I
ihan tosi
Vieras
Jos kaikki tuet lopetettaisiin myös lapsilisät niin pitäähän ne lapset pystyä elättämään ilamn mitään yhteiskunnan tukea. Eikö kukaan muu ajattele nykyään näin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos kaikki tuet lopetettaisiin myös lapsilisät niin pitäähän ne lapset pystyä elättämään ilamn mitään yhteiskunnan tukea. Eikö kukaan muu ajattele nykyään näin?
Minkä ikäinen lapsi sinulla on, ja mihin ne rahat menevät? Kiitos, jos jaksat vastata, olen utelias.Itse olen ainakin tietoinen siitä, että lapsi vie noin tonnin kuussa enemmän rahaa.
Minkä ikäinen lapsi sinulla on, ja mihin ne rahat menevät? Kiitos, jos jaksat vastata, olen utelias.
Minkä ikäinen lapsi sinulla on, ja mihin ne rahat menevät? Kiitos, jos jaksat vastata, olen utelias.
No eihän se tarkoita, ettäkö joka kuukausi lähtee tililtä tonni! Mut kun alkaa laskemaan mukaan syömisten ja juomisten lisäksi lääkärit, bensat, vaatteet, lelut, vakuutukset ym. muut jutut.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28926025:Olette ilmeisesti sitten laskeneet myös, pärjäisittekö, jos päivähoito olisi kokonaan maksullista? Minun täytyy tunnustaa, että en ole laskenut, mutta eipä tuota tarvitse onneksi enää miettiäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28926025:Olette ilmeisesti sitten laskeneet myös, pärjäisittekö, jos päivähoito olisi kokonaan maksullista? Minun täytyy tunnustaa, että en ole laskenut, mutta eipä tuota tarvitse onneksi enää miettiäkään.
Yhtään emme ole laskeneet. Kyllä elämä aina jotenkin suttaantuu. Jos emme ota huomioon ensimmäistä vuotta, aina on se mahdollisuus, että palaan aiemmin työelämään. Jos suomalainen hyvinvointiyhteiskunta romutetaan täysin ja ilmainen koulutus ja terveydenhuolto katoaa, sitten voi tulla ongelmia, mutta siinä tapauksessa muutkin ovat pulassa ja todennäköisesti palkkataso nousee rajusti.
Kaksi hieman alle keskituloista taloudessa, kolme lasta.
Olen laskenut... Sehän maksaisi sen noin 1000e kuussa / per lapsi. Just tällä hetkellä se tekisi kyllä tiukkaa... Toisaalta, olisin kyllä valmis maksamaan enemmän päivähoidosta kuin mitä ne maksut nyt ovat JOS sillä saisi parempaa hoitoa. Tai edes pienemmät ryhmäkoot ja sen että hoitajia olisi aina oikea määrä OIKEASTI paikalla.
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28926087:Niin siis kokonaan maksullinen = yhteiskunta ei maksa latiakaan lastenhoidosta. Miksen meinaisi sitä, että kaikki kulut pitää maksaa? Yhteiskunnan tukea lapsiperheille nekin on. Jos oikeasti lähdetään sille linjalle, ettei saa laskea mitään yhteiskunnan varaan, niin miksi se sitten rajataan vain tulonsiirtoihin, eikä muihin lapsiin liittyviin kuluihin?
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28926087:Niin siis kokonaan maksullinen = yhteiskunta ei maksa latiakaan lastenhoidosta. Miksen meinaisi sitä, että kaikki kulut pitää maksaa? Yhteiskunnan tukea lapsiperheille nekin on. Jos oikeasti lähdetään sille linjalle, ettei saa laskea mitään yhteiskunnan varaan, niin miksi se sitten rajataan vain tulonsiirtoihin, eikä muihin lapsiin liittyviin kuluihin?