Nyt tulee tosityperä kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton..

Vieras
Mutta kun yks päivä laitoin uunin päälle niin sieltä rupes tulemaan vähän savua... Kun oli jäänyt jotai ruuanjämiä ilmeisesti (joojoo ei oo vähään aikaan putsattu).
No nyt sit tarvisin taas uunia mutta oon kauheen tulipalokammonen..
Putsasin uunista enimmät liat pois kostealla rätillä kun ei ollut mitään sopivaa pesuainetta..
Pelkään kuitenki että mitä jos uuni syttyy palamaan tms..
Mitä sillon pitää tehdä ja miten se sammutetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
osta sellanen sammutuspeite ja asenna se keittiöön.

no tarvisin NYT uunia ja ei oo rahaa.

No, nyt tulee sitten toinen kysymys.

Voiko sellasia patonkeja, mitkä on tarkotettu uuniin (pakasteesta joku yrttipatonki) paistaa paistinpannulla?

Osta kypsää leipää, jos et uskalla käyttää uunia. Jos uunissa ei ole mitään sähkövikaa, niin ei se palamaan syty, jos uunin pohjalla on jotain karstaa. Käryää tietysti, mutta osaat sitten ensi kerralla siivota uunin heti, kun ruoka kiehuu yli. Käryt voi tuulettaa ulos ikkunasta.

Voihan sen patongin kypsentää miten tahansa, mutta teflonpannut eivät pidä siitä, että niitä kuivana kuumennellaan... Enkä nyt kehota käyttämään rasvaakaan sen patongin paistamiseen, vaan kokeile rohkeasti uunia.

emmä tiiä miks niin tulipalokammonen oon :( en oo ees ikinä tulipalossa ollut...
Mietin vaan että mitä teen jos se syttyy? Sammutan matolla? Vai mitä.. Ääh...
Ja märällä rätillä ei kaikki lähtenyt ja vieläkin vähän kärys niin sammutin taas uunin..

Kai mä sen uskallan laittaa päälle?
Hyrr...

Alkuperäinen kirjoittaja uusavuton..:
Mutta kun yks päivä laitoin uunin päälle niin sieltä rupes tulemaan vähän savua... Kun oli jäänyt jotai ruuanjämiä ilmeisesti (joojoo ei oo vähään aikaan putsattu).
No nyt sit tarvisin taas uunia mutta oon kauheen tulipalokammonen..
Putsasin uunista enimmät liat pois kostealla rätillä kun ei ollut mitään sopivaa pesuainetta..
Pelkään kuitenki että mitä jos uuni syttyy palamaan tms..
Mitä sillon pitää tehdä ja miten se sammutetaan?
Luultavasti mieheni tulee sammuttamaan palon. Hän on palopäällikkö.