Oho. Onpa tullut paljon allekirjoituksia homoliitoista

• Viestiketjun aloittaja Katsos
  • Ensimmäinen viesti
vieraus
[QUOTE="ville";29600548]Päättelen siitä, että alat selittämään jotain bullshttia ja näemmä olin oikeassa.[/QUOTE]

Asiallisen keskustelutavan puolustaminen bullshittia?

"huoh"
[QUOTE="mie";29599847]Ei en ole homokammoinen. Kirkollinen avioliitto ei ole mikään yhteiskunnallinen asia pelkästään. Se on miehen ja naisen Jumalan edessä solmima liitto! Se on sakramentti. Raamattu on Jumalan sana enkä siitä tule kompromisseja tekemään. Kirkkoon ei tarvitse tulla jos sen oppia pitää tuolla lailla alkaa vääntämään ja kääntämään. Kaikki ovat tervetulleita, ja itsekin syntinen olen mutta ei uskoa/oppia/ Raamattua voi kääntää sen mukaan mikä tuntuis kivalta ja "tasa-arvoiselta". Olen allekirjoittanut. En myöskään halua että lapsilleni aletaan pk-ikäisestä lähtien opettamaan että normi ei olekaan normi vaan joissain perheissä on kaksi isää!! Kristitty maa vielä olemme ja meillä oikeus pysyä sellaisena![/QUOTE]

Haloo? Ei tässä mistään kirkkovihkimisestä ole kyse eikä kirkollisesta avioliitosta, vaan avioliitosta. Ymmärrätkö?

sdf
[QUOTE="huoh";29600615]Haloo? Ei tässä mistään kirkkovihkimisestä ole kyse eikä kirkollisesta avioliitosta, vaan avioliitosta. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Rekisteröity parisuhde on ihan sama aasia. Ja saihan homotoivolakin vauvan vaikka keino oli aika kyseenalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja En kannata:
Minä voisin vastustaa pelkästään tätä homoavioliittoa sen vuoksi miten ärsyyntynyt olen miten suurta älämölöä tämä vähemmistö itsestään pitää. Asia voidaan hoitaa myös parantamalla rekisteröidyn parisuhteen perintälakeja, ym. Miksi ihmeessä pitää saada juuri se AVIOLIITTO?? Avioliitolla on Raamatullinen alkuperä, ja jos se sallittaisiin homoille niin koko Raamattu pitää kirjoittaa uusiksi. Mihin laitetaan raja, joko 10 käskyäkin on pian tasa-arvoa vastaan?
Suomessa, Suomen valtiossa, avioliitto on juridinen sopimus, ei millään lailla kirkollinen toimitus. Kirkon sisällä se voi olla sakramentti tai mitä ikinä, mutta se on täysin eri asia. Avioliitto on muuttunut historian saatossa aika paljon ennenkin, eikä se ole käsittääkseni Raamatun uudelleen kirjoittamiseen vaikuttanut. Mutta oli kuinka oli, Raamattu on kristillisten kirkkojen sisäinen asia, päättäköön siellä kirjoittavatko uudestaan (onhan se kirjoitettu muutaman kerran aiemminkin ;) ) - Suomessa ei lakeja voi kuitenkaan laatia 2000 vuotta sitten kirjoitetun kirjan oppien mukaan.

• Tykkää
Reactions: MustaNikki
sdf
[QUOTE="ville";29600668]Pelkäätkö Toivolan lapsen puolesta kasvatuksen näkökulmasta?[/QUOTE]

Osittain kyllä ja tulevasta muodostuvasta arvomaailmasta, hierarkiasta joka tulee kun lapsi kasvaa.

Hengitä syvään. Mun puolestani homoille voidaan antaa samat avioliitto-oikeudet kuin heteroilla on. Puutuin vain logiikkaan.

Sinänsä mua kyllä huvittaa tää heteroiden ylenpalttinen juuri tämän asian ajamisvimma. Suvaitsevaisuuden perään niin kovin huudellaan, mutta kun arkielämässä näiden tyyppien kanssa on enemmän tekemisissä, huomaa monessa suuria puutteita sen suvaitsevaisuuden suhteen koskien muita asioita, jotka ovat vähemmän muodikkaita. Ja on suorastaan vastenmielielistä, kuinka paljon tämä asia on ollut esillä eri vaalien yhteydessä. Hieman isompia ja tärkeämpiäkin asioita olisi ollut syytä pitää esillä, mutta toki vähemmän mediaseksikkäitä.
Esimerkiksi mitä?

Mulla menee raja adoptio-oikeudessa. Avioliittoon voisi vihkiä, mutta mitä järkeä säädellä lailla parisuhdetta josta ei esim. ole lapsia tulossa? (Ja nyt sateenvarjo auki)
Onko sinulle jotenkin epäselvää, mikä avioliiton tarkoitus nyky-Suomessa on? Tai mihin asioihin se vaikuttaa? Jos tarkkoja ollaan, itse avioliitto ei sinänsä edes liity lisääntymiseen.

vieraus
[QUOTE="ville";29600706]Teidän ahdaskatseisten foobikkojen.[/QUOTE]

Suon homoille ihan mielelläni oikeuden avioliittoon, eikä minulla muutenkaan ole mitään heitä vastaan.

Tapaasi keskustella voi pitää sopimattomana, vaikka itse asiasta olisikin kanssasi samaa mieltä.

Minä en ole uskovainen, ja silti kunnioitan muiden vakaumusta. Jos lestadiolainen ystäväni uskoo että ehkäisyä ei pidä käyttää, niin kuka minä olen hänelle sanomaan että nytpä laitetaan lakiin että ehkäisyä pitää saada käyttää kaikkien sakon uhalla. Se on heidän usko, ja heillä on aateeseensa oikeus kuten homoilla on oikeus seurustella, asua ja rekisteröidä parisuhde toisen homon kanssa.
Siis... missä maassa sinä elät? Kyllähän Suomessa jokainen saa lain mukaan käyttää ehkäisyä halutessaan. Lestadiolainen päättää itse, tai jos antaa uskontokuntansa päättää puolestaan, niin sitten niin, mutta valtio ei ihmisten raskaudenehkäisyyn puutu. Joten tuo esimerkkisi oli vähän outo. Nythän tilanne on ihan ok, että laki takaa kaikille oikeuden, mutta esim. lestadiolaiset omissa porukoissaan voivat päättää omista säännöistään. Hieno juttu, eikö vain! Samaa haetaan tässäkin: valtio takaisi kaikille oikeuden mennä naimisiin, mutta kirkot sitten itse päättäisivät omasta kannastaan ja siitä, millaisia pareja vihkivät.

Mua henk.koht. suututtaa asiaan käytetyt resurssit ja palstatila, kun yhteiskunnassa on paljon vakavampiakin ongelmia. Homojen elämää ei kukaan rajoita tällä hetkellä, mutta vanhusten ja maahanmuuttajien tasa-arvo on vielä lapsen kengissä.

Mieheni ei saa kirkkovihkimistä koska on muslimi, pitäisikö minun nyt mennä eduskuntaan vaatimaan että tasa-arvon nimissä kirkon on suostuttava vihkimään meidät.
Sori, mutta en ymmärrä koko episodia ja homoja ei kukaan sorra sen enempää kuin muitakaan. Sen tiedän varsinkin kun mieheni on mamu, tulkaa homot joskus kokeilemaan miten tasa-arvo toteutuu mamujen työllistämisessä.
On totta, että yhteiskunnassa on paljon korjattavaa. Tasa-arvoinen avioliittolaki ei kuitenkaan estä parantamasta myös vaikka maahanmuuttajien tai vanhusten asemaa. tasa-arvoinen avioliittolaki on vaan mahdollista hoitaa pois nopeasti parilla sanamuutoksella laissa, kun taas vaikka vanhusten asiat vaativat ihan toisenlaista työtä. Sen vuoksi vanhusten ongelmia ei saada ratkaistua yhdellä lakialoitteella, vaan siihen käytettävät keinot ovat erilaiset. Tai toki niistäkin voi tehdä lakialoitteita.

Ja mitä tuohon kirkolliseen vihkimiseen tulee, niin voithan tiedustella asiaa, jos haluat. tasa-arvoisen avioliittolain kannattajat eivät kuitenkaan ole vaatimassa kirkollista vihkimistä nais- ja miespareille, joten esimerkkisi meni vähän ohi.

Tasa-arvoinen avioliittolaki ei ratkaise kaikkia maailman ongelmia. Mutta se ratkaisee yhden ongelman. Ja siten se on yksi askel kohti parempaa maailmaa. Myös muiden ongelmien parissa on tehtävä työtä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
sdf
[QUOTE="ville";29600746]Minulla on varsin kattava ystäväpiiri. Väittelen kaikkien kanssa asioista, joista en ole samaa mieltä. Sinunkaltaisia urpoja ei tuttavapiiriini onneksi kuulu.[/QUOTE]

Se kuuluu niiden sinun hoitajien toimenkuvaan olla "juonessa mukana". :)

vieraus
[QUOTE="ville";29600730]Minun tapani keskustella on sopimaton, mutta rasistien hirttolinkitykset tms. ovat korrekteja?[/QUOTE]

En ole niin väittänyt. Sen sijaan olen kysynyt, että todellako oikeutat oman sopimattoman käytöksesi toisten huonolla käytöksellä. Et vastannut.

Antaa olla, en jaksa enempää vängätä. Joko ymmärsit jotain tai sitten et. Hyvää yötä.

Yhteistyössä