Oisitko suuttunut tämmöisestä?

  • Viestiketjun aloittaja Herneet nenässä
  • Ensimmäinen viesti
Herneet nenässä
Käytiin tuossa kaupassa ja mies meinasi ostaa itselleen semmosen erikoisoluen niin kysyi sitten meiltä papereita... No ei siinä muuten mitään mutta kun minä olen raskaana viimeisilläni ja 29 vuotias. Miehelläni oli näyttää paperit mutta mulla ei. Eli myyjä ei sitten antanut ostaa. Vedin herneet nenään siitä syystä että myyjä vissiin kuvitteli että olen alaikäinen raskaana juopottelija ja sen kuvan sai sitten kaikki muutkin kaupassa olijat. Okei hän teki vain työtään mutta voishan sitä käyttää tervettä järkeä ja olla nöyryyttämättä asiakkaita. Vielä kun raskaushormonit jyllää niin voi tauti kun suututtaa... Yhyy...
 
:-x
Mä pyytäisin paikalla jonkun vastaavan henkilön, jotkut on ottanu ton OHJEISTUKSEN liian kirjaimellisesti ja se vituttaa. Omalle kohdalle ei vielä ole tuollaista sattunut, mutta nostaisin asiasta kyllä ison haloon.
 
En ole suuttunut. Kävin äitini, 57v, seurana Alkossa ollessani raskaana viimeisilläni. Olen 33v ja paperit pyydettiin sekä minulta että äidiltäni, sillä hänen epäiltiin välittävän alkoholia alaikäiselle. Hassuahan se vaan on. Jos ei ois ollu papruja muassa niin sitte ois jääny ostokset kassalle. Sellasta sattuu.
 
Herneet nenässä
En minäkään ymmärrä. Ajatteli että mies ostaa alaikäiselle raskaana olevalle puolisolleen alkoholia. Siis viis siitä kaljasta, mies pärjää ilmankin mutta toi idea tossa oli jotenkin niin nöyryyttävä.
 
Pin
Olisin nauranut kippurassa sen myyjän edessä. :D

Joo ymmärrän että harmittaa vaikka eihän sille mitään voi..
Luulen että muitakin kaupassa olevia vain huvitti koko tapaus, tuskin kukaan oikeasti luuli että miehesi ostaa alaikäiselle tyttikselleen alkoholia raskausajaksi. :D
 
Herneet nenässä
Mä oon ollu niin tarkka ton alkoholin kans että en tippaakaan maista raskaana niin siks se varmaan suututtaa niin... Siis kivahan se muuten on että näytän niin nuorelle vissiin. Ihan hassua mut suututtaa silti ihan mahdottomasti.
 
en tajunnu
En nyt kans ymmärtänyt. Jos miehelläsi oli paperit näyttää niin miksei hän olutta saanut ostettua? Miten sinä pömppömahoinesi siihen liityit? Sama vaikka olisit ollut miehen alaikäinen tytär viimeisillään raskaana....et liity asiaan yhtään mitenkään!!!
 
siis..
En tajua kyllä tuota, onko kaupoilla nyt semmoinen ohjeistus ettei saa myydä jos kaikilla mukana olevilla ei ole näyttää papereita? Sehän tarkoittaisi esim. sitä että kun äiti käy kaupassa pienten lapsiensa kanssa niin hän ei voi ostaa kaljaa tai tupakkaa koska lapset on alaikäisiä. Eihän tuossa ole mitään järkeä..
 
Mun käsittääkseni siinä ohjeistuksessa mainitaan et sit koko seurueelta kysytään paprut samalla. Jos on siis olettamuksia et kuka tahansa heistä on sen juoman mahdollinen juoja. Eli mun mielestä kyllä liittyy asiaan.
 
määä
Missähän vaiheessa sitten pitää lapset tajuta jättää kauppareissulla autoon, että saa oluensa ostettua. Kävi mielessä itselläkin kun 12-vuotiaan kanssa olin kaupassa, että jääköhän ostamatta.
Oikeastaan en käsitä tuota seuralaiselta papereiden vaatimista, eiköhän ne välittäjien avulla hommaavat jättäydy matkasta pois, ei tuon oluen tai viinojenkaan valitseminen niin vaikeaa ole, ettei se onnistuisi olematta vieressä.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
no turhasta vedit herneet nenään..se vaan nyt sattuu olemaan niin, että niiltä kaikilta kysytään paperit, jos joku heistä vaikuttaa alaikäiseltä..työntekijä vain noudattaa työnantajan hänelle antamiaan työohjeita..

eikä tietenkään kysytä papereita selkeästi lapselta, ellei ostajan käytös anna aihetta epäilyyn välittämisestä.
 

Yhteistyössä