oikeestiko jotkut ei silitä lapsilleen vaatteita tarhaan/kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti
häh
Siis sen ikäislle, jotka ei ite osaa niitä vielä silittää. olin ihan että täh kun yks kaverikertoi ettei koskaan silitä vaatteita lapselleen, joka 8v. Nyt kun tarkemmin mietin niin ainahan sillä on ryppyiset vaatteet päällä. Olen luullut että kaikki silittää kun silitetäänhän omatkin.Ei ole iso homma ja vaatteet näyttää paljon paremmilta kun sileät. Tarkoitan nyt sellaisia vaatteita, jotka siis ovat ryppyisiä kuivattuaan, en mäkään ihan kaikkia silitä, esim trikoolegginsejä tms.
 
"jep"
no ei kuule silitä ja sen kyllä huomaa kenen vaatteet silitetty ja kenen ei. Ovat yleensä muutenkin epäsiistimpiä kuin lapset, joiden vaatteet silitetään. Jotkut ei vaan jaksa ees sitä tehdä.
 
"vieras"
En silitä mitään muuta kuin juhlavaatteet. En edes kauluspaitoja itselleni. Aiemmin silittelin tunnollisesti joka pesun jälkeen, mutta lopetin kokonaan kun huomasin ettei siitä oikein ole mitään hyötyä. Vaatteet rypistyy takin alla jo ennen kuin ehdin töihin kun kuljen pyörällä tai istun autossa. Olen nähnyt järkevämmäksi hankkia laadukkaista vaatteita jotka eivät edes rypisty niin pahasti ja asettelen vaatteet kuivumaan niin ettei ryppyjä muodostu pesussa.
 
*
Meillä kuivataan vaatteet kuivausrummussa, ovat aika sileät sieltä tullessaan, joten ei tarvetta silitykseen. Silitän yleensä vain farkut ym. puuvillahousut ja kauluspaidat, niin ja tietty juhlavaatteet.
 
En silitä. Mutta en mä kyllä silitä omianikaan, ei kävisi mielen vieressäkään.

Parempiin juhliin joutuu joskus jonkun kauluspaidan, jakkua ja mekkoa silittämään. Myös lapsille.
Mutta niitä juhlia osuu meidän ohjelmaan yleensä max. kerran vuoteen.

Muuten en vaatteita silittele.
 
"hah"
[QUOTE="Rouva";23754600]Juuri näin meilläkin. Ihan hirvee duuni ois silittää kaikkien lasten puserot ja housut, meillä kun vaihdetaan puhtaat vaatteet joka päivä.[/QUOTE]

Olet laiska. Minulla kaksi lasta ja vaatteet vaihdetaan tietenkin joka päivä. Silti silitän vaatteet.
 
"koppis"
Kuivausrummun jälkeen mitään ei tarvi silittää. Juhlavaatteet ovat eri asia, koska niitä en rumpuun laita. Mies silittää itse ne kauluspaitansa, joita ei laiteta rumpuun. Aivan ihanaa, että enää ei mene aikaa silitykseen. Ennen siihen tuhraantui mielestäni aivan liikaa aikaa.
 
[QUOTE="hah";23754612]Olet laiska. Minulla kaksi lasta ja vaatteet vaihdetaan tietenkin joka päivä. Silti silitän vaatteet.[/QUOTE]

Mielenkiintoisen puusilmäinen tapa määritellä ihminen laiskaksi.
 

Yhteistyössä