oikeestiko jotkut ei silitä lapsilleen vaatteita tarhaan/kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti
"äityli"
Mä olen saanut kotoa sen ettei ryppyisillä vaatteilla kuljeta. Joten meillä silitetään. Ennen lapsia silitin myös pyyhkeet ja lakanat. Nyt en tee sitä, enkä mankeloi, koska ei ole mankelia.
Mutta silitykseen joutuvat keittiöpyyhkeet, musta se on ihanaa ottaa silitetty ja tasainen keittiöliina käyttöön. Tuntuu että se kuivaa paremmin kuin silittämätön.

Mutta se ei ollut vaate, mutta vaatteista silityksen kokee kaikki paitsi sukat ja alusvaatteet. Jotkut yöpaidat menee kanssa ilman silitystä kaappiiin. Osa yöpaidoista kuitenkin tarvii silityksen.

Itse en koe silitystä pahana asiana ja ehdin sen vaikka olenkin työssäkäyvä äiti jonka työpäivät venyvät välillä (johtuen yrittäjyydestä). Silitän iltaisin kun pojat on mennyt nukkumaan tai kun he leikkivät "jaloissani" keskenään. Jos ei anna pyykkivuoren kasvaa liian pitkäksi niin kuivaustelineellinen vaatteita on silitetty (jos ei sisällä kauluspaitoja) vajaassa tunnissa. Klo ysin sarjat on erittäin hyväksi havaittuja silityssarjoja.

En tuomitse ketään vaikka olis silittämätön vaate päällä. Toki esim jostain kauluspaidoista kyllä huomaa mikä ryppy on käyttöryppyä esim selässä tai mikä on pesuryppyä. Toki onhan niitä silittämättä päälle paitoja, jotka ihan toimii, mutta niihinkin tarviin särmää joten silitän nekin...
Tota ne sislittämättä siistit paidat eivät todellakaan tykkää silityksestä eli luultavimmin saat silitellä niitä kahta kauheammin koska ryppyyntyvätkin helpommin. Silittämällä ko paidoista poistuu käsittely jolla ne saadaan "silittämättä siistiksi". Eli jos kuitenkin silität niin älä ainakaan rahojasi tuhlaa ko paitoihin...
 
Juu ei silitetä. Mies silittää omat kauluspaidat ja minä vain, jos vaate vaatii. Yleensä vain oion trikoopaidan niin itselleni kuin lapselle. Jos on siistimpiä vaatteita, sitten silitetään, mutta vasta kun käyttöön otetaan. Silitys ei ole prioriteettilistan kärkipäässä.
 
Kiitos. (Vaikka pakko myöntää, että en tajunnut miten nyt olin ihana. :) )
Hyvää viikonloppua sinullekin.
:)
Pakko mullakin kommentoida tähän.. että sinä osaat aina vastata asiaan kuin asiaan niin asiallisesti ketään loukkaamatta.. Kaikesta päätellen sinulla on suuri sydän ja oikealla paikalla.. enkä nyt vain siis puhu tästä silitys hommasta...
 
"Vieras"
Mitä järkeä vaihtaa puhtaat vaatteet joka päivä, jos vaatteissa ei ole näkyvää likaa eivätkä ne haise? Lapsilla nyt tuota hajuongelmaa ei edes ole. Alusvaatteet tietysti eri asia.
En ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka käyvät joka aamu suihkussa. Turhaa ajan, veden ja ihon kulutusta.
 
Mä en nykyään silitä edes lakanoita (mies silittää jos silittää) vaikka olin lähes hysteerinen niiden kanssa ennen. ja juu, meillä ei silitetä sii vaatteitakaan. Jotain juhlatamineita silitän tarpeen vaatiessa keskimäärin 2 kertaa vuodessa. Se riittää. ja miehen työvaatteita tarpeen vaatiessa.

tosin meillä ei kyllä taida kenelläkään olla edesmitään vaatteita mitkä ryppyyntyisi kamalasti tai sitten niiden on tarkoitus olla ryppyisiä.
 
"jaa"
Ikiomasta ajasta kahvikupin kanssa netin ääressä en minä ainakaan ole valmis tinkimään siksi, että lapsilla on sitten rypyttömät collegepöksyt laittaa kouluun päälle.

Sitä mä just meinasin, että jos päivä on muutenkin riittävän täynnä hommaa, niin se ei vielä sittenkään tee kenestäkään laiskaa vaikkei käyttäisi sitä netin ääressä vietettyä lounas-, tai aamukahvituokiotaan vaatteiden silitykseen.
taitaa mennä aika monta kuppia kahvia päivittäin , eikä vain lounas- ja kahvituokioaikaan..
 
"heh"
Mun noita-akka anoppini oli monena vuonna tyrkyttämässä joululahjaksi mankelia meille. Mä olin että hei eiks sillä rahalla se vois ostaa mieluummin jotain JÄRKEVÄÄ kuin jonkun saakelin mankelin joka ei edes mahdu mihinkään. Ei mieskään onneksi innostunut asiasta joten sai anopin pään käännettyä. Ja juu, anoppi kyllä silittää varmaan pikkuhousunsakin kuten minunkin äitini mutta se on sen vanhan ikäpolven tapa. Sinänsä ihan kiva mutta ehkä nykypäivänä ihan järkevistä syistä jäänyt pois monelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23756355:
Ja ottaako joku niistä vielä kuviakin?? :LOL: *oli-ihan-pakko* :D
Mä oon itsekin nauranut noille kuville (Niitä on toinenkin) niin että haava meinannut revetä.
IHan oma ketjunsa päivän silityksille- ja sitä voisivat sitten lääkärit pöpilässä käyttää osana sairaskertomusta?

:LOL:
 
------
[QUOTE="Vieras";23756014]Mitä järkeä vaihtaa puhtaat vaatteet joka päivä, jos vaatteissa ei ole näkyvää likaa eivätkä ne haise? Lapsilla nyt tuota hajuongelmaa ei edes ole. Alusvaatteet tietysti eri asia.
En ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka käyvät joka aamu suihkussa. Turhaa ajan, veden ja ihon kulutusta.[/QUOTE]

Peesi! Alusvaatteet vaihdan päivittäin, mutta jos ei päällysvaatteet ole missään likastuneet, niin niitä on aivan turha pistää pesuun yhden päivän käytön jälkeen. Epäekologistakin se on.
 
"mä"
[QUOTE="vieras";23756476]Eli onko kaikilla, jotka eivät silitä, kuivausrumpu? Mulla ainakin jää henkareista tai telineessä kuivattamisesta paitaan selvät jäljet...[/QUOTE]

Kyllä on!
 
[QUOTE="vieras";23756476]Eli onko kaikilla, jotka eivät silitä, kuivausrumpu? Mulla ainakin jää henkareista tai telineessä kuivattamisesta paitaan selvät jäljet...[/QUOTE]

Ei meillä ainakaan ole kuivausrumpua. Pesukone on tosin sellain höyrypesukone eikä perinteistä mallia.
 
"jaa"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23754560:
Siis sen ikäislle, jotka ei ite osaa niitä vielä silittää. olin ihan että täh kun yks kaverikertoi ettei koskaan silitä vaatteita lapselleen, joka 8v. Nyt kun tarkemmin mietin niin ainahan sillä on ryppyiset vaatteet päällä. Olen luullut että kaikki silittää kun silitetäänhän omatkin.Ei ole iso homma ja vaatteet näyttää paljon paremmilta kun sileät. Tarkoitan nyt sellaisia vaatteita, jotka siis ovat ryppyisiä kuivattuaan, en mäkään ihan kaikkia silitä, esim trikoolegginsejä tms.
En ole ikinä silittänyt lasten yksiäkään vaatteita. En kyllä silitä omiakaan vaatteita, paitapuseroita lukuun ottamatta. Housut ja muuta paidat kyllä oikenevat ihan tarpeeksi päälle laitettaessa.

Mielestäni silittäminen on maailman tylsintä hommaa, joten ainoastaan juhlavaatteet jaksan silittää, kaikki muu saa kelvata vähän ryttyisempänä.
 
"jaa"
[QUOTE="vieras";23756476]Eli onko kaikilla, jotka eivät silitä, kuivausrumpu? Mulla ainakin jää henkareista tai telineessä kuivattamisesta paitaan selvät jäljet...[/QUOTE]

Kyllä ne häviää nopeasti, kun vetää paidan/housut päälle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23756476]Eli onko kaikilla, jotka eivät silitä, kuivausrumpu? Mulla ainakin jää henkareista tai telineessä kuivattamisesta paitaan selvät jäljet...[/QUOTE]

Minulla ainakin. Joskus kuivatan narulla mutta sen jälkeenpyöräytän ne rummussa tuuletuksella.
 
"..."
minä en silitä koskaan. en omiani tai lapsen. Siis ei ne oo oikeesti ikinä ryppysiä ja vaikka oliskin, niin ne suoristuu käytössä :D mutta siis jos just johonki juhlii menee, niin sillon saatan miehen kauluspaidan silittää ,mutta aika harvoin.
 

Yhteistyössä