ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Perjantai 21.8.2009



TOIVOJAT
astrid................4v..................1.IVF/ICSI vko35....................9/28-35
kirma................9/06.......ku10/07, 1.ivf:n1.pas tulossa........12/n.28
dreamer78.......................1.icsi...1. PAS/elokuu................. 16/32-34
Miukula..............yli 4v. .........tamofen, puregon..................20/?
Mande...............5v. .............1.iui....................................21/36
Tamtam.............yli 1v...........5.IUI,clomit,pregnyl, km .........26/ ?
estelle...............05/07........luget, tutkimukset....................27/32
kaz....................yli 1v..........tutkimukset..........................28/24-35
Sannuli-81.........10/07..........3.ivf/icsi...............................29/28
möhköfanttis, pian 3v........PCOS.....hoidot alkaa..................36

tvvo....................km 4/09, km7/09,1.ivf
maikkis123.......2/08...km....hoidot alkaa
Katriina77......10/07.........1 IVF, 3 IUI
Himputti.............2v.
Nallekarkki..........................lääkitys
wippii.................08/08
Pipopi.................07/08


Piinailijat

verve..................11/06, clomit, pregnyl, 3. iui..........21/30 pp5




Taustailijat

risupesä..........4/06...........ivf, menopur,pregnyl
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Iines-74............n.4v
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta............7/07...........ivf
Plamsu75........01/06.......1.ivf, puregon,pregnyl,luget
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menopur,pregnyl,terot
Relish..............1v10kk........iui, clomifen
UniUnna.........04/08..........clomit
shenda81........1v.................1.ivf/pas


PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone......9/07......luomu
6/09 kanella........3/08......luomu
7/09 Tinkerbelle....yk14.....luomu, luget
7/09 kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
8/09 jastu............yk4.......4.IUI, clomit, pregnyl
8/09 Rouva B........3v.......1.ivf, km6/09, luomu
8/09 Taikapapu....3/08.....ivf tulossa, luomu




 
Pikaan omaa...

Tänään cb:n digitesti näyttää ovista! Siis kp8 :eek: Onneks tunnen kroppani jo niin hyvin, että älysin testata näin aikasessa vaiheessa. Mulla taitaa olla niin voimakas tämä oma kierto, että vaikka lugeilla sain pidennettyä vuodon alkamista 3-4pv, niin kuitenkin ovis tulee sen oikean kierron mukaan, kun nyt olis sitten kp11-12 ilman sitä lugepelleilyä.
Nyt pelottaa sitten, että mitäs jos limakalvo ei ole ehtinyt tähän hurjaan tahtiin ja on vielä ihan liian ohut :/ Mutta klinikalta sanoivat, että testin mukaan mennään ja siirtoa koitetaan.
Eli luget aloitan keskiviikkona 2x200mg/pv ja 5-soluiset alkiot siirretään perjantaina. Ovat samassa oljessa, joten toivottavasti saan kaksi vauva-alkua kyytiin :heart: :heart: Perjantaiaamuna pitää soittaa klinikalle ja kysyä onko siirrettävää, hitsit kun pelottaa :/
 
Kirma oli pakko vähän täältä taustammalta huudella :) - nimittäin mulla kävi lugejen kanssa aina tuo sama! Ovis tuli luonnollisen kierron mukaan ja siten yleensä melko paljon odotettua aiemmin. Luulen että on siis aika tavallista, ja tikkuun voi luottaa. Varsinkin tuo digi taitaa olla aika hyvä. Hurjasti onnea siis tälle viikolle!!! :flower:
 
Kirma, pakko sanoa että yleensä tupataan olemaan liian kunnianhimoisia tuon limiksen kanssa.
miun edellinen raskaus (km) tarrasi 3.3mm ohueen limikseen ja tää luomuihme ihan samanmoiseen. Kävin ultrassa sillon kun en vielä tienny olevani raskaana (eikä se tiety ultrassakaan näkynyt) ja gyne taas haukku miun limiksen sillon.

Ja KAIKILLA teillä on takuulla parempi limis kun miun kolmemilliset! Silti tässä on pullat tukevastikin uunissa!

Tsemppiä Naiset!

Toivoopi Bee 6+1
 
Sori, enhän minä huomannut että tuolla vauvakuume-puolella on apua tarvitsevien odottajien ketju :ashamed: Eihän tässä tosiaan kauaa ole vielä yritetty, mutta jotenkin automaattisesti ajauduin tänne puolelle kun olen varautunut pitkään taisteluun vauvan saamiseksi.

*poistuu opettelemaan palstan käyttöä...*
=)
 
Hei, mahtuuko mukaan? Olen palstaa jo jonkin aikaa seuraillut, mutta jos sitä itsekin hyppäisi nyt mukaan.

Omasta taustasta sen verran, että yritys alkoi 02/08. Tulin kuitenkin vuosi sitten raskaaksi, mutta varhaisultrassa raskaus todettiin tuulimunaksi, jonka jälkeen kohtu tyhjennettiin lääkkeillä. Alkukesästä minulle tehtiin kierronkartoitus omalla gynellä. Omasta mielestäni kierto on vähän turhan lyhyt, 24 päivää (viimeksi 21 päivää ), ja ennen kuukautisia tulee tiputteluvuotoa n. 4 päivän ajan. Arvot olivat kuitenkin ok. Progesteroniarvo oli 18, joka itseä vähän mietityttää, mutta gynen mielestä se oli ok - ainakin se osoitti että ovulaatio oli tapahtunut, joka minulla ei missään vaiheessa ole ollut ongelma... Sain myös luge-reseptin keväällä tukemaan kiertoa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä: menkat tulivat läpi lääkkeistä huolimatta.

Kierron kartoituksen aikaan myös miehen sperma tutkittiin, ja vikaa löytyi sitten sietä: diagnoosina teratozoospermia, eli normaalimuotoisia siittiöitä oli vain 1 %. Nyt kesän mietimme, miten tästä edetään, ja nyt on ensikäynti klinikalle varattuna n. kolmen viikon päähän.

Taustailen täällä vielä toistaiseksi, panostetaan sitten taas syyskuussa enemmän yritykseen kun olemme (toivottavasti) vähän viisaampia.

Tsemppiä kaikille jännääjille, ja onnittelut plussanneille :heart:

t. maikkis
 
wippii, pipopi, maikkis123 tervetuloa joukkoon :wave:

estelle kiitos kommentista ja juuri niin että tälle porukalle toivoo todella plussia, kun tietää miten samoilla ajatuksin ja miettein me kaikki lasta toivomme ja olemme saaneet todeta ettei se olekaan ihan niin helppoa.

Nyt harmittaa kun en ostellut ovistestejä, mutta luomuillaan nyt tämä viikko tiiviisti, jospa jospa....
Se aika kun nyt mun kierrossa vois olla kohdillaan.... harmi tosiaan etten tajunnut testejä ostaa että ois voinut seurata. Alkaa jännittään hirvesti ajatus ensi kiertoon ekasta inssistä! No pitää vissin pysyä rauhallisena, se on kait parempi kun ressata kovasti. Olen myös pystynyt "lopettaan" tupakanpolton, jo 12 päivää ilman ja ei tee kipeää ollenkaan :LOL:

onnea kaikille!!!!
 
Eli nega jäi tämän hoidon tulokseksi. Nyt mietinkin, että kuinka tarkkaa on Lugejen lopettaminen vuodon ajoituksen kanssa. Eli jos lopetan Luget tänään niin vuoto alkaa varmaankin perjantaina tai lauantaina ja ensi perjantaina olisi eka ivf:n ultra ja punktio siitä noin viikon kuluttua. Jos taas laittaisinkin vielä huomenna Luget niin vuoto alkaisikin vatsa lauantaina/ sunnuntaina ja siitä sitten jatkot samalla tavalla. Mulla on viikko 36 lomaa ja tämä kuullostaa nyt itsekkäältä, mutta jos lopetan Luget tänään (eli en laita niitä enää tänään) niin lomaviikolle osuu punktio. Jos taas pidentäisin kiertoa ja lopettaisin Luget vasta huomenna (eli perjantai olisi eka päivä ilman Lugeja) niin punktio siirtyisi. En viitsisi millään lomalla kotona maata punktion jälkeen, varsinkin jos tulee taas hyperi. Ehkä on liian itsekästä yrittää viettää hyvä loma ja ajoittaa punktio työviikolle... :ashamed:
 
Olenkin täällä taustailijoissa, mut nyt liittyisin tänne jo muuten, vaikka hoitoihin vielä hetkonen aikaa.. Kopsaan toisesta ketjusta hieman infoa :)

Olen 21 vuotias nainen. 04/07 todettiin PCOS, joka myöhemmin todettiin erittäin vaikeaksi. Clomeihin ei reagointia ollenkaan, menopur+pregnyl toimi. 11/06-06/08 oli yritystä, josta 10kk hoitoja (5xIUI, muutama ov.ind). Ero tuli lopulta ja viime syksynä löytyi uusi mies. Nyt 07/09 lopetettu pillerit ja kävin 10.8. lääkärillä yhdyntäkipujen vuoksi. Lääkäri sanoi laittavansa naistentautien polille 8-30pv kiireellisyydellä ajan. Tänään tuli kirje lapsettomuushoitoihin, jotka alkavat 12/09. Lääkäri oli laittanut suoraan lapsettomuuspuolelle, ilmeisesti arvellut tilanteen olevan melko vakava. Eli aika vauhdilla mennään jo hoitoihin, itselle toki tuttu kuvio, mutta miehelle ei..

Nyt kp 36, lopetin 10.8. terot, mutta menkkoja ei ole tullut. Aina ennen teroilla menkat tuli 2pv lopettamisesta, nyt ei ollenkaan.. Katsellaan tässä, toisen terokuurin syön joskus lokakuussa, jolloin toivottavasti saadaan menkat aikaan. Labraan lähete tutkimuksiin seuraavan kierron kp 1-7 pitäisi käydä, kunhan kierto alkaisi..

Eli tällaisella taustalla mukaan.. toivottavasti kukaan ei loukkaannu, kun ns. yk1 mennään, mutta historiaa itsellä tän asian kanssa jo kohta kolme vuotta.. Ja lääkäri sanonut luomuraskauden mahdollisuuksien olevan melko lailla nolla (en ovuloi ollenkaan, limakalvo hoidoilla ok, muuten mitätön ja exän kanssa hedelmöitys ei tapahtunut vaikka viisi inseminaatiota)..
 
tvvo pahoittelut negasta. :hug: Ei minusta ole ollenkaan itsekästä tuo ajattelusi pitää loma lomana ja hoidot erillään.

Tervetuloa uusille!

Omaa: tänään oli ultra ja folleja kasvamassa 15kpl. Ihan hyvin siis. Todennäköisesti punktio on maanantaina.Hui.
 
Heippa!

Möhköfanttis, ensinnäkin pahoittelut historiastasi! Uudelle miehelle saattaa asiat olla outoja ja ottaa aikansa ennen kuin asioihin ns. "kasvaa sisälle". Upeaa kuitenkin että uusi rakas on löytynyt ja olette jo noin pitkällä...

tvvo pahoittelut negasta minunkin puolestani! Harmi!

Mande , onnea siihen luomuiluun. Mitäs niillä tikuilla tekee jos rakkaus kukoistaa! ;)

Maikkis123 tervetuloa! Tiputteluvuoto ja kierron lyhyys voisi kertoa progesteronin puutoksesta, mutta jännä, ettei luget auttaneet! Miten olis terot tai joku vastaava tuote? Tsemppiä käynnillenne, vieras ongelma mulle toi miehestä johtuva, vaikkakin meillä se on yhä selvittämättä (parin viikon sisällä mies jättää näytteen). Toivotaan parasta...!

hitto kun menin vahingossa poistamaan pitkät sepustukseni! :kieh: Uusi yritys:

Lapsiasia tuntuu olevan elämässä tällä hetkellä maailman suurin asia, mutta koitan taistella sitä vastaan, sillä koitan arvostaa enemmän asioita joita minulla jo on: mies, koti, opinnot, ystävät, kaikki täydellisesti......vain yksi puuttuu :'(.
Toisaalta myös olemme menneet naimisiin ollaksemme yhdessä loppuelämämme, emme vain tehdäksemme lapsia. Siksi toisen tulee riittää omana itsenään ilman yhtään lasta tai kissaa tai koiraa :). Monesti tekisi mieli vatvoa lapsettomuusasioita miehelle, mutta toisaalta koitan ennemmin keskittyä meidän yhteiseen hyvään ja romanttiseen aikaan. Kun suhde voi hyvin, ikävät alamäetkin kestetään paljon paremmin. Lapsenkaipuu on valtava, mutta minulla ei ole varaa hukata koko elämääni alakuloon. Täällä vaikuttaa olevan muitakin urheita taistelijoita, jotka ongelmista huolimatta elävät normaalia elämää. :) Välillä heikommin, välillä vahvemmin.

ON: dpo 5, ei mitään tuntemuksia ja usko siksi vähissä. Yleensä näinä päivinä alkanut nippailemaan jos jotain tapahtuu.. Seuraavan kierron alussa lääkärikäynti, ehkäpä saatais uusia apuja tms.
 
astrid loistava saalis! Itsellä on kauhea pelko, että ei kasva kuin max3. En tiedä mistä sellanen pelko on tullut.

Mä en tiedä oikein noista lääkemääristä mitä yleensä käytetään ivf:ssä. Puregonia käytetään enemmän koska annosta voi säätää enemmän, Gonalissa se kerta menee tosi suurin harppauksin. Mulla on insseissä ollut GonalF 75IU kp3 alkaen, kp7 on ollut 150IU. Nyt aloitusannos on kp 2 112.5 IU. Tuntuu jotenkin pieneltä annokselta. Kuitenkin insseissä on ollut se yksi folli. Kerran niitä oli enemmän, mutta silloin oli taustalla kemiallinen ja munasarjat olivat menneet lepotilaan ja ylistimuloituivat hormoniannoksesta. Tietenkin mulla on suuri riskihyperiin joten joku raja follien määrällä on oltava. Mitä jos ei yksikään hedelmöity tai jakaudu, sitä pelkään eniten.

Eipä tarvi olla itsekäs, menkat tekee tuloaan Lugejen läpi. Sovin klinikan kanssa että siirrän menkkoja Lugejen avulla eli jatkan niitä sunnuntaihin asti. Silloin punktio olisi ajoittunut alkuviikkoon. Nyt kun viimenen Luge meni eilen niin todennäköisesti menkat alkaa viimeistään lauantaina. Eli punktio menee loppuviikkoon, on perjantaina tai lauantaina. Ja tietenkin sairaslomapäivät osuu lomalleni. Klinikalta kyllä sanotiin että älä murehdi punktion ajoitusta, tämä on kuitenkin NIIN kallista lystiä että rahoille pitää saada vastinetta. Mikä tarkoittaa sitä, että laborantti saa tulla töihin lauantaina, samoin lekuri. Olo on jotenkin epätodellinen, ivf:ssä onnistumis% on kuitenkin paljon suurempi joten sitä ajattelee, että josko nyt... =)
 
Kiitos teille ihanat tinkerbelle, rouva B, pikkuvadelma, astrid, verve ja veenan taustalta huutelut saa hyvälle mielelle :wave: , kauan ehdittiin yhdessä täällä pyöriä, kiva että olet hengessä mukana!

maikkis123 :wave:

möhköfanttis, sinun hoitotaustasi on niin pitkä, että usko kenenkään ottavan itseensä vaikka tällä oletkin :) Ja minä ainakin muistan sinut jo niin pitkän ajan takaa, että ihan kiva päästä näin lähelle seuraamaan kuinka sinun lopulta tulee käymään. Peukkuja hoitojen alkuun!

astrid, loppurutistus hautomiseen bd bd Saalis kuulostaa mahtavalle!

tvvo, ivf:n aloitus on tosi pelottavaa..kun sitä koittaa elää siinä oljenkorressa, että tämän on pakko nyt onnistua, kun on kuitenkin kyseessä se hoidoista paras ja viimeinen, ja ajatukset risteillee laidasta laitaan. Että se on nyt sitten menoa siellä ;)

).( Aamulla sitten selviää tämä meidän kohtalo :/ Saas nähdä kuin sitä saa nukuttua. Klinikka aukeaa klo8, meinaan heti silloin soittaa sinne ja kysyä löytyykö siirrettävää ja sitten sitä onkin jo melko kiiruusti lähdettävä ajelemaan kaupunkiin. Hitsit kun jännittää.
Onneks on lyhyt kierto, niin toivottavasti päästään aloittamaan 2.ivf heti seuraavaan (jos niin käy)
 
kaz
pipopi Ihan ollaan pienemmällä paikkakunnalla tutkimuksissa eli simppanäytekin oli lähetetty eteenpäin tutkittavaksi.

Meidän luomusuunnitelmat on nyt ainakin unohdettu, kun eilen tuli miehen tulokset ja tulos oli astenoteratozoospermia. :'( Miehen ajatuksissa oli luovuttaa, mutta minun mielestä luovuttaa ei saa, kuin vasta sitten ku kaikki on yritetty.
 
Estelle ja kirma :)

Täällä menossa yllätys kp 3.. Menkat alkoi ihan seinän takaa, tosin kyllä oli turvotusta ennen sitä, mutta en ihan menkkoja odottanut.. Listaan voisi laittaa kp 3/35.. Mulla viime syksynä eron jälkeen tasoittui kierto tuohon 39-35pv, mutta sitten aloitin pillerit. Nyt kuitenkin pillereiden jälkeen kierto oli tuon 35pv vaikka oletin teromenkkojen tulevan kp 29..? Olisinko ovuloinut? vai sattuiko vaan hyvin..? En tosin saanut ovista vaikka tikutin kp 20 asti, ja vasta kp 22 pupuiltiin (synttäripäivä ;) ) mutta todella toivon, että ovulaatio tapahtuisikin ekaa kertaa vuosiin luomusti ja hoitoja ei tarvittais..

Kaz: :( Voi että..
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :)

Kirma kiitos päivittämisestä listalle. Km oli 09/08, eli sen voi sinne vielä lisätä. Me nyt "tjottaillaan" siihen klinikkakäyntiin asti, ja en sen takia jaksa edes laskeskella kiertoa kun toivo on aika nollissa tällä hetkellä luomuihmeen suhteen... Ja tulehan sitten kertomaan mitä klinikalta kerrotaan :)

Kaz pahoittelut tuloksista. Oliko tulokset tosi huonot, vai oliko niissä mitään positiivista? Meillä vähän lohdutti se, että siittiöiden määrä ja liikkuvuus oli erinomaiset, mutta sitten toisaalta niitä rakenteellisesti normaaleja oli vain tosi vähän. Ja ainakin mulla oli kamalan ristiriitaiset tunnelmat alkuun, toisaalta oli helpottunut että tiesi että missä on vika, mutta sitten ihan kamalaa kun kaikki ei ollutkaan kunnossa. Ja se asian kamaluus jatkui koko kesän, yhtäkkiä saatoin purskahtaa itkuun kun asia tuli mieleen. Jaksuja ja tsemppiä hoitoihin :hug:

pahoittelut möhköfanttikselle tädistä :hug:

mä lähden tästä miettimään mitä tekisi elämälle, kun ei voi kaikkea aikaa laittaa vauvan toivomiseen. lisäopinnot on tällä hetkellä aika korkealla listalla, eli avoin yliopisto, täältä tullaan? ;)
 
Maikkis: Mie olen näistä menkoista onnellinen, vaikka toki mielummin oisin raskaana. Mut ekat menkat pillereiden jälkeen, luulin että luomusti ei tulisi..

Opinnoista Mie opiskelen amk:ssa kolmatta vuotta ja nyt aloitan aikuislukion ja kirjoitan ens vuonna ylioppilaaksi..
 
tvvo [/b iso harmitus puolestasi :hug: On täysin normaalia toivoa, että ei loma menisi hoitojen takia hermoillessa.
astrid sullahan on hyvä saalis kasvamassa!=)
Tervehdys Möhköfanttis :wave:
Estelle, sulla oli hyvä ajatuksia, komppaan! Vaikka meillä onkin kyllä kissaa täällä paijattavana B)
Mandelle tsemppiä luomuiluun!
Kirmalla onkin tänään jännät paikat db
kaz :hug:

ON: Eipä juuri ole normalista olo poikennut. Väsyttää, mutta se johtuu varmaan töistä. Mulle on tainnut jäädä listaan vanhat päivät, eli tänään kp 25 ja pp 9


Muoks: Oho! Tuli kaikki boldattua ja en osaa enää muokata normaaliksi.... Sori!
:ashamed:
 

Yhteistyössä