Ohut endometrium - estääkö raskautumisen?

Kohta vuosi yritystä kohta takana ja tutkimusten ensikäynnillä käyty. Käynti osui juuri kierron puolivälin jälkeen ja kohdun limakalvo oli vain 4 mm. Joskus aiemminkin mitattu noin ohut. Voiko tuo ohut limakalvo vaikuttaa siihen, ettei raskautuminen onnistu? Ollaan kokeiltu nyt CB:n ovulaatiotestiä ja siinä hypättiin suoraan tuohon maksimaalinen hedelmällisyys kohtaan, eli tuo estrogeenin nousuvaihe ohitettiin kokonaan.
 
Kyllähän tuo ohuelta vaikuttaa. Muistan mulle IVF hoidoissa lääkärin sanoneen, että on heillä joku onnekas joskus muistaakseni 3mm limakalvolla raskautunut, mutta he eivät alkion siirtoa mulla edes tehneet kun limakalvo jäi vähän päälle 5mm. Naikkarilla taisi alaraja olla 6mm milloin voidaan vielä siirtää.
 
Nostan. Löytyykö muita vastaavassa tilanteessa olleita ja silti raskaaksi tulleita? Miten teidän kohdallanne ohutta limakalvoa hoidettiin?
Meillä tulee keväällä 2vuotta yritystä täyteen. Mulla todettiin ohut limakalvo syksyllä -20 vain 3mm, kp 10, todennäköisesti syy etten vuoteen ole raskautunut. Sanottiin kyllä siinä kohtaa et luomu mahdollisuudet ois huonot.
Yhteensä tänä aikana on ollut kuitenkin 4km, ja kasa kemiallisia. Että raskaudun kyllä mutta mikään ei mene loppuun saakka:(
Hoito alkoi kuitenkin yksityisellä, käytössä pergoveris, gonal f ja pregnyl, kaikki nämä vahvisti limakalvoa joka oli 3kk kuluttua kp10 kohdalla jo 7mm, täst raskauduin mutta tuli keskeytynyt keskenmeno muutama viikko sitten.
 
Meillä tulee keväällä 2vuotta yritystä täyteen. Mulla todettiin ohut limakalvo syksyllä -20 vain 3mm, kp 10, todennäköisesti syy etten vuoteen ole raskautunut. Sanottiin kyllä siinä kohtaa et luomu mahdollisuudet ois huonot.
Yhteensä tänä aikana on ollut kuitenkin 4km, ja kasa kemiallisia. Että raskaudun kyllä mutta mikään ei mene loppuun saakka
Hoito alkoi kuitenkin yksityisellä, käytössä pergoveris, gonal f ja pregnyl, kaikki nämä vahvisti limakalvoa joka oli 3kk kuluttua kp10 kohdalla jo 7mm, täst raskauduin mutta tuli keskeytynyt keskenmeno muutama viikko sitten.
Minäkin kokeilin tässä kierrossa Letrozol+Gonal-yhdistelmää. Limis paksuuntui ehkä vähän, oli 5–6mm kp9, mutta kylkiäisinä sain 9 follikkelia! Niistä kaksi oli selvästi suurempaa, joten hyödynnettiin kierto ja nyt ollaan piinapäivillä, mutta ei mitään oireita. Oliko sinulla follikkelimäärä ihan normaali? Olen kanssa kerran sattumalta luomusti tullut raskaaksi juurikin tuollaisella 7mm limiksellä, mutta se raskaus päättyi myös keskeytyneeseen keskenmenoon 6+6.
 
Minäkin kokeilin tässä kierrossa Letrozol+Gonal-yhdistelmää. Limis paksuuntui ehkä vähän, oli 5–6mm kp9, mutta kylkiäisinä sain 9 follikkelia! Niistä kaksi oli selvästi suurempaa, joten hyödynnettiin kierto ja nyt ollaan piinapäivillä, mutta ei mitään oireita. Oliko sinulla follikkelimäärä ihan normaali? Olen kanssa kerran sattumalta luomusti tullut raskaaksi juurikin tuollaisella 7mm limiksellä, mutta se raskaus päättyi myös keskeytyneeseen keskenmenoon 6+6.
Oli normaali.
2 ekassa hoitokierrossa oli yksi isompi folli, molemmista kemiallinen raskaus.
3. Oli 2, josta varoteltiin että saattaa tulla tuplat, sekään ei ois haitannut, mutta kunhan saisi edes sen yhden loppuun asti.
Toivotaan että teillä tärppi nyt käynyt (y):giggle:
 

Yhteistyössä