Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

punkku: :hug:

Mä en kestä!!!!!! Tänään kp 27/28 ja tein aamulla testin :ashamed: joka oli täysin kirkas nega. Ei mitään haamuja edes mulle... Aattelin, että jos olisin jotenkin väärin laskenu menkat tai jokin heilahdus tapahtunut jossain ja saisin edes sen heikon haamun, mutta PLAAAAAH. Mulle ei saa myydä raskaustestejä...

Heh, esikoinen osaa jo näyttää, että vauvat tulee masusta <3
 
Pahoittelut kaikille tädin vierailulle saaneille :hug:, mutta nyt vaan sitkeästi kohti uutta yritystä. Harmi vaan kun olin jo eilen aivan varma siitä, että tänään oltais jo saatu ekat plussat pinoon.

RockMama81, meillä myös esikoinen on tietoinen siitä, että vauvat tulee masusta. Jatkuvasti on selittämässä kaikille, että on hän on ollut äidin masussa.
 
:confused: Missä on mun menkat? menossa kp 31/28 ja testi näytti negatiivista. No ei auta ku odottaa. :LOL: Mitään menkan oireita ei ole, mutta ei kyllä enää muitakaan oireita. Pissalla kyllä joudun käymään normaalia useammin. : /
No vajaan kolmen viikon päästä täytän 3kymmentä. Sovittiin että jos menkat alkaa niin meillä on megasynttäribileet ja jos ei ala (mitä toivotaan enemmän) vietetään miehen kans kahdestaan romanttinen mökkiviikonloppu. :D
 
Pahoittelut negatiivisista tuloksista kaikille : /

Hellun martta: Onko sulla ollut tasainen kierto tähän asti...sori en muista,jos olet aiemmin kertonut.Pidetään peukkuja,että plussa vielä tulee.Mullahan esikoisesta testi näytti kunnon plussaa vasta kun menkat oli yli vk myöhässä.

Mää en taho oikein pysyä kärryillä kuka on kuka,meitä on niin paljon!:LOL: Ja vielä kun itsellä ei ole yritys alkanut,niin pysyttelen varmaan vähän taka-alalla ja seuraan miten muiden projektit edistyvät.Itsellä nyt VASTA kp 9 ja seuraavien menkkojen jälkeen alkaa TT,eli tosi toimet yrityksen suhteen :p
Meillä mies on kyllä ihan täysillä mukana tässä pikkukakkosen yrityksessä,mutta osaa ottaa asiat paljon rennommin kun minä.En VIELÄ ole kuitenkaan ihan ahdottomaksi heittäytynyt,mutta asia on sitten eri kun yritys todella alkaa...sitten lasken päiviä ja kuulostelen kroppaa.Mutta täytyy myöntää,että eskoista "tehdessä" kaikki oli uutta ja jännää,niin nyt asiaan suhtautuu vähän eri tavalla.Olisin todella onnellinen,että tärppäis pian.Ihan jo sen takia,että olen ainakin tämän vuoden loppuun esikoisen kanssa kotona ja jos yhtä kova pahoinvointi ja oksentelu ja mahakivut ovat kun ekassa,niin ei tarvis töissä kärvistellä ja olla saikulla,vaan sais olla rauhallisin mielin kotosalla.
 
Pahoittelut täältäkin negoista ja tädistä.. Mutta ei lannistuta vielä tässä vaiheessa! Me ollaan suurin osa ihan alkutaipaleella vielä, ja monilla, itseni mukaan lukien kroppa viel täysin hormonipöllyissä. Tällä hetkellä toivon enemmän, että täti ei tule pilaamaan mun ens viikon viikonloppuani. Jos on pakko tulla, niin pliiiis vasta seuraavana maanantaina....
 
Pahoittelut kaikille tädin yllättäneille! :hug:
Eipä ole vielä plussia saatu tähän meidän pinoon, josko tällä viikolla joku ilmoittaisi iloisesta uutisesta, tai sitten kaikille ropisee plussia ensi kierrossa, eikös juu! ;)
En päässyt viikonloppuna koneelle, kun oltiin koko perhe kipeenä, mullakin perjantaina ja lauantaina 39 kuumetta. Pahiten sairasti meidän esikoinen, joka jouduttiin viemään eilen päivystykseen, kun yski niin kovasti. Lääkäri epäili keuhkokuumetta, kun keuhkoista kuului rohinaa ja määräsi keuhkokuviin. Olin jo pukemassa röntgen huoneessa sitä lyijyessua päälle ja istumassa poika sylissä siinä kuvauspenkillä, kun yhtäkkiä tajusin, että röntgenkuvissa ei saa käydä jos on raskaana. Sanoin hoitajalle, että itse asiassa mulla on pieni mahdollisuus, että voisin olla raskaana, joten onko turvallista olla tässä avustamassa kuvauksessa. Röntgenhoitaja suutahti, että heti ulos täältä huoneesta ja mies joutui sitten pukemaan sen essun ja ottamaan pojan syliin kuvauksen ajaksi, kun itse odottelin ulkopuolella. Hyvä että kuvat otettiin, sillä pojalla oli keuhkoissa alkavaa tulehdusta ja sai 10 päivän tuhdin lääkekuurin. Kotimatkalla mies kysyi, että olenko mä raskaana jo ja miksi en ole puhunut hänelle mitään. No sanoin, että kiertohan on ihan sekaisin ja vaikka olisikin jo vakiintunut niin kierto on niin kesken, ettei testit vielä näyttäisi mitään ja varoiksi vaan sanoin, ettei röntgensäteet sitten vaan aiheuta mitään JOS olisi sattunut tässä tärppäämään. Pitäisikö kaivaa vanhat bilsan kirjat esiin ja pitää miehelle esitelmä kuukautiskierrosta ja hedelmöittymisestä ja raskaustesteistä, kun ei tuntunut ymmärtävän, että saatan olla raskaana, mutta sitä ei voi vielä todeta millään? Toisaalta en haluaisi stressata miestä mun kierron yksityiskohdilla, mutta kaikenlaista sitä pitää muistaa ottaa huomioon jo tässä vaiheessa, kun vasta toivoo raskautuvansa lähiaikoina. :)
 
Minäkin pääsin pitkästä aikaan nettiin ja lueskelemaan kirjoituksia. Täällä kierto on 15/35-99 . Tuo mun kierto on kyllä todella ärsyttävä, kun ei tiedä yhtään milloin odottaisi tätiä kylään. Itsellä on nyt kolmas päivä, kun oikea munasarjan kohdalla tuntuu painetta ja kipua. Ajattelin, että se voisi olla ovis?? en kyllä ole koskaan aikasemmin samalaista tunnetta tuntenut.. Toivon, että se olisi sitä mitä kuvittelin. Ollaankin nyt sitten miehen kanssa yritetty ahkerasti peittoja heilutella:D

Meillä mies on innokkaasti kakkosta yrittämässä. Itse asiassa miehelläni vauvakuume on ollut jo kymmenen vuotta:O Sai odottaa aika kauan ennen, kun minä olin valmis esikoista tekemään:xmas: Näin jälkikäteen ajateltuna, ei kyllä ole tarvinnut katua päivääkään, että meidän pikku neiti syntyi. Me ollaan mieheni kanssa oltu kohta 13 vuotta yhdessä, joista 4 vuotta naimisissa
 
Uusille tervetuloa!

punkku: voimia... :hug:

RockMama81: mun nimi kans apteekin listoille etteivät saa myydä mulle raskaustestejä, testasin taas lauantaina negan kp 30/32, ei haamun haamua vaikka vaaleenpunasilla laseilla kattois.

Otokka: Tuu kertoon kun oot testannu, jännittää sun puolesta!!

Hellun martta: Josko se ei vielä vaan näkyis??

skorpioni07: hyvä kun otit varman päälle! Mäkin voisin lainata sitä sun bilsan kirjaa! =)

Kyllä tähän ketjuun nyt plussia kaivattais, pupuiluonnea kaikille, joilla ovis lähistöllä!

ON: Kp 32/32 ja tuntemukset samankaltaisia, alavatsanippaukset vähän voimistunu ja tissit tullu kipeeks joten pelkään tätiä. Tosin nipistys erilaista ja päivällä tuli taas huono olo mut tuli just ennen ruokkista joten saatto johtua siitäkin. Yritän vielä elätellä toivoa että josko sittenkin...
 
Aika samanlaisia fiiliksiä täällä ku itellä...pyörii mielessä vain...VAUVAT:D ! Mä kävin sit tänään ostaa greippimehua ja vitamiineja...epätoivoinen :LOL: ! Meillä olis miehen kans ny tulevana vk.loppuna ihana, odotettu kahdenkeskinen reissu ostoksille ja yöks hotelliin <3 Mies jo epäili et oon kattonu päivät sillai et olis mahkuja... en muistaakseni kattonu,mut nyt ku katoin niin lähelle menee :p ... En aatellu viel tällä kertaa testailla ovista, mut sit seuraavan kerran meinaan jos ei nyt tärppää!
 
Otokka
Kp 30/ 24-25 lopuillaan, menkkoja ei vaan kuulu. Raskaustestit on vihdoin hankittu. Mies olisi halunnut tehdä heti tänään, minä aion odottaa aamuun, paitsi jos sorrun jo yöllä tikuttamaan :D. Jännittää!! Jännittää hirveästi!
 
Kuumeilijat
skorpioni07.........kp ??/30?....................yk -........toiveissa 2
Punkku...............kp 5/26-32.................yk 2........toiveissa 3
Jotain................kp 7/27-32.................yk 1........toiveissa 2
MeMaMi.............kp 7/25......................yk 4........toiveissa 2
Lunea................kp 13/28?...................yk 1........toiveissa 1
AliceInWonderland..kp 14/25-30............yk 10.......toiveissa 2
anneli80.............kp 16/35-99................yk 0........toiveissa 2
FelisSilvestris......kp 24/25-27................yk 0........toiveissa 1
Kaneli................kp 24/30.....................yk 1.......toiveissa 1
RockMama81......kp 28/28.....................yk 1........toiveissa 2
Hellun martta.....kp 32/28.....................yk 1........toiveissa 3
Gabrielle............kp 33/32.....................yk 1........toiveissa 1
Supuliini.............kp 40/32.....................yk 2........toiveissa 1

Mukana keskusteluissa
Anskuliina
Barbapörrö
LocoKako
Millimolli
Nannie
Peikko_
Pepe10
Viuhti10


Plussat
Syyskuu
Otokka...............kp 31/24-25................yk 1........toiveissa 1
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Toivottavasti pikkarainen pysyy matkassa mukana, en taida vielä uskaltaa siirtyä odottajien puolelle...

On kyllä aivan ihana tunne ja miehelläkin oli niin leveä hymy aamulla. Itse ajoin moottoritien liittymästä ohi, kun oli vähän muuta mielessä :D. Nyt en pysty keskittymään töihin, vaikka pitäisi asap tehdä pari kirjallista hommaa... Rupesi heti tekemään mieli mätiä ja valkkaria, kun nyt niitä ei saisi syödä/ juoda. Hitto sentään, olisi pitänyt tankata pari viikkoa sitten.

Olen syönyt jo reilun kuukauden verran odottajan monivitamiineja, lisäksi otan d-vitamiinia. Toissa kierrolla ja tämän kierron alussa join säntillisesti sitä kuuluisaa greippimehua ja se näkyi kyllä ovislimojen paksuuntumisena (ällöjuttuja näin aamuun). Lisäksi otin tämän kierron tosi stressivapaasti, en tosissani uskonut raskautuvani vielä kuukausiin.

Oireita on ollut seuraavia:
- jo muutaman viikon rinnat kipeät, aluksi niin, että hivuttamalla piti ottaa rintsikoitakin pois, nyt hieman kosketusarkuutta
- viikon verran menkkamaisia kipuja vatsassa, melko koviakin, mutta olivatkin ilmeisesti kiinnittymiskipuja
- muutama poikkeuksellisen kova ärähdys miehelle, ilman syytä :p
- hieman turvonnut olo masussa ja muutenkin maha vähän sekaisin, paukuttaa...
- muutama pienen pieni yökötyksen alku, etenkin maitotuotteiden kanssa ja auton kyydissä tullut helpommin huono olo
- ei tee yhtään mieli makeaa, tästä alkoi viimeistään omat hälytyskellot soimaan :D
 
Hienoa Otokka ja erittäin lämpöiset onnittelut plussasta =).
Pitäisköhän noudattaa sun esimerkkiä ja käydä hankkimassa ne vitamiinit ja greippimehut valmiiksi.

Taitaa olla aika yleistä tässä porukassa, että ajatuksissa on vain vauvat. Ja varmaan monelle on käynyt jo samoin kun mulle, että tuntuu kuin kaikki tuttavat ympärillä kasvattais masuansa. Mutta luultavammin nää tuntemukset on aika luonnollisia "oireita" vauvakuumeiselle :D. Ihme kyllä mä oon varsinaisen yrityksen alkamisen jälkeen paljon rauhallisemmalla mielellä asian suhteen kuin vielä kuukausi sitten. Johtuneeko siitä, että yks etappi on saavutettu kun ollaan päästy yrittämään sitä vauvaa. Nähtäväksihän jää kuinka pian tärppää ja luultavammin paniikki iskee uudelleen päälle jos joudutaan kovin kauan yrittämään : /
 
Viimeksi muokattu:
Oi, ihanaa otokka! Onnea kovasti plussasta :)! Toivottavasti me muut tullaan täältä perässä nopeasti!

Mut valtas tänään kauhee epätoivo, jostain syystä oonnyt ihan varma että en raskaudu vielä tästäkään kierrosta, tai en jaksa ajatella enää että kyllä mä tuun vielä raskaaks pian,kun joka kk saa pettyä, ehkä tää on jotain itsesuojelu juttua,ettei pettymys olisi niin kova kun asennoituu jo siihen että kuukautiset alkaa taas muutaman viikon päästä, mutta mutta, kun se masentaa nyt, mä oon koko päivän ollu ihan muissa maailmoissa, en tiä tuliko tää siitä kun oltiin aamulla tytön kanssa perhekerhossa ja siellä oli muutama raskaana ihanien isojen mahojensa kanssa ja löytyi sieltä pari ihan pikkuista vauvaakin.. Mä oon jo miettiny,että pitäiskö vaan antaa olla, onhan meillä jo yksi ihana tyttö, joten miksei nauttis siitä ja unohtais kaikki vauva hössötykset, mutta vaikka mä ehkä voisinkin yrittää haudata vauva haaveet tai oikeastaan piilottaa ne ja yrittää hyväksyä asian,niin en usko että mies olisi vielä valmis luovuttamaan,hän on niin innoissaan tästä, hän haluaa ihan hirveesti toisen lapsen! Mies on aina halunnut 2 tai 3 lasta mähän olin aina ihan varma etten halua kun yhden, mutta kuinkas kävikään ennenkuin esikoinen täytti edes 1 vuotta olisin jo halunnut toisen, niin se miele muuttuu :) Mutta siis en halua tuottaa miehelle pettymystä ilmoittamalla että mitäs jos annettais olla, mutta en mä varmaan jaksa mitään kauheita hormooni/lapsettomuus hoitojakaan jos nyt ei tän 3kk aikana tärppää... Onpa hankalaa.. Miksei ihmisen kroppa voi vaan toimia niinkuin sen kuuluu????

Ostin kaupasta suklaata,jos se yhtään lohduttais mua :D Eikös se oo aina ratkaisu kaikkeen!

Ja anteeks taas omanapainen valitus, ehkä mä jo ens kerralla oon taas positiivisemmalla mielellä....
 
ai niin ja onko joku ovistestien erikoistuntija, siis mulla näytti kp 8 ovistesti plussaa jonka jälkeen alko hiipuun ja eilen kp 13 testi oli jo ihan puhdas ei siis mitään toista viivaa näkyny, mutta tänään (pakko siis tehdä näitä joka pv, jostain syytsä :D) testi näytti taas selvän havaittavissa olevan viivan, mutta ei siis lähellekkään yhtä tummaa kun kontrolliviiva, mistäköhän tää vois johtua? Oon kyllä kuullu,että ovistestitkin vois näyttää raskautta mutta en usko siihen koska oviksestahan on vasta pari pv mikäli se sillon oli niin eihän sellanen missään vielä näkyisi, mutta voiko olla niin esim. että ovista ei ollutkaan nyt vkl vaan se on vasta tuloillaan, vai voiko se testi muuten vaan näyttää hailuja viivoja vaikka koko kierron ajan? kun mä oon ymmärtäny että viivat alkaa näkyä muutamia päiviä ennen ovista ja muutaman päivän jälkeen, mutta että jossain vaiheessa ne testit lakkaa näyttämästä mitään niinku mulla eilen, mutta oli silti vielä pakko tänäänkin kokeilla ja olisin olettanut senkin olevan "tyhjää" Ymmärsiköhän kukaan :)
 
Viimeksi muokattu:
AliceInWonderland, nyt häntä pystyyn vaikka hakaneulalla. Vielä ei saa vaipua epätoivoon :hug:. Vaikka onhan se rankkaa yrittää pitkään ilman tulosta, mutta kyllä se plussa sieltä vielä tulee ennemmin tai myöhemmin.

Oma kuume sai taas hetki sitten tuulta purjeisiin kun kuulin yhden työkaverin olevan raskaana. Eli tahtoo kanssa =)
 
Mahtavaa Otokko...onnea plussasta! Toivottavasti saadaan pian lisää plussia :)

ON: Nyt menossa kp24/30? eli jänniä päiviä eletään...ei malttaisi millään odottaa ensi viikkoon, jolloin on odotettavissa että kuukautiset alkaa. Jos niitä ei kuulu (mitä tietysti toivon), pääsee vihdoin testaamaan (tosin sekin vähän pelottaa). Yritän tässä pistää jäitä hattuun ja olla toivomatta liikoja, jotta ei sitten pety kun mummo tulee kylään. Koska olisihan se liiankin hyvä ollakseen totta jos heti tärppäisi, ilman luomu-menkkoja. Kaikenlaisia oireita tietysti löytyy (lieneekö kuviteltuja :confused: ) esim. turvonnut alavatsa, menkkamainen jomotus, ilmavaivat, arat nännit, pistelyä alavatsassa, you name it... :)
 
jotain Kiitos, sait ainakin tällähetkellä mut hyvälle tuulelle, alkoi ihan naurattaa tuo hakaneula :LOL:

kaneli Toivottavasti oireet olisi ihan oikeita eikä kuvitteellisia :)! Mä muistan kuinka esikoisen aikaan jo ja toisinaan teen sitä nytkin,että puristelen rintojani,että olisko ne kipeet, mikä olisi hyvä merkki raskaudesta, mutta se kun niitä 2vk puristelee oletetun oviksen jälkeen ja painelee päivittäin niin kyllähän ne kipeet on, hyvä ettei ihan mustelmilla ollu :LOL: vaikka raskaudesta ei ollu tietoakaan :D

Mulla on tänään tullu vetistä limaa aika paljon ja aamuyöllä hereillä kun olin ja koitin nukahtaa uudestaan tunsin nippailuja jossain alavatsan/munasarjojen tuntumassa, tiedä sitten missä ne oli, mietin vaan että oliskohan se ovis nyt kuitenkin vasta tuloillaan vai onko nää oviksen jälkioireita vai mitä... Kauheen hankalaa oikeesti lukea omaa kehoonsa, mutta jos niihin tikkuihin on uskomista niin ovis olis ollu viikonloppuna,eli sit tää olis varmaan jotain "jälkioireita" ja oon aina ennen kuvitellu tän olevan se ovis.. tiedä näitä, parinviikonpäästähän se sitten nähdään kuinka on käyny..

Onpa mulla ollu tänään aikaa olla koneella, oon ollu koko päivän kerhon jälkeen yksin kotona,kun mies lähti tytön kanssa anoppilaan päiväksi ja antoi mulla hiukan omaa aikaa.. Täällähän se on menny koneella istuessa ja kaikenmaailman vauva juttuja lueskellessa :)

Nyt jos lähtis vaikka lenkille ja odottelis miestä ja tyttöä kotiinkin päin illan suussa!
 
Onnea Otokka, ihanaa!!! Jotenkin tiesin, hassu tunne! Nyt paljon vauvaliimaa! Muista tulla kertoon meille muille oireista, että voidaan niitä sitten itsestämmekin bongailla!

Tsemppiä AliceInWonderland (saisko sanoa Alice? :ashamed:), mua välillä pelottaa että mitä jos mussa onkin joku vika etten voi ollenkaan saada lapsia... Vaikka ollaan vasta alotettu yrittään. Eli kyllä varmaan kaikkia välillä masentaa ja synkistyttää. Onneks sulla on yks ihana todiste siitä että olet oikein kykeneväinen saamaan lapsia!!

Jotain: Toi on niin paha!! En uskalla edes ajatella kuinka käsistä tää touhu lähtis jos pitäis töissä katsoa toisen kasvavaa vatsaa!! Onneks mun työkavereiden keski-ikä on noin 50 ettei kovin montaa ehdokasta ole!
 

Yhteistyössä