Nyt tuntuu maailma kaatuvan ;(!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yrittäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yrittäjä"

Vieras
olen yksityisyrittäjä. Ostin uuden juuri kauniisti remontoidun työtilan, sisustin ja aloitin työt. Tänään yhtäkkiä vesi alkoi suihkuta ikkunan karmista kuin rankkasateena. Kiireesti peittelin lattiat, vedin sähkölaitteet, johdot ym. pois. Juoksin yläkerran iäkkään asukkaan ovelle, missä ilmeni, että hän oli unohtanut veden päälle ja lattia lainehti vettä. Hänellä ei myöskään viemäri vetänyt kunnolla. Kotivakuutus hänellä ilm. on ja minun omistamani asunto on vakuutettu, samoin minulla on yritystoiminnan vakuutus, mutta... Mikään ei korvaa sitä, että asunnon tapetit ovat pilalla, seinät ja ikkunankarmit vettyneet, katosta tippuu vesi. Isännöitsijää ei tavoitettu, mutta vakuutusyhtiöille on ilmoitettu. Ahdistaa, suututtaa, itkettää. Mitä, jos iäkkään papan vakuutus ei korvaakaan? Hän on rahaton eikä mikään helppo asioida hänen kanssaan...

Jos nyt jollain on jotain lohduttavaa tai kenties käytännön neuvoa sanottavaksi, niin mukavaa olisi. Itsellä kun tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin...

Tsemppiä! Mun vuokraamassa liiketilassa on ehkä sisäilmaongelma. Että ei naurata täälläkään :/

Toivottavasti huomenna tavoitat isännöitsijän ja saat asioihin selvyyden.

paikalla kävi hallituksen pj, isännöitsijä suvaitsee tulla vasta aamulla... Vakuutusyhtiöstä sanottiin, että vain isännöitsijän kuuluu hoitaa mm. kuivatusasiaa ;(. Itsellä olisi kiire toimia ja muilla asuntojen omistajilla, mutta mitään ei saa tehdä (näköjään ) itse. Kyllä niin harmittaa eikä tosiaan tee yritystoiminnallekaan hyvää :(

en ole varma mistään vielä. Vakuutusyhtiö kertoo huomenna. Saattaa kuulemma mennä niinkin, että minun vakuutuksista korvataan minulle vauriot ja menetetty tulo, mitkä sitten vakuutusyhtiö perii papan vakuutuksesta tai oikeusteitse, mutta mikään ei näissä ole niin varmaa, etenkin, kun kyse oli huolimattomasta toiminnasta papalta (joka ei ole siis holhouksessa tms. )

[QUOTE="totuus on";24956980]Papparaisen vakuutus korvaa kaikki pilalle menneet pintamateriaalit! Nim. joka päivä töissä näitä tulee vastaan.[/QUOTE]

kiitos tästä :). Seinät joudutaan purkamaan, vesi tulee katosta läpi, ikkunan karmit vettyivät, katto menee uusiksi ja yritystoiminta keskeytyy useiksi viikoiksi (oletan ). Halvasta remontista ei siis ole kyse. Sen näkee maallikkokin. Toivottavasti järjestyy.

En nukkunut silmäystäkään viime yönä - liioittelematta ;(. Vakuutusyhtiöön olin yhteydessä (omaani). Ansionmenetys tullaan melko varmasti korvaamaan, mutta todnäk väliaikaisen työtilan suhteen eivät ehkä voi avustaa, koska sellaisia ei ole. Ystävällinen ja asiallinen oli palvelu. Vanhus itse ei ole oikein tilanteen tasalla, vaan on sitä mieltä, että hänen asuntoonsa ei mitään vikaa tullut, kun muovimatto on kuiva... Hankalaa, kun toisena osapuolena on empatiaa aiheuttava, mutta melko epävarma asioija. Kuitenkin hänen kauttaan ja isännöitsijän kautta asiaa olisi hoidettava. Älyttömän ahdistavaa ja hankalaa, kun ei tiedä, miten pitkästä tauosta palveluissa tulee olemaan kyse ja miten hoidan asiakasasiat tulevien kuivatus- ja purkutöiden aikana. Kävi mielessä jo heittää hanskat tiskiin ja lopettaa kaikki, mutta sitä en tietenkään voi yrittäjänä tehdä. on vain PAKKO jaksaa. Kiitos, että voin tänne kirjoittaa ja purkaa ja kiitos asiallisista ja lohdullisista vastauksistanne!

[QUOTE="Vieras";24959070]Mun mielestä vanhusten kanssa on yleisesti ottaen mukavampi ja helpompi asioida kuin nuorempien kanssa. Mutta ilkeitä on heissäkin toki. Tsemppiä.[/QUOTE]

Juu. Pappa on ihan mukava, mutta asiointikyky ja tilannetaju ei enää automaattisesti yli 80-vuotiaalla riitä tällaisen asian hoitamiseen. Lasten kanssa ei ole tekemisissä. Ja vakuutusyhtiö tietenkin asioi vain asianosaisen kanssa, joten sopii toivoa, että asia etenee edes jollain aikataululla. Kiitos tsempeistä, tulee tarpeeseen!

[QUOTE="vieras";24959163]Tsemppiä aapeelle b:)d.[/QUOTE]

Kiitos kovasti. Mies lähti juuri papan mukaan vakuutusyhtiöön tekemään vastuuilmoitusta. Kukaan ei näytä oikein tietävän, miten toimia. Edes isännöitsijä... Olen ollut yhteydessä yhteen vuokranantajaan, jolla olisi vuokra-asunto lähellä, mutta oli ilmeisesti juuri mennyt.

ok. Eli ei korvaa papan vakuutus (syy huolimattomuus), ei taloyhtiön vakuutus (huolimattomuus) eikä minun vakuutus, koska kattaa irtaimiston ja liiketoiminnan (ei siis asunnon rakenteita, jonka kuuluu olla taloyhtiön vakuuttamaa). Pappa on vähävarainen... Taloyhtiö joutunee ottamaan korjauslainan - kyseessä pieni yhtiö. Liiketoiminnan häiriöstä saatan saada korvausta, mutta saattaa olla, etten saa sitäkään, koska työnteko tiloissa voi olla sittenkin mahdollista. :( :( :(

meillä hajosi akvaario (2 päivää vanha, valmistusvirheellinen) ja 240 litraa tuli vettä laittioille, alakerran asunto kastui pahemmin kuin meidän oma. mutta Kyllä meidän vakuutus korvasi alakerran asuntoon uudet lattiat, katon ja seinät..ja toki meidän asuntoon kanssa.. ei ainakaan sinun maksetttavaksi kuulu tulla mitään, vaikka ei olisi omaa vakuutustakaan

[QUOTE="vieras";24962156]meillä hajosi akvaario (2 päivää vanha, valmistusvirheellinen) ja 240 litraa tuli vettä laittioille, alakerran asunto kastui pahemmin kuin meidän oma. mutta Kyllä meidän vakuutus korvasi alakerran asuntoon uudet lattiat, katon ja seinät..ja toki meidän asuntoon kanssa.. ei ainakaan sinun maksetttavaksi kuulu tulla mitään, vaikka ei olisi omaa vakuutustakaan[/QUOTE]

akvaarion hajoaminen ei ollut huolimattomuutta, siinä ero.

[QUOTE="aapee";24962123]ok. Eli ei korvaa papan vakuutus (syy huolimattomuus), ei taloyhtiön vakuutus (huolimattomuus) eikä minun vakuutus, koska kattaa irtaimiston ja liiketoiminnan (ei siis asunnon rakenteita, jonka kuuluu olla taloyhtiön vakuuttamaa). Pappa on vähävarainen... Taloyhtiö joutunee ottamaan korjauslainan - kyseessä pieni yhtiö. Liiketoiminnan häiriöstä saatan saada korvausta, mutta saattaa olla, etten saa sitäkään, koska työnteko tiloissa voi olla sittenkin mahdollista. :( :( :([/QUOTE]

Ikävä juttu että pappa on vähävarainen, mutta ei se silti vähennä hänen korvausvastuutaan asiasta, jos kyseessä hänen huolimattomuutensa.

[QUOTE="aapee";24959132]Juu. Pappa on ihan mukava, mutta asiointikyky ja tilannetaju ei enää automaattisesti yli 80-vuotiaalla riitä tällaisen asian hoitamiseen. Lasten kanssa ei ole tekemisissä. Ja vakuutusyhtiö tietenkin asioi vain asianosaisen kanssa, joten sopii toivoa, että asia etenee edes jollain aikataululla. Kiitos tsempeistä, tulee tarpeeseen![/QUOTE]

No ymmärtääkö hän kuitenkin asian merkityksen, jos ei niin silloin hän lienee edunvalvonnan tarpeessa. Jotain ongelmaa lienee, jos kerran tällainen vahinko pääsi syntymään.

Yhteistyössä