Odotuksen Odottajat!


KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Perjantai 29.8.2008





Rouva Pikkumyy.....................3/32
miranda-81...........................5/28-32
stellina.................................5/n.31-39
Pikkuvadelma........................6/30
Inkku83.................................7/30
Andala..................................9/31-42
Justiina80..............................10/28-29
Lumikeiju...............................10/29
haltia....................................16/30-35
Pantalaimon..........................18/?
taru82...................................18/26-28
pilvilinna................................19/?
soja......................................22/28
Maricce.................................22/30-60
mama-84..............................23/28
Sannuli-81............................24/26-30
Pupuvaimo............................29/30-32
Rouva B................................30/31-41
tao........................................30/24-26
Tiinuli81.................................76/?
ultravioletti.............................?/27
J3N3.......................................?/?



Adelina..................................?/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................22/24-28.........pp8
Kirma.....................................15/25.............pp5


Varmistuvat







 
J3N3 :hug: Epätoivon tunteet on tullu näiden vuosien aikana NIIN tutuiks :(

Tänään olin hammaslääkärissä ja täytin esitietokaavakkeen leikkausta varten. Siinä oli kohta 'oletko raskaana' ja laitoin -en tietääkseni.. No hoitaja "pakotti" testaamaan kotona ja soittaan tuloksen vielä niille ja odotetusti selkee negahan se. Testissä tosin luki että aikasintaan sinä päivänä kun menkat pitäs alkaa ja mulla on siihen vielä jotain 4-5pv, mutta tulipa selvitettyä ettei ne ihmeen etomiset ainakaan siitä johdu mistä "pitäis".. Harmahtava viivanpaikka niissä kyllä (aina?) näkyy olevan valoo vasten.
Maanantaille laittaa vielä varmistus-hCg-verikokeen jotta leikkaukselle ei mitään estettä. Joten toista kertaa ei tarvi tän kuun osalta ite testailla vaikka 3 liuskaa on vielä.. jätetään suosista paremmille ajoille :)
 
Ultavioletti: :hug: No, ajattele niin että ainakaan ei tarvitse itseään syytellä sitten jos oisitkin ollut raskaana ja jos pienelle oisikin käynyt jotain. Vaikka ei se paljon varmaan lohduta, mutta kuitenkin. Mikä testi se oli? Mä en ole koskaan saanut mitään viivan paikkoja vaikka testejä on tullut tehtyä keollinen..
 
Sitä minäkin tulin kysymään, että mikä testi? viivanpaikat on minullekin ihan outo juttu vaikka testejä on 2v:n aikana kulunut jo ihan liikaa :ashamed:
Mutta tuo hcg-testi on kyllä hyvä, hieno homma että antoivat siihen lähetteen.
 
Rfsu.n se oli. En löytäny paketista tietoo miten suurta pitosuutta mittaa mutta ei taida ihan herkimpiä olla? 25 vai? Nojoo, toi nega oli oikestaan niin todennäkönen ettei osannu edes pettyä :kieh: Onhan tää ny ihan omituinen aika testatakin! Nyt kun katoin niin ei näkyny enää viivanpaikkaakaan, vaikka alle 30min näky tihrustelematta kun testi oli vielä märempi.
 
Näinhän se on.. musta tuntuu että noissa liuskatesteissä viivanpaikat voi olla pikemminki sääntö ku poikkeus! Vai ootteko käyttäny jonkun muun merkkisiä liuskoja, tai onko ollu herkempiä?
Maanantaina se lopullinen tuomio sit tällekin kierrolle tulee :headwall: vaikka toisaalta ehkä hyvä ettei leikkausta tarvis enää siirtää.
 
J3N3 Ok, toivotaan ettei alkais ;)
Täällä on varmaan monia joilla on samantyyppisiä ogelmia, tää pinohan on jatkoa alkuperäselle induktiopinolle.. mutta sitten kun ap-tarkotus hämärty ja porukkaa liitty mukaan kuka milläkin, tai ei mitään vaivoin, niin pino muutettiin yleisesti kaikille, joilla rojekti pitkittyny. Että semmonen tietopläjäys tähän väliin OO-pinon historiasta! B)
Mulla on ovulaatio suunnilleen niitä ainoita kohtia jossa vielä toimii, kaikki muu meneekin sit pöpelikköön ilmeisesti mm. endon takia :(
 
J3N3, täällä yksi PCOS-potilas... Oon tosin just vasta jättämässä pillereitä pois (tervetuloa uusi teini-ikä ja finnit, näin 34-vuotispäivän kynnyksellä :x ), mutta parin aikaisemman pillerittömän jakson perusteella sanoisin, että vaikeuksia löytyy. Menkat tulee about pari kertaa puoleen vuoteen ja on todennäköisesti anovulatoriset.

Nyt oon siis jättämässä pillerit pois ja aloitan piakkoin metformiinin, jos siitä ei ole haittaa parin muun terveysongelman selvittämisessä. Olen tässä vaiheessa hiukan skeptinen sen suhteen, että pelkillä metuilla saisin kiertoni toimimaan, mutta kaipa sitä pari kolme kuukautta kokeilla voi. Jos pelkät metut ei auta, sit otetaan mukaan varmaan joko Terolut tai klomifeeni, tai molemmat.

Mulla pitäis nyt tällä viikolla tulla e-pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto, viimeisen piltsun söin jö sunnuntaina, mut toistaseks mitään kunnon vuotoa ei ole tullut. Hiukan semmosta rusehtavaa valkovuotoa on tullut eilen ja tänään, mut ei mulle varmaan vielä voi laskea kp1:tä tästä päivästäkään. Ilmoittelen sitten, kun kp1 on aiheellinen.
 
J3N3 Mulla täysin sama tilanne kun sulla! Vuosi oltu hoidoissa ja yksi ainut ovulaatio saatu aikaiseksi. Mulla myös PCOS. Clomit eivät toimineet millään annostuksella, Sen jälkeen tehtiin munasarjojen pistepolttohoito ( lääkärin mukaan saatu hyviä tuloksia pco tapauksissa) sen jälkeen Puregon pistoksia ja toisessa Puregon kierroksessa saatiin folli aikaiseksi ( kp 30) eli aikas kaun pistelin kans ennen sitä. Nyt uusi lääkärimme suositteli tuota aridimex-lääkettä jolla on saatu hyviä tuloksia aikaiseksi juuri pco-tapauksissa missä follit eivät ota kypsyäkseen....

ultravioletti :hug: liuskoissa mullakin vaan näkyivät ne viivan paikat joten olivat viimeiset liuskatestit joita ostin...tosin mulla ne näkyivät vasta kun testi oli kuivunut.

 
moikkista kaikille!!ekaksi taas omanapaisesti omia kuulumisia...

eli täällä kp5 ja ja ekat clomit alotettu, tänään meni siis jo kolmas nappi ja viä kaksi jäljellä. Sitten tiistaina kp9 ultrataan...jännityksellä ootan, että josko siellä folli kypsyisi ja kohta jotain muutakin:) Juuri nyt toivo elää ja lempi leiskuu, hyvä vaihteeksi näinkin :heart:

Veena ja Kirma: JÄNNITTÄÄ!!en malta oottaa kuulumisianne, toivon niin että plussaatte kumpikin!!

Justiina80: melko samois tilanteis mennään, teillähän kuulostaa tosi lupaavalta tilanne, ei muuta ku tsemppiä ja onnea tähän kiertoon!!Uskotaan, että clomien voimalla saatais jo pian ne nyytit!!

J3N3: Ovulaation kanssa siis ongelmaa täälläkin, eli monirakkulaisuutta munasarjoissa eikä meinaa johtofolli kypsyä...toivotaan nyt, että tää ois se ainoa asia mistä kiikastaa ja clomit ois tehokkaat...ensi viikolla valmistunee miehen simppatesti ja mulle tehään aukkari, joten kädet ristit nyt oon, ettei tuu muita mutkia matkaan kuin tuo ovulaation hankaluus (siinäkin kun on jo ongelmaa kylliksi!)

Tiinuli81: Toivotaan ja luotetaan, että uusi lääke nyt auttais sua ja ovulaatiot saadaan aikaiseksi. Iso voimahali sulle :hug:

Miranda ja RouvaB: Teillä kans siis kummallakin clomit käytös? Mullakin kohta oviksen metsästys clomien kans edessä, eli puhuitte jotain siitä, että joitain ovistestejä ei vois käyttää clomien kanssa? Millä ootte ovista tikutelleet, eli mitä voi käyttää clomienkin kanssa?
 
tao
Tervehdys kaikille ! Minut voi laittaa taustailemaan, en jaksa enää tätä odotuksen odotusta. Ei tästä hommasta tule lasta eikä paskaa. Menkat alkoi taas ja kolmas clomi kierto. Miehen kanssa on vaan riidelty kun kaikille muille tutuille tuntuu lapsia tulevan liukuhihnalta ja meille ei sitten millään. Vastahan tässä on reilut neljä vuotta yritetty. Marraskuussa näillä näkymin se ivf, niin jospa sitten olisi uutta intoa kirjoitella edes jotain. Nyt on vaan joka kuukausi samaa ovulaation tikutusta ja päivien laskemista, niin ei niistä jaksa enää edes kirjoitella, kun tietää että se pettymys kuitenkin tulee. Ahdistavaa ja surullista, tunne, jonka te varmasti kaikki tiedätte. Tulen sitten takaisin kun jotain kerrottavaa. Kaikille onnea yrityksiin ! Kiittäen Tao
 
Tervepä taas. Minun kroppa taitaa olla aivan sekaisin nyt, koska eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa ja luulin et nyt menkat alkaa mut ei se loppui siihen. Nyt menosa kp25 Eka clomi kierto takana. Hmm.. Mitähän tämä nyt on. Auttakaa
tao voin kuvitella millainen olotila sinulla. Toivottavsti sitten ivf tuottaa teille sen pitkään odotetan haaveen. On tämä todella raskastavälillä. Itselläkin nyt menossa aika raskasu kausi.
 
tao ja Sannuli-81 :hug: :hug: on tää välillä NIIN syvältä.. onhan se itestäkin tuntunu jo pisemmän aikaa ettei tästä kuitenkaan enää voi mitään tulla ilman hoitoja ainakaan, ja miks edes vaivautua yrittään mitään.. :( Sit ei kuitenkaan osaa palstoilta poiskaan olla :p Tää kierto on ollu kuitenki sikäli rentoo/vapauttavaa kun ei oo ollu tarkkaa tietoo kierron päivistä ja ihmeen kivutontakin vaihteeks ollu, en edes muistanu että ilman terolutejakin vois olla näin vähiä :)
Mutta taolle virkistävää taukoa ja palailehan taas kun siltä tuntuu! :wave:
 

KP-LISTA! (Muut tiedot etusivulla! )

Sunnuntai 31.8.2008





Sannuli-81............................1/26-30
ultravioletti...........................1/25-29
Evenstar...............................2/~43-46
Rouva Pikkumyy.....................5/32
miranda-81...........................7/28-32
stellina.................................7/n.31-39
Pikkuvadelma........................8/30
Inkku83.................................9/30
Andala..................................11/31-42
Justiina80..............................12/28-29
Lumikeiju...............................12/29
haltia....................................18/30-35
Pantalaimon..........................20/?
taru82...................................20/26-28
pilvilinna................................21/?
soja......................................24/28
Maricce.................................24/30-60
mama-84..............................25/28
Pupuvaimo............................31/30-32
Rouva B................................32/31-41
Tiinuli81.................................78/?
J3N3.......................................?/?



Adelina..................................?/?
Leni80...................................?/?
futuremami............................?/?


Piinapenkissä


Veena...................................24/24-28.........pp10
Kirma.....................................17/25.............pp7


Varmistuvat





 
Stellina, joo mulla on tässä kierrossa clomit käytössä. Ihan itekseen niitä syön tässä välissä kun odottelen aikaa laparoskopiaan. ;) Esikoinen saatiin kyllä niiden avulla alulle. Niin, mä en muuta tiedä kuin että tuossa donna sylkitestissä sanotaan ettei pitäisi käyttää clomien kanssa. Muut testit (eli virtsasta testattavat) minun käsityksen mukaan käyvät kaikki. Jos jotain testien merkkejä joita itse olen käyttänyt mainitsen, niin niitä ovat mm. advance, RFSU, babyPlus ja nyt tässä kierrossa ekaa kertaa käytössä Clearbluen digitaalinen ovistesti. =)

Sannuli, mulla tuli pientä vuotoa esikoista odottaessa noihin aikoihin, joka sitten loppuikin yllättäen. Clomeja söin myös tuolloin. Testasin varmuudeksi ennen seuraavaa clomikiertoa ja olinkin raskaana! :heart: Myöhemmin olen lukenut clomien tuoteselosteesta, että jos kuukautisvuoto on niukkaa ja peruslämpö ei laske niin pitäisi testata ennen uutta clomikiertoa. En halua sulle ylimääräisiä toiveita kejitellä, mutta halusin vain kertoa oman kokemukseni jne. =)

tao, oikein suuri :hug: ja jaksamisia.

Veena
n ja Kirman puolesta jännäilen minäkin täällä ja pidän oikein paljon peukkuja, että tulis ihania uutisia!

Mukavaa viikonlopun jatkoa teille ihanaiset naiset!!!
 
Täällä odotellaan että menkat alkaisivat tänään tai huomenna.....pääsis sen jälkeen tosi toimiin hoidoissa! Ihan luottavaisin mielin olen.... B) Ainiin piti kirjoittaa testeistä....aika huvikseni testasin ovistestin ja näyttää plussaa vielläkin :LOL: eli suomeksi keltarauhasarvot ovat huipussaan vielläkin vaikka menkkajuilinnat tuntuvat jo mahassa. Niitä raskaustestejä tein 6 kpl silloin viikon sisällä, kaikki säästin ja huvikseni niitä katselin ja kaikissa näkyy viivan paikka hyvin. Yhtä testiä voisi kuvailla "roskishaamuksi" koska siinä selkeä haamu.
 
Tiinuli: Siis mitä? Ootko nyt testannyt r-testillä nyt? Meinaan eikös sitä sanota että ovistestit näyttäisi raskauden?

Täällä odotus jatkuu ja pohdin koska uskaltaisi testatata. Tiistaina oisi jo pp 12 eli ehkä silloin. Tai sitten jänistän kuitenkin :D Täällä taas mielikuvitus lentaa kun eilen tuli sellainen omituinen pahaolo kohtaus :saint:

Tao: Toivotaan että se teidän pieni tulee sillä ivf:llä, niissä ainakin todennäköisyydet on käsittääkseni hyvät. Tule tänne avautumaan aina kun siltä tuntuu :hug:
 
Huomenia , paljon onnea niille, joilla piinanpaikat lähestyy, onnea, että tulisi plussia raskaustesteihin.! :heart: :flower:

Täällä 5.s pv vuotoa, ei enää kovin runsasta, mutta vuotoa kuitenkin, no ohjeessa sanottiin, että vuotoa tulee 1-10vrk, eli ei aihetta huoleen. Aamulämpö 36,5 eli pikkasen korkeemmalla, mutta nyt myös flunssaa perheessämme liikkeellä, toiv kuitenkaan minuun ei tarttuisi, saattaa olla vastuskyky nyt vähän huonona juuri tällä hetkellä.

Minulla pullataikina kohoamassa, mies leikkaa nurmikkoa. Täällä kylmä pohjoistuuli! :headwall:

Mukavaa sunnuntaipvää kaikille! B)

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Veena ihan ovistestin tein huvikseni, hmm...viimeksi keskiviikkona tein raskautestin ja negahan se silloinkin se oli. Ton merkin testit näyttää viivanpaikan kyllä ja myöhemmin (yli 30 minsaa) voi näyttää roskishaamujakin. Lukee ihan ohjeissakin joten raskaana ei ole. Niin ja torstaina lääkäri ultrasi ja sanoi että tyypillinen loppukierron limakalvo, joten vuoto alkaa piakkoin. Mutta sulla on oikesti tosi jännät ajat menossa....ylihuomenna siis testaat...????
 
).( Noniin, eiköhän tää oo sit JUST mun tuuria.. nyt sitte menkat alkamassa pari päivää etuajassa, että hoitojen alotusaikataulu menis oikein mahdollisimman tiukille :headwall: :( kai se oli sit viime kuussakin kp1 se eka niukempi päivä. Voin sanoo ainakin huomenna labrassa että jätetään se hcg-mittaus ihan suosista väliin tarpeettomana..
Eli jos mun tosiaan pitäs alottaa piikitys kp5 niin se ois torstaina, jollonka oon ilmeisesti vielä sairaalassa leikkauksen jäljiltä. Eli en pääse mitenkään apteekkiin ennen sitä! Voisko ne pistää siellä polilla mulle ekojen päivien piikit? Vai mikä kp teillä on yleensä alotettu pistäminen, voiskohan sitä mitenkään lykätä parilla päivällä? Ja sitte tietysti katoin että parhaat ovulaatiopäivät osuu tottakai viikonlopulle :headwall: :headwall: V---uttaa vaan todella jos parin päivän takia menee TAAS yks kuukaus peukaloita pyöritellessä... :'( en JAKSA enää odottaa ja odottaa!!
 
Jos pillereiden jälkeisen tyhjennysvuodon voi laskea mukaan, täällä ois nyt sit kp2/~43-46 tai jotain. En tiiä, pitäiskö kierron pituudeks laittaa tässä vaiheessa vielä kysymysmerkki vai kelpaakohan noi alkuvuoden pillerittömästä kokeilusta saadut luvut... Yrityskertoja ei vielä ole yhtään, kierron pituutta tässä aletaan just vasta selvitellä.

Mites hei, minkälaisia ovulaatio-oireita teillä on ollut? Mun pitäis tässä nyt opetella bongaamaan ovis, yli viidentoista vuoden lähes yhtäjaksoisen pillereiden syönnin jälkeen.. :xmas: Oon aika pihalla näistä hommista, joten kaikki apu on tervetullutta. Ovistestejä jo tilasin, mutta nyt pitäis sitten tietää, että missä kohtaa kiertoa ovista pitäis alkaa odotella ja tikutella. :xmas:
 
No niin eipäs tarvitse enää miettiä et, olenko raskaan vai mitä. Tänään aamulla sit mahakivun kera alkoi vuoto kp1. Masentaa aikalailla vaikka olinkin jo ihan varma et ne alkaa. en usko et clomien avulla me saadaan lasta. Yksi kierros kait vielä clomeilla + jotain muutakin ehkä huomenna selviää kun soitan läkärille. Ja sit lokakuussa inssiin.
Mä en jaksa kuukaudesta toiseen tätä odotusta!
 

Yhteistyössä