Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?

Hyvä, että sain sut pikkasen paremmalle tuulelle AliceInWonderland. Sitähän varten nää palstat varmaan on olemassa, että täällä voi purkaa pahaa mieltä ja saada tukea muilta vauvakuureen kourissa olevilta. Puhumattakaan siitä kuinka mukavaa on päästä hehkuttamaan koko maailmalle sitten kun se plussa sieltä tulee. Eli sitä odotellessa ;).

Gabrielle: todellakin on paha :D. Toki oon työkaverin puolesta onnellinen, mutta siitä huolimatta on pakko myöntää, että pieni kateuden peikko nosti kyllä päätään :ashamed:. Eli voin vain toivoa, että meillä tärppää ja nopeasti tai muuten mulla on luvassa melkoiset hulluuden päivät.
 
Kuumeilijat
skorpioni07.........kp ??/30?....................yk -........toiveissa 2
Punkku...............kp 6/26-32.................yk 2........toiveissa 3
Jotain................kp 8/27-32.................yk 1........toiveissa 2
MeMaMi.............kp 8/25......................yk 4........toiveissa 2
Lunea................kp 14/28?...................yk 1........toiveissa 1
AliceInWonderland..kp 15/25-30............yk 10.......toiveissa 2
anneli80.............kp 17/35-99................yk 0........toiveissa 2
FelisSilvestris......kp 25/25-27................yk 0........toiveissa 1
Kaneli................kp 25/30.....................yk 1.......toiveissa 1
RockMama81......kp 29/28.....................yk 1........toiveissa 2
Hellun martta.....kp 33/28.....................yk 1........toiveissa 3
Gabrielle............kp 34/32.....................yk 1........toiveissa 1
Supuliini.............kp 41/32.....................yk 2........toiveissa 1

Mukana keskusteluissa
Anskuliina
Barbapörrö
LocoKako
Millimolli
Nannie
Peikko_
Pepe10
Viuhti10


Plussat
Syyskuu
Otokka...............kp 31/24-25................yk 1........toiveissa 1
 
Huomenta! Jokos tänään saadaan lisää plussia? :) Mä olen heittänyt toivoni jo omani suhteen, on ihan kumma kierto menossa. Mun toiveet kohdistuu nyt lähinnä siihen, että täti ei tulis pilaamaan mun ens viikon viikonloppua. Voipi olla, että napsin nuo jäljelle jääneet pillerit pois tämän varmistamiseksi. Virallinen yk 1 saakin vielä odotella parempia aikoja, ei tätä tämänhetkistä oikein voi yrittämiseksi kutsua...
 
Hellun martta: rohkeasti vaan testaamaan =), onhan sulla noita päiviä jo ihan mukavasti koossa niin, että kyllähän sieltä pitäis se plussa tulla.

Katselin tuossa juuri (tästä jo huomaa, että vauvakuume ainakin mun kohdalla on lähes maanisella tasolla:D) perhesuunnittelun kotisivuilla ovulaatiolaskuria. Siihen voi syöttää kolmet viimeiset kuukautiset ja laskuri laskee itse keskimääräisen kierron pituuden ja sen mukaan antaa sitten sen hedelmällisen jakson. Mun kohdalla se laskuri ajoittaa sen 2. - 7.10. väliselle ajalle. Eli aika lähellä jo ollaan (jos tuo nyt yhtään pitää paikkaansa). Oon tässä miettinyt myös sitä, että kuinka usein sitä ylipäätään kannattais lemmiskellä kun oon lueskellut, että liian useinkaan ei oo hyvä. Oon taipuvainen ajattelemaan, että jos joka toinen päivä "yrittäis", vaikka eihän siitäkään hommasta mitään työtä saisi itselleen ottaa. Kyllä siinäkin puuhassa pitää nautintokin olla tärkeää ;). Ja eihän se mieskään mikään siitosori kuitenkaan oo.
 
Tee vaan Hellun martta testi, ihan vaikka meidän muiden iloksi! Ja sinulle sekä RockMamalle tsemppaukseksi, että eihän kaikilla näy plussa testissä kuin vasta kun täti on todella paljon myöhässä, riippuen siitä miten ovis on ollut ja miten raskaushormoni erittyy.

Kiva huomata Jotain, että täällä on muitakin "lievästi" vauvakuumeisia!! :whistle:

Mulla alko tänään kirkas valkovuoto, saas nähdä enteileekö pian alkavia menkkoja. Ois kyllä kiva, että jos täti on tullakseen, niin alkais sit viimeistään viikonloppuna, niin saisin varmuuden kierrosta. Mut jos tätiä ei kuulu, niin ajattelin varmuudeksi testailla sunnuntaina, kun silloin vois olla kp 30/30, mikäli kierto olis normi.
 
No niin, nyt olis sitten raskausvitamiinit (multivita raskaus) hankittu ja ensimmäinen tablettikin on jo heitetty kitusiin. Nyt vaan odotellaan josko ne auttaisivat saamaan tulostakin :D.

skorpioni07 eikös tuo valkovuodon lisääntyminen voi merkitä myös raskautta eli ei muuta kuin rohkeasti vaan testiä tekemään. Mä täällä ainakin pidän peukkua pystyssä sulle ja jännään mukana.
 
ON: Nämä päivät menee niiiin hitaasti, nyt kp25...tekisi mieli jo testata mutta takaraivossa on kokoajan pelko siitä että negaahan se näyttää. Yk 1 meneillä ja nyt jo näin malttamaton, ei hyvä : /
Vatsa on illalla niin turvonnut että tuntuu että alavatsa räjähtää. Aamulla huomasin että nännit on tosi arat. Eilen tuli pyyhkiessä rusehtavaa limaa..mitäköhän se enteilee? Varmaan tädin tuloa :'(
Että tällaista tällä kertaa...
 
Lisäiskö joku mut tohon listaan. Eli Yk 1, kp 4/26-30, toinen toiveissa.

Menkat alkaa olla lopuillaan. Ovis ois nettilaskureiden mukaan viikonpäästä viikonloppuna. Joten sitä odotellessa siis. Mietin jo ovulaatiotestien hankkimista, mutta jos nyt vielä tämän kierron kattois ilman.

Otokka onnea plussasta! Vielä tuoreessa muistissa se esikoisen odotuksen alkumetrien jännitys ja epäusko. Kaikki oli niin uutta ja ihana. Tokalla kerralla se ei enää ole jotenkin sama, vaikka toki ihmeellistä ja ihanaa onkin jos nyt joskus raskautuu.
 
Otokka
Hei kaikki!

Täällähän minä roikun vieläkin teidän kanssanne vauvakuume-puolen palstoilla, koska tuntuu yllättävän vaikealta siirtyä odottajien puolelle. Olen jotenkin henkisesti kiinnittynyt teihin ja olo on turvallisempi kirjoitella tänne, kuin johonkin muuhun ketjuun. Toivottavasti jaksatte kuunnella vielä jonkun viikon ahdistuksiani. Tietysti olen myös utelias, kuka täällä seuraavana raskautuu, jännittää teidän kaikkien puolesta =).

Minulla on todennäköisesti rv 4+5 ja pelottaa ihan hulluna, että raskaus menee kesken (tästä ei siis ole mitään viitteitä, ihan oma mieli temppuilee). En ymmärrä, miten sitä aina elää pelkojen kanssa. Aluksi sen pelon, ettei tule raskaaksi ja nyt sen pelon kanssa, että ei kestä raskaana loppuun asti. Lisäksi on tulossa useampia menoja, joissa en tiedä miten salaisin raskautumiseni. Kun en haluaisi vielä kertoa tästä kenellekään näin aikaisessa vaiheessa, tuntuu siltä että se tuo jotenkin huonoa onnea : /. Jotenkin mieli on tavallista herkemmässä, ärsyttää ja itkettää :(. Hullua tämä! Mullahan mielenterveys järkkyy kohta! Esikoisesta stressaa varmaan muutenkin enemmän?

Olo on fyysisesti ihan ok, välillä vähän kivistää mahaa, joka varmaankin johtuu kohdun kasvamisesta ja muutama pieni yökötysolokin on tullut. Makeaa ei edelleenkään tee mieli. Luulin jo jääväni kiinni masu-pikkaraisesta, kun muutama ystävä oli käymässä ja kahvin kanssa esillä oli ihania suklaita, joihin en koskenutkaan! Ei vaan voisi vähempää kiinnostaa mikään makea. Teestäkin olen jättänyt makeutusaineen pois, kun rupesi ällöttämään.

Pohdituttaa kovasti, kuinka kauan uskallan jatkaa viikottaista ratsastus-harrastustani. Onko kellään tästä kokemuksia omien aiempien raskauksien kohdalta tai tuttavapiiristä?
 
huomenta!

Gabrielle sopii sanoa ihan vaan Alice, onhan tuo nikki aika pitkä :)

Otokka Mä ressasin alussa ainakin ihan hirveesti esikoisen aikaan että mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin/ mene hyvin loppuun asti, jossain vaiheessa siihen tottu jonkun verran ja keskivaiheilla n rv 11-30 en ressannu niin paljoa, mutta sitten loppuvaiheessa alko taas miettiin kaikkea mahdollista,että mitäs jos käy niin tai näin tai noin... Ja uskoisin että esikoista odottaessa sitä ressaa eniten tai ainakin toivon niin että kun joskus raskaudun niin en olis enää yhtä hermoheikko kun esikoista odottaessa :) Ja minun puolestani sopii ainakin että kirjottelet vieläkin täällä, siirryt odotuspuolelle sitten kun siltä tuntuu tai jos meitä täältä useampikin plussaisi lähiaikoina niin voitais laittaa ihan oma pino pystyyn, kyllähän tällä toiset ihmiset tulee "tutuitksi" ja on helppo keskustella :) Millaisia juhlia tai menoja teillä olis missä haluaisit salata raskautesi? Jos meinaan jotain alkoholiin liittyvääkin on niin eikös aina voi toimia kuskina tai seuraavana aamuna olis muka jotain tosi tärkeää menoa missä ei viitsi olla krapulassa tai tää perinteinen antibioottikuuri johonkin :D

).( mä lasken nyt jo kalenterista,että koska vois tehdä testiä.. Mä oon ihan hölmö siinä asiassa, mä saatan testailla monta testiä joka kk tarttis varmaan rajottaa hiukan :D Mutta koskaan en oo malttanu odottaa siihen saakka kun menkkojen pitäis alkaa aina oon testannu päivä/kaks etukäteen, esikoisestakin taisin tehä pari pv etukäteen ja plussan sain sillon jo apteekin omalla testillä, nythän mulla on noita raskauskeijun halpoja tikkutestejä joten niitä voi vähän tuhlaillakin :D Tuntemuksia ei oo minkäänlaisia, en mä tiedä mitä oikein edes odotan jotain merkkiä vatsasta että josko siellä olis joku :LOL:

nyt aamupuurolle!

Alice
 
Viimeksi muokattu:
:) Täällä on toiveet korkealla, illalla oli menkkamaista kipua ja totesin että jos nyt ei vuoto ala voi tosiaan olla että meillä on tärpännyt. :D Ei oo vuoto alkanut! <3 Muistelin että noita kipuja on ollut edellisilläkin kerroilla. Testaamisesta en nyt innostu, mutta kaipa sitä testi on ostettava ku kylillä käy. :p
 
Kuumeilijat
skorpioni07.........kp ??/30?....................yk -........toiveissa 2
Punkku...............kp 7/26-32.................yk 2........toiveissa 3
Jotain................kp 9/27-32.................yk 1........toiveissa 2
MeMaMi.............kp 9/25......................yk 4........toiveissa 2
Lunea................kp 15/28?...................yk 1........toiveissa 1
AliceInWonderland..kp 16/25-30............yk 10.......toiveissa 2
anneli80.............kp 18/35-99................yk 0........toiveissa 2
FelisSilvestris......kp 26/25-27................yk 0........toiveissa 1
Kaneli................kp 26/30.....................yk 1.......toiveissa 1
RockMama81......kp 30/28.....................yk 1........toiveissa 2
Hellun martta.....kp 34/28.....................yk 1........toiveissa 3
Gabrielle............kp 35/32.....................yk 1........toiveissa 1
Supuliini.............kp 42/32.....................yk 2........toiveissa 1
Barbapörrö........kp5/26-30....................yk 1........toiveissa 2

Mukana keskusteluissa
Anskuliina
LocoKako
Millimolli
Nannie
Peikko_
Pepe10
Viuhti10

Plussat
Syyskuu
Otokka...............kp 31/24-25................yk 1........toiveissa 1
 
Viimeksi muokattu:
:headwall: Nega tuli!!!! :'( Oli jo odotukset tosi korkealla, sekä mulla että miehellä. Nyt itkeä tihrustan yksin ku mies on reissuhommissa. Tätiä siis odotellaan. Mies lohdutti että harjoitukset jatkuu, mutta silti tiedän että yht pettynyt hän on kuin minäkin. Ehdotti mies myös että jos koitettais ovistestejä, jos vaikka jo seuraavasta kierrosta tärppäis. Silti olen ihan ihmeissäni yhä sillä menkat on olleet säännölliset ja nyt ne on hukassa. Toivottavasti kuiten jo pian päässään uuteen kiertoon. :|
 
Tsemppi:hug: Hellun martta. Voisko kuitenkin olla, että ei vaan jostain kumman syystä näkynyt vielä tuolla tekemälläsi testillä. Niissähän on kuitenkin eroja aika paljon ja jotkut näyttää vasta pitkän ajan päästä. Ja miehesi on todellakin oikeassa eli ei vielä kirvestä kaivoon. Ellet oo jo raskaana niin seuraavasta kierrosta jo ehkä tärppää. Ja muista ennen ei oo toivo mennyt ennen kuin punatäti laulaa...

Omasta olosta sen verran, että valkovuoto on selkeästi alkanut muuttua kirkkaaksi ja sellaiseksi kananmunan valkuaistyyppiseksi eli ovista kohden ollaan menossa =). Aika tuntuu menevän vaan niin harmittavan hitaasti.
 
En ymmärrä näitä mun oireita :confused:...tänään iltapäivällä töissä alkoi ihan kauhea särky vasemmassa kyljessä/alaselässä joka sitten alkoi sätelemään alavatsaan. Tuntui että kylki olisi tulessa. Olo oli tosi huono ja jopa oksetti. Nyt kipu hävinnyt mutta edelleen tunnen pientä jomotusta kyljessä + alavatsassa. Nännit on edelleen kipeät ja nöpöttää. Enteileeköhän tämä tädin tuloa vai voiko olla raskausoireita : / vai olenkohan vain tulossa hulluksi?
 
Jotain: mä ostin multitabseja ja olihan ne tietty aika kalliita kun 2 tabl päivässä ja purkissa on 80 kpl, hinta oli jotain 18 euroa ja muistaakseni samalla hinnalla sai toisen valmistajan 120 kpl, joita otetaan kerran päivässä. Mulla ratkas se rautahomma kun se ei sovi mun vatsalle ja näissä tulee kahessa erässä eikä kerralla.. Tarvii katsoo jos se vatsa tottuis ja vois siirtyä hiukka edullisempiin kun yhtä tehokkaita kuitenkin ovat!
Oon muuten vieraillu siellä samoilla sivustoilla!! Ja miettiny ihan samoja juttuja, eli aika kuumeista täälläkin!!

Hellun martta: Iso rutistus :hug: Mutta eikös toisilla näy se vasta tosi myöhään testeissä? Pidän edelleen sulle peukkuja!

RockMama81: Samoissa ajatuksissa mennään täällä ja itse asiassa samassa tilanteessakin! Kyllä se sulla plussaks muuttuu!

Kaneli83: Mulla on kans ollu noita kylki/vatsaoireita!! Välillä tuntu että kylki kramppaa silleen et on vaikee hengittää... Nähtäväks jää mihin liittyvät, toivotaan toivotaan!

Vahvoja plussamytereitä kaikille!!
 
kp 30/28 ja negaa tyrkkää... menkkoja ei näy ei kuulu ja olo on edelleen niinku olis raskaana. Mä olen niin väsynytkin, että 9h yöunien lisäksi nukun 2-3h päikkärit, mitä en normaalisti tee koskaan... Kohtu on kova, mahassa tuntuu just samanlaiset liitoskivut kuin esikoisen aikana ja hajut ällöttää. SILTI NEGA!! :stick:

Mies sanoi: "No onpas se nyt aktiivinen... Jos se ei halua paljastua: 'Ei täällä mitään vauvaa ole!'" :D
 
RockMama81 viikonlopun jälkeen testaat uudestaan, jos menkat ei ennen sitä ala. Sulla taitaa olla sama juttu kuin Hellun martalla, että ei vaan vielä näy testissä.

Gabrielle[/B mukava kuulla, että joku toinenkin kuumeilee yhtä vakavasti =). Jotenkin ne sivut on niin tylsän näköiset, että oon aatellut niiden olevan suht luotettavat (jos nyt ylipäätään mihinkään nettisivustoon on tässä asiassa luottamista). Eli tän voi varmaankin tulkita, että vauvakuume ainakin meikäläisen kohdalla alkaa olla jo pahimman laatuista ellei jopa pakkomielle. Ja niin kuin mä oon itselleni vannonut, että en stressaa asialla. Toisaalta oon jostain kumman syystä ajatellut, että ei sen väliä vaikka plussaisin vasta joulukuun kierrosta. Ajatus syysvauvasta on jotenkin viehättävä ajatus. Johtunee ehkä siitä, että esikoinen on syysvauva ja meillä on niin kaikkia ihania syysvaatteita vauvoille. Mutta eipä sillä lasketun ajan ajankohdalla nyt niin väliä ole. Pääasia, että toinen pikkuinen nyytti saadaan meidän perheeseen.

).( sen verran, että kp 10/27-32 menossa eli tasaista oviksen odottelua.
 
Päivän hyvät uutiset: Vauvalehti kolahti postiluukusta! :) (se on tullut jo vuoden kotiin :D)

Huonot uutiset: koko viikon jatkuneen selkäkivun huippu pamahti tänään, kipu oli aivan mieletön kun tunsin että nyt meni alaselässä jotain pahasti lukkoon..Kiireesti polille ja nyt olen sitten viikon sairaslomalla ja popsin buranaa ja lihasrelaksantteja :/ Lääkäri sanoi että tulevaisuutta ajatellen (odotusaika ja raskaus) olisi hyvä alkaa vahvistamaan selkälihaksia... että sellaista, eiköhän tämä viikossa mene toivottavasti ohi, onpahan tänään ainakin hyvää lukemista niin ei ihan tylsisty. :)

Tänään on ollut oikean munasarjan kohdalla (muiden kipujen ohella) sellaista jännää "sykkivää", kivuksi sitä ei voi sanoa mut sellaista no jotain tunnetta :D ei osaa selittää. Ei kuitenkaan sellaista kipua mitä yleensä oviksen aikaan on, sen kyllä tunnistaa helposti. Ajatukset on suunnilleen puolen tunnin välein että onkohan masussa jo pieni ihmisen alku jne... Voihan vauvakuume :)
 
Viimeksi muokattu:
RockMama81: Kerro lisää niistä liitoskivuista?! Mulla on ollu ihan ihme juilimista vaihdellen keskellä ja puolelta toiselle jo yli kaks viikkoa! Jospa se pikkunen ei vaan vielä näy testeissä, haluaa piilotella vielä hetken!

Jotain
: Mulla on karannu ihan käsistä, laskeskelen koko ajan jollain laskureilla että mitä jos kierto onkin sitä tai tätä (kun mulla epäsäännöllinen) ja miten se pieni kehittyis viikko viikolta jne... Vois ehkä tippua vähän pehmeemmin jos ei innostuis liikaa! Meillä ei vielä lapsia ole, joten en pysty vertaamaan oloani mihinkään (tosin ilmeisesti siitäkään ei paljon apua olis kun raskaudet voi samalla ihmiselläkin olla niin erilaisia alusta loppuun). Tosi hyvä, että pystyt ajatteleen noin ettei haittaa vaikka vasta parin kuukauden päästä onnistuis, mulla on vähän paineita kun en tiedä missä maassa asutaan ens syksynä (miehen työn takia)!
 

Yhteistyössä