Sitruuna sentään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jei!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jei!

Vieras
Ihan ekaa kertaa putsasin sitruunalla uunin ja ihan mahtavaa, se toimii!!! Nyt innostuin ihan näistä ekologisista (?) siivoustavoista ja ajattelin että saiskohan tästä kivan ketjun aikaseksi. Näitä siivousvinkkejä siis :)

En tiedä olenko ainoa joka ei ole tätä sitruunahommaa kokeillut mutta se toimii niin että laittaa 200 asteiseen uuniin vuokaan vähän vettä ja sitruunan tai kaksi puolitettuna. 1h uunissa. Jätä vuoka uuniin kunnes uuni on sopivasti jäähtynyt että pystyy pyyhkimään kostealla rätillä. Itse käytin vielä naarmuttamatonta sientä pahimpiin kohtiin ja avot!

Olen ihan innoissani sillä olen aina vihannut pestä uunia niillä vahvoilla vaahdoilla kun ei sitä kai ikinä saa joka kolosta pois ja tuntuu inhottavalle tehdä pesun jälkeen ruokaa kun ajatus niistä uunin aukoissa olevista jäämistä kummittelee päässä. Eipä kummittele enää :)

Jos esim. matto haisee; sirottele siihen ruokasoodaa, anna vaikuttaa ja imuroi.
Muista helpommista paikoista hajut lähtee etikalla.
Pese pinttymät pöntöstä sitruunalla + suolalla/sokerilla, hankaamalla - ei jatkuvaan käyttöön.
Myös cokis voi auttaa pinttymiin mutta itse en ole tehoa huomannut.

[QUOTE="Ilona";27159218]No olisko kannattanut otsikoida vähän paremmin.

Mä voisin kyllä tuota vinkkiä koittaa, että kiitos! :)[/QUOTE]

Hyvä otsikkohan tuo on :)

[QUOTE="vihreäomena";27159225]Hyvä otsikkohan tuo on :)[/QUOTE]

No eihän ole koska moni ohittaa sen kun ei ole mitään käsitystä aiheesta. Uunin puhdistus sitruunalla tms. olisi paljon parempi ja ihmiset kiinnoistuisi lukemaan, että mistä kyse.

[QUOTE="Ilona";27159274]No eihän ole koska moni ohittaa sen kun ei ole mitään käsitystä aiheesta. Uunin puhdistus sitruunalla tms. olisi paljon parempi ja ihmiset kiinnoistuisi lukemaan, että mistä kyse.[/QUOTE]

Mua innosti tämä otsikko. Toisia sitten toinen.

[QUOTE="vihreäomena";27159283]Mua innosti tämä otsikko. Toisia sitten toinen.[/QUOTE]

No uteliaisuudesta mä avasin ketjun ja hyvä niin. Jotkut ei sitten avaa juuri tuon otsikon takia kun ei kerro mitä asia koskee.

Mutta lisää kaikkia noita vinkkejä kehiin! Eikös ruokasoodalla voi kans tehdä jotakin puhdistuksia? Tai etikalla?

Itselle tuli mieleen se, että jos jääkaapissa haisee pahalta niin sinne voi laittaa pariksi päiväksi omenalohkoja. Toki se jääkaappi kannattaa silti siivota säännöllisesti. :D

[QUOTE="Ilona";27159218]No olisko kannattanut otsikoida vähän paremmin.

Mä voisin kyllä tuota vinkkiä koittaa, että kiitos! :)[/QUOTE]

Joo en ole välttämättä terävin kynä. Yritys hyvä 10 :)

[QUOTE="vihreäomena";27159210]Jos esim. matto haisee; sirottele siihen ruokasoodaa, anna vaikuttaa ja imuroi.
Muista helpommista paikoista hajut lähtee etikalla.
Pese pinttymät pöntöstä sitruunalla + suolalla/sokerilla, hankaamalla - ei jatkuvaan käyttöön.
Myös cokis voi auttaa pinttymiin mutta itse en ole tehoa huomannut.[/QUOTE]

Tota ruokasoodaa mattoon pitää kokeilla seuraavaksi! Meillä iso villamatto ja tosi hankala puhdistaa. Imuroin tietysti mutta pesu on itse aika mahdotonta ja pesulaan vieminen maksaa luultavasti enemmän matto itse :D Pitää kokeilla jos tuolla sais sille vähän lisää elinaikaa.

Yhteistyössä