ODOTUKSEN ODOTTAJAT VOL. IV

Tervehdys pitkästä aikaa tutuille! :wave:

Täällä onkin aika paljon porukka vaihtunut, itsekin pyörin enemmän nykyään tuolla ivf puolella, kun se on ollut ajankohtaisempaa nyt. Ajattelinkin että mut vois hyvin poistaa taustailijoista seuraavan päivityksen yhteydessä.

Tsemppiä kaikille tutuille ja tuntemattomille, olette missä vaiheessa tahansa!

Kiva Pantsu ettet ole unohtanut meitä, me risiksen kanssa jatketaan räpiköintiä tuolla ivf:ssä. Olis tietty kiva kuulla kuulumisia, mutten uskalla tulla sinne plussapuolelle edes vakoilumielessä :ashamed:

Iines: En ole unohtanut. :) Jotenkin tämä pino ja ihmiset tulivat niin läheisiksi, että pakko on pitää itseni ajan tasalla. Olen miehellekin hehkuttanut jokaista plussaa. :saint: Tuntuu, kuin jokainen uusi plussa olisi henkilökohtainen voitto siitä lapsettomuusmöröstä, joka meitä jokaista piinaa tai on piinannut. Ja tietysti olen myötäelänyt hiljaisesti niissä epäonnistumisissa.

Ymmärrän kyllä, ettet uskalla tulla tuonne odotuspuolelle kurkkimaan. :hug: Itselleni se oli ihan totaalista myrkkyä yritysaikana, en halunnut kiduttaa itseäni tarpeettomasti! Vähän siitä syystä olen välttänyt kirjoittelemasta omia kuulumisia tänne, koska vaikka niitä oli joskus mukava lukea ja fiilistellä mukana, niin muistan kuitenkin myös ne synkät hetket, jolloin toisten iloiset odotusjutut olivat puukoniskuja sydämeen. :ashamed:

Rva B: Saanko udella, että mitä tapahtuu teidän sijaislapsisuunnitelmille? Ei siis ole pakko vastata, muistelin vain, että teillä oli niin mukavasti edenneet nekin asiat. :)

Kirmalle paljon jaksuja! :hug: Inhottaa ihmisten ajattelemattomuus! :kieh: Ei nyt sinänsä liity asiaan, mutta meiltä on mm. suoraan kysytty, onko kyseessä vahinkoraskaus! Tämä siis ihmisiltä, jotka eivät tiedä meidän yrityshistoriasta mitään. En nyt enempää avaudu aiheesta, mutta kyllä ne hoitojen aikaiset fiilikset nousee väkisinkin pintaan, kun törmää tuollaisiin aivottomiin tampioihin! :kieh:

Mulle voisi päivittää pp8, tänään siis on JO sellanen pp menossa. No turhaa sitä on piinistellä, tiedän jo ettei tärpännyt.
Alan olemaan jo aika varma, että vuorotyö vaikuttaa paljon lapsettomuuteen, varsinkin epäsäännöllinen vuorotyö. Nyt kun taas on paljon listalla yötä niin menkkakivut alkaa jo pp6. Ei auta valittaa, kohti syyskuun ivf hoitoa...

Hei taas Naiset!

Risis: Meinasin itsekin ehdottaa josko apuja tarvitsevat olisi parempi pino, mutta ajattelin sitten että mitä minä enää tänne puutun kun minäkin oon tällä hetkellä plussannut.

UnniUnna: :hug: Juu, harmillinen inhimillinen erehdys, pidä vaikka hyvänä enteenä moista!

Astrid: sielläpäs laitettiin töpinäksi, hienoa!

Pantsu: Sullaon kyllä norsun muisti! Siinähän ne rullaa sivussa! Jo ennen plussaa kerroinkin, että sijaislapsi ei oo ollu meille mikään hätävara, vaan ollaan aina toivottu sekä omaa- että sijaislasta. Ja toisin kun adoptiossa (hyvin monessa nykyään), niin sijaisvanhemmilla saa olla ennestään lapsia. Katsellaan miten hommat etenee biologiseen tai sijaislapsen suuntaan. Kuitenkin alan olla varma siitä että ensi vuonna meillä on joka tapauksessa lapsi! :heart: :D

tvvo: Menkkakipujen kanssa minäkin tässä kärvistelin ja odottelin niitä menkkoja sen viikon (!) ennen kun tajusin testailla. :ashamed:

MINÄ: Mulla varhaisultra ensi viikon perjantaina. Silloin omien laskujen mukaan about 6+5. Pelottaa, ettei sykettä löydy (kun ei sitä välttämättä vielä näe, varsinkaan kun kohtu mulla taaksepäin). Olisivat halunnu miut sinne jo aiemmin, mutta en suostunu. Eivät nimittäin tunnu itsekään oikein uskovan että tää rouva sai pullat uuniin ihan ite ( miehen kanssa)! :LOL:

-Bee 5+4

Piti vielä yksi testi tehdä ja kyllähän se plussaa näytti.. että nyt se on sitten uskottava! :heart: =) Ja kyllä mä kieltämättä olisin yllättyny jos negaa olisi näyttänyt, kait tässä alkaa jotain oireitakin pikku hiljaa olemaan.. mutta mutta, kovasti varhaisultraa odotellessa <3

Heippa kaikille! :wave:
Onnea plussanneille! :heart: ja tervetuloa uusille. :)
Kirjoitteluni on jäänyt nyt vähälle, mutta menossa on kiertopäivä 12 ja viides puregonin pistopäivä. Tänään ultrassa näkyi kaksi noin 12 millistä solua ja limis 11. =) Vielä maanantaille pistelen, et sit varmaan pääsee irrottaa ja pupuilemaan. :kieh: Lääkekattokin mukavasti ylittyi, niin lääkkeet halpenee, meinaan kesäkuun yrityskierrossa meni yli 300 euroa puregoniin. :| Enköhän pääse sitten ensi viikolla piinailemaan. Nyt näyttää olevan ainakin plussa-aalto menossa, että jos vaikka siihen pääsis mukaan! :D

Perjantai 14.8.2009

TOIVOJAT

kirma................9/06.......ku10/07, 1.ivf:n1.pas tulossa........5/n.28
dreamer78.......................1.icsi...1. PAS/elokuu................. 9/32-34
Miukula..............yli 4v. .........tamofen, puregon..................13/?
Mande...............5v. .............1.iui....................................14/36
Tamtam.............yli 1v...........5.IUI,clomit,pregnyl, km .........19/ ?
estelle...............05/07........luget, tutkimukset....................20/32
kaz....................yli 1v..........tutkimukset..........................21/24-35
Sannuli-81.........10/07..........3.ivf/icsi...............................22/28
astrid.................4v............1.IVF syyskuussa....................37/28-33
shenda81........1v.................1.ivf/pas
Katriina77......10/07.........1 IVF, 3 IUI
Himputti.............2v.
Nallekarkki..........................lääkitys
titityy80.............04/09........pco, terolut

Piinailijat

tvvo....................km 4/09, km7/09, iui............................23/30 pp9
verve..................11/06, clomit, pregnyl, 3. iui................18/30 pp2

Taustailijat

risupesä..........4/06...........ivf, menopur,pregnyl
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Iines-74............n.4v
Irene80............6/06........1.ivf/icsi, km5/09
Rosetta............7/07...........ivf
Plamsu75........01/06.......1.ivf, puregon,pregnyl,luget
Vadelmaunelma...syksy07...IUI,menopur,pregnyl,terot
Relish..............1v10kk........iui, clomifen
Möhköfanttis.....2v.
UniUnna.........04/08..........clomit

PLUSSAT 2009

2/09 Viol.............8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
3/09 Jennyli.........yk7......terot, km1/09
3/09 Pantalaimon.9/07...1.IUI clomit, menopur, pregnyl, luget
3/09 ToivoaON......5v.........iui, metut+terolut+clomi+pregnyl
4/09 Tiinuli81......................2.IVF
4/09 nuppu86.......n1v......tutkimukset
4/09 Veena.........yk24........luomu
4/09 millis1981.................1ivf:n 1.PAS
5/09 Riio.............3/07......2.IUI, puregon, pregnyl
5/09 perhone......9/07......luomu
6/09 kanella........3/08......luomu
7/09 Tinkerbelle....yk14.....luomu, luget
7/09 kellopeliappelsiini...11/07, tm08, km5/09
8/09 jastu............yk4.......4.IUI, clomit, pregnyl
8/09 Rouva B........3v.......1.ivf, km6/09, luomu
8/09 Taikapapu....3/08.....ivf tulossa, luomu

Kiitos teille kaverit :hug:
On tosi kiva, että tinkerbelle, rouva B, pantalaimon ja vielä veenakin käytte täällä moikkailemassa ja olette hengessä mukana :)

Rouva B, ajattelen niin, että ruput eivät selviä sulatuksesta..on parempi varautua jo siihen pahimpaan vaihtoehtoon kun miettiä liikaa sitä "mistäs sitten jos.." Ja meidän kaksi siis menivät pakkaseen hyvälaatuisina:heart::heart:
Mutta muuten ajattelen samoin kuin kirjoitit, ne huonoimmatkin alkiot, jotka selviävät sulatuksesta ovat niin sitkeitä ja kestäviä vauva-alkuja, että niillä raskaus pitäisi alkaa. Usko pas:iin, jos siirrettävää jää, on minulla tosi kova, kovempi kuin tuoresiirtoon. Sillä tämä tuleva pelottaa ihan vietävästi!!
Pitkiä hermoja sinne ultraa odotellessa! Ja varaudu nenäliinapinkalla, näkyy siellä sitä sykettä tai sitten ei ihan vielä, itkuksi se kuitenkin menee. Pieni elämä suttuisessa kuvaruudussa on maaliman ihanin näky :heart:

tvvo, voitko valaista, että miten epäsäännöllinen vuorotyö vaikuttaa hedelmöittymiseen? Taas uutta tietoa meikäläiselle :eek: Minä kun myös kuulun tähän työryhmään :/

jastu, onnellista mahankasvatusta teille :hug:

miukula, hyvä, hyvä..vauvanalut ovat siellä hienosti tuloillaan!

astrid, se on tosi ihanaa vaihtelua, että välillä hommat etenevät kovalla vauhdilla, tämä tehtailu kun tuppaa suurimmaksi osaksi olemaan sitä jatkuvaa odottelua. Peukkuja sinne piikittelyyn! Taidetaan sitten päästä piinailemaan yhtä aikaa ;)

Kirma En nyt mitään tutkimusta asiasta tiedä, mutta hormonitoimintaan se vaikuttaa. Mulla on tosi epäsäännöllinen lista, viikossa on iltaa, aamua ja yötä. Esim. Lugeja laitan vain iltaisin, yövuorossa ne ei siis ehdi vaikuttamaan juuri lainkaan koska työt alkaa klo:20.45. Lisäksi yövuoroni kestää 10.5t. Onhan vuorotyön vaikutuksista ihmiskehoon tehty paljon tutkimuksia ja on todettu mm. syöpäriskin nousseen.
Itse olen näiden vuosien varrella huomannut, että kun lista on tarpeeksi epäsäännöllinen, mitä enemmän siis on vaihtuvia vuoroja peräkkäisinä päivinä ja viikkolevot ovat yksittäisiä päiviä niin kierto vaihtelee. Johtuuko sitten stressistä vai viestittääkö keho jotain, tiedä häntä. Lääkärimme kanssa olen joskus asiasta puhunut, hän on sanonut että kyllähän epäsäännöllinen elämänrytmi vaikuttaa moneen asiaan, mm hedelmällisyyteen. Mulla tulee ekan yövuoron aikana valvomista 25t putkeen, en siis nuku ennen yövuoroa lainkaan.

(.)Ja aika MATELEE. Menin sitten töissä herkällä liuskalla yöllä testaamaan ja yllätys negaa oli. PP9 nyt ehkä oli hieman liioitellun aikaista... :p
Olo on huono 24/7 Lugeista johtuen, rinnat räjähdyspisteessä, vatsaa repii vasemmalta (sieltä munasolu irtosi), välillä on menkkakipuja.... Mistä vielä valittaisi.... :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
Perjantai 14.8.2009

TOIVOJAT
astrid................4v..................1.IVF/ICSI vko35....................2/28-35
kirma................9/06.......ku10/07, 1.ivf:n1.pas tulossa........5/n.28
dreamer78.......................1.icsi...1. PAS/elokuu................. 9/32-34
Miukula..............yli 4v. .........tamofen, puregon..................13/?
Mande...............5v. .............1.iui....................................14/36
Tamtam.............yli 1v...........5.IUI,clomit,pregnyl, km .........19/ ?
estelle...............05/07........luget, tutkimukset....................20/32
kaz....................yli 1v..........tutkimukset..........................21/24-35
Sannuli-81.........10/07..........3.ivf/icsi...............................22/28
Himputti.............2v.

Piinailijat

tvvo....................km 4/09, km7/09, iui............................23/30 pp9
verve..................11/06, clomit, pregnyl, 3. iui................18/30 pp2

Taustailijat

Iines-74............n.4v
Möhköfanttis.....2v.

PLUSSAT 2009

Kiitos kaikille kovasti onnitteluista :heart: :heart: :hug:
Mä toivon niin sydämeni pohjasta että myös te kaikki muut sen pikkuisen saatte!! :heart:
Kyllä tästä palstasta on tärkeä tullut ja aina on saanut täällä murheitaan kertoa ja apua on aina saanut!

Heippa!

Sopisinkohan joukkoonne.. Oon jokusen kerran käynyt täällä lukemassa teidän juttuja ja nyt aattelin uskaltautua kirjoittamaan. Toisaalta niin vaikeelta kun se tuntuukin, niin nyt on varmaan tullut se hetki että apua luultavasti tarvitaan. Vuosi on nyt yritystä takana ihan luomuna ja tulosta ei ole selvästikkään tullut ;) .. oon oikeestaan joka kierrossa tikutellut ja varsinaisen plussan oon saanut joskus alkuvuodesta viimeksi, veikkaisin siis että tuolla vehkeissä ei nyt oikein mitään tapahdu :/ .. oviskivut on mahtavat, mutta kun ei niin ei. Miehen kanssa ollaan nyt paljon juteltu ja tultu siihen päätökseen että lääkäriin voitaisiin suunnata, ja jotenkin se pelottaa, huoh.. Kiitän jo nyt tuestanne :) pelkkä ajatus siitä että voi jakaa nämä asiat toisten kanssa helpottaa.

Plussaonnea kaikille ja onnittelut plussanneille :heart:

:wave:

Hei!

Pääsisinkö minäkin mukaan tähän joukkoon? Pikkuhiljaa siirryn tuolta vauvakuumepuolelta tänne. Meidän historia on seuraavanlainen. Pillerit jätin pois alkuvuodesta 2007 ja varsinainen yrittäminen, oviksen tikuttelu jne. aloitettiin 07/08. Ovistestiin olen saanut muutaman kerran plussan, mutta epäilen, ettei ovis aina tapahdu. No eilen kävimme lääkärissä, josta mies sai lähetteen sperma-analyysiin ja mulle tehtiin gynetutkimukset ja molemmat kävimme labrassa otattamassa verikokeet. Nyt odotellaan näitä tuloksia ja sitten katotaan miten asiassa edetään. Jotenkin tuli hyvä mieli, kun meidän asiaa aloitettiin heti viemään eteenpäin.

Hei Pipopi, kävittekö yksityisellä ja ihan kunnallisella puolella? Otitko vaan kuurin käteen ja soitit, ja oliko tuo eka lääkäri käynti? Ajattelin maanantaina ottaa luurin käteen.. jotenkin hieman pelonsekaisin tuntein :| .. kiitos vastauksistasi :flower: .. ja muutkin, jo pidemmällä olevat, kertokaa ihmeessä kokemuksianne tästä alkuvaiheesta, miten hommat on lähteneet etenemään!

:wave:

Wippii Me käytiin julkisella puolella. Viime viikolla varasin ajan meidän alueen lääkärille ja saatiin onneksi oikein mukava ja enemmänkin näitä asioita hoitanut lääkäri. Ainakin alkuun päästiin julkisella ja katotaan nyt, miten jatkossa, siirrytäänkö yksityiselle vai pysytäänkö julkisella.

Kirma: Täytyy tosiaan toivoa, että munikset kasvaa, mut kunhan ei liian monta kypsy. Limis ainakin oli hyvä.
Tervetuloa mukaan Wippii ja Pipopi! :wave:
On: olen huomannut, että rinnat ovat kipeytyneet tämän kierron myötä. Yleensä ei koskaan ole tullut kipeäksi. Alkaakohan elimistö vihdoin herätä toimimaan. Viime kierrossakin, kun ei ollut hoitoja niin oli tuntemuksia munasarjoissa sekä nännit kipeytyvät. Täti ei kuitenkaan tullut ilman teroja.

Nyt on myös munikset kasvanut nopeammin kesäkuun kiertoon verraten. Silloin oli vain yksi 8 millinen solu, 4 päivän puregonin pistelyn tuloksena. Nyt oli 12 millisiä kaksi samalla lääkeannoksella. =)

Sunnuntai 16.8.2009

TOIVOJAT
astrid................4v..................1.IVF/ICSI vko35....................4/28-35
kirma................9/06.......ku10/07, 1.ivf:n1.pas tulossa........7/n.28
dreamer78.......................1.icsi...1. PAS/elokuu................. 11/32-34
Miukula..............yli 4v. .........tamofen, puregon..................15/?
Mande...............5v. .............1.iui....................................16/36
Tamtam.............yli 1v...........5.IUI,clomit,pregnyl, km .........21/ ?
estelle...............05/07........luget, tutkimukset....................22/32
kaz....................yli 1v..........tutkimukset..........................23/24-35
Sannuli-81.........10/07..........3.ivf/icsi...............................24/28
Himputti.............2v.
wippii.................08/08
Pipopi.................07/08

Piinailijat

tvvo....................km 4/09, km7/09, iui............................25/30 pp11
verve..................11/06, clomit, pregnyl, 3. iui................20/30 pp4

Taustailijat

Iines-74............n.4v
Möhköfanttis.....2v.

PLUSSAT 2009

wippii ja Pipopi tervetuloa :wave: Päivitin teidät listaan.
wippii: Mä kävin aluksi miehen kanssa samalla yksityisellä gynellä, jolla olin muutenkin käynyt. Hän laittoi verikokeisiin ja tilannetta seurattiin, kun tärppiä ei kuulunut saimme lähetteen julkiselle Taysiin Tampereella kun asutaan. Lähetteestä noin 3-4 kk päästä oli ensimmäinen käynti Taysissa (12/08) ja samalla tiellä ollaan edelleen.
Miukula: Hyvä, että kroppa alkaa heräillä mukaan toimintaan :)

ON: Kehitin itselleni uskomattoman siivousvimman päälle, että saa muuta ajateltavaa piinapäiville. Tehosi hyvin ja nyt oon ihan poikki :p

Ovis vihdoinkin takana päin. Harmi, että mies oli eilen niin työstressissä, ettei jaksanut heilutella peittoja... Tänään sit tunsin ovisvihlaisut ja heti sen jälkeen sänkyyn hypättiin, mutta huomasin et kn oli jo kovempi ja kiinni. Lääkärikin on sanonut, (kun kerroin että tunnen oviksen) että silloin on jo liian myöhäistä... eli siittiöt olisi oltava hyvissä ajoin odottamassa, ja nyt voin KN:n perusteella ainakin omalta kohdaltani vahvistaa tuon. :/ Toissapäivänä sängyssä oltiin ja jotenkin mulla on se tunne, ettei se riitä... oon tottunut ehkä liian hyvään, eli joka päivä oviksen aikoihin. Ja ainakin sillä taktiikalla on "tärpännyt" noi kemialliset raskaudet. Suapi nähä.

Tutkimukset jatkuu, ja ärsyttää kun läkäriasemani oli koko kesän kiinni. Maanantaina saa sit taas soitella aikoja mut mitenhän pitkään siinä menee...

Tervetuloa minunkin puolestani muillekin uusille! :flower:

Ja plussaisaa piina-aikaa kaikille pp:ille ja dpo:ille :) :heart:

P.S. Mande, tiedän tunteen... ei jaksais iloita toisten puolesta. Toki esim. palstalaisten puolesta iloitsee, mutta nyt en puhukaan siitä. Ei vaan oo kiva kuulla miten ihmiset vaan tekasee lapsia milloin mihinkin syyhyn mm: vahingossa, suhdekriisin ratkaisijaksi, olis kiva leikkiä kotia kun ollaanhan me jo 1,5kk tunnettu hei! jne. Ja oli se syy sitten hyväkin, niin tässä jamassa se vain jotenkin riipaisee niin syvältä. :'(

:wave: Tervetuloa uudet!

Aamulla testattu herkällä testillä nega, nyt siis pp11. Testi oli netistä tilattu liusketesti. Jotain olisi pitänyt jo näkyä, jos raskaus olisi alkanut. Lugeja jatkan varmaan keskiviikkoon, virallinen testipäivä olisi vasta pp16. Tää huono-olo ihmetetyttää, johtuu varmaan niistä Lugeista. Rinnat eivät ole enää kipeät, sekin on huono merkki. :ashamed:
Hyvä ystäväni joka myös kärsii lapsettomuudesta ilmoitti saaneensa eilen keskenmenon rv7, häntäkin käy niin surku :snotty:

kaz
Me ollaan myös tutkimuksissa julkisella puolella. Ensimmäiseen aikaan meni 1,5 kk, koska kunnan lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri oli lomalla. Tiistaina oli meillä silloin se aika ja lääkäri laittoi lähetteen keskussairaalalle, mistä tuli kutsu aukiolotutkimukseen jo saman viikon perjantaina. 3 viikkoa siitä piti odottaa, että mies pääsi viemään simppanäytteen, koska labra oli kiinni ja 1,5 viikon päästä toivotaan tulosten saapuvan.

Todella mukavaa huomata, että tähän pinoon on tullut nyt plussa-aalto. Se luo toiveita siitä, että itsekin joku päivä onnistuisi oman vaavin saamaan syliin. :heart: Tervetuloa myös minun jälkeeni tulleille =)

Yhteistyössä