nyt sitten loppui laihdutus :( lääkärin määräyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
No kyynel. Jos joku vielä nykyisen informaatiotulvan aikana ei osaa poimia tietoa terveistä elämäntavoista, itseään saa syyttää.

Sanoisin vähän samaa, mutta en näin ilkeällä tyylillä. ;)

No eipä se Mary ole tainnut muita syyttääkään kuin itseään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuusi:
Ei tuo ole laihduttamista vaan paastoamista. Kyllä uskoisin että sunkin vatsas kestäis TERVEELLISEN painonpudotuksen jos sellaiselle tarvetta on, mutta tuo sun tapa on älyvapaa.

Mutta eiköhän oo viisainta unohtaa se laihdutus siksi aikaa että saat vatsan kuntoon. Ja tuollaiset typerät kitudieetit voit unohtaa lopullisesti.

ekat 15 kiloa lähti noin 1100-1200 kalorin päiväannoksella, seuraavat 5 tuhannella kalorilla päivä, sitten loppui painon putoaminen, vaikka lisäsin liikuntaa, vähensin hiilareita ja lisäsin proteiineja...ja sitten pikkuhiljaa vähentelin ja lopulta se oli se 600-800 kaloria päivässä

Josko tämä oli se kerta, jolloin opit muistamaan, että pitää syödäkin jotain? :)

Mulla on kanssa vielä noin kymppi kuriin laitettavaa, mutta hissuksiin... Mä tosin suhtaudun tasannevaiheisiin ihan eri tavalla kuin sinä, mä nimenomaan pyrin ihan tahallani niihin aina välillä. Viimeistään viiden kilon välein jätän painonpudotuksen sikseen ja syön normaalisti, niin että paino alkaa pysyä vakiona. Sitten muutaman viikon jälkeen taas voi pikkuisen pudottaa, rasvaa lähtee taas, kun kroppa ei tajua pitää siitä kynsin hampain kiinni, kuten se tekee, jos alkaa kituuttaa. Uusi tasausvaihe, ja taas muutama kilo... Ja jos repsahduksia tulee, paino pysähtyy helpommin sille edelliselle "tasanteelle", eikä hurahda tappiin saman tien.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
No kyynel. Jos joku vielä nykyisen informaatiotulvan aikana ei osaa poimia tietoa terveistä elämäntavoista, itseään saa syyttää.

Ei olekaan.
Mutta joku pointti tällä aloituksella varmaan oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuusi:
Ei tuo ole laihduttamista vaan paastoamista. Kyllä uskoisin että sunkin vatsas kestäis TERVEELLISEN painonpudotuksen jos sellaiselle tarvetta on, mutta tuo sun tapa on älyvapaa.

Mutta eiköhän oo viisainta unohtaa se laihdutus siksi aikaa että saat vatsan kuntoon. Ja tuollaiset typerät kitudieetit voit unohtaa lopullisesti.

ekat 15 kiloa lähti noin 1100-1200 kalorin päiväannoksella, seuraavat 5 tuhannella kalorilla päivä, sitten loppui painon putoaminen, vaikka lisäsin liikuntaa, vähensin hiilareita ja lisäsin proteiineja...ja sitten pikkuhiljaa vähentelin ja lopulta se oli se 600-800 kaloria päivässä

Mä uskon että sun painonpudotus pysähtyi koska vedit liian matalilla kaloreilla alusta saakka.

Olen pahoillani, tuli vähän töksäytettyä.
Mutta ongelma on ap:lla varmasti jollain lailla korvien välissä.
Ja siihen saa kyllä apua.

siis mullahan on ollut (taitaa olla vieläkin :( ) syömishäiriö, mutta mä olin jo yli kolmekymppinen kun ekan kerran iski päälle, silloin lähti 42 kiloa reilussa 7 kuukaudessa

Tuossa sä menit lankaan, kun vähensit vielä kaloreita. Kroppa alkaa tehdä kaikkensa, että saisi pidettyä rasvasta kiinni, kun ei ruokaa ala kuulua. Mua on kanssa joskus ärsyttänyt tuo painonlaskun pysähtyminen, mutta siinä kohtaa heitin oman vaakani varastoon.

Aikaa edellisestä painonpudotuksesta onkin kyllä yli 10v, nyt on taas päässyt kertymään... Tuli syötyä "että jaksaa raksalla, kun energiaa kuluu työtä tehdessä" :whistle:

Meni vähän pieleen mun arvio siitä kulutuksen lisääntymisestä... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Josko tämä oli se kerta, jolloin opit muistamaan, että pitää syödäkin jotain? :)

Mulla on kanssa vielä noin kymppi kuriin laitettavaa, mutta hissuksiin... Mä tosin suhtaudun tasannevaiheisiin ihan eri tavalla kuin sinä, mä nimenomaan pyrin ihan tahallani niihin aina välillä. Viimeistään viiden kilon välein jätän painonpudotuksen sikseen ja syön normaalisti, niin että paino alkaa pysyä vakiona. Sitten muutaman viikon jälkeen taas voi pikkuisen pudottaa, rasvaa lähtee taas, kun kroppa ei tajua pitää siitä kynsin hampain kiinni, kuten se tekee, jos alkaa kituuttaa. Uusi tasausvaihe, ja taas muutama kilo... Ja jos repsahduksia tulee, paino pysähtyy helpommin sille edelliselle "tasanteelle", eikä hurahda tappiin saman tien.

niin, tiedän kyllä miten pitäisi laihduttaa mutta aina vaan tulee tehtyä samat virheet :(

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:

Ei olekaan.
Mutta joku pointti tällä aloituksella varmaan oli.

lähinnä sitä ihmettelen omaa tyhmyyttäni :(

tuliko koskaan mieleen laihduttaa liikkumalla? Vittu että ottaa päähän tuollainen typeryys, että karsitaan vaan syömisiä. Syödä voi paljonkin, myös herkkuja, jos viitsii edes neljänä, viitenä päivänä viikossa nostaa sen läskiperseensä ylös sohvalta ja lähteä vaikka kävelylenkille.

Terveisin 18kg liikkumalla laihduttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja -------------:
tuliko koskaan mieleen laihduttaa liikkumalla? Vittu että ottaa päähän tuollainen typeryys, että karsitaan vaan syömisiä. Syödä voi paljonkin, myös herkkuja, jos viitsii edes neljänä, viitenä päivänä viikossa nostaa sen läskiperseensä ylös sohvalta ja lähteä vaikka kävelylenkille.

niin mä en kai missään vaiheessa sanonut etten olisi liikkunut, juokseminen ei kyllä luonnistu, mutta kävely ja pyöräily

Ai pelkällä liikunnalla laihdutit? Kuinka kauan meni?

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
niin, tiedän kyllä miten pitäisi laihduttaa mutta aina vaan tulee tehtyä samat virheet :(

Hei, mokia tulee tehtyä itse kunkin. Siksihän lyijykynänkin toisessa päässä on se pyyhekumi ;)

niin, mutta olisihan mun pitänyt jo oppia...mutta tyhmyydestä sakotetaan aina, niin nytkin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Puolitoista vuotta, tosin sain siinä välissä lapsenkin. Mutta raskauskilot tulivat ja menivät kun liikuin myös koko raskausajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ---------------:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Puolitoista vuotta, tosin sain siinä välissä lapsenkin. Mutta raskauskilot tulivat ja menivät kun liikuin myös koko raskausajan.

Painoin ennen raskautta 68kg, laihdutin 8kg eli raskauden alussa 60kg. Raskausaikana kiloja tuli 7, ne lähtivät synnytyksen jälkeen viidessä päivässä. Sen jälkeen jatkoin taas aktiivista liikkumista ja nyt paino 50kg.

Alkuperäinen kirjoittaja melli:
saanko kysyä mitkä sinun mittasi ovat? itse myös haluan kovasti laihemmaksi ja kieltämättä keinot eivät ole aina ne terveellisimmät...

mulla on 15 kiloa ylipainoa, siis vieläkin, pituutta 175, mun pitäisi painaa noin 70 kiloa ollakseni normaalipainoinen

Jos sulla on pituutta noin paljon niin olisit normaali painoinen melkein 80kiloisena!

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
600 kaloria päivässä ei kyllä ole järkevää laihduttamista mun mielestäni.

Toivottavasti tuut kuntoon pian. Unohda ne dietit ja tee elämäntaparemontti. Ei se ylipaino jaksa loputtomiin pitää itseään yllä kun syöt terveellisesti. Aikaahan siihen menee mutta mitäs sitten? Kärsivällisyyttä vain.

Itse muutin elämäntapani loppuvuodesta raskausdiapeteksen myötä ja paino tippuu hitaasti mutta varmasti, vaikken ole minkäänmoisella "dietillä"

no onhan mulla mennyt tässä jo 10 kuukautta aikaa, painoa siis lähtenyt 20 kiloa, mutta kun heinäkuussa alkoi olla tosi heikkoa toi pudotus, niin tiukensin dieettiä

Sinun olisi pitänyt nostaa hiilareita ja kaloreita pariski päivää,ei suinkaan tiuksentaa diettiä.
Painon lasku olisi sitten taas nopeutunut.

Oot vaan vetäny kropan säästöliekille.

Alkuperäinen kirjoittaja 10kiloa lisää:
saanko kysyä mitkä sinun mittasi ovat? itse myös haluan kovasti laihemmaksi ja kieltämättä keinot eivät ole aina ne terveellisimmät...

mulla on 15 kiloa ylipainoa, siis vieläkin, pituutta 175, mun pitäisi painaa noin 70 kiloa ollakseni normaalipainoinen

Jos sulla on pituutta noin paljon niin olisit normaali painoinen melkein 80kiloisena!

175cm normaalipaino on painonvartijoiden taulukon mukaan 61-77kg.

Alkuperäinen kirjoittaja 10kiloa lisää:

juu normaalipainon yläraja on 78...mutta mulla on todella pienet luut, eli ruumiinrakenne on hento, joten 70 kiloisenakaan en olisi vielä liian laihan näköinen, ja nyt nykyisessä painossa joka on siis enemmän kuin 80 olen selvästi ylipainoinen

Yhteistyössä