Odotuksen Odottajat!

heisan

J3N3: :hug: voimia ja kärsivällisyyttä....kyllä se vielä onnistuu, älä vielä luovuta B)

risukasa-: voi ei...olen pahoilllani sun puolesta....toivotaan et ukkos muuttaa mieltänsä...ehkä sillä on vain sressiä tai jotaki..... :hug:

Rouva Pikkumyy:täällä jännään sun puolesta :)

omaa: mulla juurihoito menos yhes hampaas :headwall: luulin et se ois ollu ohi tänään mutta vielä kuulemma kaksi kertaa pitää käydä.....mitenhän se vaikuttaa tohon passiin :( kahenviikon päästä seuraava aika hammaslääkäriin....ja viiminen varmaa taas siit kahen viikon päähän...varmaa passin kans samoihin aikoihin.....
 
Huomenta!

Kaikki mulle vastanneet: Kiitos siskot lohdutuksesta ja tsemppauksista!!!!Ei muuta ku uuteen kiertoon uusin voimin :heart:

Tänään alkoi sitten onneksi vuoto (vaikka siltikin se aina ottaa päähän ja surettaa...) eli nyt taas uuteen kiertoon uusin hoidoin mennään. Eli mulle voi päivittää kp1, nyt jo 14. yrityskuukausi menossa...Ensi viikolle sain ultra-ajan E:lle (vl) ja huomenna alotan ekan kerran popsimaan noita Arimidexeja....jotenki on heikko usko niiden tehoon tällä hetkellä, mutta viikon päästähän sen sitten jo näkee..

J3N3: Jotenki sun fiilikset on NIIIIIIN tuttuja!!Just tolta mullaki tuntu viime kierrossa kun ei sitä follia kypsyny...enkä usko että kypsyy näillä uusillakaan tabuilla...Puregonia mulle ei oo viä kokeiltu, mutta jotenki tuntuu et se on sitten se seuraava askel, ja toimiiko liekö sekään.Mullaki ottaa niin pahasti kupoliin tää odotus ja kaiken venyminen ikuisuuksiin asti, meinaa tosiaan usko loppua et sitä vaavia ikinä sais syliin :'( Mut koitetaan yhes tsempata etiä päin, jostain se toivo vaan pitää aina kaivaa esille, ja kyllä se yleensä taas se päivä alkaa paistamaan jossain vaihees :heart: Mulla ainaki helpotti oloa ku täs yks päivä hieman tänne purkasin tuntojani, eli hyvä ku voit tänne kirjottaa sen miltä oikeesti nyt tuntuu
 
J3N3: No voi nyt prkl. Kyllä varmaan turhauttaa tollainen tulos. Toivottavasti tämä annos olisi kuitenkin riittävä niin pääsisi asiassa eteenpäin. Ja ainakin ensi kierrossa (jota ei siis tietenkään pidä tulla, mutta jos...) tietää että lähtee suorilta kunnon koktaililla liikkeelle. Jaksamista sulle :hug:

Risis: :eek: Voiko olla vaan siitä että tunteet heittelee kun tämä on niin rankkaa touhua, vai uskotko että saatte vielä asiat selvitettyä? Ja kyllä sä sinne inssiin pääset, miehen kera tai ilman. Kauheelta varmaan tuntuu kun yrittää epätoivoisesti rakentaa jotain ja sitten koko hommalta lähteekin pohja. Hirveästi voimia sulle :hug:

Stelliina: hyvä kuulla että vähän parempi olo jo! Tänne vaan avautumaan kaikki joita ottaa päähän!

Aitiliini: Noista hammashommista vähän aika sitten keskusteltiinkin kun Risukasa kävi hammaslääkärissä. Mutta enpä osaa sanoa kuin ne menee. Osaiskohan sieltä klinikalta sanoa?

Pohdintaa: Mä olen miettinyt että mielestäni ovuloin vain toiselta puolelta? Tai siis ovuloin kyllä joka kierrossa, mutta se folli on AINA oikealla puolella. Voikohan se meinata jotain? Loppuukohan multa munasolut kohta jos mulla on vaan puolet siitä mitä muilta :eek: Sehän meinaisi että ne loppuu varmaan ihan kohta. No, pitää varmaan kysyä tätä ensi kerralla gyneltä.
 
Kiitos kannustuksista kaikille.. niin, en tiedä, toisaalta sanoo että ei aikois pakittaakaan tästä eikä ois valmis uhraan koko suhdetta ja kaikkee omien ajatusten takia. Toisaalta ois ikävä tavallaan pakottaa toinen väkisin sellaseen mitä ei oikeesti halua, ja jollei pysty ymmärtään mun tilannetta :( Mutta nyt oon oikeestaan vielä pahemmassa ahdingossa kun viimeks, en oikein voi jättää tilaa hoitamattakaan. Tuskin ois järkevää että antasin endometriooman olla vaan, kasvaa ja tehä tuhojaan.. ehkä yritän vielä päästä julkiselle jatkoseurantaan naistentautipolille tai sitten on revittävä jostain rahaa yksityiselle, josko sen kautta pääsis helpommin vihdoin sinne kunnon laparoskopiaanki. Koska en oikein usko että inseminaatiot kannattaa jollei endolle tehä mitään..
Kyselin jo tuolla toisessakin paikassa onko kellään tietoo Ovumiasta, hoitaako yksinäisiä? Ja sisältyykö yksityisillä niihin ilmotettuihin hintoihin ne ultrauskäynnit ym. mitä siihen hoitoon liittyy, esim. yksinäisellä/lahjasolujen käyttäjillä joku psykologikin? No lääkkeet varmaan ei sisälly missään..
 
Keskiviikko 24.9.2008

TOIVOJAT :xmas: :heart:

stellina..................yk14..........arimidex.............2/n.31-39
miranda-81.............clomien jälk. laparoskopia......3/28-32
dreamer78...............................ivf/icsi................4/31
Lumikeiju........yk6 (aiempiakin yrityksiä )...........5/30
Pantalaimon..............9/07.......clomit.................8/?
soja.................n.1v.................zumenon, pas.....10/28
Gilmore......................kesä07...........................12/30-32
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa....12/27-28
kirma...........9/06......clomit, menopur, pregnyl....16/26, pp6
pilvilinna...............9/07......................................16/n.30
Veena....................yk17..........2.iui....................19/24-28, pp9
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget......20/?
Pupuvaimo.........kohta 3v.......menopur, iui......23/31
mama-84...............12/06.................................23/28
Rouva B...........3v tjot.......puregon, Gonal-F, iui.....24/31-41, pp9
Tiinuli81......n.3-4v.....primolut+puregon, arimidex, ivf....24/?
Sannuli-81...............8/07.........clomit...............25/26-30
Evenstar.......yk0.......metut, iui 09, comit/arimidex...26/~43-46
Pikkuvadelma.........12/06........clomit, luget.......32/30
Inkku83..................1v7kk.........iui/ivf................32/30
haltia.....................2v...............ivf/icsi...............42/30-35
taru82..................1v2kk..........clomit.................44/26-28
Maricce.............2/06................1.ivf...................48/30-60, pp23
aitiliini83.............................primolut, pas..............?/?
surppi.................................menopur....................?/?

Taustalla :wave:
Orion..................
Tähtisäde...........11/07
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.............4/06

Haamu+++++ :whistle:
Rouva Pikkumyy....yk1, km2/08, tm 8/08...........29/32

ODOTTAJAT :flower: :heart:

Andala..............yk15,4/07.................................34/31-42
 
Moikka kamut, uudet ja vanhat :wave:
Mä olen ollut parin viikon nettitauolla, konekin pysynyt kiinni, ettei kiusausta tule. Tämä kaksi viikkoa on uusi ennätys tässä vuoden kestäneessä palstailussa :whistle:

Älyttömästi olette kirjoitelleet juttuja, päällimmäisenä jää mieleen taas kerran yleinen apatia. Tätä meidän pinoa vaivaa selvästi joku kirous, yksikään alkuperäinen pinolainen ei ole plussannut AIKOIHIN!! Kuka lie ollut joskus keväällä.
On mahdotonta alkaa kommentoimaan jokaiselle monen sivun takaisia juttuja, mutta kaikki kuulumisenne olen lukenut ja pässäni tilanteita pohtinut. Eli nyt vaan yksilöllistä asiaa sinne tänne :ashamed:

miranda-81, tiedän tunteen. Olisikohan sinulla voinut käydä niinkuin luulen minullakin keväisessä clomikokeilussa olleen, että folleja olisi tullut useampi, muttei yhtä isoa johtofollia ollenkaan? Kun kerta olit samallalailla kipeänä kuin minäkin silloin. Ja nyt tässä kierrossa sainkin ohjeeksi ottaa clomin vaan joka toinen päivä.
Nyt taidattekin mennä luomuna kun laparoskopia tulossa vai? Minulla ei ole siitä henk.koht. kokemusta, mutta erittäin läheltä olen siinä käynyttä seurannut ja voin sanoa, että se oli todella helppo juttu! Ja toipumisaika lyhyt, ainut sivuoire leikkauksen jälkeen oli älytön turvotus. Että ei paha.

risukasa-, että tuokin nyt vielä! Ymmärrän kyllä erittäin hyvin, että jos mies alkaakin yhtäkkiä pakittaa niin ei tätä kauheaa vauvan kaikpuuta voi tuosta noivaan unohtaa ja jäädä odottamaan miehen uutta mielenmuutosta!
Mikä sulla jäi tilanteeksi sieltä julkiselta kun viimeksi kävit, en nyt itse muista? Minusta on kyllä käsittämätöntä, että ne edelleen vaan ootattais että tilanne sisuskaluissa pahenee. Voi kun saisit jostakin haalittua ne rahat yksityiselle!

veena, täällä sama tilanne, follit on aika oikealla. Jäi myös viimeksi lääkärissä kysymättä tuosta asiasta.
Huh, sulla alkanut jo viimeinen kituviikko, eikun peukkuja pitkälle viikolle!

stellinaja J3N3, toivoa ja uskoa tulevaan! Suosta on hankala nousta, mutta muu tässä tilanteessa ei auta. Ei auta kun painaa eteen päin ja luottaa parempaan. Kun sen viivan sitten joskus siihen tikkuun saa, on se kaiken tämän itkun ja tuskan arvoista (siitä vauvasta puhumattakaan ;) )!

rva pikkumyyllä erikoinen tilanne...jäämme odottamaan ratkeamista!

rvaB, muistan, että olit kirjoittanut tissikivuista. Koita sitten pitää mielessä, että kaikki mahdolliset uudet olotilat saattaa johtua uusista hormoneista elimistössä. Minä olin ihan pihalla tissieni kans viime kierrossa, tulivat siis ihan älyttömän kipeiksi loppukiertoa kohti ja johtui sitten ilmeisesti pregnylistä. Koska sehän on hcg:tä. Ja hcg tekee raskausoireita.
Jäi kylläkin sitten kysymättä lääkäriltä tuosta, että onko ihan normaalia tuommoinen, kun mistään vastaavasta en ainakaan tietoa löytänyt. Mielenkiinnolla kuulen tuleko sinulle jotakin oireilua!

Ja sitten . Väestöliiton keikka oli viikko sitten. Tuliaisina oli hyviä ja huonoja uutisia. Hyvät ensin: eli oikealla kp8 follit 19 ja 20mm :D , limakalvo millit vajaa 7mm. Eli voi kun tuplia pukkais!!! Olin huolissani tuosta limakalvosta, kun menopuria ei sitten ehditty limistä vahvistamaan enää antaa kun follit noin isoja, mutta lääkäri sanoi, että minimi on 5mm ja kun seuraavana päivänä pistettiin pregnyl, niin se vielä antaa loppukirikasvun limikselle. Että meikäläisellä on aihetta piinailuun, nyt pp5. Miehenkin kanssa petitärskyajoitukset meni nappiin, lääkäri käytti nimitystä koti-inssi :)

Sitten huonot: lääkäri ei sitten suositellutkaan meille inssiä. Tuli siihen tulokseen, että minussa on ihan pakko olla vika jossakin, kun esikoinen sai alkunsa niin todella helposti, hormonit toimii todella hyvin (kun puolikaskin annos clomeja jaksaa kasvattaa tuplafollit) ja mies on priimaa. Että näillä hoidoilla mahan pitäis jo pömpöttää.
Heitti sitten ajatuksen ilmaan, että vasen tuuba saattoi tukkeutua kohdunulkopuolisen seurauksena. Ja voi v***u mulla alko nousta savu korvista:headwall: !!
Siis kun me HELMIKUUSSA käytiin eka kerran klinikalla ja kerroin epäilykset mahdollisesta röörien tukoksesta, tämä sama lääkäri tyrmäs ajatuksen siltä istumalta! Että ei mitenkään ole mahdollista, että putket tukkiutus noin vaan yhtäkkiä. Varsinkaan kun se minun kohdunulkopuolinen ei jäänyt tuubaan vaan oli ihan melkein kohdussa. Että kaksi raskautta ollan saatu aikaiseksi kahden vuoden aikana, putket on kunnossa!
Mutta nyt sitten enskierrossa oon menossa aukiolotutkimukseen (miettikää, tässä vaiheessa kun me on yritetty "kolmatta" raskautta jo vuoden! kun alkututkimuksiinhan se kuuluisi) ja sitten jos röörissä häikkää, inssit jätetään välistä ja mennään suoraa IVF:ään :eek: !
Ei hyvää päivää sanon minä. No minä oon sitten itkeny täällä tätä tilannetta, en tosiaankaan tiedä jäikö lääkärikeikalta päällimmäisenä hyvät vai huonot fiilikset, saatte päättää.

Ja oon sitten googlettanu tuota, että jos toinen putki tukossa niin mitäs sitten. Mahdollisuudet luomuun pitäis olla hyvät. Ja jossakin tehään myös inssejä vaikka vaan yksi putki. Mutta Oulussa sitten ilmeisesti siirrytään suoraa rankempiin keinoihin.
Rehellisesti sanottuna mä en kyllä osaa kuvitella itteäni vielä tässä vaiheessa IVF otsikon alapuolelle. Ja harmittaa niin vietävästi, kun nyt en koskaan saa tietää minkälainen vauvakone musta olis tullut ilman sitä ku:ta :'(
Minun molemmat raskaudet on alkaneet syyskuussa samalla viikolla ja nyt tämän kierron ovis sattui taas sille samalle viikolle. Elättelen pientä lapsellista toivetta, että ehkä minä voin tulla raskaaksi vaan syyskuussa :ashamed:
 
kirma, ei ollut muuta puhetta viimeks kun että soitan aikaa taas kun seuraavat menkat alkaa, ja sitten hakisin reseptin ja alkasin piikittää kp5..

Laitoimpa nyt yhteydenoton Ovumiaan ja kyselin hoitoihin liittyviä juttuja :) saapa nähä kuinka nopeeta ja kattavaa palvelua (vastausta) on tarjolla...
 
risukasa- Toivon minäkin kovin, että miehesi mieli siitä muuttuu. Vaikka meillä kaikki nämä hoidot on vasta alussa, olen nyt jo ajatellut, kuinka tärkeää on, et molemmat on mukana täydellä sydämellä. :hug:
Rouva Pikkumyy Odotan innolla iloisia uutisia sieltä suunnalta. Vaikka uusi tulokas olenkin, olen jo jäänyt koukkuun tilanteesi seuraamisen kanssa! :LOL:
Itse kävin tänään toisessa kontrollissa, Menopur- pistoksia takana 14 päivää. Viikko sitten kun viimeksi kävin, mitään ei ollut vielä tapahtunut. Jännitin jo, et jos ei ollenkaan lähde follit kasvamaan. Nyt onneksi löytyi oikealta puolelta yksi kasvanut folli, joka on tällä hetkellä 6mm. Lääkäri ennusti, et ensi viikolla olis sit Pregnylin vuoro. Ja sit kuulemma runsaasti rakkautta makuukammarissa... :heart: Seuraava kontrolli on jo perjantaina. Nolottaa vaan aina töissä sanoa, et taas olis lääkärireissua tulossa. No, ajatelkoot kukin mitä hyvänsä. Tärkeän asian vuoksi tässä touhutaan.
 
Kiitoksia, seurataan kaikki yhdessä tilannettani....nukuin jälleen päikkäritniin siis illalla, aivan totaalinen väsy iski ruokailun jälkeen..tunti meni hienosti unessa! :xmas:

surppi: Kiva, että olen saanut sinutkin uutena koukkuuni*hymy* :saint:
Ja ensi viikolla paljon Onnea makkarin puolella teille!

Kirma: Sinulla paljon uutisia, Toivon, että ns koti inssinne sujui nappiin, kaikki vaikuttaa sen puoleen hyvältä limakalvon paksuus jne! :heart: :flower:

heippa kaikille ja iloista iltaa teille toivotan jokaiselle! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Risukasa Toivottavasti miehesi mieli muuttuu. Kurjaa tuollainen tilanne kaiken muunkin keskellä. Vaikka nämä lapsettomuusasiat varmasti koettelee jokaisen parisuhdetta jossain vaiheessa. Meillä on ainakin ajoittain huomattavissa... :hug:

Kirma Tsemppia koti-inssiin!! Jospa ne tuplat tulee sieltä... :heart:

meille ei mitään uuttaa. samaa rataa jatkuu.
 
kirjoitan nopeesti omia kuulumisia, kommentoin muiden tekstejä kun on enemmän aikaa...


(.) joo ultrassa käyty ja tulos että munasarjoissa kasvaa sekalaista seurankuntaa :headwall: :headwall: oikealla 3 follia, koot 1 kpl 11mm ja 2 kpl 9-10mm vasemmassa lukuisia folleja 8-9mm :headwall: :headwall: :headwall: eli nyt on totuuden hetki keskeutetäänkö hoito vai lennosta IVF:ään? Meillä ei oo varaa opiskelijabudjetilla ivf:ään tosiaankaan, mutta niin paljon harmittaa se että sit oon laittanut 400? aivan turhaan tähän kiertoon :ashamed: Huomenna ilmoitetaan mihinkä päädytään. Tuntui että lääkärimme oli aika töykeä ja määräilevä....jotenkin jäi pahamaku suuhun...yritin kysellä että voisiko vain punktoida "ylimääräiset" pois niin olisi edullisempaa. Lääkäri vain hymähteli että joo, turhaan kasvateltu pitkän aikaa folleja ja sit heitetään menemään. Mutta näköjään kaikki voisi sitten heittää menemään jos hoito keskeytetään. Ultranhintakin oli 95?.....!!! Perjantaina olis TAAS ultra jossa varmistuis tarviiko IVF:ään mennä vai olisiko yksi johtofolli valmis irroitukseen jos muut selkeesti pienempiä kuin johtofolli niin voidaan irroittaa. 3 follia on maksimi ettei tarvi mennä IVF.ään....
 
Kirma: Jospa se viime viikko nyt kuitenkin olis sun onnenviikko. Toivon niin. :heart:

Tiinuli: Tosi kurja tilanne. :| Toivottavasti siellä nyt joku folli tajuais ottaa sen johdon.

Surppi: b =) d

Ja Myylle peukkuja vielä tähänkin pinoon.

).( Vastoin kaikkia odotuksiani sain aamulla raskaustestiin ne odotetut ja toivotut kaksi viivaa. :heart:
 
Andalalle sylin täydeltä onnea tähänkin pinoon :heart:

Kirma: Kiva kuulla sustakin! Järkyttävää toi lääkärien ammattitaito :eek: Miten voi olla mahdollista. Varmana turhauttaa ja v.t.ttaa JOS se oiskin mennyt kiinni ja ensin väitetty ettei ole mahdollista. Nyt vaan toivotaan että tämä on se teidän kierto niin eipä tartte asiaa enää miettiä b :) d

Surppi: Nyt vaan lempeä kehiin :heart: Mä olen kansa töissä vaan sanonut aina että menen asioille. Ajattelin että jos ne jotain kysyy niin sanon että menen gynelle. Ei varmana kysy uudestaan, meillä kun on lähes kaikki työntekijät miehiä :D

Tiinuli: kova päätös teillä edessä :( Se ei todella ole mitään ilmaista touhua. Voisiko sieltä pyytää vaikka tarkkaa hintaarviota koskien toimepidettä? Harmi että teillä on sellainen lekuri :(
 
Onnea Andala :flower: :flower: aletaanhan niitä syksysiä plussiakin saamaan!

Niin siinä sitte taitaa käydä että jää kaikki yritykset vähäks aikaa :'( kun toinen ei tuu omista periaatteistaan yhtään vastaan eikä edes halua, ja mä nyt en jaksa enää alkaa raahaan jotain kivirekee.. Ikävää sinänsä, kun kuitenkin muuten kaikki ois ok ja ollu mukavaa yhdessä.. sen mielestä voitas jatkaa niinkun ennekin eikä tajua mihin mulla on kiire/hätä. No, eipä jätä sit hirveesti vaihtoehtoja, ANTAA OLLA. Se on nähty niin monta kertaa ennenkin kuinka turhaa ajanhaaskausta ois odotella ja kattella tollasten jahkailijoiden kanssa. Ja tässä iässä ne vuodet alkaa olla jo liian arvokkaita tuhlattavaks.. Alan pakkaan tänään sen tavaroita pois täältä, niitä vähiä mitä on.. :'( :'( Seuraavaks alan miettiin kuinka pääsen muuttaan halvempaan asuntoon, ei oo mitään järkee asua yksin/yh.na näin kalliisti, ja hoitoihin pitäs koittaa säästää..

Niistä yksinäisen hoidoista,.. tulihan sieltä Ovumiasta melko pian vastaus, ja kyllä ne hoitaa myös yksinäisiä! :) Ainoo mitä tarvii hiukan harkita hetki, on se kun siittiöt tulee tanskasta.. siis onko niillä siellä klinikalla henkilötiedot luovuttajista ja saako täällä Suomessa lapsi halutessaan tietää isän henkilöllisyyden? Vai pelkästään kotimaan siittiöissä? Entä käyttääkö VL suomalaisten(kin?) siittiöitä?
Toinen mitä mietin on, että kannattaako inseminaatiot jollei endolle tehdä mitään.. no vois kai niitä nyt yhden tai kaks kokeilla mutta sitten niihin ei varmaan enää hyödytä laittaa rahoja (ilman laparoskopiaa) vaan säästää suoraan ivf.ään?

Joudun jättään nämä palstailutkin vähäks aikaa, enhän mä edes tiedä koska seuraavan kerran ois mitään mahdollisuuttakaan olla raskaana.. Kuinkahan maltan pysyä pois täältä.. jotenkin oon kiintyny tähän porukkaan, jos nyt jotenkin voi kiintyä virtuaalihenkilöihin.. :flower: :heart: varmaan joskus jos vielä palaan niin täällä on porukka vaihtunu moneen kertaan ja ties monesko vol menossa Odotuksen Odottajia! :kieh: No, sen näkee sitte..

:attn: Ottasko joku tehtäväkseen listan ajantasalla pitämisen? Päivitän tän sivusen nyt vielä, ja siirrän itteni taustalle...

Mutta toistaseks kai sitten, näihin tunnelmiin ja ajatuksiin,.. :heart:mellinen kiitos kaikille tuesta ja mukanaelämisestä näinä kuukausina, ja pikaisia paksuuntumisia ;) :flower: kyllä mä käyn teitä välillä kurkkimassa! Ja tietysti jos itelle jotain ihmeellistä sattuu tai muuten hommat alkaa rullaan niin ilmottelen, jos täällä vielä tuttua väkeä näkyy.. (toivottavasti ei enää kauaa, täällä puolen.. +++:whistle: )

:wave: MOIKKA!!

-risukasa- :heart: :heart: :heart:
 
Voimia sulle risukasa. :hug: Tiedän ja ymmärrän, että nyt on rankkaa, mutta joskus ne vaikeimmat päätökset voi osoittautua loppupeleissä parhaiksi päätöksiksi. Jos sie vaan pystyt netissä käymään, niin olet kyllä enemmän kuin tervetullut tuonne rohkeiden Yksinäisten naisten viestiketjuun. :saint:
 
Kiitos kaikille tsempeistä, niitä kyllä tuun tarviin lähiaikoina :|

Evenstar, oon katsellukin sitä yksinäisten pinoa jo vähän sillä silmällä.. :D ja jatkan toki täälläkin jos/kun rahajutut alkaa kohentuun siinä määrin että isot pyörät lähtee pyöriin =)
 
Voi Risukasa :'( Että siinä kävi sitten niin. Hurjan paljon jaksamista sinulle :hug: Ja sitä paitsi, jos vaan seura kelpaa niin kyllähän sä ilman muuta voit tässä pinossa pörrätä. Mehän sovittiin silloin aluksi että tämä pino on kaikille niille joista tuntuu että lapsen saamiseksi pitkä ja kivinen tie edessä. Ja muutenkin jos tarttet juttukaveria tässä lähiaikoina (varmasti on rankkaa), niin täällähän me ollaan :hug:
 

Yhteistyössä