Odotuksen Odottajat!

täällä ei uutta, menkkoja oottelen, testit ollu i´han puhtaita negoja, zumet ja luget lopetettu, uus PAS sitten ens kierrossa.

Mukavaa tulevaa viikkoa!

palaillaan,vedän vähän henkeä välillä :'(
 
Sojalle miljoona halausta :hug: :hug: :hug: Muutaman päivän tauko voi tehdä välillä hyvää. Mutta myös aina välillä pitää päästä puhumaan ja silloin me palstasiskot ollaan täällä.

Onnea jännäilijöille ja Gilmore ja Millis :hug: menkat prkl.


Täällä pyörähtää tänään käyntiin inssi numero 2! Eilen illalla tuli ovistestiin 2 viivaa, aamulla ultraan ja hyvältä siellä näytti. Lääkäri sanoi että on oppinut näissä hommissa jo nöyräksi, muuten sanoisi että jos ei näillä olo suhteilla raskauduta niin millä sitten eli hyvältä näytti. Folli oli 22mm ja limis 7-8,5mm.

Mies menee nyt hoitamaan oman osuutensa ja sitten taas mennään iltapäivällä toimenpiteeseen. Lääkäri tosin vaihtuu taas.. Oma lääkärini oli kipeänä ja se jolla nyt kävin lähtee reissuun ja joten ihan uusi tulee, mutta kaippa tietää mitä tekee..
 
Sojalle haleja ja jaksuja!!! :hug:

Veenalle tärppi-onnea!!!!

(.) flunssa iski. pöh. Joka paikkaa särkee ja on kuumeinen olo. Mittari näytti heti aamulämpö-mittauksessa paljon ja nytkin 37,34. Tuo on mulle ollut aina jo paljon. Normaalista mun lämmöt nousee luteaalivaiheessa päivällä 37,09 maksimissaan. Ja ehkäisyn aikana jo 36,8 oli paljon...
Tässä mä sitten vetelen buranaa; puolikkaan otin kuitenkin vain ku en osaa noita lääkeitä käyttää, ku oon vältellyt niitä jo puol vuotta.
 
[/quote]

Keskiviikko 17.9.2008

TOIVOJAT :xmas: :heart:

Pantalaimon..............9/07.......clomit.................2/?
soja.................n.1v.................zumenon, pas.....3/28
Gilmore......................kesä07...........................5/30-32
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa....5/27-28
kirma...........9/06......clomit, menopur, pregnyl....9/26
J3N3............................iui, clomit+pregnyl.........13/?
Pupuvaimo.........kohta 3v.......menopur, iui......16/31
mama-84...............12/06.................................16/28
Tiinuli81......n.3-4v.....primolut+puregon, arimidex, ivf....17/?
Sannuli-81...............8/07.........clomit...............18/26-30
risukasa-..............4/06...........menopur, iui......18/25-29
Evenstar.......yk0.......metut, iui 09, comit/arimidex...19/~43-46
Rouva Pikkumyy....yk1, km2/08, tm 8/08...........22/32
stellina..................yk11..........arimidex.............24/n.31-39
Pikkuvadelma.........12/06........clomit, luget.......25/30
Inkku83..................1v7kk.........iui/ivf................26/30
Andala..............yk14,4/07.................................28/31-42
dreamer78...............................ivf/icsi................29/31
Lumikeiju...............yk5......................................29/29
haltia.....................2v...............ivf/icsi...............35/30-35
taru82..................1v2kk..........clomit.................37/26-28
pilvilinna...............9/07......................................37/?
Veena....................yk17..........2.iui....................12/24-28, pp2
Rouva B...........3v tjot.......puregon, Gonal-F, iui.....17/31-41, pp2
miranda-81..............clomien jälk. laparoskopia......24/28-32, pp9
Maricce.............2/06................1.ivf...................41/30-60, pp17

Taustalla :wave:
Orion..................
Tähtisäde...........11/07
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05



Haamuilee


ODOTTAJAT :flower: :heart:


 
Heipz,

Tätä rouvaa ei olekaan täällä näkynyt, koska on ollut kaikenlaista tohinaa. Aktivoidun kyllä nyt taas hiljalleen.
Eli eilen tosiaan kävin siellä inseminaatiossa.
Aamupäivällä mies lintsas töistä mennäkseen Väestöliiton laadukkaan saksalaisaikuisviihteen pariin.
Sit minä perässä klo 12 siihen inssiin, kun sitä ennen labratätit pesivät miehen nesteen ja värjäsivät sen pinkiksi (?!). Oli kuulema tosi hyvälaatuista!
Sit se oli semmosessa ruiskussa, jossa oli kiinni katetri (eli pitkä putki).
Ja katetrin avulla ne ruiskutettiin kohtuun suoraan. 5 minuuttia kesti käynti, ja nyt sitten vaan odotellaan.
15 päivän päästä saan testata, eli 16 dpo. Entiedä miksi pitää ottaa niin kauan, mutta epäilen Pregnyl-pistosta syyksi. Siinä kun ruiskutetaan reippaasti Hcg:tä kehoon, niin voi kait sit antaa vääriä plussia. Ja sit ainakin varmasti näkyy se plussa jos on näkyäkseen.
Viimeinen osuus on lugesteron aamuin illoin torstaista testiin/kuukautisiin saakka.

Ihmetyksekseni miun kysta oli hävinny Pregnyl-piikillä! Gyne sit sano että se tais olla munasolu, joka ei oo vaan päässy irtoamaan. Eli nyt on sitten pieni kaksoisriski... ehkä.
Kaikki meni tosi hyvin ja ajoituskin oli mitä mainioin! Toivotaav ja odotellaan josko se tärppi kävisi!

Pantalaimon: :hug: Itsekäs olen, mutta tykkään paljon lukea sun juttuja, toivottavasti tulet huilin jälkeen sit taas takaisin meidän iloksi, ja sit sinne plussapuolelle. :heart:

Veena: Mehän jännäillään just tismalleen samoissa! Miut voi siis siirtää Piinapenkkiin.

Dreamer: Mullakin oli paholainen! Olin eilen töistä pois flunssan takia, mut sainpas sit olla inssi-päivän rauhassa. Meni ohi kyllä yhessä lepopäivässä tuon auringonhattu-uutteen avulla.

Soja: Tervetuloa takaisin kun jaksat :hug: . Toimikoot lepohetki ladaten, eheyttäen ja virkistäen! Sinua odotellaan täällä... :heart:

Rva Pikkumyy on ollu tosi ahkera! Tolla vauhdillajos ei plussa pärähdä niin milläs sitten!

Tiinuli: Se Pregnyl-pistos oli ihan kamala! Vieläkin sattuu masuun. Voi tosin johtua siitä, etten saa tongattua kun pienenpienen vatsamakkaran... Toivottavasti siun pikkufollit ei kasvais liikaa, miun pikkufolli jäi kiltisti odottelemaan seuraavaa ovista, eli irtos vaan se iso, ja sit se "kysta".

risukasa-: Mie sain mieheni "motivoitumaan" kaivamalla kaikki kuitit esille. Maksaa nimittäin sen verran tää homma, että tosiaan olisi tarpeen päästä äkkiä ohi hoidoista! Toimi hyvin ja nyt mies on se "huolenkantaja" näissä asioissa. Eka inssi makso meille 800 euroa... lääkkeineen, labroineen, ultrineen, kaikkineen, ja se ei oo vielä paljoa edes tällä saralla! :whistle: :D

-B
 
Heippa kaikki!

Niinhän tässä TAAS kävi, että mulla kp 1. Oikein vauhdilla alkoi menkat, ja torstaina soittoaika lääkärille clomien ja muun jatkon suhteen. Todennäköistähän on, että niitä jatketaan ovuloimattomuuden takia vähän aikaa ainakin. Nähtäväksi jää.

Taidan jättäytyä poijes kokonaan täältä Kaksplussan keskustelusta. Odotellaan miekkosen kanssa marraskuun Thaimaan matkaa, ja nautimme toisistamme töidemme lomassa!!

Muihin hoitoihin clomien lisäksi emme ole ainakaan vuoteen vielä menossa. Simpat siis ok, ikää ei vielä kamalasti, ja on sellainen olo, että ennemmin tai myöhemmin se vaavi tulee, jos on tullakseen.
Ja olen tosiaan onnekas, niinkuin aiemmin olen kirjoittanutkin, että mulla on mahtava elämänkumppani. Tuntuu, että mitä pidempään yhdessä tallataan, sitä enemmän meillä rakkautta on. :heart: :heart: Ihana tunne. Arvostan häntä todela.

Toivotan kaikille Odotuksen Odottajille onnea lapseentumiseen, ja myös pilkettä silmäkulmaan. Tädit ne tulee ja menee, mutta aina on TOIVOA. Nautitaan elämästämme täysin siemauksin, kyllä elämä antaa meille sen, mitä eniten kaipaamme. Sen me kaikki olemme ansainneet. Listalta Justiinan voi deletoida. Listailen täällä kotosalla, sen mitä on tarvis.

Jääkäätte siis rauhallisin mielin katsomaan tulevaisuuteen: Justiina. :flower:
 
:hug: kaikille kirotun punavärin yllättämille..

Rouva B, noniin, lähtökohdat on ainakin hyvät, ties vaikka jopa sille tupla"riskille"..! =)
Joo, silläkin oon koittanu "piiskata" ukkoo järjestään asiaa, kun muistutan minkä hintasia lääkkeet on.. en tiedä sitten kuinka tehokkaasti motivoi kun itse ne kuitenkin joudun kustantaan :| tosin kaipa se älyää että pihiydessäni oisin TODELLA pitkään naama nv.lla jos oikeesti sen työjuttuihin kaatus :LOL:

Justiina, rentoutukaa ja pitäkää lomaa välillä tästä touhusta, rankkaahan tää on itse kullekin :hug: käyhän välillä morjestamassa wanhaa porukkaa jos suinkaan siltä tuntuu! En mä sua deletoi täältä, laitetaan sinne taustailijoihin :wave: ties vaikka se "unohdus" ja keskittyminen kaikkeen muuhun elämään tois teille just sen kauan kaivatun tuloksen! :heart:
 
soja :hug: Onnea kuitenkin uuteen PAS kiertoon =)

Veena wautsi, sullahan hyvät olosuhteet raskauden alkamselle :heart:

Rouva B mulla on niin iso mahamakkara ettei siihen juurikaan piikit tunnu :ashamed: Onnex silti Pregnyl tarvii laittaa vaan kerran kierrossa. Onnex Puregon neulat on pienempiä...Nyt teilläkin sit alkoi piinapäivät....

Justiina80 Hyvää jatkoa sulle, kiva kun ole ollut ketjussamme :heart: ja ainahan olet tervetullut takisin jos siltä tuntuu...

jaaha omaa napaa.....huomenna seuranta ultra..TAAS. Olen päättänyt että jos vaste on yhtä heikko niin tähän kiertoon en enää ultraan mene, on niin himskatin kallista yksityisellä puolella ja kun opiskelija olen vielä...Toivotaan nyt kuitenkin että yksi/kaksi isoo follia kyllöttelisi ja saisin pistää vain Pregnylin. Ovistestejä oon tehnyt kyllä 3 päivän ajan mutta ei selkeetä plussaa ole tullut (mun kohdalla testit voi näyttää ihan mitä hyvänsä ) sunnuntaina illalla näytti aikas vahvaa plussaa mutta kalpeni konrolliviivalle, maanantaina sama homma, testaan tänään illalla viellä miltä näyttää


 
Ompa täällä hiljasta, :( monella taitaa olla apee fiilis ekojen hoitojen jälkeen tai muuten vaan alkukierrossa..

:attn: Tein nyt tollasen vähä pelkistetymmän yhtenäislistan mitä jokainen voi päivittää tarvittaessa pitkin pinoa..jos tällänen systeemi vaihteeks käy? :) Jätin sieltä kokonaan pois/etusivulle ne joista ei oo aikoihin kuulunu, ja myöskin kesäiset plussat. Tohon voitas alkaa keräileen sitten tuoreempaa, syksyn satoa.. =)
Monella varmaan varsinkin yritysajat laahaa jäljessä? Tarkistelkaa tietonne, onko suurinpiirtein oikein! (nimim...yritysaika....apuja?.....kp.t)

Mites Tiinulin testailut? Miltä ultrassa näytti? On varmaan kallista ja vielä opiskelijabudjetilla, toivottavasti ei tän jälkeen tarvi niissä seurannoissa jatkuvasti hypätä! Mulla ei ois kyl tällä hetkellä edes varaa yksityiseen ku oon työtön.. :$ pitää säästellä oikein tosi pahojen päivien varalle..
 
Tervehdys!

Maanantaina tosiaan oli sen inssi ja suoraan sanottuna oli kyllä jokseenkin kivulias. Mieskin sanoi että oli vähän erinäköistä se touhu kun sillä toisella lekurilla. No henkissä selvisin kuitenkin, mutta en kyllä sille lääkärille halua mennä jatkossa. Jotenkin ei oo kyllä sellainen olo että oisi tärpännyt (oottakaapas vaan loppukiertoon kun olen taas ihan varma :D)

Risukasa: Laittaisitko mulle pp 2 eli tuonne piinailijoihin. Eikös se ole tänään pp 2 kun maanantaina tehtiin?

RouvaB: 800?!!!! :eek: Hui! Meillä maksoi nyt jokun 160? Musta kyllä tuntuu että niiden hinnoittelut menee miten sattuu kun ei toi taas ole ihan linjassa sen viime kerran kanssa jolloin oli 2 ultraa.. Hienoa että kystä oli hävinnyt (tai mikä olikaan), tollaiset on aina sellasia että niitä alkaa pähkäillä.

Tiinuli ei tosiaan varmaan opiskelijabudjetilla ole mitään edukasta touhua. Toivottavasti pian saat plussan niin voi keskittyä laitaan rahat ihaniin pikku vaavin vaatteisiin yms.

Justiina: :hug: Varmasti tekee hyvää elää elämäänsäkin välillä MUTTA jos vaan siltä tuntuu niin tule nyt edes morjestaan :)
 
[/b]Rouva B ja Veena , Toivottavasti teille inssi tuo toivotun tuloksen. Pidetään peukut pystyssä. Itsellä inssi edessä marraskuussa. Vielä yksi kierto mennään clomeilla.

Tässä kierrossa oviksen bongasin perjantaina kp 13 ja sit onkin hyödynnetty makuuhuonetta oikeen kunnolla, nyt meinaa olla paikatkin kipeet. Nyt vain odotellaan 2 viikkoa ja sit varmaankin petytän taas. Mut tärppiin en usko. Mä en usko et meille vaavi tulee pelkillä clomeilla ja auttaakohan inssikään, no sen näkee sit marraskuussa.

Tiinuli , minkälaiset oli ultra kuulumiset? Köllöttelikö siellä minkäkokoisia folleja?

Justiina80 Hyvää jatkoa sinulleja tule aina välillä moikkaamaan meitä ja jos innostut vaikka kirjoittamaankin. =) Kiitos kannustuksista. Yritetään sada kohtuun pieni toukka syksyn / talven aikana.
 
Risukasa, tässä mun tänhetkiset tiedot, kuulun siis ilmeisesti "Järeämmät keinot käyttöön" -listalle:

Evenstar, yk:t alkanee alkuvuodesta 2009, apuina nyt metformiini ja yk:iden aikaan tod.näk. ainakin Clomifen/Arimidex ja inssit, tänään kp19/~43-46.

Kiertoa parastaikaa kartoitan, ovista en ole tästä kierrosta onnistunut vielä bongaamaan. :| Kierron pituus vaihtelee todella paljon, toi yllä oleva lukema perustuu viime talven e-pillerittömään aikaan ja niihin kahteen luomukiertoon, jotka silloin sain. Palasin pillereille kesäksi, että sain ihoni siedettävämpään kuntoon, mutta nyt oon siis lopettanut pillerit toistaiseksi, koska hoitoihin ois tosiaan tarkoitus mennä.
 
Rouva B ja Veena tärppi onnea nyt inssiin. :)

Eipä tässä ole mitään ihmeenpää ole tapahtunut. odotellaan IVF-info aikaa joka on lokakuun lopulla, niin ollaan taas hiukan viisaampia.
Tässä kierrossa oli kyllä niin omituiset menkat, että en tiedä mitä mun keho sekoilee. ensin tulee pari päivää tuhrua, sitten olevinaan jotain vuotoa pari päivää ja sitten ne loppuu kun seinään. Menkat niinkuin loppui kolmen päivän jälkeen. Mies alkoi heti höpöttää, että entäs jos on vauva masussa. :)

 
millis1981 niin, onhan se tietysti aika epätodennäköstä.. mullakin ollu jos jonkinmoisia menkkoja tän 2,5 vuoden aikana,.. vaikka ei ne rfsu.n liuskatestit paljoo maksa...(villitsee testaamaan!) :kieh:

Veena kumpa nyt tää toinen kerta ois just SE kerta :heart: ++++++ :whistle:

).( Ostin tänään (lisää ) jotain monivitamiineja, toisessa on sinkkiä, seleeniä ja magnesiumia kaikkien muiden perusjuttujen lisäks ja sitten rautaporeita, kun on anemiaa(?) ollu leikkauksen jälkeen.. öisin päänahka hikoo aivan likomäräks ja vielä joku aika sitten heräsin usein siihen kun pisaroita valu pitkin rintakehää :p ei kai sentään mitkään vaihtarit vielä.. apua :LOL: äiti sano että silläkin on aina leikkausten jälkeen ollu just tollasta (huh!)
 
Soja, Justiina ja Pantalaimon: :hug: Halaus teille kaikille ja voimia, niitä me kaikki tarvitaan!

Veena ja RouvaB: Nyt toivotaan teille oikeesti jo sitä kauan haaveiltua plussaa.
:heart: Jotenkin tuntuu siltä, että pitää tänki palstan plussahanat joskus aueta, ja teistä ois nyt hyvä aloittaa!!Ei muuta kuin voimia odotteluun ja uskotaan, että tärppi tulee =)


Millis1981: Mullakin on ollut moista tuhrutiputtelua ja kummia menkkoja täs aina välillä, ja mun lääkäri kyllä selitti asian aika selkeesti. Ainakin mun tilantees kyse on siitä, ettei aivolisäke tuota tarpeeksi sitä jotain hormoonia (en just ny muista mitä niistä), joka kypsyttää munasolun, ja siksi niitä (munasoluja) kasvaa useita yhtäaikaa (eli pco) ja sitten kun mikään niistä ei kasva isoimmaksi niin keho ei oikein tiedä, milloin sen pitäisi irrottaa se munasolu ja siksi se sekoilee, vuoto meinaa alkaa ja sitten taas ei ja meinaa taas jne...eli keho ei oikein osaa tulkita munasarjojen lähettämää viestiä...en tiä selitinkö ihan oikein ja sekavasti varmasti, mutta mulla asia liittyy ainakin tohon ovulaatiohäikkään, jonka pco aiheuttaa

Sannuli-81: Hienoo kun ovis on oikein kunnolla hyödynnetty, pidän teille peukkuja ja toivon tärppiä :heart:

Tiinuli81: Odottelen täällä innokkaana sun ultrakuulumisia ja lääkärimme E:n kommentteja, toivon isosti, että Arimidex oisi toiminut sulla oikein kunnolla!!!!


By the way, ollaanpas me -81 -vuosimalliset täällä hyvin edustettuina, ainakin nikkien perusteella ;) Tässä alkaa varhaista kolmenkympin kriisiäkin hiljalleen pukata jo, nopeaa plussautumista toivotaan kiitos :)
 
Jeez eli ultrassa käyty. Eipä toi toinen satsi Arimidexiä vaikuttanut ihan niin kuin lääkäri suunnitteli....nyt vasemmassa munasarjassa on 4-5 kpl follikkeleja joiden koot vaihtelevat 7.2-7.9mm :headwall: eli viime ultrassa oli yksi 7.5mm ja nyt se on saanut kaverikseen 4 muuta samankokoista. yhtään ei ollut kasvanut isommaksi....jotenkaan toi arimidex ei nyt toimi niinkuin toivoisi... Huomenna soitto vl:ään että mitä tuumaavat, lähdenkö Puregonilla kasvatteleen vai onko liian suuri riski että kaikki 4-5 follikkelia ottaa kasvuspurtin? Tällä hetkellä ei ole varaa siirtyä lennosta IVF.ään....

Miten muuten soja ja heksamiina tehän siirrytte lennosta IVF.ään, paljonko tuli pelkälle IVF:lle hintaa? eli ilman seurantaultria ym muita alkujuttuja?

 
Tiinuli no voihan harmi ettei tullu ihan mieluisia tuloksia.. oli se varmaan kuitenkin parempi että jotenki oli reagoinu kun ei mitenkään ;) mitäs jos sillä puregonilla kaikki kasvais ja irtois niin eiks ois suurempi mahdollisuus että joku ainakin hedelmöittys ja kiinnittyskin..? =)
 
risukasa- Niin munkin mielestä mutta muistaisin että max 3kpl follikkeleja saa olla ettei hoitoa keskeytetä... :x siis ellei halua IVF.ään siityä suoraan, toisaalta noi follit ovat viä niin pieniä että välttämäti kaikki ei lähde kasvuun.....Toivottavasti! Suostui nyt lääkärikin vaan määrään Puregonia ja saataisiin kunnonkokoinen folli tai kaks.
 
tiinuli me ollaan julkisella hoidoissa, joten lääkkeet maksaa lähinnä, toki kertyy niistä ultrakäynneistäkin jotain, tais tossa lennossa vaihdossa olla käyntejä yhteensä 11 (x22,00) kun kesti se piikittely niin pirun kauan :headwall: mutta eihän noita hintoja voi yksityisiin verrata. nyt kyllä nous noi sairaalan polimaksut 25,60, ei se paljon oo mut kun käyntejä on vuodessa kuitenkin kymmeniä niin kyllä siitä pari kymppiä kertyy.

jaksamista sulle Tiinuli, kyllä suakin koetellaan! toi kasvattelu on miusta ainakin ollu kaikkein ankeinta

:hug:

soja
 
soja ainiin olitte julkisella puolella =) täytyy huomenna kysyä vl:n lääkäriltä mitä tulee maksamaan jos IVF tehdään heillä ilman näitä seurantaultria ym. Montako follia sulla oli kasvamassa kun päätettiin siirtyä IVF:ään? toivon niin että saisin jatkaa Puregonilla kasvattelua eikä jouduttais keskeyttään koko hoitoa jos emme IVF.ään suostu tällä kertaa....
 
Tiinuli voi mitä uutisia :hug: Toivottavasti ratkaisu löytyisi joko suuntaan tai toiseen ja saataisiin follit kasvamaan...

Mä olen kanssa miettinyt noin IVF hintoja, yksityisellä kun siis ollaan. Kaksi kertaa siis vielä suunnitelmassa inssejä ja sitten pitäisi siirtyä järeimpiin konsteihin. Sitä mietin ensiksi että siirryttäisiin sitten julkiselle, mutta nyt se ajatus siitä jonottamisesta ei nappaa yhtään. Kun sitä on kai ensin se jono että pääsee edes tapaamiseen ja sitten IVF jono päälle.. Toisaalta se ois kuitenkin ilmasta ja yksityisellä aika isorahaerä, mitä nyt noita hinnastoja tutkaillut. Toisaalta jos jättää lomareissut sun muut väliin niin..

Risis: Mitä ihme oireita sulla on??? :eek: Jos näätkin unta että olet etelän rannalla löhölomalla niin hikoat :D Ei vaan, en kyllä tiedä mitä tuo on..

Evenstar: Laitoit tuohon että ykt alkaa vuodesta 2009 :eek: Anteeksi, oli pakko ilmoittaa *ilmoittaa hän polleana* :D
 
tiinuli meill siirryttiin IVF:n kun pienillä annoksilla ei ensin kasvanu yhtään follia, sitten punktioon saatiin kasvamaan muistaakseni 8 rakkulaa.... että ei sekään mikään huippusaalis, mutta yks tuoresiirto ja 2 passia toivottavasti kuitenkin niillä saatiin...
 

Yhteistyössä