiseen) tasa-arvoedistykseen nähden.

Siis joo, jokainen nimenomaan tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mut toi tyttö koki asian noin ja mun mielestä hänellä on oikeus kertoa näkemyksensä. Nettikin on varmasti erilaisia näkemyksiä täynnä ja löytyy varmaan satoja tarinoita, joissa joku kertoo eheytyneensä tulemalla kaapista ja alkamalla elää avoimesti homoseksuaalina. Joten, tämä on vain yksi kertomus, monien kertomusten joukossa. Ihmiset valitsee ne kertomukset, joita kuuntelee.

nii-in se on ihan totta, että on vaikea sanoa ulkopuolisena, onko tällainen kampanja Jumalan tahto. Jos se on, niin loukkaantumista en pidä kovin pahana asiana, ihminen sitten valitsee mitä sille tekee.

suuttuu tai muuttuu, sanotaan.

Toisaalta on mustakin vähän arveluttavaa, jos kampanjassa nostetaan nyt yksi synti ylitse muiden. Tai tuetaan minkäänlaista syrjintää, silloin tuskin ollaan oikealla asialla, vaikka kuinka "totuuden" sanoja puhuttaisiinkin.

Evankeliumi on siinä mielessä yksinkertaisempi, ettei se jaottele ihmisiä, sen kummemmin. Ja toisaalta ehkä moni nykyään luulee, että homous on jotain "Luojan luomaa minua". Että voihan se herättääkin, siis tuon tytön viesti..

Jos yksi ihminen tai uskonnollinen ryhmittymä määrittelee homoseksuaalisuuden synniksi tai olevan jotain mikä ei ole luonnollista ja jumalan luomaa, ei se tarkoita sitä että koko kansakunnan pitäisi ajatella samoin.

Mikä valta yhdellä ryhmällä on oikeasti alkaa sanomaan toisia sairaiksi tai luonnottomiksi vain koska itse uskovat erilailla? Uskovat pitää suvaita ja heillä pitää olla vapaus sanoa mielipiteensä mutta he voivat kyllä kulkea hyvinkin häilyvillä rajoilla mitä tulee syrjintään ja yksilönvapauteen? Ei kuulosta kovin tasavertaiselta ja eniten olen huolissani minäkin siitä mitä tuollaiset kampanjat tekevät nuorille jotka vielä etsivät itseään ja ovat hyvinkin alttiita kaikenlaiselle aivopesulle : /

Myös niiden jotka eivät homoseksuaaleja hyväksy pitäisi muistaa että se ei tosiaan ole enää sairaus eikä laitonta. Jokaisella on oikeus lain edessä olla sellainen kuin haluaa kun ei toisia satuta, eikä mikään jumala sitä voi poistaa.

[QUOTE="Heppis";23419034]3. Moos. 18:22
Room. 1:26-27
1. Kor. 6:9
Siinä muutama kohta homoudesta

Ei pidä tappaa. Raamatussa puhutaan anteeksiannosta ja siitä että kaikki tässä ollaan syntisiä eikä kukaan sitä ensimmäistä kiveä voi heittää. Mutta jos haluaa raamatun mukaan elää niin sieltä voi sitten katsoa mikä on syntiä ja tehdä siinä parannusta.[/QUOTE]

"13. Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

Vai eikö tämä koske biseksuaaleja naisia tai lesboja?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23419106:
Siis joo, jokainen nimenomaan tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mut toi tyttö koki asian noin ja mun mielestä hänellä on oikeus kertoa näkemyksensä. Nettikin on varmasti erilaisia näkemyksiä täynnä ja löytyy varmaan satoja tarinoita, joissa joku kertoo eheytyneensä tulemalla kaapista ja alkamalla elää avoimesti homoseksuaalina. Joten, tämä on vain yksi kertomus, monien kertomusten joukossa. Ihmiset valitsee ne kertomukset, joita kuuntelee.

Harvan kertomuksen ympärille rakennetaan kokonaista käännytyskampanjaa.

Arkkipiispa Kari Mäkinen arvostelee kristillisen nuortenmedian Nuotan uutta mediakampanjaa, kertoo kirkon tiedotuskeskus. Internetissä ja hengellisellä TV7-kanavalla näkyvän Älä alistu! -kampanjan mukaan homo- ja biseksuaalisuudesta voi parantua kristinuskon avulla.

— Olen ajatellut erityisesti niitä homoseksuaaleja, jotka mieli arkana kysyvät, voinko olla omana itsenäni näkyvä, täysiarvoinen ihminen vai pitääkö minun kätkeytyä ja vaieta. Heille haluan sanoa: sinä olet arvokas, Jumalan luoma ihminen omana kokonaisena itsenäsi juuri sellaisena kuin olet. Sinulla on oikeus rakkauteen, läheisyyteen ja lämpöön. Et ole oman identiteettisi takia rikollinen, sairas tai erityisellä tavalla syntinen, Mäkinen sanoo.

Arkkipiispan mukaan nyt meneillään oleva keskustelu ei saa johtaa toisen ihmisen vähättelyyn tai tämän identiteetin torjumiseen.

— Kampanja, joka keskustelun on käynnistänyt, ei ole kirkon järjestämä.

Tästä huolimatta kampanjassa ovat mukana Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys ja Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys, jotka ovat kirkon kansainvälisen työn järjestöjä.

Arkkipiispa tyrm

[QUOTE="vieras";23419130]Myös pedofilia ja eläimiin sekaantuminen pitää sallia.[/QUOTE]

Niissäkin on siis kaksi tasavertaista osapuolta jotka kykenevät tekemään itsenäisesti rationaalisia ja laillisia päätöksiä?

Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa ja saa sen julki sanoa. Itse sanon sen, että Jumala ohjaa ja parantaa ihmisiä valintojen edessä mutta ongelma tässä on se, että homous ei ole valinta. Miksi voidaan sanoa, että nuoren pitää antaa Jumalan ohjata oikealle tielle, jos Jumala on jo näyttänyt nuorelle hänelle oikean tien?

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23419146:
Ootteko miettineet, että koko kampanja ei toimisi,ellei ihmiset ihan raivona linkittelis tota videoo?

Oletko miettinyt että koko kampanja on lähtökohtaisesti todella väärin?

Mä en ainakaan ole linkittänyt yhtään mitään, mutta luen kyllä nettisanomia.

Jokainen saa olla mitä mieltä haluaa ja saa sen julki sanoa. Itse sanon sen, että Jumala ohjaa ja parantaa ihmisiä valintojen edessä mutta ongelma tässä on se, että homous ei ole valinta. Miksi voidaan sanoa, että nuoren pitää antaa Jumalan ohjata oikealle tielle, jos Jumala on jo näyttänyt nuorelle hänelle oikean tien?

:flower: Ihanasti sanottu.

miksi lespot jotenkin eroaisi homoista? Eiköhän kaikki säännöt koske kaikkia ihmisiä, mutta yleisesti jos puhutaan niin miehestä puhutaan.. niinhän ne englannin kielessä käyttää "he" muotoa jos ei tiedetä kumpi on tai puhutaan yleisellä tasolla. Mutta joo ymmärrän että monille tämä on vaikea paikka tajuta jos ei usko. Mutta kaikki saa tosiaan itse valita mihin uskoo ja mikä on väärin ja mikä ei. Onhan se vähän outoa että tämä yksi synti nostettu nyt näin esille.. mutta tulis aika pitkä video jos kaikkia ihmisten syntejä ruvettaisiin ruotimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23419146:
Ootteko miettineet, että koko kampanja ei toimisi,ellei ihmiset ihan raivona linkittelis tota videoo?

Niin että uskovat saavat puhua ja julistaa mitä sylki suuhun tuo, ollaan vaan hiljaa ja lakaistaan se maton alle?

Bootypeppi: En usko että ihminen joka uskoo raamatun sanaan kokee että hänet on ohjattu homoksi. Varsinkaan kun lukee mitä mieltä raamattu on. Homous (tai mikä tahansa synti josta ei yritä tehdä parannusta) ei vaan mielestäni kuulu yhteen uskon kanssa. Joku voi kokea että homous on hänelle oikein ja se on sitten niin mutta miksi sekoittaa uskoa siihen?

[QUOTE="vieras";23419130]Myös pedofilia ja eläimiin sekaantuminen pitää sallia.[/QUOTE]

Toi on niin hyvä esimerkki siitä idioottimaisesta kommentoinnista, mitä aina kun puhutaan homojen oikeuksista jostain käsittämättömästä syystä nousee esille. Seksuaalisuudella SUUNTAUTUMISELLA ei ole mitään tekemistä seksuaalisten HÄIRIÖIDEN kanssa.

[QUOTE="heppis";23419184]miksi lespot jotenkin eroaisi homoista? Eiköhän kaikki säännöt koske kaikkia ihmisiä, mutta yleisesti jos puhutaan niin miehestä puhutaan.. niinhän ne englannin kielessä käyttää "he" muotoa jos ei tiedetä kumpi on tai puhutaan yleisellä tasolla. Mutta joo ymmärrän että monille tämä on vaikea paikka tajuta jos ei usko. Mutta kaikki saa tosiaan itse valita mihin uskoo ja mikä on väärin ja mikä ei. Onhan se vähän outoa että tämä yksi synti nostettu nyt näin esille.. mutta tulis aika pitkä video jos kaikkia ihmisten syntejä ruvettaisiin ruotimaan.[/QUOTE]

Eli tuon videon "Anni" pitäisi siis mielestäsi tappaa?

[QUOTE="heppis";23419205]Bootypeppi: En usko että ihminen joka uskoo raamatun sanaan kokee että hänet on ohjattu homoksi. Varsinkaan kun lukee mitä mieltä raamattu on. Homous (tai mikä tahansa synti josta ei yritä tehdä parannusta) ei vaan mielestäni kuulu yhteen uskon kanssa. Joku voi kokea että homous on hänelle oikein ja se on sitten niin mutta miksi sekoittaa uskoa siihen?[/QUOTE]

Nyt kuitenkin oli Jumalan ohjaamisesta kyse ja itse hartaana uskovana tietenkin sanon mielipiteeni uskovana.

[QUOTE="heppis";23419205]Bootypeppi: En usko että ihminen joka uskoo raamatun sanaan kokee että hänet on ohjattu homoksi. Varsinkaan kun lukee mitä mieltä raamattu on. Homous (tai mikä tahansa synti josta ei yritä tehdä parannusta) ei vaan mielestäni kuulu yhteen uskon kanssa. Joku voi kokea että homous on hänelle oikein ja se on sitten niin mutta miksi sekoittaa uskoa siihen?[/QUOTE]

Onhan raamattu täynnä vaikka ja mitä muitakin keskiaikaisia juttuja mitä ei nykypäivän uskovainen noudata, miksi siis tämä on synti ylitse muiden? Sitä mä en oikein ikinä ole ymmärtänyt.

Vähän eri asia kertoilla näitä satuja nuorille suunnatussa valtakunnallisessa kampanjassa, kuin kotona lämpimikseen väkerrellä.

Toi on niin hyvä esimerkki siitä idioottimaisesta kommentoinnista, mitä aina kun puhutaan homojen oikeuksista jostain käsittämättömästä syystä nousee esille. Seksuaalisuudella SUUNTAUTUMISELLA ei ole mitään tekemistä seksuaalisten HÄIRIÖIDEN kanssa.

Mikä on suuntaus ja mikä häiriö on määrittelykysymys. Hollannissa on jo puolue joka ajaa pedofilian laillistamista...

Seuraava valtakunnallinen kampanja voitaisiin tehdä vaikkapa tästä raamatun kohdasta. Vapaaehtoisia videolle Anniksi?

18. Jos joku makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja paljastaa hänen häpynsä, avaa hänen lähteensä, ja nainen paljastaa verensä lähteen, niin heidät molemmat hävitettäköön kansastansa.

3. Moos. 18:19 Älä ryhdy vaimoon paljastaaksesi hänen häpyänsä, kun hän on saastainen kuukautisaikanansa.

[QUOTE="vieras";23419240]Mikä on suuntaus ja mikä häiriö on määrittelykysymys. Hollannissa on jo puolue joka ajaa pedofilian laillistamista...[/QUOTE]

Sanoo varmaan normaalilla ihmisellä jo järkikin että kun toisille tehdään pahaa eikä välitetä siitä, se on häiriö.

Tietysti jos rakkauskin määritellään häiriöksi niin sillon homouskin voidaan määritellä, kuten myös heterous...

Njoo, en ole koskaan nähnyt sellaista kertomusta eheytyneestä homoseksuaalista, jossa heteroutta pidettäisiin syntinä josta voi parantua, että sikäli tämä perustelu ei toimi.

Kyllähän se vituttaa kun tuollaiset paskakasat pilaavat kristittyjen maineen. Vitun idiootit. Videon tyttökin voisi ilman noiden hullujen touhuja olla ihan tavallinen ja normaali nuori nainen, mutta nyt se pelkää helvettiä ja kieltää itsensä.

Yhteistyössä