Pitkästä aikaa taas tännekin kuulumisia. Minä en töiden takia pääse päiväsaikaan ja oikeastaan varmaan muutenkaan koska tenavan haku hoidosta täytyy tapahtua klo 16 ja yleensä en jaksa sen jälkeen enää lähteä Turun suuntaan. Sitten kun jään äippälomalle 22.11, niin sen jälkeen sitten ehkä paremmin.
Olikos täällä muita odottajia, joiden isommat lapset hoidossa? Meinaatteko ottaa pois hoidosta? Meidän poju on 2,5 kakkosen syntyessä ja aion ottaa pois hoidosta kyllä. Niin pieni vielä on eikä hirveän hyvin minusta näytä edes viihtyvän hoidossa.
Tänään mulla on 28+1, mutta oikeasti se on vähemmän. Niistä ultrista kun juteltiin niin taisin lopulta käydä Tyksissä yhteensä 4 kertaa. Aina oli lapsi joko väärinpäin/huonossa asennossa tai liian pieni (ei saatu katottua kaikkia rakenteita). Ja sekään ei tietty asiaa helpota, että äidillä on tätä rasvakerrosta ympärillä myös... Mietin vaan jälkeenpäin, että Savonlahti hoisi koko homman esikoisen kohdalla kerralla ja tässä Tyksissä reissaamisessa oli kyllä oma työnsä. Aina sai järjestellä työasioita jne.
Tänään kävin vihdoin sitten sokerirasituksessa, otettiin kilpparit samalla. Nyt mua vähän jännittää, meinaan olen mykoplasman takia ollut aika kipeänä jo monta kk ja kipeänähän sitä tunnetusti nannaa menee normaalia enemmän, kun ei mikään muu ruoka maistu. Ja kuulemma flunssa voi muutenkin vaikuttaa sokeriarvoihin. Esikoisesta ei kyllä ollut mitään häikkä sokereiden kanssa, mutta nyt on paino noussut luvattoman nopsaa joten jotain voi ollakin.
42 päivää olis vielä ennen äippäloman alkua, ja niistä työpäiviä vissiin 30. Näyttää kyllä siltä, etten taida selvitä ihan loppuun asti. Toi mykoplasma tosiaan on vienyt pahasti voimat, samoin jatkuva öinen heräily. Aika zombiena siis.
Vatsa on aika hurja. Näköjään kakkosta odottaessa se kasvaa ja leviää ihan eri tahtiin ja nyt on jo vaikea kääntyä sängyssä yöllä ja istua töissä tuolilla monta tuntia samassa asennossa. Oikealla puolella yks kylkiluukin vähän kipuilee, liekö tenava jo sitä potkaissut
Ja synnytys alkaa lähestymään - jännittämään! Mites muut??? Ei tässä vuodenvaihteeseen enää niin pitkä aika ole.
Oli upea se viimeöinen syysmyrsky. Muistelin, kuinka ennen tenavia aina läksin myrskyilmalla ulos kävelemään. Hienointa oli mennä merenrannassa, siinä oli niin lähellä sitä uhmaavaa luontoa! Toivottavasti tulee lisää vielä näitä luonnon taidonnäytteitä, ennenkuin räntäkausi alkaa