Nyt v******a toi koko työvoimatoimisto ja KELA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jesh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jesh

Vieras
Aloitin kesäkuussa uudessa vakioduunissa ja kaikki meni todella hienosti..siihen asti kunnes tulin raskaaksi. Koeaikani loppuvaiheessa mulle ilmoitettiin etten ole sopiva tähän työhön ja työsuhteeni päättyy..idioottikin näki siitä paperista mikä oli oikea syy. Nooh he sentään reiluuksissaan maksoivat mulle kuukauden eropalkan. Mulla on AMKssa opiskelupaikka,mutta laitoin sen jäihin koska uusi työni oli vakituinen,koulua ei voi aloittaa kun joko syksyllä tai keväällä.

Menin sitten työkkäriin että ei oo töitä ja selitin tilanteen..siellä nainen sanoi että kaikki on okei eikä toi opiskelupaikka haittaa. Seuraavan tapaamisen sovin sinne kuukautta myöhemmäksi,nooh tässä tapamisessa nainen sitten kyselee multa juttuja ja kerron samat jutut kun aijemminkin,nyt sitten nainen alkaa kiljua ettei mulla ole oikeutta mihinkään tukiin kun mulla on se jäissä oleva koulupaikka.

Kiva tässä nyt sitten jos päätös tulee etten saa työmarkkinatukea,mitäs mä sitten teen. Kukaan ei ota raskaana olevaa naista alle 2kk töihin. Kouluakaan en kerkeä aloittaa kun äitiysloma alkaa ihan tammikuussa.
Tiukat tulee ajat jos avomiehen palkalla joutuu elämään ja se ei ole paljoa.

sossusta ei saa mitään ku avomies on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja jesh:
sossusta ei saa mitään ku avomies on töissä.

Sossusta saa vaikka toinen olisi töissä, mikäli palkka ei ole riittävä.
Sanoitkin ettei palkkansa ole kummoinen joten ei muuta kuin täyttämään lomaketta..siihen kun voi selvittää tilanteensa tai erikseen varata sitä varten jollekin ihmiselle ajan.
Hop,hop.

Miä valmistuin viime perjantaina, ja oon kuudennella kuulla paksuna, kukaan ei takuulla ota töihin, tai ehkä ottaa jos haluaa jotaan mainoksia jakaa. Äippälomalle helmikuussa, ja en tasan saa kelasta enkä sossusta mitään rahoja kun aviomies tienaa n.2000e/kk.
Täytyy vissiin jotain pimeitä duuneja ruveta tekeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Miä valmistuin viime perjantaina, ja oon kuudennella kuulla paksuna, kukaan ei takuulla ota töihin, tai ehkä ottaa jos haluaa jotaan mainoksia jakaa. Äippälomalle helmikuussa, ja en tasan saa kelasta enkä sossusta mitään rahoja kun aviomies tienaa n.2000e/kk.

Tuolla palkalla kyllä pitäisi aika hyvin pärjätä :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuolla palkalla kyllä pitäisi aika hyvin pärjätä :o

Niin varmasti, ellei maksa siitä noin 1000e/kk asumistaan, mutta täytyy vissiin sitten vaihtaa systeemiä.

Komppaan myös helitsua. Ei oo kiva ruinaa koko ajan mieheltä rahaa. Tulee kans kiva joulu, tasan tarkkaan en pyydä mieheltä rahaa että voisin sille ostaa joululahjan/lahjoja.

Ja pakko myöntää että tunnen olevani jotenki huono ihminen kun "elän miehen siivellä/rahoilla"

Alkuperäinen kirjoittaja helitsu:
no entäs jos katkaiset sen koulupaikan, ja sullahan siihen hyvä syy kun olet raskaana, pitäisi sillon kelan maksaa sulle työttömyystukea kunnes aippälomasi alkaa

sitten katsovat että oon luopunu tahallani koulupaikasta ja tukia ei tuu..

Alkuperäinen kirjoittaja helitsu:
no musta on ihan sama mitä se oma mies tienaa, koska jokatapauksessa en haluaisi elää pelkillä miehen tuloilla

No mutta sitten sä hoidat omat tulosi muuten ajan tasalle, kelaa tai sossua on siihen turha sotkea koska ne on tarkoitettu siihen, kun koko perheen yhteenlasketut tulot ei riitä elämiseen.

Kyllä sun kannattaa käydä silti työkkärissä ilmottautumassa työttömäksi työnhakijaksi. Kun mä valmistuin olin vasta 4 kuulla raskaana ja mulle sanottiin sillon työkkäristä että et sä mitään töitä kyllä ennen äitiyslomaa kerkee saada mutta silti mut otettin työttömäksi työnhakijaksi (sain siis työmarkkinatukea). Jos teillä tulot on pelkästään toi miehen 2000e/kk niin kyllä sun pitäs jotain sillon saada.

Ja jos sulle joku sattuis töitä tarjoamaan, niin näytät vaan sormella mahaasi niin varmasti eivät palkkaa. Etkä ole siis itse aiheuttanut sitä ettet saanut kyseistä työtä.

Ei oo 2000 eur kovin paljoa koko perheen tuloiksi, siitähän lähtee vielä verotkin. Asuminen jo imuroi monella perheellä valtavan summan.

Yhteistyössä