Oisitko suuttunut tämmöisestä?

  • Viestiketjun aloittaja Herneet nenässä
  • Ensimmäinen viesti
"mimmu"
Alkuperäinen kirjoittaja Herneet nenässä;28903893:
Hih, no ei todellakaan ollut mitään epäilyttävää meidän toiminnassa! Myyjä halusi vain jotenkin nyt päteä tässä kun on kerta lupa. Käytös oli sen verran ylevää, huomas että halusi jotenkin kiusata.
Voi olla että olikin epäilyttävää ja siksi tarkisti, harvemmin asiakas näkee tilanteen kuten kassa.
Asiakas on asiakas ja kassa on ammattilainen, ainakin pitäisi olla, mutta fakta on että asiakaspalvelutyössä kehittyy se pelisilmä ja poikkeavissa tapauksissa tarkistetaan.

En ehkä täysin ymmärrä sun herneen kokoa, kassahan vain tarkisti asian eikä syyttänyt teitä suoraan mistään alaikäiselle välittämisestä, ei haukkunut papereiden puuttumisesta tai naureskellut teitä.
Teki vain työtään ja kysyi henkilöllisyystodistusta.

Yritä sinäkin fiksuna edes hetkeksi asettua sen kassan asemaan.

Onhan se mahdollista että halusi vain kiusata, mutta totuus on että suuri osa näkee eräät asiakaspalvelun toiminnat kiusana, vaikka oikeasti sen toiminnan tarkoitus on täysin päinvastainen, usein asiakkaan parhaaksi ja suojelemiseksi tehty sääntö ja ohjeistus.
 
plöplö
Olen itse tulkinnut nuo kommentit kassan "pätemisestä", "kyykyttämisestä", yms "ylevyydestä" niin, että ihmiset pitää kaupan kassoja sen verran alhaalla nokkimisjärjestyksessä, etteivät kykene sietämään sitä, että sellaiset epäävät heiltä jotain.

Yleensä itse teen vain työni, ja se ylevyys yms. päteminen tuppaa tulemaan sieltä tiskin toiselta puolelta. Pakko alleviivata, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole näin lapsellisia. Jotenkin ehkä yllättäenkin fiksuinta tuntuu olevan se suht nuori porukka, 18-24 -vuotiaat, ne on niitä jotka näyttää paperit kysymättä. Se ilahduttaa. Eli tullaan kassalle ja samalla kun piippaan tavaroita, ne kaivaa paperit ja vilauttaa niitä ennen kuin olen edes välttämättä nähnyt, että hihnalla on myös alkotuotteita.
 
Herneet nenässä
Alkuperäinen kirjoittaja plöplö;28903963:
Olen itse tulkinnut nuo kommentit kassan "pätemisestä", "kyykyttämisestä", yms "ylevyydestä" niin, että ihmiset pitää kaupan kassoja sen verran alhaalla nokkimisjärjestyksessä, etteivät kykene sietämään sitä, että sellaiset epäävät heiltä jotain.

Yleensä itse teen vain työni, ja se ylevyys yms. päteminen tuppaa tulemaan sieltä tiskin toiselta puolelta. Pakko alleviivata, että läheskään kaikki ihmiset eivät ole näin lapsellisia. Jotenkin ehkä yllättäenkin fiksuinta tuntuu olevan se suht nuori porukka, 18-24 -vuotiaat, ne on niitä jotka näyttää paperit kysymättä. Se ilahduttaa. Eli tullaan kassalle ja samalla kun piippaan tavaroita, ne kaivaa paperit ja vilauttaa niitä ennen kuin olen edes välttämättä nähnyt, että hihnalla on myös alkotuotteita.
Itekki oon ollu kaupassa töissä, en tosin marketissa, mutta kassalla juu ja asiakaspalvelussa ja ihan henkilökohtaisesti oon sen maalaisjärjen käytön kannalla ja hyvän asiakaspalvelun kannalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herneet nenässä;28903981:
Itekki oon ollu kaupassa töissä, en tosin marketissa, mutta kassalla juu ja asiakaspalvelussa ja ihan henkilökohtaisesti oon sen maalaisjärjen käytön kannalla ja hyvän asiakaspalvelun kannalla...
Tulevana äitinä sun kannattais miettiä että nyt kun tuo "maalaisjärjen" käyttö sivuutetaan ja toimitaan lain ja ohjeistusten mukaan, voipi olla ettei se sun tuleva mussukka saakaan ostettua kaljaa 15-vuotiaana.

Herneet pois nenusta ja ala kuskaamaan henkilöllisyystodistusta mukanasi jos mielit varmasti saada k-18 tuotteita.
 
"vieras"
En olisi suuttunut. Olisin ollut harmissani, kun en ottanut henkkareita mukaan. Tiedän, ettei kassa tehnyt mitään väärää, vaan toimi ohjeiden mukaan eli ainakaan en häneen olisi kiukkuani kohdistanut.
 
Herneet nenässä
Musta teinit on aika helposti tunnistettavissa, kun ne tulee kauppaan tukka silmillä ja mitään muuta ei suusta pääse kuin voi vee sitä ja voi vee tätä ja sitten yrittää ostaa tupakkaa tai kaljaa, niin joo ymmärrän, että kysytään papereita... Mutta sitten, kun tulee fiksusti pukeutunut pariskunta ruokaostoksille ja mies meinaa ostaa yhden erikoisoluen, huom YHDEN niiden muiden ostoksien yhteydessä, niin sitten ei myydä, kun raskaana olevalla vaimolla joka on mukana ei olekkaan näyttää papereita. Sitten siinä pitkä jono perässä ihmettelee, että mistä nyt on oikein kyse. Noloa. Juu ohjeita noudatti kyllä, hyvähyvä. Ja itse en oo meinannu kehdata ostaa ees batteryä miehelle, kun oo käyny kaupassa ettei kukaan vain luule, että aijon juoda sen itse raskaana ollessa.
 
Herneet nenässä
Ja juu toinen lapsi tulossa, enkä hyväksy alaikäisten juottamista. Osottelin siinä kassalla mahaan kysyvän näköisenä ja myyjä siihen sano tympeästi, että tullaanhan sitä 15 vuotiaanakin nykyään raskaaksi! Ja mies tuumas, että emäntähän ei kyllä raskaana tapaa juoda alkoholia... Myyjä tokaisi, että tämä kalja jää kyllä tänne. Jälkeen päin ajateltuna ois pitäny vain jättää kaikki ostokset sinne ja mennä jonnekkin muualle kauppaan.
 
Odottakaa vain, pian kassoja ohjeistetaan uudestaan ja tarkemmin tässä asiassa. On täysin naurettavaa, että koko seurueella täytyy olla paperit mukana vain koska yksi ostaa olutta. Tilanne on täysin eri jos selvästi nuorilta näyttävä joukko -näyttävät vaikka kassan mielestä 25 vuotiailta- tulee kauppaan, ostaa ostoskärrylisen kaljaa. On selvää (ainakin melkein) että ostokset on tarkoitettu koko porukalle. silloinn pitääkin kysyä paperit kaikilta. Mutta tilanne, että äiti / isä ja selvästi nuori lapsi -myyjän mielestä 16-20 vuotias- tulevat kauppaan ja ostavat vaikka muutaman oluen muiden ostosten yhteydessä ja vain maksajalla on paperit mukana, myyjä kieltäytyy myymästä. Tai vaikka tilanne jonkalaisen ap kuvaili. En näe mitään perustetta miksi myyjä ei myy alkoholijuomaa. Ei lakikaan kiellä sitä myymästä ellei myyjälle tule vaikutelmma, että nyt ollaan välittämässä alkoholia alaikäiselle.
No uusia ohjeistuksia odotellessa...
 

Yhteistyössä