oikeestiko jotkut ei silitä lapsilleen vaatteita tarhaan/kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Silitin lasten vaatteet niin pitkään kun olivat alle puolivuotiaita, en omista kuivausrumpua ja halusin, että vauvan herkkä iho saa pehmyttä vaatetta päälleen.

Silittäisin ehkä vieläkin jos vain aikaa olisi, olen sen verran tarkka, että jos silittämiseen rupean, niin siinä hommassa vierähtää tovi jos toinenkin. Jos lähtee töihin klo 7.00 palaa kotiin kklo 17.00, niin ei siinä sitä iltaa halua käyttää silitykseen, kun ilmankin pärjää.
 
[QUOTE="jaa";23756385]taitaa mennä aika monta kuppia kahvia päivittäin , eikä vain lounas- ja kahvituokioaikaan..[/QUOTE]

Pannullinen. Tänään on melkein vapaapäivä = Ei töitä muualla kuin kotona.

En ajatellut tänäänkään käyttää luppoaikaani silittämiseen.
 
"vieras"
En silitä vaatteita. Paitsi tietysti juhlavammat kauluspaidat ja suorat housut,hameet,mekot tms. Mutta en todellakaan silitä farkkuja tai trikoopaitoja,saati jotain collegehousuja. Meillä tulee 3-4 koneellista pyykkiä päivässä,että eihän siinä kerkeis muuta tehdäkään :D Tosin tiedän naisen joka silittää miehensä bokserit,hihhihihi =)
 
"mie"
Aikaa ennen lapsia, kun meillä oli yksi huone vapaana sellaiseen "kodinhoitoon", niin silittelin useinkin omia vaatteitani. Esim. farkut taisin silittää joka päivä jne. Eli kun se silityslauta oli siinä koko ajan saatavilla. NYT lapsien kanssa meillä ei ole enää käytössä tuota "kodinhoito" huonetta, vaan se on lapsilla, joten jos haluaisin silittää, niin se lauta pitää erikseen kaivaa tuolta kaapin perukoilta, samoin silitysrauta. Homma pitäisi hoitaa tuolla keittiössä ja kuuma rauta jättää sinne jne. joten ei, EI tule enää silitettyä :D
 
En silitä omia vaatteitani tai lasten vaatteita juuri koskaan. Mutta ei meillä ryppyisissä kuljeta.

Lakanatkin tulee kivasti sileiksi kuivausrummussa. En silitä, en mankeloi.

Ekaluokkalaisella on pari paitapuseroa, ne taitaa olla suunnilleen ainoat silitettävät vaatteet hänellä, ja niitä harvemmin käyttää koulussa.
 
kello
Silitän vaatteet, jotka mielestäni kaipaavat silitystä. Monet vaatteet eivät kaipaa silitystä kun kuivumaan laittamiseen viitsii hiukan keskittyä. Lasten vaatteet silitän melkein kaikki ( poisuljettuna frotee- ja velourvaatteet), tykkään silitetyn vaatteen tunnusta ja tuoksusta ja vihaan ryppyisiä vaatteita. Vuodevaattet meillä mankeloidaan. Minusta silitetyllä ja kuivausrummussa kuivatulla vaatteella on vissi ero. Se mua hiukan ihmetyttää taas, että miksi aina näissä keskusteluissa jossain vaiheessa joku heittää tän tyypillisen (idioottimaisen) kommentin: "Mä en kyllä silitä vaan vietän mielummin aikaa lasteni kanssa". Juu kun eihän ne silittävät ihmiset niitten lastensa kanssa koskaan olekaan kun ne vaan aina silittää ja lapset on heitteillä.
 
:D
Huomaat kyllä että joskus on muutaki tekemistä ku silittää olemattomia ryppyjä pois vaatteista...
Meillä ainakin ne vaatteet olis 5min jälkeen ihan samannäköset... Ja jos ne vaatteet laittaa nätisti kuivumaan niin ei niissä ryppyjä ole :D

Mä en silitä ku juhlavaatteet tai sitten jos on joku vaate joka oikeesti on tosi ryppynen!
 
meillä näin
Silittää ei tarvitse, kun ostaa laadukkaan kuivausrummun ja pyykkikoneen, jossa on rypistymisenesto. Hahha, silittäkööt ne ryysynsä, ketkä ostaa halvan pyykkikoneen, joka lynttää vaatteet yhteen myttyyn. Juhlavaatteet pesetän pesulassa.
 
[QUOTE="eee";23757544]Mitä ihmettä? 3 koneellista pyykkiä PÄIVÄSSÄ?!
Meillä äiti + 2 teini-ikäistä lasta, pyykkiä 3 koneellista VIIKOSSA + lakanapyykit...[/QUOTE]

Meillä pyörii nykyään 2-3 koneellista , siis päivässä.
Oli aika jolloin kotona enemmän sakkia ja pitkään oli 3-4 koneellista päivässä.
Tuohan riippuu kovin monista tekijöistä, esim paljonko ja miten ollaan ulkona, mitä harrastetaan, kuinka usein joudutaan vaihtamaan petivaatteet jne.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä