Nyt taas harmittaa oikein urakalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säpäle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

säpäle

Aktiivinen jäsen
27.03.2011
4 563
2
38
Tästä samasta aiheesta olen täällä ennemminkin avautunut. Eli pitäisi saada lukea pääsykokeisiin, mutta mies tekee sen mahdottomaksi. Miten voi olla näin helkkarin vaikeaa? Se siitä opiskeluhaaveesta!

Pakko saada purkautua jonnekin.

[QUOTE="vieras";23600529]Älä laita miehen syyksi jos oma motivaatio ei riitä.[/QUOTE]

Motivaatiota olisi kyllä, mutta lukeminen on vähän hankalaa, jos mies ei pidä lupauksiaan, eli hoida lapsia sillä aikaa kun minä luen. Vai miten helppoa luulet lukemisen olevan lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23600543:
Motivaatiota olisi kyllä, mutta lukeminen on vähän hankalaa, jos mies ei pidä lupauksiaan, eli hoida lapsia sillä aikaa kun minä luen. Vai miten helppoa luulet lukemisen olevan lasten kanssa?

Miksi sä olet tuollaisen miehen kanssa?

Hanki hoitaja jostain muualta. Jätä lapset kotiin miehen kanssa ja mene kirjastoon lukemaan. Pyydä apua ystäviltä. Palkkaa hoitaja. Jne.

[QUOTE="vieras";23600556]Miksi sä olet tuollaisen miehen kanssa?

Hanki hoitaja jostain muualta. Jätä lapset kotiin miehen kanssa ja mene kirjastoon lukemaan. Pyydä apua ystäviltä. Palkkaa hoitaja. Jne.[/QUOTE]

Tämä on oikeasti käynyt tässä muutamana päivänä mielessä. Olisiko tällainen hyvä syy eroon?

Kuinka sä kuvittelet opiskelevasi jos mies ei nyttenkään ole lasten kanssa että saat luettua pääsykokeisiin? :/

No sehän tässä mietityttääkin. Kyllähän minä saisin jotenkin päin nyt aikaa järjestettyä lukemiselle, mutta tuo miehen asenne tässä ottaa päähän ja tuntuu toivottomalta.

Viimeksi kun tästä asiasta tapeltiin, mies pyysi anteeksi käytöstään ja sanoi, että ymmärtää kyllä tilanteeni ja "hyväksyy" tämän suunnitelmani. Nyt taas parin viikon tauon jälkeen tuli se hetki, kun miehen olisi pitänyt lunastaa nuo lupauksensa, niin sieltä taas tuli ne samat "miksi sinun pitää edes tuollaista yrittää, luuletko oikeasti pääseväsi yhtään mihinkään?" -kommentit. No en kai minä mihinkään kouluun voi päästäkään, jos en ehdi koskaan lukemaan pääsykokeisiin.

Montako lasta ja minka ikaiset? Itse opiskelen 3 pienen lapsen kanssa joista nuorin on vasta 5kk. Ei se helppoa ole varsinkaan kun vauva on huono uninen ja aina minun kanssa, mutta kun on pakko niin jotenkin se aina onnistuu. Luen yleensa iltaisin kun lapset menee nukkumaan noin klo20.30, kunnes en enaa jaksa. Usein vauva roikkuu samalla rinnalla. Vanhemmat ovat 3v ja 5v joten voivat jonkin aikaa leikkia keskenaan, kunnes menee tappeluksi mutta yritan kayttaa lasten leikkiaikakin lukemiseen. Ennen kurssihommien palautusta talo on usein sotkuinen ja lapset saa katsoa telkkaria enemman, mutta se on vain valiaikaista.
Mita alaa haet opiskelemaan? Sinun on vain tehtava aikaa, ja vaikka sitten tingittava muista hommista jotta saat luettua.

Joo on se välillä tuttua kun yritän lukea tenttiin, sillä erotuksella että mies kyllä vahtii lapsia mutta ei tosiasiassa vahdi. Tänäänkin lapsi oli yksinään askartelemassa matolla, joka on miehen tarkoin valitsema ja muistaakseni ei mikään aletuote -eiköhän kaatunut liima siihen. Ja sitten mies suuttuu mulle, miten nyt mattoa pitää käyttää pesussa ja sekin maksaa (onneksi oli vesiliukoista liimaa). Ei voi käsittää. Nyt kun kerran rupesin valittamaan, niin puranpa senkin että olen sanonut sataviiskytmiljoonaa kertaa ettei laita tuppereja tiskikoneen alaritilälle, kun ei ne pysy siellä nurinpäin kun ovat niin keveitä vaan kääntyvät oikein ja keräävät sitten ittensä täyteen pesuvettä, astiat jää likaisiksi etenkin jos on iso kippo ja pesee säästöohjelmalla. Ja TAAS oli yks kakslitranen kuppi siellä. Miehen puolustus: et sä sanonu, että KAIKKI kipot pitää olla ylätasolla.. Huoh.

Mihin sä muuten haet?

[QUOTE="vieras";23600683]Montako lasta ja minka ikaiset? Itse opiskelen 3 pienen lapsen kanssa joista nuorin on vasta 5kk. Ei se helppoa ole varsinkaan kun vauva on huono uninen ja aina minun kanssa, mutta kun on pakko niin jotenkin se aina onnistuu. Luen yleensa iltaisin kun lapset menee nukkumaan noin klo20.30, kunnes en enaa jaksa. Usein vauva roikkuu samalla rinnalla. Vanhemmat ovat 3v ja 5v joten voivat jonkin aikaa leikkia keskenaan, kunnes menee tappeluksi mutta yritan kayttaa lasten leikkiaikakin lukemiseen. Ennen kurssihommien palautusta talo on usein sotkuinen ja lapset saa katsoa telkkaria enemman, mutta se on vain valiaikaista.
Mita alaa haet opiskelemaan? Sinun on vain tehtava aikaa, ja vaikka sitten tingittava muista hommista jotta saat luettua.[/QUOTE]

Lapset ovat 3- ja 5-vuotiaat. Haen kauppatieteelliseen. Olen saanutkin luettua pieniä pätkiä kerrallaan iltaisin ja päiväuniaikaan (nämä ovat kuitenkin harvinaisia) ja äitini hoitoavun varassa.

Tällä viikolla meillä oli molemmilla töistä lomaa ja sovimme jo kauan sitten, että hän saa muutamana päivänä tehdä omia juttujaan ja minä saan muutamana päivänä lukea pääsykokeisiin. Pari päivää meni reissatessa koko perheen kesken ja muut päivät mies on tehnyt niitä omia juttujaan ja tässä se loma sitten menikin.

Minkälaiset lukemisjärjestelyt olet tehnyt, kun olet sopinut lukevasi? Jos oikeasti haluat lukea, niin mene vaikka kirjastoon tms. ja pistä kännykkä äänettömälle äläkä vastaa puheluihin. Pakko sen miehen on sitten ne lapset hoitaa ellei meinaa heitteillejättöä tehdä.

Joo on se välillä tuttua kun yritän lukea tenttiin, sillä erotuksella että mies kyllä vahtii lapsia mutta ei tosiasiassa vahdi. Tänäänkin lapsi oli yksinään askartelemassa matolla, joka on miehen tarkoin valitsema ja muistaakseni ei mikään aletuote -eiköhän kaatunut liima siihen. Ja sitten mies suuttuu mulle, miten nyt mattoa pitää käyttää pesussa ja sekin maksaa (onneksi oli vesiliukoista liimaa). Ei voi käsittää. Nyt kun kerran rupesin valittamaan, niin puranpa senkin että olen sanonut sataviiskytmiljoonaa kertaa ettei laita tuppereja tiskikoneen alaritilälle, kun ei ne pysy siellä nurinpäin kun ovat niin keveitä vaan kääntyvät oikein ja keräävät sitten ittensä täyteen pesuvettä, astiat jää likaisiksi etenkin jos on iso kippo ja pesee säästöohjelmalla. Ja TAAS oli yks kakslitranen kuppi siellä. Miehen puolustus: et sä sanonu, että KAIKKI kipot pitää olla ylätasolla.. Huoh.

Mihin sä muuten haet?

Tuo meillä on myös ongelmana, että nekin harvat hetket kun saisin lukea, meneekin oikeasti siihen kun teen ruokaa, käyn pyyhimässä pyllyä tai kaivan lapsille kaapista pelejä. Mies saattaa sillä välillä puhua puhelimessa, olla paskalla tai ulkona tupakalla. Sitten mies ei oikeasti ymmärrä, kun homma ei oikein etene.

Ja tänään vielä kysyi, että miten paljon minulla on vielä kesken. No eihän pääsykokeisiin lukeminen lopu siihen, kun on kirjat kerran luettu, eikä siihenkään, että ne on luettu useampaan kertaan. Ei vain mene ymmärrykseen, ei.

[QUOTE="Eee";23600725]Minkälaiset lukemisjärjestelyt olet tehnyt, kun olet sopinut lukevasi? Jos oikeasti haluat lukea, niin mene vaikka kirjastoon tms. ja pistä kännykkä äänettömälle äläkä vastaa puheluihin. Pakko sen miehen on sitten ne lapset hoitaa ellei meinaa heitteillejättöä tehdä.[/QUOTE]

No näin ilmeisesti pitäisikin tehdä. Ei näköjään millään ole mahdollista se, että menen makuuhuoneeseen ja laitan oven perässäni kiinni. Ja sekin minua ärsyttää, kun mies menee tekemään omia juttujaan, niin hän vain lähtee ja tulee sitten kun tulee. Jos minä lähtisin, minun pitäisi ensin tehdä päivän ruoat ja kotiin tullessani pitää siivota toisten sotkut. Ja minun tietysti pitää ilmoittaa kellonaika koska tulen, mies taas ei voi tietää, miten hänen projektinsa venyvät.

Yhteistyössä