Odottaja haaveilee tahtomattaan tupakasta

  • Viestiketjun aloittaja voi äly hoi
  • Ensimmäinen viesti
voi äly hoi
Odotan toista lastani rv 31. Lopetin säännöllisen tupakoinnin pari kuukautta ennen kuin aloin odottaa esikoistani, sitten imetykset ja ensimmäiset vauvakuukaudet menikin ihan pieleen ja ratkesin polttamaan. Poltin enemmän ja vähemmän säännöllisesti 1-4 tupakkaa päivässä, vaikka olisin hyvin pärjännyt ilmankin.

Lopetin taas tupakoinnin kokonaan ennen kuin tulin uudestaan raskaaksi. Nyt olen alkanut taas haaveilla tupakasta, mies polttaa edelleen ja unelmoin jo viileistä syksyilloista kun saa illalla istahtaa terassille ja sytyttää tupakan kynttilän valossa...

Enkä todellakaan "halua" polttaa, hitto soikoon jos voi olla 9kk polttamatta niin miksi kannattaisi aloittaa taas!!! Ja haluaisin, että imetys sujuisi nyt paremmin enkä usko, että tupakointi siinä on ainakaan yhtään avuksi, vaikka polttaisinkin vain yhden tai kaksi tupakkaa päivässä. Ja tietysti ajattelen vauvan parasta, mutta pelkään, että alotan polttamisen kuitenkin heti kun imetys päättyy, kestää se vaikka yli vuodenkin. En vissiin ole viä päässy riippuvuudestani eroon, vaikka en ees polta...


Olisko edes kohtalotovereita?
 
Sama homma. Lopetin kun aloin odottamaan esikoistani. Sitten kun vauva oli 5kk aloin käymään iltaisin tupakalla kun tyttö nukkui koko yön... Sitten se meni siihen että kävin tupakalla aina imetyksen jälkeen kun imetystauko oli n.3h. Nyt odotan toista ja lopetin taas... viikkoja vasta 14 ja toisinaan "odotan" sitä että "voisin" käydä iltatupakalla.

Ihan sairasta ja tyhmää. Mikään ongelma ei kuitenkaan ole olla polttamatta nytkään. Mäkin niin toivon etten sortuisi enää. Voi että kun pystyisi... Tsemppiä sinulle! =)
 
savuton jo kohta puolvuotta
itse kanssa olen polttanut useammanvuoden ja kun tulin raskaaksi nii en pystynyt ihan kokonaan lopettaan, vähensin toki paljon.

nyt ennenkun aloin toista oottaan niin luin stumppaa tähän kirjan nii ei ollut mitäään ongelmaa lopettamisessa eikä edes minkaanlaisia vierotusoireita..suosittelen et luet ton! :)
 
ap
Suvinen: Ihana tietää, etten oo ainut joka ajattelee näin tyhmästi!

Ja miksköhän se onkin just iltatupakka, kai se jotenkin vaan palkitsee sen päivän... Mä oon monesti ajatellukin, että voisin luopua esim. suklaasta jos saisin hyvällä omalla tunnolla käydä pari kertaa tupakalla. Ilman, että tarvii hävetä sitäkään että joku näkee kun pienten lasten äiti polttaa.


Tsemppiä sullekin ja iloista odotusaikaa! :)
 
vieras
Naiset tekee usein sen virheen lopettaessaan röökin että se tehdään jonkun muun kuin itsensä takia, eli yleensä just silloin kun tullaan raskaaks (mikä tietenkin on hyvä asia, älkää käsittäkö väärin!), mutta onnistuneeseen lopulliseen tumppaamiseen vaaditaan se tahto lopettaa itsensä takia, oman terveyden takia!
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naiset tekee usein sen virheen lopettaessaan röökin että se tehdään jonkun muun kuin itsensä takia, eli yleensä just silloin kun tullaan raskaaks (mikä tietenkin on hyvä asia, älkää käsittäkö väärin!), mutta onnistuneeseen lopulliseen tumppaamiseen vaaditaan se tahto lopettaa itsensä takia, oman terveyden takia!
Mulla on jo syövän esiaste, ei auta sekään
 

Yhteistyössä