Oijj, myrkynvihreitä yksityisviestejä

"vieras"
Tuskimpa hyytiksen mies tarviaa siun sääliä :headwall:
Eiköhän tuo mies ole ihan vapaaehtoisesti hyytiksen kanssa sairauksista huolimatta.
Miks sun suhde vaan vahvistuu,mutta hyytiksen ei, ootko jetenkin muka parempi?
OLEN sairastanut. Tuskin suhde olisikaan aina vaan vahvistunut jos vuodesta toiseen olisin kyvytön hoitamaan jopa omaa lastani :/ On eri asia olla jonkin aikaa vakavasti sairas kuin olla sitä vuosia ja vuosia ja jopa niin että toimintakyky menee. Ja jos nyt jotain oikein saivarrellaan niin JOS mies haluaisi erota niin tuskin uskaltaisi sitä tehdä kun itsariyrityksiäkin takana eikä hyytis yksin pärjää edes suihkussa..
Ei varmasti tarvitse sääliä mutta silti sitä tunnen. Koska tiedän miten vaikeaa on kun puoliso sairastaa ja itse olen kantanut suurta huolta puolison jaksamisesta.
 
[QUOTE="vieras";23002912]Tästä tulee varmasti paskaa niskaan kuten oletettavaa on. Mä olen itsekin sairastanut vakavasti ja suhteemme siitä vain vahvistuu. Mutta SILTI, mä tunnen suurta sääliä hyytiksen miestä kohtaan. Vaikka kuinka rakastaisi lastaan, joutuu todella koville koska on käytännössähän on yksinhuoltaja, sillä erotuksella että hyytiksen tilityksestä voisi päätellä joutuu huolehtimaan vielä vaimostaankin. Sitä toivoisi jokaiselle tasapainoista suhdetta, ei hoitosuhdetta jossa on käytännössä pakko elää kun ei muutakaan voi kun tietää että toinen on niin epävakaa. Hyytiksellä on takuulla hyvä mies, sitä en epäilekään. Mutta sitä epäilen, että mitä mies tuollaisessa suhteessa saa "vastalahjaksi" ? :([/QUOTE]

Et sitten ole kuullut rakkaudesta?
 
[QUOTE="vieras";23002912]Tästä tulee varmasti paskaa niskaan kuten oletettavaa on. Mä olen itsekin sairastanut vakavasti ja suhteemme siitä vain vahvistuu. Mutta SILTI, mä tunnen suurta sääliä hyytiksen miestä kohtaan. Vaikka kuinka rakastaisi lastaan, joutuu todella koville koska on käytännössähän on yksinhuoltaja, sillä erotuksella että hyytiksen tilityksestä voisi päätellä joutuu huolehtimaan vielä vaimostaankin. Sitä toivoisi jokaiselle tasapainoista suhdetta, ei hoitosuhdetta jossa on käytännössä pakko elää kun ei muutakaan voi kun tietää että toinen on niin epävakaa. Hyytiksellä on takuulla hyvä mies, sitä en epäilekään. Mutta sitä epäilen, että mitä mies tuollaisessa suhteessa saa "vastalahjaksi" ? :([/QUOTE]

Voi hyvä jumala mitä tekstiä.. Mulla menee niin yli tämä joidenkin ihmisten ajatusmaailma.
Siis aivanko vilpittömästi sä nyt sielä tilität että "voi mies parkaa, väkisin joutuu olemaan ku ei tohi lähteä.."
Kyllä se nyt jumaliste on niin että jos toista oikeasti rakastaa se on ihan saamarin sama vaikka sen joutus joka perhanan aamu nostamaan sängystä, syöttämään ja hoitamaan. On se silti se sama ihminen vaikka onkin välillä huonommassa kunnossa.
Itsellä tuo on hyvin todennäköisesti jossain vaiheessa edessä, eikä mieleenkään tulis tästä lähteä. Ihan yhtälailla tuo mies on jaksanu minun kanssa taistella vaikka välillä oon niin kipeä että hengittäminenkin sattuu eikä normaali elämästä tule yhtään mitään ilman toisen apua. Se on sitä perhanan vastamäkeä mitä kukaan ei tunnu käsittävän.

Ja hyvä mies se on ihan varmasti tuo Hyytiksen mies. Mutta ei mikään jumala. Se RAKASTAA tuota naista, ja se on varma.


(Tiedän,tiedä, plaa plaa, mutta on vähän liian lähellä omaa persettä tämä aihe, siksi vuodatus..Tana...)
 
sdasv
Kirjoitustesi perusteella sun miehesi on hyytis hyvin samanlainen kuin omani. Me olemme olleet yhdessä reilut 13 vuotta, emmekä ihan noin kovissa tilanteissa ole olleet kuin te, mutta olen ihan varma, että vastaavassa tilanteessa mieheni toimisi samoin kuin sinun miehesi. Itsekin pysyisin mieheni rinnalla, jos hän olisi se, joka sairastuisi. Ja ei, me emme siinä tilanteessa olisi yhdessä p.llun tai munan tai edes kolmen lapsemmekaan takia, vaan siitä syystä, että rakastaisimme toisiamme. Ja olen ihan varma, että samasta syystä ap ja hänen miehensä ovat yhdessä.
 
Tuon logiikan mukaan likka olis kans pitänyt huostaanottaa kun sairastin syöpää likan ollessa n.1v. Likka oli alle vuoden kun jouduin olemaan vähintään viikon jaksoja sairaalassa, pisin jakso oli 2 viikkoa eikä me sinä aikana nähty. Likka oli kotona isänsä kanssa. Kun mä olin kotona, niin ei musta ollut lasta hoitamaan ja sai mies hoitaa muakin.

Lisäksi mulle on laitettu lonkkaan tekonivel likan ollessa 5v. Sairaalassoloajan likka oli isällään enkä mä likkaa heti kotiin päästyäni voinut pitkäksi aikaa ottaa kotio.

Ei vissiin joillakin oikeen riitä happi aivoohin asti kun heti ollaan huostaanottamassa lasta vaikka tälläkin onkin läheisiä hoitajia ja OMA isä pitämässä huolta.
 
[QUOTE="vieras";23002912]Tästä tulee varmasti paskaa niskaan kuten oletettavaa on. Mä olen itsekin sairastanut vakavasti ja suhteemme siitä vain vahvistuu. Mutta SILTI, mä tunnen suurta sääliä hyytiksen miestä kohtaan. Vaikka kuinka rakastaisi lastaan, joutuu todella koville koska on käytännössähän on yksinhuoltaja, sillä erotuksella että hyytiksen tilityksestä voisi päätellä joutuu huolehtimaan vielä vaimostaankin. Sitä toivoisi jokaiselle tasapainoista suhdetta, ei hoitosuhdetta jossa on käytännössä pakko elää kun ei muutakaan voi kun tietää että toinen on niin epävakaa. Hyytiksellä on takuulla hyvä mies, sitä en epäilekään. Mutta sitä epäilen, että mitä mies tuollaisessa suhteessa saa "vastalahjaksi" ? :([/QUOTE]

Mieheni saattaa jossain vaiheessa elämää sokeutua kokonaan ja / tai kuuroutua etenevän näkö- ja kuulovamman takia,en koskaan,iki maailmassa jättäisi miestäni sen takia.Miksi? Koska mieheni on huumorintajuinen,ihana mies,jolta saan vastarakkautta,kaiken mitä haluan elämässäni.
Sinä et tiedä paskan vertaa hyytiksen ja hänen miehensä suhteesta ja rakkaudenmäärästä.Eiköhän hyytis ja hänen miehensä ole pysynyt yhdessä rakkauden takia,eikä minkään "vastalahjan" takia.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Tuon logiikan mukaan likka olis kans pitänyt huostaanottaa kun sairastin syöpää likan ollessa n.1v. Likka oli alle vuoden kun jouduin olemaan vähintään viikon jaksoja sairaalassa, pisin jakso oli 2 viikkoa eikä me sinä aikana nähty. Likka oli kotona isänsä kanssa. Kun mä olin kotona, niin ei musta ollut lasta hoitamaan ja sai mies hoitaa muakin.

Lisäksi mulle on laitettu lonkkaan tekonivel likan ollessa 5v. Sairaalassoloajan likka oli isällään enkä mä likkaa heti kotiin päästyäni voinut pitkäksi aikaa ottaa kotio.

Ei vissiin joillakin oikeen riitä happi aivoohin asti kun heti ollaan huostaanottamassa lasta vaikka tälläkin onkin läheisiä hoitajia ja OMA isä pitämässä huolta.

Yrität sitte tämänKIN ketjun itseesi, eikä ole ainoa.

Sinä ja sun syöpäs, sinä, sinä, sinä....

Sulle taitaa olla´vaikeeta kun ei maailma pyöri sun napas ympärillä, sun ja sun syöpäs...
 
[QUOTE="vieras";23003259]Yrität sitte tämänKIN ketjun itseesi, eikä ole ainoa.

Sinä ja sun syöpäs, sinä, sinä, sinä....

Sulle taitaa olla´vaikeeta kun ei maailma pyöri sun napas ympärillä, sun ja sun syöpäs...[/QUOTE]

:kiss:
 
"vieras"
Mieheni saattaa jossain vaiheessa elämää sokeutua kokonaan ja / tai kuuroutua etenevän näkö- ja kuulovamman takia,en koskaan,iki maailmassa jättäisi miestäni sen takia.Miksi? Koska mieheni on huumorintajuinen,ihana mies,jolta saan vastarakkautta,kaiken mitä haluan elämässäni.
Sinä et tiedä paskan vertaa hyytiksen ja hänen miehensä suhteesta ja rakkaudenmäärästä.Eiköhän hyytis ja hänen miehensä ole pysynyt yhdessä rakkauden takia,eikä minkään "vastalahjan" takia.
MinämiNÄMINÄ. Juuri tuon takia ne suhteet joutuukin koville. Vaikka itse kuinka sairastaisi niin pitää sen toisenkin jaksamisesta kantaa huolta! Ootte te kyllä yksiä perseennuolijoita jotka tosissanne väitätte että esimerkiksi hyytiksen mies ilossasuin hoitaa ja paapoo vuodesta toiseen sairastavaa vaimoaan. Vaikka kuinka helvetisti rakastaisi se ON raskasta ja siinä toinenkin joutuu koville. Mutta ei, ei sitä saa tällä palstalla sanoa kun hyytis voi vaikka loukkaantua moisesta.
 
alas vajoaa
Tällä palstalla näemmä sairaat mellastaa, enkä nyt tarkoita Hyytistä tai Scarlettia vaan näitä joitain epätasapainoisia jotka mielestään nettikirjoitusten perusteella voi päätellä keneltä lapsi pitää ottaa huostaan ja kuka saa milloinkin kertoa sairaudestaan ja mihin äänensävyyn. Tää palstalla haukkuminen on jo ihan pyllystä, mutta todellinen raukka lähettää tuollaisia viestejä yksärillä.
 
"vieras"
kyllähän suomessa on otettu lapsia huostaan vanhempien sairastelun takia, se on fakta, en nyt sano että pitäisi sinun lapsesi ottaa pois. Mutta olet myös kertonut päiteiden käytöstäsi ja eikös ihan vähän aika sitten ollut itsemurhayritys?

toivon että lapsi kokee olevansa turvassa.
 
et tiedä elämästä
[QUOTE="vieras";23003117]OLEN sairastanut. Tuskin suhde olisikaan aina vaan vahvistunut jos vuodesta toiseen olisin kyvytön hoitamaan jopa omaa lastani :/ On eri asia olla jonkin aikaa vakavasti sairas kuin olla sitä vuosia ja vuosia ja jopa niin että toimintakyky menee. Ja jos nyt jotain oikein saivarrellaan niin JOS mies haluaisi erota niin tuskin uskaltaisi sitä tehdä kun itsariyrityksiäkin takana eikä hyytis yksin pärjää edes suihkussa..
Ei varmasti tarvitse sääliä mutta silti sitä tunnen. Koska tiedän miten vaikeaa on kun puoliso sairastaa ja itse olen kantanut suurta huolta puolison jaksamisesta.[/QUOTE]

Mä olen seissyt mieheni rinnalla jo 5v vaikka hänellä on "sairaus" joka on elämässämme päivittäin.
Meillä on suhde lujittunut tämän 5v aikana. En usko että tässä elämässä oisi enää sellaista asiaa joka meidät kaataisi. Mieheni toinen käsi on toimintakyvytön hänen loppuelämänsä ajan+lääkkeet joita syö ovat kovia.
Minä en rakastamaani ihmistä voisi kuvitellakaan hylkääväni siksi, että hän on sairas tai pysty samaan kuin terve ihminen.
 
[QUOTE="vieras";23003316]MinämiNÄMINÄ. Juuri tuon takia ne suhteet joutuukin koville. Vaikka itse kuinka sairastaisi niin pitää sen toisenkin jaksamisesta kantaa huolta! Ootte te kyllä yksiä perseennuolijoita jotka tosissanne väitätte että esimerkiksi hyytiksen mies ilossasuin hoitaa ja paapoo vuodesta toiseen sairastavaa vaimoaan. Vaikka kuinka helvetisti rakastaisi se ON raskasta ja siinä toinenkin joutuu koville. Mutta ei, ei sitä saa tällä palstalla sanoa kun hyytis voi vaikka loukkaantua moisesta.[/QUOTE]
Lopeta jo,sä haluat vaan loukata kaikkia muita! taitaa sun oma suhde olla kovilla.
Ei ole meidän parisuhde kovilla,suhde on vaan vahvistunut,samoin rakkaudentunne,mutta sinähän et sitä ymmärrä.Vain sun suhde vahvistuu,vain sun mies rakastaa.:kieh:
 
"vieras"
Onko oikeesti paskankaan väliä mitä jotkut tuntemattomat ihmiset nettipalstalla on susta mieltä?! Herranjumala kai sulla on OIKEA elämä ja OIKEAT ystävät sitä varten?

Sitä paitsi, levähdä. Tuuleta päätäsi ja pidä palstatauko. Päätä särkee vähemmän kun teet jotain muuta enemmän kuin palstailet.
 
"vieras"
Lopeta jo,sä haluat vaan loukata kaikkia muita! taitaa sun oma suhde olla kovilla.
Ei ole meidän parisuhde kovilla,suhde on vaan vahvistunut,samoin rakkaudentunne,mutta sinähän et sitä ymmärrä.Vain sun suhde vahvistuu,vain sun mies rakastaa.:kieh:
Jos puoliso sairastaa vakavasti niin ihan takuulla se toinenkin puolisko on aika ajoin kovilla. Ja juuri tämän takia meidän suhde varmasti onkin niin loistava, kun kannan myös huolta puolison jaksamisesta ja teen sen eteen töitä. Enkä ajattele että sairas minäminäminä.
 
[QUOTE="vieras";23003608]Jos puoliso sairastaa vakavasti niin ihan takuulla se toinenkin puolisko on aika ajoin kovilla. Ja juuri tämän takia meidän suhde varmasti onkin niin loistava, kun kannan myös huolta puolison jaksamisesta ja teen sen eteen töitä. Enkä ajattele että sairas minäminäminä.[/QUOTE]
Samalla tavalla mies on huolissaan miusta,jos mie satun sairastamaan,eikä aina ajattele vaan itseään ja omaa jaksamista näkö- ja kuulovamman kanssa.Miksi vaan sun parisuhde voi olla loistava? Sinä kehut koko ajan omalla loistavalla suhteella sairauksista huolimatta ja lyttäät samalla muiden parisuhteet jossa on sairautta.Eipä miunkaan mies ajattele koko ajan vaan minäminäminä.
 
Miks niin moni kuvittellee että mie itsekkäästi vaan makkaan hoijettavana? Ei tämä oo mikkään pysyvä tila, mie olen toipilas, eikö ihmiset tiä mitä se meinaa? Mie olen ollu aika tasan 13kk sairas. En vuojesta toiseen. Sitä ennen olin raskaana ja pitkälti vuodelevossa. Jos se luetaan hoidokkina oloksi nii samapa tuo...
Tämä suihkussa käyttäminenki on ohimenevä vaihe, ei mikkään pysyvä tila. Ihan samanlainen tilanne ko jos jollaki ois jumalaton mahatauti ja haluais välistä käyvä peseytymässä mut heikottaa liikaa.
En ole ainakkaan mie väittäny että mies minua hymyssäsuin passais ja palvelis, mie tiän tasan tarkkaan kuinka kovilla seki on ollu viimesen vuoden, huolen takia ja senki takia että on suurimmaksi osaksi yksin ollu vastuussa asioista. Mut ei koko aikaa, mie olen sen kans jakanu ajatuksia, kuunnellu sitä, miellyttäny sitä kaikin keinoin ja antanu mahollisuuksia levähtää, sitä varten meillä tukiverkko on. Ollaan otettu aikaa kahestaan ja yksistään, rahallisesti se ei yksin taloutta pyöritä, mulla on silti järki ihan kirkas vaikka välistä olen ollu huonona, ei oo tarvinnu yksin miettiä yhtikäs mittään.

Ja ne jotka ei omaa lukutaitoa sen vertaa että ois jo käsittäny tuolta sen tekstin siitä "itsarin yrittämisestä", älkää vaivautuko ees miettiin sitä. Koittakaa sisäistää ettei se ole ollu mikkään suunnitelmallinen teko, eikä mielenterveyspotilaan tasonen ongelma, vaan kyseessä on ollu fyysinen kipu jota ei ole pystyny sietämään, mihin ei ole lääkkeet auttanu. Suoraan sanottuna vahinko. Ei tahallista.

Ei tarvi minun miestä sääliä, se luki tätä ketjua myös ja käski kertoa terveisiä, että hän voi hyvin ja on onnellinen, on aina ollu ja tullee jatkossaki olemaan. Tekkee mielellään kaiken sen mitä tehä pittää, ei siksi että sitä ootettaan hältä vaan siksi että haluaa.

Ja vielä painotan, tämä ei ole pysyvä tila, tämä minun sairastelu. Olen TOIPUMASSA. Aikansa se ottaa, mut ei aiota periksi antaa.
 
[QUOTE="vieras";23003486]Onko oikeesti paskankaan väliä mitä jotkut tuntemattomat ihmiset nettipalstalla on susta mieltä?! Herranjumala kai sulla on OIKEA elämä ja OIKEAT ystävät sitä varten?

Sitä paitsi, levähdä. Tuuleta päätäsi ja pidä palstatauko. Päätä särkee vähemmän kun teet jotain muuta enemmän kuin palstailet.[/QUOTE]

On sillä väliä. Enpä mie tälle vuotta ole täällä juurikaan käyny ko kääntymässä. Olin palstatauvolla tuossa alkuvuojen koska olin liian sairas konetta ees avaamaan, nii joku kiva tyyppi alko levittää täällä juorua että oon kuollu :D Sehän on sama miten mie teen, oon palstalla tai en nii ei se oo hyvä jollekki kuitenkaan...
 
Blue
[QUOTE="vieras";23003316]MinämiNÄMINÄ. Juuri tuon takia ne suhteet joutuukin koville. Vaikka itse kuinka sairastaisi niin pitää sen toisenkin jaksamisesta kantaa huolta! Ootte te kyllä yksiä perseennuolijoita jotka tosissanne väitätte että esimerkiksi hyytiksen mies ilossasuin hoitaa ja paapoo vuodesta toiseen sairastavaa vaimoaan. Vaikka kuinka helvetisti rakastaisi se ON raskasta ja siinä toinenkin joutuu koville. Mutta ei, ei sitä saa tällä palstalla sanoa kun hyytis voi vaikka loukkaantua moisesta.[/QUOTE]

Sä et selvästi tiedä miltä tuntuu rakastaa toista täysin ehdoitta, niin paljon että jalat lähtee alta kun toisen näkee ja tekee mitä tahansa toisen eteen. Sääli.. Tämän takia puolet avioliitoista päätyy eroon. Mutta sitten on se toinen puoli mikä kestää mitä tahansa.
 
"vieras"
En ole ainakkaan mie väittäny että mies minua hymyssäsuin passais ja palvelis, mie tiän tasan tarkkaan kuinka kovilla seki on ollu viimesen vuoden, huolen takia ja senki takia että on suurimmaksi osaksi yksin ollu vastuussa asioista. Mut ei koko aikaa, mie olen sen kans jakanu ajatuksia, kuunnellu sitä, miellyttäny sitä kaikin keinoin ja antanu mahollisuuksia levähtää, sitä varten meillä tukiverkko on. Ollaan otettu aikaa kahestaan ja yksistään, rahallisesti se ei yksin taloutta pyöritä, mulla on silti järki ihan kirkas vaikka välistä olen ollu huonona, ei oo tarvinnu yksin miettiä yhtikäs mittään.
Ihan vilpittömästi, hienoa :flower: Mä en ymmärrä että mikä siinä niin kamalaa on kun sanon että puoliso joutuu koville ja vielä kovemmille jos sairas puoliso on vain minäminäminä. Ihan itsestään selvä asia, vaikka te muut jankkaatte mitä. Minä en sanonut että hyytiksen tai kenenkään muun suhde on paska. Minä sanoin että säälin miestä. Ihan samalla tavalla säälin muitakin jotka joutuu kantamaan kaikesta yksin vastuun.
 
[QUOTE="vieras";23003839]Ihan vilpittömästi, hienoa :flower: Mä en ymmärrä että mikä siinä niin kamalaa on kun sanon että puoliso joutuu koville ja vielä kovemmille jos sairas puoliso on vain minäminäminä. Ihan itsestään selvä asia, vaikka te muut jankkaatte mitä. Minä en sanonut että hyytiksen tai kenenkään muun suhde on paska. Minä sanoin että säälin miestä. Ihan samalla tavalla säälin muitakin jotka joutuu kantamaan kaikesta yksin vastuun.[/QUOTE]

Sääli on sairautta. Myötätuntoa voi tuntea toista kohtaan jos tietää mitä toinen käy läpi.

Mie en ole minäminäminä-sairastaja, en ole itsekäs. Yritän olla mahollisimman vähän vaivaksi ja se meän suurin ongelma on että yritän liikaa pärjätä itekseen.
 

Yhteistyössä