Hei vaan kaikki. Mun mielestä Turduksen kommenteissa on järkeä, mutta itse olen kyllä senki kannalla että koska veroja kerran maksellaan nii olis toivottavaa että hommat sitte kanssa toimisi. Ja harvinaisen hyvinhän ovat tähän asti toimineetkin.
Mutta tosiasia on sekin, että ihan viime kädessä kaikki täällä vastaa vain omasta ja lastensa hengestä. Jos käy niin, että joku kuolee puutteellisen hoidon vuoksi, on se varmaa kuolleen omaisille tärkeää että joku, siinä vaiheessa ihan kuka tahansa käy, saadaan siitä vastuuseen. Mutta kun se ei ketään henkiin palauta vaikka kuinka joku siitä vastaisikin.
Ketään ei voida pakottaa töihin, vaikka tilanne vaatisikin sitä. Silloin jokaisen on selvittävä niinku parhaaksi näkee. Siinä ei muu auta vaikka se miten pelottaa.
Me suomessa ollaa sikäli saatu olla onnellisessa asemassa, että ei ole tapahtunut mitää katastrofeja tai mullistuksia jotka olis laittanu miettimään tätä meidän avuttomuutta selvitä omin avuin. Nyt se kieltämättä tulee epämiellyttävästi esille.
Ehkä tästä kannattaa yrittää oppiakin jotain, ainakin sen ettei tämä hyvinvointi ole ollenkaan itsestään selvää.
Maailmassa kuolee koko ajan ihmisiä, ilman että he yksilöinä kiinnostavat ketään. Vasta sitte kun se tai sen uhka sattuu omalle kohdalle, sen tajuaa.
Kyllä silti uskon että kaikki järjestyy. kun tosi on kyseessä, ne rahat kyllä löytyy jostain, ihan varmasti.