Odottajat Turku + lähialueet!

Synnytyksestä oon nyt hiukan miettinyt, että jos yrittäis olla mahdollisimman pitkään ilman "lääkitystä", kun kuten sudenmarjaakin, niin mua vähän hirvittää kanyyli selkärangassa...tai siis kun mulla tekee jo verikokeetkin vähän pahaa..mutta katotaan nyt :) täytyy siellä synnytysvalmennuksessa sitten kysellä ja kuunnella näistä enemmän.

Mä käyn kanssa brahen neuvolassa ja nyt ilmeisesti käynnit tihenee, niin että niitä on kolmen viikon väkein. Viimeksi siellä oli kauhea härdelli, kun odotustilassa oli kolme pikkusälliä leikkimässä sotaa :) Yksi kävi kertomassa kesken leikin (ja lääkärin tarkastuksen) äidilleenkin huoneeseen, mitä leikkiä leikkivät :)

voinneista ja säryistä: Hirmusen vähällä olen päässyt (kop kop). Ei ainakaan sellasia särkyjä ole ollut kuin nannaliinalla. Joskus iskias tyylistä kipua, meinaa toinen jalka lähteä alta (teen seisomatyötä). Mutta levolla ja kävelemällä on nekin pysynyt hallinnassa. Mä sain työkavereilta synttärilahjaksi lahjakortin jalkahoitoon ja meinaan käyttää sen sitten kesällä, kun oikein mahdollisesti turvottaa :)

Aika hurjaa että kohta on enää kuukausi töitä!

maisapaisa 29+3
 
täällähän moni käy brahen neuvolassa =) minä myös käyn siellä.
synnytystä olen miettinyt sen verran että yritän olla mahdollisimman pitkään ilman epiduraalia. Esikoisen olen synnyttänyt luomuna, koska synnytys oli niin nopea ettei ehditty antaa mitään lääkettä joten jos menee saman kaavan mukaan niin en nytkään halua mitään puudutetta. Synnytyksessa huolta aiheuttaa vain se, että huomataan lähteä tarpeeksi ajoissa sairaalaan. Esikoinen kun on käynnistetty ja synnytys kesti alle 4 tuntia.
 
Onko joku muuten käynyt hampaitaan hoidattamassa raskauden aikana? Neuvolasta sain ekalla kerralla mukaan lapun, missä kehotettiin varaamaan aikaa ja sanoivat vielä, että raskaana olevat pääsee "jonon ohi".. No yritin tänään varata sitten aikaa hammaslääkärille, kun lohkesi viisaudenhampaasta pala pääsiäisenä, mutta pitää kuulemma soittaa vain siihen kipupäivystykseen ja sit saa samalle päivälle ajan..Ja tossa ajanvarauksessa ei ainakaan luvattu, että raskaana olevat pääsis jonon ohi, joka taitaa tällä hetkellä olla yli puoli vuotta.
 
Nostanpa tätä ketjua kun on niin hiljaista.

Miten odotus sujuu?

Meillä tyttö nyt 7 viikkoa ja on ollut vähän mahavaivoja. Muuten voi hyvin, hymyilee syö ja nukkuu enimmäkseen, itkee vain nälkäisenä :) Mutta toisaalta hänellä on aika usein nälkä...
 
Odotus on sujunut tähän asti mukavasti. Nyt on seurakseni saapunut vaan ikävä turvotus...sitä on siis aamusta iltaan..ja painoa tulee nyt rytinällä lisää:ashamed: painoa oli alkujaankin jo liikaa ja nyt ahdistaa kun sitä tulee vielä lisää, vaikka kauhean hyvin sain pidettyä painonnousun kurissa viikolle 32 asti.

Mites sudenmarja,rauhallinen tyttö sulla siis :) Käykö aika pitkäksi vai miten olet viihtynyt?
 
Moi!

Täällä yks äityli Kaarinasta. Oon ite 34 ja esikoinen heinäkuussa 2. Kakkosen LA näillä näkymin 22.12...

Olen menossa np-ultraan kesäkuun puolessa välissä Tyksiin ja kiinnostais tietää muilta siellä käyneistä, että nauhottaako ne sen ultran? Aikasemmin Kaarina osti Sauvonlahdelta ultrapalvelut ja esikoisen kohdalla molemmat ultrat on dvd:llä... olis kiva saada juniorikin tallennettua.
 
Odotus on sujunut tähän asti mukavasti. Nyt on seurakseni saapunut vaan ikävä turvotus...

Mites sudenmarja,rauhallinen tyttö sulla siis :) Käykö aika pitkäksi vai miten olet viihtynyt?
Mulla oli kans jalat tosi turvoksissa loppuraskaudesta, ei ollut kivaa :( Tukisukat auttaa aika paljon, Stockmannilta saa niitä Lufthansa-sukkia, ne on kalliit mutta paremmat kuin muut. Jalat ylhäällä makaaminen helpotti jonkin verran mutta ei sitä nyt aamusta iltaan jaksanut.

Tyttö on rauhallinen kunhan saa ruokaa eikä jätetä yksin ;) Vähän on välillä ollut masuvaivoja mutta muuten hän on enimmäkseen oikein tyytyväinen. Kyllä tuossa kuitenkin tekemistä riittää sen verran, ettei käy aika pitkäksi, ja yölläkin saa herätä pariin kertaan. Nimenantojuhlat pidetään parin viikon päästä <3
 
Voi ei...no ei ilmeisesti sitten. Harmi, saatiin esikoisen kanssa niin hyvää palvelua:)

Joku kyseli synnytyksestä, no mä en synnytä ilman kivunlievitystä (epiduraalia tms.). Esikoisen kanssa kaks iltaa supisteli 4 min välein todella kivuliaasti ja kohdunsuu ei millään auennut yli 3 cm. Lopulta armahtivat, epiduraali ja oksitosiini ja sain vihdoin nukkua lähes kahden valvotun yön jälkeen. Silti epiduraalin vaikutus loppui kohti ponnistusvaihetta ja kyllä se oli yhtä tuskaa, siis aivan kamalaa...

Ja silti oon menossa uudelleen synnyttään;)
 
Voi ei...no ei ilmeisesti sitten. Harmi, saatiin esikoisen kanssa niin hyvää palvelua:)

Joku kyseli synnytyksestä, no mä en synnytä ilman kivunlievitystä (epiduraalia tms.). Esikoisen kanssa kaks iltaa supisteli 4 min välein todella kivuliaasti ja kohdunsuu ei millään auennut yli 3 cm. Lopulta armahtivat, epiduraali ja oksitosiini ja sain vihdoin nukkua lähes kahden valvotun yön jälkeen. Silti epiduraalin vaikutus loppui kohti ponnistusvaihetta ja kyllä se oli yhtä tuskaa, siis aivan kamalaa...

Ja silti oon menossa uudelleen synnyttään;)
Heippa,
Kaarinassa oli aiemmin tosi hyvä palvelu tuon Savonlahden ansiosta. Nyt tällä hetkellä kaikki palvelut on tyksissä (ultrat siis) ja kyllä se on enemmän tai vähemmän liukuhihnahommaa. Rakenneultrassa tuskin huomasivat että olimme paikalla.
 
Mä kävin kaupungin sairaalalla ultrissa ja sain ainakin tokalla kerralla tosi ystävällistä palvelua. Mutta ei mitään videokuvaa saatu :)

Mä oon kyl ihan loppu tän turvotuksen kanssa, ku ei mikään auta. Sukkia on pitäny sillon tällön, mut nyt rupee olemaan niin kuuma jo ettei viitti sellaisa polvisukkia enää pitää..ja toisekseen ei mul oo enää sellasia umpikenkiäkään mihin mä saisin noi tukit sukkineen tungettua :) pitää pitää sellasia varvassandaaleja vaan. Mutta eipä tässä enää pitkä aika ole: alle kuukausi laskettuun aikaan (oon kyllä asennoitunut että menee vielä se kuusi viikkoa, ihan varmuuden vuoksi )

Sudenmarjalle hyviä nimiäisiä :) saitteko nimen päätettyä yhteistuumin vai oliko erimielisyyksiä:)
 
Mä kävin kaupungin sairaalalla ultrissa ja sain ainakin tokalla kerralla tosi ystävällistä palvelua. Mutta ei mitään videokuvaa saatu :)

Sudenmarjalle hyviä nimiäisiä :) saitteko nimen päätettyä yhteistuumin vai oliko erimielisyyksiä:)
Joo kyllä minustakin Kaupunginsairaalassa oli ihan hyvä palvelu ultrassa.

Kyllä me aika yhteistuumin nimi päätettiin. Pikemminkin ongelma oli valita vain kaksi nimeä kun meillä oli aika pitkä lista molemmille mieluisia nimiä ;) Toki olisi voinut laittaa kolmekin, mutta ei keksitty hyvää kolmen nimen yhdistelmää.
 
Joku kyseli synnytyksestä, no mä en synnytä ilman kivunlievitystä (epiduraalia tms.).
Mun mielestä kannattaa perehtyä huolellisesti kaikenlaisiin kivunlievitysmenetelmiin, sekä lääkkeettömiin että lääkkeellisiin. Kirjasto ja netti on tietoa täynnä. Sitten voi etukäteen miettiä mitä lähtee ensimmäiseksi kokeilemaan ja mitä haluaa sitten jos se ei riitä. Etukäteen ei kuitenkaan voi tietää kuinka pitkä/lyhyt/kivulias/vaikea oma synnytys tulee olemaan, ja tuleeko komplikaatioita, joten turha tehdä mitään kiveenhakattuja päätöksiä.

Minä sain avautumisvaiheessa suihkusta sen verran apua, että pärjäsin ilman lääkkeitä. Ja supistusten aikana rentoutuminen ja hengittäminen on tärkeää, jos jännittää niin sattuu paljon enemmän. Mutta mulla oli hyvin etenevä ja siedettävän mittainen, n 12 h, synnytys. Seuraavalla kerralla, jos/kun sellainen tulee, pyrin taas luomusynnytykseen ellei mitään suurempia ongelmia tule.
 
Sudenmarja, minulla päätös pitää. Olen niin kipuherkkä, että jos se suinkin vain on mahdollista, haluan kunnon kivunlievityksen (viimeksikin kaksi iltaa istuin tulikuumassa suihkussa, mutta jossain vaiheessa se suihku ei vaan riittänyt).

Toki, jos lääkäri/kätilö toteaa, ettei enää ehdi tms. niin sitten asia on eri.
 
Sudenmarja, minulla päätös pitää. Olen niin kipuherkkä, että jos se suinkin vain on mahdollista, haluan kunnon kivunlievityksen (viimeksikin kaksi iltaa istuin tulikuumassa suihkussa, mutta jossain vaiheessa se suihku ei vaan riittänyt).

Toki, jos lääkäri/kätilö toteaa, ettei enää ehdi tms. niin sitten asia on eri.
No mutta sinä tiedätkin jo mihin olet ryhtymässä. Lähinnä kehotin ottamaan selvää eri vaihtoehdoista :) Liikaa ei voi suunnitella etukäteen mutta voi perehtyä asioihin sen verran että tietää missä mennään ja mitä saattaisi voida haluta milloinkin.

Mutta kyllähän toinen synnytys yleensä menee tosi paljon nopeammin, usein kuulee näitä juttuja että toisella kerralla on päättänyt haluavansa ties mitä ja sitten onkin sairaalaan mennessään jo täysin auki ja valmis ponnistamaan samantien ;)
 
Itsekin olen menossa tyksiin ultraan ensi viikolla, kurjaa jos liukuhihnameininkiä. Onko se Savonlahti hyvä? Ajattelin, että jos menis yksityisesti ylimääräiseen ultraan sitten. Ja hän ilmeisesti vastaanottaa täällä Kaarinassa?
iiris meillä sama LA :) Itsellä tosin esikoinen vasta.
 
AdAstra, Savonlahti on kyllä tosi hyvä. Me käytiin siellä 4D-ultrassa pari viikkoa rakenneultran jälkeen ja oli kyllä paljon parempi kuin Tyksin ultra. Varsinkin näin ensimmäisen odottajana oli kiva kuulla kun Savonlahti kertoi kaikista rakenteista yms. Niin ja saihan sieltä tosiaan sen dvd:n mukaan :)

HennaN & Onerva 34+6
 
Mä olen synnyttänyt esikoisen luomusti käýnnistyksen seurauksena (ei ehditty antaa mitään) ja nyt toisen synnytyksessä yritettiin antaa kohdunkaulan puudutusta mutta lääkärin piti ottaa neula pois keskenkaiken kun aloin sitten jo ponnistaa ja vauva syntyi. Ja voin sanoa että sen kivun kyllä kestää mutta jos joutuisin kestämään sitä pitkään niin varmaan ottaisin kaikki mahdolliset lääkkeet. Molemmat synnytykset on käynnistetty ja kestäneet n. 3tuntia. Ensimmäinen synntys kesti puolitoista tuntia ja toinen 40min ensimmäisestä kipeästä supistuksesta.
 
Heipsan, en muistaakseni ole tänne vielä kirjoittanut.. Mutta siis ensimmäisen odottaja 19v Turusta ilmoittautuu mukaan :wave: En varmaan kauhean aktiivisesti ehdi tätä pinoa seuraamaan, mutta yv:tä saa laittaa jos juttuseura kelpaa, erityisesti esikoisen odottajat ja nuoret odottajat :) Ja siis tärkein unohtui, eli viikkoja nyt 10+4 ja la. 9.1.2012, aika alussa siis ollaan.
 
Mä olen synnyttänyt esikoisen luomusti käýnnistyksen seurauksena (ei ehditty antaa mitään) ja nyt toisen synnytyksessä yritettiin antaa kohdunkaulan puudutusta mutta lääkärin piti ottaa neula pois keskenkaiken kun aloin sitten jo ponnistaa ja vauva syntyi. Ja voin sanoa että sen kivun kyllä kestää mutta jos joutuisin kestämään sitä pitkään niin varmaan ottaisin kaikki mahdolliset lääkkeet. Molemmat synnytykset on käynnistetty ja kestäneet n. 3tuntia. Ensimmäinen synntys kesti puolitoista tuntia ja toinen 40min ensimmäisestä kipeästä supistuksesta.
No sulla on ollut tosi nopeat synnytykset, mutta onpahan sitten äkkiä kärsitty ;) Käynnistetty ja/tai nopea synnytys on käsittääkseni yleensä kivuliaampi kuin itsestään alkanut ja "normaalin" pituinen.
 
Meille syntyi poika helatorstaina,2.6. Olin jo valmiiksi sairaalassa tiputuksessa pitkään jatkuneen (6 päivää) oksutaudin ja ripulin takia. Synnytys lähti sitten itse käyntiin rv40+5 ja oli aika helppo vaikka sairaan kipeää tekikin. Kestoltaan 3h37min,ponnistus 7min. Poju painoi 4115g ja pituutta oli 51cm. Jouduimme eristykseen mutta pääsimme kotiin jo kun synnytyksestä oli 1vrk. Kaikki on muuten mennyt hyvin mutta kovin on masuvaivainen poju,ei viihdy yhtään yksinään vaan sylissä oltava ihan koko ajan,kantoliina on siis korvaamaton:)

Nannaliina ja Wäinö reilu 2 vkoa
 

Yhteistyössä