Odottavia äitejä vm.-89?? :)

Miikulainen Mä en osaa tehdä ruokaa ollenkaan, oon yks käsi mitä tulee leipomiseen ynnä muuhun! :LOL: Kunpa joku leipois mullekin jotai hyvää.. B) Piparitaikina on parasta raakana, paistetuista pipareista en tykkää ollenkaan! :p
 
Oih, ruuanlaitto ja leipominen on niiiin ihanaa puuhaa. :heart:

Hih, tänään tuli veriseulannan tulokset, ja kaikki hyvin. Ei mitään suurentunutta riskiä downin oireyhtymästä yms. Kerrankin tuli hyvää postia, eikä laskuja ;)

Mitäs ootte meinannu, otatteko äitiyspakkauksen vai rahana kelalta?
Itse otan äitiyspakkauksen, siellä on kaikenlaista hyödyllistä mitä ei ite tajuis välttämättä ostaa ensimmäiseksi :whistle:

Jaahas, ja iltaa jatkamaan siivousmerkeissä..

Miikulainen ja rääpäle 12+3
 
Sullapas on victoria hyvät lukemat :) Mulla RR on niin alakantissa, mutta niin on aina ollukki. Hemosta ei viel tietoa, seuraavas neuvolas selviää sitten.

Kattelin omalta puntarilta että nyt ois paino lähös nousuun, 2 kiloa näyttäs tulleen ton mukaan lisää. Katotaan mitä neuvolan vaaka sitten seuraavan kerran näyttää.

Ihanaa loppuviikko vapaata, ainakin toistaseks eivät oo hälyyttäneet töihin. Kohta vois alkaa virkistäytyy ja lähtee pienelle lenkille :)

Miikulainen ja rääpäle 13+2
 
Moi taas tauon(vai onko se tauvon tai tauvvon?) jälkeen :D Paljon tullu juttua!!
Toivottavasti en toista ihteeni,ku täällä on kyselty/juteltu kaikkee,niin vastaan/kerrron suurinpiirtein "kaikkeen/kaikkea" :)

Meille siis tulossa tyttö^^

Rokotetta en ottanu.Tutustuin www.sikainfluenssa.fi-sivuihin ja totesin,etten ota sellaista riskiä.Liikaa yhtäläisyyksiä esim rokotteen huonosta testaamisesta talitomidin kanssa ja normaaliin influenssaan kuolee vuojessa 500-1000 ihmistä ja tähän on arvioitu kuolevan n.40-50 ihmistä(Suomessa),niin en sen takia kehtaa ottaa riskiä.Muaki ihmetyttää,että miksi Suomeen on tuota elohopeaa sisältävvää versioo tilattu?Seki ihmetyttää,että sikainfluenssarokote on 'käytössä testattava',joka siis yksinkertaistettuna tarkoittaa,että "testattaan" ihmisillä,eli ensi kärjessä raskaana olevilla ja lapsilla O__o Huomasin myös,että minulla ja miehellä oli syksymmällä jonkin sortin flunssa,jossa oireet vastaa täysin sikainfluenssan oireisiin ja miehellä oli 1 harvinaisemmista oireistakin,nimittäin ihan jumalattoman paha ripuli(oli kauheet hengitysvaikeudetkin...ihan pelotti kuunnella,ku nukku ja kuulosti siltä,että tukehtuu)...Mulla oli vaan semmoset normi flunssan oireet ja meni viikossa ohi :D En oo muutenkaan herkkä sairastummaan esim;flunssaa ei ollu ollu vuosiin!

Täällä vielä remontti kesken...Olis jo valmis,niin pääsis tän vauvanhuoneen maalaamaan ja pistämmään tavarat paikoilleen.Nyt on ä-pakkaus,2 sitteriä(toinen semmonen ihme koliikkisitteri,joka kiikuttaa ja pittää hirveetä valo/tuutulaulu-showta :D),hoitopöytä, leikimatto, kävelytuoli, hoitolaukku(semmonen ihana,joka ei näytä hoitolaukulle<3), turvakaukalo, VAAATTEITA :D...Vielä hakusessa pinnasänky ja vaunut ja manducan halluisin kovasti ^^ Ite tehhään ä-pakkauksen laatikolle semmonen jalus,jolla se näyttää ihan oikealle sängylle sen reunaverhon kera,josta sen voi sitten yöksi nostaa sängyn viereen :) Vauvanhuone<3 Voi ku pääsis sisustammaan jo:D

Mulla onneksi paino pysyny nyt 2kk melkein samana,ku rupesin laskemmaan kalorit 1800kcal.Alussa olin lievästi ylipainoinen ja nyt on 3kg miinuksen puolella paino,jos raskauden alusta ottaa ja jos ottaa ekasta neuvolakäynnistä,niin on tullu hieman päälle 2killoo painoo^^ Eli ei paha ja laskeskelin,että jos painonnousu pyssyy yhtä "hurjana"(nyt 2kk tullu 100g/kuukausi),niin synnytyksen jälkeen oisin normaalipainossa :D Reisistä on lähteny monta senttiä läskiä poikkeen<3<3 Onneksi ei oo ollu,ku vaan liitoskipuja,niin oon voinu jumpassaki käyvä.Näytän varmaan huvittavalle pallomahani kanssa siellä ähisemässä pää punaisena xD

N.kuukausi sitten neuvolassa oli hemo laskenu 114,niin jouvvuin rautatabletteja syömään ja ootin kauhulla niitä sivuoireita.Onneksi ei tullu muuta,kuin maistu n.viikon ajan rauta suussa.Nyt oli sitte viime käynnillä 137 :)

Onneksi ei tarte ennää jännittää sitä,että tehhäänkö mulle suunniteltu sektio.2 viikkoo sitte oli synnytyssalliin tutustuminen(kaks) ja siellä oli synnytys meneillään.Menin ihan hysteeriseksi siitä rääkymisestä(itekki ihan säikähin reaktiotani,ku emminä nyt ihan nuin voimakkaasti oottanu reagoivani pelkkään huutoon) ja nyt on 99% varmuus,että saan sen!!Ens ma(sehän on jo huomenna:D) meen juttelemmaan kätilön kanssa toistamiseen ja varataan aika sinne synnytystapatutkimukseen,jossa lääkäri päättää,että tehhäänkö sektio,mutta se kätilö jo vakuutteli minulle,ettei näin paljoa pelkäävää pakoteta synnyttämmään alateitse...Eihän siitä synnytyksestä tuu mittää,jos koko ajan panikoin ja hyperventiloin jne :/ Sektio ois tod.näk 28.12 sitte :):) En malta oottaa...!

Ihan hullu tuo tuolla...Sillä on jotku sempalot 24/7 mahassa :D Neuvolatäti ihan säpsähti viimeksi,ku se kokkeili kohtua siinä ja tämä rupesi "hieman" räpiköimään siinä:D Välillä näyttää,niinkuin alien(toivottavasti ootte kahtonu Aliens-elokuvia,niin tiiätte:D),joka ois just tunkeutumassa ulos mahasta(taino rintakehästähän se tunkeutuu niissä elokuvissa,mutta saman näköistä ).Viime yönä se teki semmosen tempauksen,että käänty poikittain tuonne...Maha meni ihan omituisen muotoseksi :D Aiemmin ollu jo pari kuukautta pääalaspäin...yön aikana oli onneksi kääntyny pystypäin,ku tuntu,että maha reppee:D Voi että kaikki pikku vaatteet on niin kivoja...Koko ajan vaan tekkee mieli hypistellä niitä:D Onneksi ei oo rahhaa,ku tuhlaisin kaikki vauvanvaatteisiin xD Saatiin taas jokunen päivä sitten ä-pakkaus laatikollinen vauvanvaatteita,niin niitä kyllä riittää,mutta silti vaan tekis mieli tilata kaikkia hauskoja vaatteita netistä ^^

Jouluki on kohta<3<3 Hyvvää joulua kaikille ja mukavaa siatonta odotusta!!!
-Celestia 32+6 ja Katkarapu/Lumi Emilia-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miikulainen89:
Tervetuloa Kviik! :) :flower:

Sulla onkin jo pian nyytti sylissä :)
Mites odotusaika sujunut?

Tänään muoti,terveys jne messut, sinne ois kohta tarkotus lähteä kurkistelee :)

Miikulainen ja rääpäle 13+4
Kiitos kiitos. :) Odotusaika sujunut paremmin kuin hyvin, ei mitään ongelmia yms ole ollut! *koputtaa puuta* Toivotaan, että synnytys sujuu ongelmitta myös. :)

 
Heissan!
Tässä kuvaa jo pikkasesta masusta rv 14+3:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5295900.jpg

Oon kyllä iloinen, että alkaa pikkuhiljaa näkymään :)

Joo ompelu on ihanaa, ite tykkään kovasti ristipistotöistä :)

Meillä eipä oo kun Graco merkkinen turvakaukalo. Olisko viime vai vielä vähän vanhempaa mallia, mutta käyttämätön. Yksi lapsen tulevista kummeista osti meille sen. Oltiin vähän sitä mieltä et ens vuoden puolella sit viim. maaliskuussa kerätään muut roippeet. Kun toiveena ois et saatas kolmio jostain (nyt on iso kaksio), niin tuntuis turhauttavalta jos joutuu roippeita siirtelee sit ees taas. Yhet vaunut tulee isännän siskolta ainaskin. En oo kyllä niitä vielä nähny, mutta ehtiihän tässä. Ja sit ens talveks sais kaverilta ostettuu halvalla emmaljungan todella hyvät vaunut, kun heillä jää tarpeettomaks, jos meillä tarvetta silloin.

Mutta joo, yöpuulle. Hyvää viikonloppua!

Miikulainen ja rääpäle 14+3

 
Minäkin ilmottaudun nyt mukaan, viime viikolla tein vasta testin, vaikka nettilaskureiden mukaan olen nyt 9:llä viikolla :whistle: huomenna soittelen neuvolaan että saisin ajan vihdoinkin varattua, en oo uskaltanu soitella. Toivotaan siis että kaikki on hyvin, vaikka oma olo on ollut viimeiset kolme viikkoa aivan kamala.. vajaa 10kg tippunut paino jokapäiväisen oksentelun takia. Onneks on varaa tuota painoakin kyllä tiputtaa :D
 
Heippa:)
täällä olisi myös yksi odottava äiti vm-89 :) viikko 26 menossa eli maaliskuun alussa on la. asutaan pääkaupunkiseudulla tällä hetkellä ja opiskelen. pitääpä lueskella mitä tänne on aiemmin kirjoiteltu..kivaa päivää kaikille!
 
Ihanaa kun on näin paljon nuoria saamassa lapsia. :) Ite kans -89, mut meillä neiti jo 2kk. :)
Onnee kaikille oottaville ja jo lapsen saaneille :)
Onpas paljon viestejä, kaikkia ei jaksa lukeakkaan. Olisko ketään Tampereen seudulta? Olis kiva saada uusia ystäviä. :)
 
Savosta ollaan kotoisin ja nykyään pienessä muutaman tuhannen asukkaan kylässä asustelen..
silti ihmettelen miksi en oo vieläkään saanut aikaa neuvolaan, vaikka nettikalenterin mukaan olis jo 12 viikko alkamassa? Aina kun neuvolaan soittavat ja olen sanonut että oksentelua on rajua (ja onneksi nyt helpottanut), painoa tippui 10kiloa, ja pitäs saada tarkistettua että kaikki on hyvin ja siellä oikeasti on jotain tulossa, mutta silti sanovat että soitahan tyttö huomenna uudestaan kun se ja se on paikalla, niin tiedetään paremmin, eikä oksenteluun ja painon pudotukseen ole mitään kommentoitu. Alkaa jo tympimään, ja huomenna jos sanovat saman, niin pakko kai se on lähteä käymään siellä vähän huutamassa. Alkaa vähän epätoivoinen olo raskauden sutheen olla, kun oksentelu on vähentynyt huimasti eikä juurikaan ole enää sellainen olo, että siellä masussa jotain olisi :(
 
Iltaa! :wave:

Olen jo pitemmän aikaa lukenu teidän kirjoituksia ja nyt päätin sitte iteki tulla mukaan.

Elikkä olen siis vm -89 tyttönen, joka odottelee yhdessä kihlattunsa kanssa esikoista, LA on kesäkuun 2pvä. Kuopiossa asustellaan ja synnärinä siis KYS.
Np-ultrassa on käyty ja siellä pieni köllötteli eikä seuloista löytynyt mitään poikkeavaa. Olemme tosi onnellisia tästä erittäin toivotusta raskaudesta ja odottelemmeki jo malttamattomina kesäkuuta =)

 
Tänne taas uusia rantautunu! :) Tervetuloo! :flower:

mutsikki ihme toimintaa teidän neuvolassa! Sullahan pitäis olla jo np-ultrakin! :eek: Mee ihmeessä käymään sielä! Jokaisella on oikeus saada hoitoo ja ajoissa! Mitä oksenteluun tulee niin hyvähän se vaan on, että on vähentyny vaikka ymmärrän kyl, että kun oireet vähenee niin tuntuu ettei sielä mitää oo. Mutta ei kannata tuijottaa oireisiin ja oloon. Ne kerkee vaihteleen vielä vaikka miten. Toivottavasti saat pian ajan neuvolaan ja selviää onko sielä masussa elämää! :hug:

Ite kävin tänää taas neuvolassa:

Hb137
RR 116/81
Painoo tullu 460g/vko
Sf-mitta 19cm
Vauvan sykkeet n.140

Olo on ihan hyvä, joskin selkä kipeytyy entistä helpommin. :/ Kovasti vaavi potkii ja välillä tuntuu ett se puskee mahasta läpi. :D

Hyvää joulun odotusta kaikille! :xmas: Niin odotan niitä jouluruokia! :p

Feles 22+2 <3
 
Tervetuloa uudet täältäkin :flower:

Feles: Sulla rauta hyvä, ootko rautaa joutunu syömään vai pysyny itestään noin hyvänä? :)
Täällä kans ootellaan jouluruokia malttamattomana!

Tänään poksuu 17 :heart: puoliväli alkaa jo häämöttää :)

Mutsikki: Mee ihmees käymään siellä neuvolassa, ku jos haluaa niihin sikiöseulontoihin yms, niin alkaa tulee sulle kiire niihin. Ihme toimintaa.. :/ Toivottavasti saat selkeyttä sieltä nyt viimein!

Viimeaikoina on mieli tehny silliä ja kalanmätiä.. Silliä on tullu välil leivänpäällä syötyä, ja jouluks onneks mummi lupas ostaa kalanmätiä ja smetanaa, et mäkin saan hieman siitä :whistle:

Oman kotivaa'an mukaan ei ole paino noussut vieläkään, siellä 53kilossa pysytellään.. Onneks puolvälin kunniaks ois 29.12 rakenneultra ja neuvola. Luulis sillon jo kilojen nousseen, ku jouluruuatkin mätöstelty naamariin ;)

Maha kyllä kasvanu, ja eilen huomas työkaveri kysyä et ootanko vauvaa (sellanen joka ei viel tienny asiasta), ja vastailin että joo, oot varmaan huhuja kuullu. Ja tokas siihen sitten, eeen mä vielä oo mitään kuullu, kattelin vaan tota sun mahaas tossa tovin :D

En kyllä loukkauksena todellakaan ottanut, vaan iloitsin et juhuu mun masu alkaa näkymään :heart:

Mulle on parin viikon ajan tullu ihan poikaolo. (tyttöähän mä toivoisin ;) ) Kumpi vain on tervetullut, mutta aina pieni toive pikku prinsessasta kytee ^^ Mutta nyt omat vaistot kertoo prinssistä.. :)

Kaupungilta ovat tarjonneet vuokra-asuntoja, ja tänään ollaan menossa sitä katsomaan. Olis kolmio ja melkeen 100e halvempi ku tää nykynen kaksio.. Nyt vaan toivotaan, että olis hyvä.. Ettei tälläsiä tyhmiä tilaratkasuja niinkun tässä kaksiossa..

Mutta päivänjatkoja ja joulun odotusta :heart:

Miikulainen ja rääpäle 17 :heart:
 
Täällä myös odotellaan jo jouluruokia. Kohtahan niitä pääsee jo syömään. Tulis vaan lunta jouluksi.

Mulla on vielä aikaa ennen ku pääsen rakenneultraan, aika on 18.1. Odottelen sitä jo innoissani, koska on ihana päästä katteleen pikkusta ja nähä onko kaikki hyvin. Sukupuoli aiotaan myös selvittää, jos pikkunen vaan suostuu sen meille näyttämään =)
Mulla on alusta asti tyttöolo, mies taas toivoo poikaa. Toisaalta mulle on ihan sama kumpi tulee kuhan vaan terve lapsi saataisiin.

Väsymystä on täällä havaittavissa. Tänään oli vähä pahoinvointia, kai johtu kuitenki nälästä ku meni sitte syönnin jälkeen ohi. Mä pääsin onneks kohtuu helpolla alkuraskauden pahoinvoinneista, koska en oksentanu ku yhen ainoan kerran. Monet palstakaverit ku ovat halailleet pönttöä toistamiseen.

Ihanaa joulun odotusta täältäkin :heart:

Niisku- ja rakas 14+6 :heart:
 
Heipparallaa pitkästäaikaa!

Minä oon kyllä niin laiska kirjottelemaan tänne :D

Ihanaa kun masu rupeaa jo olemaan melko pyöreä <3 ei kyllä jää enää kellekkään epäselväksi että oon raskaana. :D
Jokos teillä on masut tullu esiin?

lähihoitaja89 ja masuasukki 16+5
 
Saimpa vihdoinkin sen ajan neuvolaan kun sattui oikea henkilö puhelimen ääreen, tosin vasta tiistaiksi, oksentelukin taas pahentunu :/ mutta olen toistaiseksi onnellinen neuvola-aikaan ja kärsin pahoinvointini mukisematta :whistle:

En tiedä onko teillä ollut jo aikaisemmin puhetta (kiitos tämän hitaan koneen, en jaksa odottaa sivujen latailua), oten kyselen, minkälaisissa asunnoissa asutte? Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää, kauhee asuntofriikki kun olen :p
 

Yhteistyössä