Odotuksen Odottajat!

Voi Stellina :hug: Varmaan turhauttaa. Ihan kuin tätä odottamista ei oisi ollut jo tarpeeksi, mutta... Mäkin olen tuon lääkkeen täällä ennen kuullut, vaikken tiedä kuinka toimii. Ja se lääkäri on kyllä se on olonen että tietää mitä tekee. Eli vois hyvin ajatella että tämä on juuri se teille sopiva lääke ja sille saadaan superkomeat follit aikaiseksi b :) d

Dreamer78: Ainakin ICSIssä on moninkertaiset mahdollisuudet onnistua verrattuna inssiin eli pääsette tosi toimiin! Hyvä että oli hyvä vastaanotto. Monet on puhuneet saaneensa julkiselta jopa törkää kohtelua ja mä kyllä ihmettelen kovasti miten ne ihmiset voi olla niin välinpitämättömiä kun on näin vaikeasta asiasta kyse...

RvaB:lle onnea inssiin b :) d

Kysymys: Onko jotain lääkkeitä mitkä auttavat limakalvon paksuuntumiseen? Tietääkö kukaan?? Kun mulla oli näin nihkeät nämä menkat niin ajattelin että jos saisi jotain apuja jostain lääkkeistä...

dreamer: Mukavaa, että oli noin hyvä vastaanotto langan toisessa päässä! :) Toisten vauvauutiset on aina raskaita, etenkin kun ihmiset möläyttelee niiden yhteydessä vähän mitä sattuu suustaan. :kieh:

Veena: Eikös estrogeenit (niitähän on useita) ole hormoneja, jotka kierron alussa paksuuntavat kohdun limakalvoa? Näin olen ymmärtänyt. Niitä erittyy kasvavasta munarakkulasta ja rasvakudoksesta. Lääkäri varmaan osaa kertoa tarkemmin millaisia lääkkeitä limakalvon kasvattamiseen on.

Rva B: Onnea huomiseen ultraan! Onko sulle tullut mitään oireita pistoksista? Kiva, kun teillä puhutaan noin realistisesti hoidoista. Meillä minä olen enemmänkin se toivoton unelmoija ja mies realisti ja järjen ääni. :D

Rva Pikkumyy
: Mukava kuulla sinustakin. :hug: Jälkitarkastuksen jälkeen olette taas viisaampia. Peukkuja pitelen, että siellä olisi hyvät näkymät.

Gilmore: Onpa teidän terveysasemalla kiire, jos ei edes terkalle pääse, kuin jonottamalla aamuisin! :eek:

ON: Keitin eilen omenamehua ja -hilloa. Oli siinä kyllä aikamoinen homma, mutta sainpahan osan omenasadosta talteen. Saatiin miehen vanhemmilta kauheat säkilliset omppuja, jotka nyt on varastoitu parvekkeelle. Uutena oireena selkäsärky. Jee...

Eiks lugesteron tee jotain limakalvolle? siis jotain hyvää siis.

Aika jännä..nyt siis kp 18(muistaakseni) ja tänään alko ihan yhtäkkiä selkeät(??) ovislimat ja järkyt mahakipristykset. Voikohan ovis olla näin myöhään, tai siis tottakai voi, mutta jos mulla on kierto 30 (viimeksi 33), niin voiko tästä seurata enää raskautumista? :attn: olipa sekavaa.

Heippa taas kaikille!

Täällä ovista yritetään bongailla nyt kp11 menossa ja digiovistestiin hailakka viiva, no jospa se tässä tulis vahvemmaksi ja tulis ovis plussa. Peittoja ollaan heiluteltu joka toinen päivä. Mies ei ala hommailemaan joka päivä. Mites muitten miehet? Lääkäri sanoi mielle että pitäis riittä joka toinen päiväkin.
Itse olen alkanut syömään vahva e-vitamiinia ja foolihappoa olen jo syönyt kuukaisia. + Greippimuhea olen juonut ennen ovista. Keinoja käytössä paljon mut ei vain vauvaa kuulu.
Mullakin oli limakalvi viimekierrossa kp 10 5.6mm kuulema aika ohut. Inssiin jos mennään pitää ottaa joku lääke siihen mukaan.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Plussatuulia kaikille. Yritetään bongailla oviksia ja laittaa peitot ahkerasti heilumaan =)

Juu minä käytän lugesteronia yleensä kiinnityksen tukemiseen, yksi raskaus alkanut niin viime marras-joulukuun vaihteessa alkanut raskus ja kesti rv 13 asti.

Pikkuvadelma ovis on yleensä 14 vrktta ennen kuin menkat alkavat jos niinkuin taaksepäin laskee, niin jos minulla esim kierto 32vrk, niin munasolun-munasolujen irtoaminen tapahtuisi kp 18, mutta kun kierron pituudesta nyt ei ole tietoa tällä erää..

Teen muuten hassusti tässä kierrossa, koska stressaannumme niin ovisten testailuista testaan ns väärinpäin ovista*hymy* testaan aina vasta rakastelukertojen jälkeen miltä näyttää;=))))

Eli eilisen illan saalis oli hyvä testissä, mutta sarvea ei tullut...no antaa kattoa kuin käy ja missä mennään, on tämäkin aika leikkiä tämä raskautuminen, nuorena raskauduin helpolla ja kaikki meni hyvin, ilman kommelluksia, mutta minulla ilm tämä ikäni vaikuttaa negatiivisesti, mutta sinnikkyydellä vielä yritän mahdollista raskautta ja vauvan saamista syliin asti, edellisyönä näin unta, meillä oli 1 vuotiaat kaksospojat, heille mietimme päivähoitoratkaisua, päätös oli ,että hoitajan palkkaamme kotiimme! :heart: Ihana uni ja niin söpöt pikkupojat :heart: + :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Nyt korvapuustit uuniin! :saint:

Rouva B Pääsin sairaalasta jo leikkausta seuraavana päivänä, eipä siellä jaksa oikein turhanpäiten yhtään kauempaa tylsistyä kun on pakko :) eli heti kun sain suustani pois inhottavat putket joita pitkin ylimääräset veret ja kudosnesteet valu semmosiin pompuloihin, joita jouduin kuskaan vessaanki mukanani tippapullotelineen kanssa.. :p
Mutta nyt on toipuminen jo hyvässä vaiheessa, ei enää niin väsyny olo ja viimenen antibioottikapselikin meni tänä aamuna.
(m) Ainiin, ja b=)d inssiin!!

Veena, mulle otetaan juuri ohuen limakalvon takia käyttöön ne piikkilääkkeet, muuta keinoo inssissä ei kuulema oo.. en taaskaan muistanu viime kerralla kysyä miksei inssissä voida käyttää niitä estrogeenipillereitä joita passeissa käytetään. Tietäskö joku? Vai onko ne piikit vaan tuloksellisepia kun tehostaa ovistakin...
Keltarauhashormoni pelkästään ylläpitää limakalvoo, siis ehkäsee ennenaikasia tiputteluja, ei paksunna sitä.. näin mulle on kerottu.

Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Torstai 11.9.2008

kirma.....................................3/26
Veena...................................7/24-28
J3N3.......................................8/?
Pupuvaimo............................10/31
mama-84..............................10/28
Rouva B................................11/31-41
Tiinuli81..................................11/?
Sannuli-81............................12/26-30
Evenstar...............................13/~43-46
Rouva Pikkumyy.....................16/32
stellina.................................18/n.31-39
Pikkuvadelma........................19/30
Inkku83.................................20/30
Andala..................................22/31-42
Justiina80..............................22/28-29
dreamer78.............................23/31
Lumikeiju...............................23/29
millis1981..............................26/27-28
haltia....................................29/30-35
taru82...................................31/26-28
pilvilinna................................31/?
Gilmore.................................32/30-32
risukasa-..............................?/25-29

Piinapenkissä

miranda-81...........................18/28-32........pp3
Maricce.................................35/30-60.........pp10

Testaajat

Pantalaimon..........................31/?...............pp12-13 (T12.9.)
soja......................................36/28..............pp15

Varmistuvat

Noniin, nyt muokkasin listan edellissivulle, kun piti lainata.. no, kopsataan tänne nyt vielä.

Gilmorellahan on jännät paikat jos ei lämpö oo alkanu tippuun!
soja, oletko testaillu vielä uudestaan?
Entä Pantalaimon, joko testi siellä kaapissa (tai vielä kaupan hyllyllä?) polttelee..?!

3x +++++++++++++++++++++++++ :whistle:

risukasa-: Joo, mulla on yksi Clearbluen testi kaapissa ja kyllähän se siellä polttelee! :D Mulle voisi testipäiväksi laittaa perjantain, koska yhtään sen pidempään en jaksa odottaa. :ashamed: Ihanat ystäväni ovat järjestäneet mulle perjantai-illaksi ohjelmaa, joten en voi jäädä kotiin masistelemaan, jos tulee nega. Vaikka olihan meillä miehenkin kanssa varasuunnitelma, mutta se voidaan toteuttaa lauantaina. ;)

Tänään oli tullut postissa kutsu TYKSiin. Mies soitti ja kertoi. Aika on VASTA 4.12. :( No, onpahan ainakin aikaa kokeilla vielä clomeja, jos ei tästä kierrosta ole tärpännyt.

Pantalaimon, joo.. on se turhauttavalta tuntuva aika sinne polille.. meilläkin meni 4kk lähetteestä. Mutta hyvä että pääsee kokeileen lääkkeitä jo sitä ennen niin ties vaikka sitä aikaa ei lopulta enää tarviskaan ;) tai jos tarvii, niin voi sanoo siellä että on jo kokeiltu ne kuukaudet lääkkeillä ja sit voidaan ottaa heti järeemmat keinot käyttöön!

Soja :hug: teille olisin niin toivonut plussaa...

).( seurantaultrassa käyty. Elikkäs nyt kp 10 ja vasemmalla puolella oli yksi folli pikkuisen muita isompi. Tosin vain 7.5mm. Huomenna soittelen vl:ään mitä mieltä ne jatkosta ovat. Toivon että pääsisin nyt heti pistelemään puregonia IU 100 ja sillä kasvateltais se pikkufolli kypsäksi. Toisaalta olen kyllä hyvin tyytyväinen tuohon Arimidex- lääkkeeseen että jotenkin oli tehonnut, limiskin oli jo 8.5mm. Clomeilla kun ei tapahtunut yhtään mitään...

omenan laitto hommissa mennyt täälläkin eilinen ja tämä ilta, taas ihanat tuoksut uunista leijailee :p

täällä kuuluu kaikille vaikka mitä, mutta valitettavasti pikana vaan omaa: tänään pp14 negatesti, soitto polille, vielä pitää oottaa pp16 asti, sitten testi (jos ei vuoto ala) ja sit vasta saa lopettaa lääkkeet. suoraan sanottuna vituttaa :headwall: aika vähän kiinnostaa mitään lugeja jatkaa, kun ei se kuitenkaan muutu miksikään, ei muuttunut viimeksikään. ja lääkäri ottaa vasta perjantaina sit kantaa millon voidaan toinen PAS:si yrittää :headwall:

soja, joka lähtee omppupiirakka övereille

Voi soja :hug: oudolta kuulostaa, että lugeja täytyy jatkaa vaikka testi ois nega :eek: mutta ehkä siinä on sitten vielä joku pieni mahdollisuus ja ne haluaa ottaa varman päälle? Mutta ymmärrän kyllä että usko on vähissä, enkä halua mitään turhia(?) toiveita herätellä.. jaksamisia sinne ja voimia uuteen siirtoon jos sinne asti joudutte! :heart:

iltoja.
mielenkiintoista keskustelua ja kiva että mullekin oli kommentoitu. :)
TÄSSÄ LISÄÄ OMANAPAA:
noista miehen simpoista: meille on sanottu 3:n eri lääkärin suusta, että VERENPAINELÄÄKKEET EIVÄT vaikuta siittiöihin. NO ----- mies on sit tänään lukenut erilaisia palstoja, ja kuinkas ollakaan.... Monessa keskustelussa tulee esille se että verenpainelääkkeistä OSA VAIKUTTAA SIITTIÖITÄ VÄHENTÄVÄSTI!! siis mitä häh?!?!??! miksi nuo meidän lääkärimme eivät ole maininneetkaan asiasta, vaikka siitä nimenomaan on kysytty? Alkaa ottaa kupoliin. Onneksi miehellä on soittoaika ens maanantaina sen omalle sisätautilääkärille noissa sen verenpaine-asioissa. Jospa saatais jotain infoa. :) no, sama se... Tässä on jo valmistauduttu tulevaan odotukseen ja hoitoihin, joten mun puolesta ei tarvi lisätä siittiö-tuotantoa... :kieh: Mä en nimittäin mitenkään haluis laparoskopiaan! mua jotenkin pelottaa, ja varsinkin kun oon kuullut tuosta meitin keskussairaalasta aika huonoja kokemuksia leikkauksista ja muista. Eikä mun omatkaan kokemukset synnärillä olosta oo hääpöset. :(
Ja sit tekis mieli soittaa sille VL:n lääkärille suorat sanat, mutta enhän mä nyt pysty. voi olla ettei me haluta sinne mennä ku se käynti tuntui molemmista aika kehnolta. :(

Heippa tytöt,

Minä ensin: Tänään on aika ultraan klo 15:15, ja saan tietää oonko pistellyt turhia vai onko jotain tapahtunutkin. Jänskättää vähän.
Pistely on ollu mulle hyvän tuntuista sikäli, että mitään sivuoireita ei näistätule, toisin kun esim. Clomeista. Tuntuu muutenkin, että se on jotain elämän eliksiiriä joka tekee mm. tukasta entistä kauniimman. :D Tuntuu, että tää Puregontoimii mulle hyvin.
Työkaveri tuli just ultrasta, on neljännellä kuulla raskaana ja oli ollu 2 kk raskaana ennenkun testit näytti plussaa. Oli ihan kummissaan nyt. Niillä tärppäs ekasta kierrosta kun pillerit oli jätetty pois, höh... Mut oon kyllä ihan aidosti iloinen työkaverin puolesta. :heart:

Dreamer: Voi että! :hug: Voihan olla ettei se kuitenkaan noin paljon voi niitä siittiöitä vähentää? Että johtuis kuitenkin jostain muustakin? Ja siksi sit lääkärit sanoneet noin? Tai sit ne ei yksinkertaisesti vaan tiiä! :kieh: Mullakin eka VL:n lääkäri veikkas asioita aika persiilleen, mut tää toinen millä kävin viimeks ja mille meen nyt, niin tää vaikuttaa oikein pätevältä. Saisittekohan tekin vaihtaa lääkäriä jos pyytäisitte? Tai sit vaan annatte vielä toisen tilaisuuden.

soja: On kyllä aika kummaa. Mut 14 pvää oviksen jälkeenhän yleensä vasta aletaan testailemaan, joten sikäli tuo lääkäri on kyllä ihan "aikataulussa". Tosiaan tänä aamuna viimeksi kuuntelin tuossa miten testit näytti negaa vaikkaoli jo 2kk raskaana. En minäkään mitään turhia toiveita tarkoita viljellä, mut onhan se hyvä ettäteidän lääkäri haluaa pelata varman päälle. :hug:

Tiinuli: Hyviä uutisia sulla! tuostahan voi kehkeytyä vielä vaikka mitä tuosta follista!
:heart:

Pantalaimon: Perjantaihan on huomenna! Jaiks, on tosi hyvät kutinat tuosta siun testaamisesta! ;) ja tosiaan, ei oo mitään oireita pistoksista! :)

Risukasaa: Mie kysyin kanssa että miksi en voi kartuttaa tätä limistä noilla estrogeeni-pilsuilla tai -voiteella (Divigel). No kuulema siksi, että sillon ei ovuloi. Kiitos muuten inssi-tsemppailuista! Saan varmaan tänään tietää päivänkin. Millon sulla on seurantaultra?

Rouva Pikkumyy: Kuulostaa ihan enne-unelta, ihana! :heart: Mikä on muuten sarvi?

-B

Minäminäminä tiedän!!

Rynnistän helmat hampaissa vastaamaan Rouva B:n kysymykseen Rouva Pikkumyyn puolesta, kun kerrankin tiedän mistä puhutaan. Luulisin että hän käyttää Clearbluen digitaalista ovistestiä, jonka näyttöön tulee "sarvi", eli sarven muotoinen kuvio joka käsittääkseni kuvaa munanjohdinta. Sarvessa näkyy pieni pallukka, joka on sitten vissiin olevinaan se munasolu.

Huh, vähän olen vielä eksyksissä näiden hoitojen aloittamisten kanssa, hämmennyksellä luen teidän kokemuksia eri vaihtoehdoista. On kyllä ihan mahtavaa että on olemassa tällainen palsta josta voi lukea toisten kokemuksia, olisin ihan solmussa jos olisin pelkästään lääkärin antamien tietojen varassa. Ei siellä vastaanotolla ikinä hoksaa kysyä kaikkea. Eli kiitos teille!

Kuten vähän arvelin, taitaa minulla todellisuudessa olla nuo kiertopäivät vähän vähemmän mitä ensin luulin. Viime menkat oli niin niukat, etten ollut ihan varma minkä päivän pistää kp 1:ksi, ja näköjään arvaus meni vähän pieleen kun täällä loppupäässä sitten laskelmat pettää. Noh, kaipa se täti silti löytää perille ilman lähtölaskentaakin.

:LOL: Mä ajattelin että toi sarvi meinaa sitä itseänsä. Siis miehen sarvi :D Likainen mielikuvitus, tiedän :D

Rva B: Onnea ultraan :heart:

Dreamer: Inhottavaa kun tulee noin ristiriitaista tietoa eikä tiedä mikä ja kuka on oikeassa. Ja jos vielä suoraan useammalta lääkäriltä kysytty. Hmmm.. Voiko se olla sitten että juuri se lääke mitä miehesi syö ei vaikuta, vaikka jotkut muut merkit saattaisivatkin?

Tiinuli: Hienoja ultra uutisia, toivottavasti pääsette nyt vauhtiin :heart:

Ja Sojalle vielä mijuuna halausta :hug: :hug: :hug:

Rouva B, ai siis jos käyttää noita estrogeenejä niin nekään ei ovuloi jotka yleensä ovuloi ilman apujakin? :eek: Nojoo, onhan niiden piikkien hyvä puoli sekin että jotenkin ilmeisesti tehostaa normaaliaki ovulaatioo..ja mulle ne estrogeenit ei välttämättä sopis senkään takia kun kilpirauhasarvo on jo muutenki ihan tarpeeks koholla ja noihan lisää vaan sitä tarvetta. Mulla on seuraava käynti vasta ensvuodon alettua, eli joskus loppukuusta |O

(m)
Veena, mullakin tulee sarvesta ensin jotain ihan muuta mieleen ku munatorvi.. :LOL:

).( Tänään selviää onko ukolla töitä lauantainakin, jos on niin pääsee paikalle vasta sillon ja se siitä oviksesta, ei tarvi miettiä mitään ku ei tullu hyödynnettyäkään :headwall:

Heissan!

Ja tervetuloa kaikille uusille palstailijoille!! :wave:

Tsemppiä meille kaikille hoitoihin ja kiertoihin, jos me saatais palstalle edes pari plussaa ennen kuin Joulupukki kolkuttaa ovella!! Ihanaa olis!! :heart: :heart:

Oma napa: Tässä kierrossa en ole ovista bongannut, oletettuun aikaan kyllä makuuhuoneen puolella touhuttu, mutta nähtäväksi jää......omituista on ollut se, että toissapäivästä saakka tissit olleet kipeät, mulla ei yleensä tälläistä ilmaannu?? Hmm. No, enpä usko kuitenkaan, että olis sen kummempi merkki mistään. Aika näyttää.

Löysin naapurin tulevalle vauvalle ihanat mustat kelsinahkatöppöset kaupasta, olivat ihan kotimaista tuotantoa. :flower: :heart: Heille tulee vauva joulukuun alussa. Ihanaa katsoa, kun roudasivat vauvan tavaroita varastoon, ja vaunuja jo sisälle....Huoh. Kyllä mekin kuulkaa plussataan. Ennemmin tai myöhemmin. :headwall: :headwall:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!! T: JUSTIINA

Tiinuli Tsemppiä follin kasvatteluun! On nää clomit tosiaan kummia....viime kierrossa mulla ovis, ja iso folli, nyt pienempi ja ei tikkuun saatua ovista ainakaan...Onneksi on noita muitakin lääkkeitä ja apuja saatavilla. Palataan astialle.

Alkuperäinen kirjoittaja Gilmore:
Minäminäminä tiedän!!

Rynnistän helmat hampaissa vastaamaan Rouva B:n kysymykseen Rouva Pikkumyyn puolesta, kun kerrankin tiedän mistä puhutaan.
Oot ihan hassu! :LOL: Mutta hyvä että tiedät, nyt selvisi mullekin.
Te bongailette sarvia ja minä saniaisia (Donnalla).
:D

Veenalle kiitos Ultra-tsempityksestä, vielä neljä tuntia... Huomen aamulla tulen tänne uutisieni kanssa. Mie näin muuten viime yönä outoa unta, joka tulkittii tuollayhella toisella foorumilla raskausenne-uneksi. :eek: Vaikkei siinä ollu muuta kun parvisänky ulkona ja violetti taivas, mut ne on noita alitajunnan viestejä... tai jotain.

risukasa-: En muuten pysy ikinä siun nickistä kärryillä niin kirjoitan sen väärin, sori. :ashamed: Välillä loppuun tulee 2 a:ta ja välillä ei tuota viivaa jajaja... Mutta siis, miekin ovuloin normaalistikin (ainakin useimmiten) ja en saa käyttää noita estrogeenituotteita, koska se estää kuulema ovulaation. En oikein enempää tajua itsekään. Saan kyllä sit noita lugeja, mut ne otetaan vasta näitten piikkien jälkeen. Sillon siis saa käyttää mitä vaan (teroja, luega, estrogeenipillereitä) kun ovis on tapahtunu ja alkaa se kiinnittymismatka, oliko se 5-7 vrk, niin sinä aikana sit saa paksuntaa millä keinolla vaan tota limistä. Mut ei sitä ennen. Kai. Kompatkaa joku kuka tietää?

Justiina: Onon, tissikipu on aina hyvä merkki! :D Sitäpaitsi vaikkei ovispäivänä oiskaan touhuttu, niin riittää jos jokunen päivä ennen sitä on. ;)

-Bee

Rouva B, ok,.. täytyy muistaa vielä kysellä niistä enskeran kun taas meen sinne.
Joo, ei se mitään noiden nickien kans, itehän mä oon niitä ollu kokoajan säätämässä ja vaihtelemassa :ashamed: joten ei ihmekään jos porukka hämmentyy! Kolmellakohan mä oon jo tässäkin pinossa kirjottanu, ja sitä ennekin oli yks eri.. eiku neljällä jos se -a loppunenki lasketaan eriks! :ashamed: Plääh.. jokohan tähän vois olla kyllästymättä :kieh:

Auttakaas nyt naista mäessä. :( Eilen iltapäivällä nousi lämpö ja palelin peiton alla villasukat ja villatakki päällä. Iltaa kohti alkoi kuvotus ja kävin halailemassa pönttöäkin, vaikka ei mitään tullut ylös. :x

Mies oli jo ihan innoissan ja kyseli yöllä, että onko pakko odottaa aamuun. :D Nukuin hädin tuskin viittä tuntia, kun koko ajan mahassa kiersi ja kaikki asennot oli huonoja. No, aamulla sitten testasin tyylipuhtaan negan. :ashamed: Että mitäköhän virusta tää sitten on, kun ei oireetkaan ole helpottaneet? |O Kuulin just, että kyseisen kaltaisia oireita on jonkun virustaudin yhteydessä liikkeellä. Meinasin pyörtyä, kun kiipesin tänne yliopistolle. Sydän hakkasi villisti ja silmissä sumeni. Oli hilkulla, ettei aamupuuro tullut ylös. Yllättävän tyynesti aamulla suhtauduin siihen testiin, mutta nyt on alkanut yhä enemmän v*tuttaa, kun olo on niin kehno. Prkl. :kieh:

Hmmm... Jos ei nuo Pantalaimonin oireet ole NIITÄ oireita, niin minulle ei tule äkkiseltään mieleen kuin joku ruokamyrkytys tai vatsainfluenssa. Täälläpäin on kuulemma rotavirusta. Ootko syöny jotain epämääräistä tai onko teilläpäin liikkeellä jotain, onko työkavereita saikulla?

soja toivottavasti pääset pian uuteen PASiin

Rouva B ultra kuulumisiasi odottelen :)

).( soittelin vl:än lääkärille ja oli sitä mieltä että arimidexiä jatkan viellä kp 11- 15 2tab/päivä ja sit ultraan. Ei uskalla määrätä Puregonia koska on suuri riski että liian moni pikkufolli lähtisi kasvuun. Sanoi myös että kun limis on jo kp10 8,5mm niin pikkufollit tuottaa estrogeeniä hyvin joka taas tarkoittaa että olisivat valmiina kasvamaan sommiksi. yksi 7.5mm folli ei eritä niin paljon estrogeeniä että kasvattais limiksen noinkin paksuksi....joopajoo...ens ke on taas uus ultra ( ja rahaa menee 85?) paljonko muuten muiden seurantaultrat yksityisillä maksaa?

Ai niin soittelin julkiselle missä olemme IVF-jonossa niin tällä hetkellä jonotusnumero on 12, viimeksi kun soittelin 2kksitten se oli 24 joten toivoa olisi varmaan päästä viellä tän vuoden puolella...

Yhteistyössä