Heimoi kaikille!!
Aika vierähtäny NIIIIN nopsaan ja ihan kohta on vauva maailmassa!!Kävin synnytystapa-tutkimuksessa ja mun ei ees tartennu jutella lääkärin kanssa,ku eräs 20v kätilönä toiminut-nykyisin seksuaaliterapeutti-kävi sanomassa,että suosittellee mulle ehottomasti sektioo.Hän kannattaa luonnollista synnytystappaa,mutta minun kohallani katsoi traumojen olevan niin suuria,että oli sektion kannalla.Hän tuntui tietävän,mitä altiesynnytyksessä pelkään ja yritti minullekkin selittää,mutten tajunnu
Lääkäri tuli tunnin käytävässä ootettuani kertommaan, että mulle on päätetty tehä sekti
otin kauheita tutkimuksia ja vielä kauheampaa keskustelua,mutta se lääkäri sanoi,että tuntee tuon seksuaaliterapeutin ja tietää,että kun hän suosittellee sektioo,niin on tosi kyseessä
29.12 klo 7.00 alkaa valmistelut,joitten jälkeen pistettään puudutus.Sitten leikattaan Lumi ulos ja sitte pestään,punnittaan ja puetaan(mies pääsee nuo hommat tekemään
Minulle näytettään tietty pikasesti ennen tuota).Sitte saan ompelun ajaksi rinnalle ja voin yrittää ensi imetystä.Jos kaikki on menny hyvin,niin noin edetään ja ei tarte mennä heräämöönkään...En malta oottaa!!
Pääsin kahtelemmaan sitte tutkimuksen hinnalla(pikkusen alle 30e) 4d-ultrallaki pientä ja sain 11 kuvvaaki ja se oli järjettömän mahtava kokemus.Oli jännä kahtoo,miten hiero nyrkillä nennää,imi alahuulta,rutisteli ohtaa ja väänteli naamaa siinä
Ihan näytti pimmeessä huoneessa pimeännäkö-kameralla lähietäisyydeltä kuvatulle "oikealle" vauvalle
"Ainiin Celestia, sulla lukee tuolla Lumi Emilia, onko suunnitelmissa lapsen nimeksi, vai mitä?
tuli vaan mieleen, ku mein tytöstä tullee Emilia, jos se on tyttö =)"
Joo Lumi Emilia päätettiin antaa nimeksi joskus kesäkuussa,jos tyttö tullee ja tytöksi arveltiin aikaisemmassa ultrassa ja nyt tossa 4d-ultrassa varmistui asia
Emilia tullee minun isomummolta ja Lumi on mielestäni ihanan suomalainen,mutta hieman harvinaisempi nimi :>
"Teillä joilla jo valmiina vaunut, turvakaukalo ym. ni millaset hommasitte?"
Me saatiin sukulaisilta 1llä lapsella ollut uuen veronen Gracon autobaby telakalla
Vaunut hankittaan tammikuussa (menny kaikki rahat remonttiin ja jouluun
) ja koska rakastan perinteisiä vaunuja,niin aateltiin ostaa Brion Classic-vaunut,joihin sitte saa hommattua erikseen sen ratasosan myöhemmin.Olivat niin söpöt,että rakastuin
Yhdistelmät ei vaan jostain syystä miellytä ja jos semmoset hankittaisiin,niin varmaan kovalla kantokopalla olevat Brio kombit,ku ne näyttää melko paljon normi vaunuille ja oli mukavat työnnellä ja näin
"En tiedä onko teillä ollut jo aikaisemmin puhetta (kiitos tämän hitaan koneen, en jaksa odottaa sivujen latailua), oten kyselen, minkälaisissa asunnoissa asutte? Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää, kauhee asuntofriikki kun olen
"
Omassa pienessä 120m2 omakotitalossa
Päärakennus:2 issoo makkuuhuonetta, iso(ihana<3) keittiö, olkkari, pieni wc, iso vaatehuone, pieni kellari.Saunarakennus:sauna-/suihkutilat, pukuhuone, kaminahuone ja iso varasto,josta ollaan nyt remontoitu kissoille oma tila ^^ Sitte on vielä autotalli,josta ollaan myöskin remontoitu kissoille ommaa tillaa...Niille on myös 80m2 häkki,jossa sitten voivat ulkoilla
Nyt on ennää viimeistelyä tuossa rempassa jälellä<3 Ihanaa,ku saa vihdoinkin kissoille hyvät tilat pitkän remontin jälkeen!Koiralle on sitte toki iso koppi(isolle koiralle iso koppi
) ja sekki saa sitte kevväällä ison häkin,niin ei tarte juoksuvaijjerissa olla(vaikka sillä onki järkyttävän pitkä juoksuvaijeri,mutta on se silti kivempi jölkyttää "vappaana" ).Tonttia on 1500m2,mutta periaatteessa sillä ei oo merkitystä,ku sen ympärillä on vaan mehtää
Kauhee selostus,mutta oon asunu ikäni niin kököissä oloissa,etten oo koskaan ees uskaltanu haaveillakkaa omakotitalosta,ku semmosissa assuu vaan "yli rikkaat paremmat"-ihmiset,niin oon niin onnellinen
Joulu joulu.Oon kauhee juhlahössö ja joulu on "pahinta" aikaa.Kauhee läjä lahjoja selän takana ja nytki meni yö shoppaillessa netissä vielä pikkusen lissää
Ihanaa,kun on lunta!Vaikkakin tuo kylmyys on ihan kauheeta,mutta mieluummin tosi kylmää ja luminen joulu,kuin vesikelit ja lumeton joulu!!Kohta pääsee mättämmään jouluherkkuja
HYVVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!
Painon suhteen oon tyytyväinen.Raskauden alussa laihuin 10 killoo ja toiveena oli,etten ylittäsi korkeinta painoani ja miinuksella ollaan
Nyt oli kyllä tullu viimeksi enkka painoa lissää:480g/viikko(punnitusten välillä oli 1 viikko
),mutta jospa se siitä
Vauvasta ennustettiin syntyväksi hieman päälle 3 kilosta pikku pikkusta
Toivoinkin pientä vauvaa,ku ite olin melkein 5 kilonen jötikkä,enkä kauheen vauvamainen
Apua,ku ei malta oottaa...Nytki pieni jalka liikkuu tommosena möykkynä tuossa mahan oikeella puolella.On tosi kiva,miten vauva reagoi puhheeseen ja kosketukseen x) Neuvolatäti aina jaksaa kysellä,että on varmaan likkeet nyt jo vähentyny ja aina saa selostaa,että ei ku riehuu "koko" ajan,kuin hullu ja viimeksi oli huvittava,ku sydänääniä kuunnellessa iski heti ekana nyrkillä sitä laitetta ja hullunu rupesi taas riehummaan.Välillä tuntuu,ettei se nuku ollenkaan
Supistuksia ei vissiinkään oo ollu yhtään raskauden aikana(ennoo ainaskaan huomannu
) ja ei ollu vielä kiinnittynyt,niin "luppaili" neukkutäti,että hyvinkin pyssyy mahassa sinne sektioon asti.Vaikka alkaski synnytys aikasemmin,niin sektio tehhään suunnitelman mukaisesti,mutta saa kyllä pysyä sinne h-hetkeen asti tuolla ;D Onneksi mies pystyy olemaan palkallisella lomalla 1kk,niin voi sitten rauhassa parannella havaa ja totutella vauvaan jne...Tuntuu,että oon koko ajan niin innoissani,etten saa tänne(tai minnekkään) sanottua yhtään mittään selkeää.Kaikki into yms on purkautumassa sisältä ulos yhtenä tulvana,joten en saa oikein millään järkevällä tavalla muotoiltua,miten innoissani olen...Yksin hihittelen täällä ja piän vammasta virnettä naamalla xD
Pakko se on vaan luovuttaa.En ihan oikeasti saa muotoiltua sanoiksi tätä tunnetta-en sitten millään ^^
Mukavaa odotusta ja toivottavasti kaikilla mennee raskaus hyvin ja hyvvää joulua ja kaikkee
-Celestia 37+3 ja Lumppari<3-