Nyt se loppu lopullisesti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt se loppu, avaimet tänne.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28038766:
Ei ole itsellä kokemusta, mutta eikö rikosilmoitus pitäisi kuitenkin tehdä melko heti kun jotain on sattunut? Ja tarkoitin, että tuosta vara-avain asiasta ja sinun asuntoon tunkeutumisesta olisi varmaan hyvä ilmoittaa poliisille, etenkin jos tulevat myöhemmin asuntoosi ja jotain sieltä häviää niin olet jo etukäteen ollut poliisiin asiasta yhteydessä. Näin minä ainakin toimisin tuossa sinun tilanteessasi.

netissä voi tehdä rikosilmoituksen, ei ole yhtään liian myöhäistä.
jos aikoo sen tutkittavan, pitää vaatia rangaistusta ja kyllähän tässä pitää vaatia sitä että korjaavat ja maksavat aiheuttamansa vahingot.

Jos et saa turvalukkoa auki niin ei kai sinne ole ulkopuolelta tungettu mitään esteeksi? Jos on niin kokeile tökkiä este pois jollakin tikulla tms. Jos et saa sitä auki ollenkaan niin varmaan lukkofirma on sitten oikea osoite mihin soittaa... tai kokeilla tietäiskö isännöitsijä mitä tehdä.

Ihan kamala tilanne sulla, sun on pakko päästä kokonaan eroon noista hulluista :/ Jos mahdollista niin mieluiten tietysti muutat pois, en tiedä onko hyötyä lukkojen vaihdosta koska ne luultavasti pääsee niillä avaimillaan sun rappuun ja sitä kautta taas ovelle huutamaan/ronkkimaan :/

Mikä siellä on tilanne tänä aamuna? Yrittivätkö sisään yön aikana?

Soita ensimmäisenä poliisille ja selitä tilanteesi. Kysy, onko tällaisessa tilanteessa mahdollisuus hakea lähestymiskieltoa? Sehän ei sinänsä estä, etteikö äitisi voisi lähestyä siltikin sinua, mutta äidillesi tulee lähestymiskiellon rikkomisesta sakot/ehdollinen/ehdoton vankeus. Todennäköisesti sakot, koska henkesi ei ole kuitenkaan käsittääkseni uhattuna (en tosin suomen lakia tiedä). Mutta eräs ystäväni haki aikoinaan lähestymiskiellon erääseen kyttääjä mieheen, joka kaupungilla usean kuukauden ajan kyttäsi ja yritti lähestyä häntä. Ja ei totellut, kun ystäväni sanoi, ettei halua tutustua. Mies otti ystäväni asuinpaikan selville, ja kävi siellä iltaisin kyttäämässä. Ja kävi myös ystäväni työpaikalla vuodattamassa epätoivoista rakkauttaan. Ja tälle miehelle napsahti tästä hyvästä 6 kk lähestymiskielto.

Kysyt myös poliisilta mahdollisuutta tehdä rikosilmoitus ja pyydät heitä katsomaan tuon rikkoutuneen turvalukon vauriot.

Kysyt myös poliisilta, mitä tehdään lukoille/äidillä olevalle avaimelle. Että voiko poliisi esim. ottaa äitiin yhteyttä, jospa äiti antaisi sen avaimen pois. Ja voitko vaatia äitiäsi maksamaan lukon uuden sarjoituksen (siis jos lukot ovat sellaisia, että niihin pystyy teettämään lisäavaimia tuosta noin vaan).

Ja sen jälkeen soittelet lukkosepälle tarvittaessa. Pääsetkö asunnosta ulos, siis onko lukko edelleen jumissa?

Nyt ihan ensimmäiseksi huomenna tilaat lukkoosi uudelleen sarjoituksen ja ilmoitat huoltoyhtiöön ja isännöitsijälle ja asunnon omistajalle että avainta EI saa luovuttaa kenellekään.

Voiko tuollainen olla tottakaan...?! : O

Tätä minäkin mietin. Kuulostaa todella mielikuvituksen tuotteelta, tosin onhan sitä elämässä mitä kummallisempia asioita...

Voit kai ilmoittaa, että äitisi on varastanut sen avaimen, niin että joutuu maksamaan uuden lukon. Tee muutenkin rikosilmoitus ja hanki lähestymiskielto...Tarinasi muistuttaa minua ajasta kun muutin omilleni ja hullut sukulaiset vainosivat. Nyt asun kaukana heistä ja mm. puhelinnumeroni on salainen.

Tätä minäkin mietin. Kuulostaa todella mielikuvituksen tuotteelta, tosin onhan sitä elämässä mitä kummallisempia asioita...

Ehkä kaikkien elämä ei olekaan mitään hemmetin ruusuilla tanssimista!!

Se turvalukko jäi siis jumiin toissa iltana. Mut sain sen sit auki, kun tarpeeks kauan kääntelin avainta siinä. Vuokranantaja sanoi, että pitää tarkistaa se lukko, mut tukihenkilö sanoi, että on normaalia(?!), että se menee välillä jumiin.

Äitillä on edelleen tänne se avain, nyt se on käyttäytynyt ihan ihmisiks, mut se avain on sellanen, joka käy vaan tähän asunnon oveen, ei siis rappukäytävän alaoveen, eikä esim alakertaan, jossa on yhteisiä tiloja. Niihin on erikseen avain, joka taas ei käy asunnon oveen.

Tukihenkilö vähäsen ihmetteli sen käytöstä ja sitä, että se syyttää aina minua joka asiasta. Kerran niitten makkarin oveen oli ilmestynyt 2 reikää, sillä aikaa, kun olin pari viikkoa ollenkaan käymättä siellä, koska olin iskän luona.. No, sitten ku menin käymään, niin pikkusisko rupes heti syyttelemään minua äitin kuullen ja niin ne yhteistuumin päätti, että ei kukaan muu oo voinu oveen tehä reikiä. (Helppohan niitä oli 80km päästä tehdä!)
Ja sit se tukihenkilö sanoi, että jos vielä tulee tollasia tilanteita, että jotain menee rikki, niin lähettävät laskun, koska ei nekään enää kato, että niitten omaisuutta menee hajalle.

Laitoin äitistä sossullekii viestiä, kun se aina uhkaa laittavansa, mut nyt mä tiedän sen s-postin salasanat ja kaikki, niin voin käyä kattoo, että onko laitellu postia..

Viime kesänä mietin muuttoa n. 300km päähän, jossa sisko asuu, mut en vois muuttaa siskojen lapsista niin kauas.

Mietinpähän vaan sitä, että kun olin 3-vuotta sitte viimeks sijoitettuna, ni miks äiti ei suostunut huostaanottoon, sillähän se olis päässyt musta eroon piiitkäääks aikaa. (Olisin satavarmasti joutunut Muhokselle, joten todella kauas kaikista.) Mut toisaalta, sillon se ei ollutkaan vielä paljastanut todellista luonnettaan, vaan se paljastui heti sijoituksen loputtua, kun pääsin takas kotiin. Mut ehkä se alkoi siks, että enää ei ollut sossua tai lastenkodin henkilökuntaa, jolle olis voinut v*ttuilla, joten piti v*ttuilla omalle tyttärelleen!!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28050315:
Ootko kyselly äidiltäsi tuota avainta takaisin? Pitäähän se palauttaa, ei sitä tiedä että koska tulee sinun luokse, vaikka nyt ei siitä antaisikaan mitään viitteitä.

En oo kyselly. Meinasin, että kun nään sitä seuraavan kerran, niin otan sen, jos ei kunnolla anna.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt se loppu:
En oo kyselly. Meinasin, että kun nään sitä seuraavan kerran, niin otan sen, jos ei kunnolla anna.

Ok, toivottavasti saat avaimen takaisin.. tai oletko miettinyt lukkojen vaihtamista? Ilmeisesti ei tarvitse vaihtaa kuin siitä asunnon ovesta jos muuhun oveen on eri avain.

Ihan käsittämättömältä kuulostaa tuo sinun perhe.. Onko äidilläsi jotain alkoholiongelmaa mikä selittäisi käytöstä? Tai miksi alunperin olette olleet ls-asiakkaita..?

[QUOTE="vieras";28042298]Kyllä toi voi olla totta. Eipä ollut kovin erilainen mun lapsuus ja teini-ikä. Onneksi olen nyt vanhemmiten saanut otettua edes vähän etäisyyttä.[/QUOTE]

kyllä tuo on totta, kyllä provot erottaa eikä tää oo provo. tollasia naisia on paljon kuin ap:n äiti.

No se äitisi käyttäytyy nyt jotta et tekisi rikosilmoitusta ja lähestymiskieltoa.

ja se on niitten lasten mummo, saa nekin kääntymään sua vastaan. ajattelisin sinuna vaan itseäni, en niitä siskon lapsia, koska siskokaan ei sinusta välitä yhtään (muistan aiemmista jutuista).

Sun tukihenkilö taas ei valitettavasti vaikuta jämäkältä ihmiseltä eikä kykene äitiäsi vastaan mihinkään. Tarvitaan vahva henkilö joka jaksaa äitisi temput.siitä sen tukihnekilön halijutuistahan ei ole mitään apua nyt että sun elämä saatais kuntoon, siihen ei auta nyt se ihmettely että voivoi, miten se nyt sua niin haukkuu, ei saa haukkua.

tarvitaan poliisitoimet.

[QUOTE="huoh";28051285]No se äitisi käyttäytyy nyt jotta et tekisi rikosilmoitusta ja lähestymiskieltoa.

ja se on niitten lasten mummo, saa nekin kääntymään sua vastaan. ajattelisin sinuna vaan itseäni, en niitä siskon lapsia, koska siskokaan ei sinusta välitä yhtään (muistan aiemmista jutuista).

Sun tukihenkilö taas ei valitettavasti vaikuta jämäkältä ihmiseltä eikä kykene äitiäsi vastaan mihinkään. Tarvitaan vahva henkilö joka jaksaa äitisi temput.siitä sen tukihnekilön halijutuistahan ei ole mitään apua nyt että sun elämä saatais kuntoon, siihen ei auta nyt se ihmettely että voivoi, miten se nyt sua niin haukkuu, ei saa haukkua.

tarvitaan poliisitoimet.[/QUOTE]

Ei mun sisko välitä kenestäkään, väliin tuntuu siltä, ettei välitä edes lapsistaan. Ei se välitä, että kuka niitä hoitaa, osaako se niitä hoitava ihminen olla lasten kanssa. Eikä tajua sitä, että ei tee lapsille hyvää se, että joutuu elämään ihmisen kanssa, jota pelkää. Molemmat lapset oli ruvennut itkemään todella kovaa peloissaan, kun kuulivat, että eräs tyyppi muutti niille.. Mä en voi olla välittämästä niistä, varsinkaan nyt, kun sisko ei tunnu välittävän p*skan vertaa.

Ei siitä tukihenkilöstä ole tossa äiti-jutussa apua, kaikki mitä se tekee, niin ihmeen hitaasti tekee. Tällä viikolla ma sanoi soittavansa huoltomiehelle, tänään vasta sai soitettua! Mut verrattuna siihen edelliseen, joka mm. avas mun kirjeitä ilman minkäänlaista lupaa..
Se tukihenkilö sano vaan eilen, että pitää sanoo tosta äiti-jutusta siellä, jossa käyn juttelee jonku psykologin kanssa. Ärsyttävää vaan, kun se ihan eka tukihenkilö vaihtu muuton takia. Sillon oli pakko muuttaa sellaseen asuntoon johon sain eläimet, koska äiti uhkas "hävittää" ne. Olis vieny eläinsuojaan tai jonnekii.

Mut mietin vaan pikkusiskoo, että siitä on kovaa vauhtia tulossa äitin kopio! (Lintsaa koulusta, oli mun luona yötä, jäi aamulla nukkumaan, ja sano äitille, että herätyskello ei soinut.) Äiti ainakii vielä toistaseks on keksinyt jotain tekosyytä koululle poissaoloista. (Kuulemma pidän siskoa oppipoikana ja oon opettanu sen kiroilemaan,haukkumaan, lintsaamaan.. Ihan kun kukaan ei osais tehdä mitään, ilman että minä opetan!)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28051238:
Ok, toivottavasti saat avaimen takaisin.. tai oletko miettinyt lukkojen vaihtamista? Ilmeisesti ei tarvitse vaihtaa kuin siitä asunnon ovesta jos muuhun oveen on eri avain.

Ihan käsittämättömältä kuulostaa tuo sinun perhe.. Onko äidilläsi jotain alkoholiongelmaa mikä selittäisi käytöstä? Tai miksi alunperin olette olleet ls-asiakkaita..?

Maaliskuun alussa vaihtuu koko taloon lukot.

Ei sillä oo alkoholiongelmaa.

Oltiin ls-asiakkaita siks, koska kutosluokalla lopetin koulun käynnin kokonaan, sen takia ne sijoitti mut perhetukikeskukseen. Ja sen sijoituksen jälkeen olin vielä toisen kerran sijoitettuna samaan paikkaan ja sen jälkeen vielä 2paikkaan. Ainoastaan koulun käymättömyyden takia. Ja sisko ajautui ls-asiakkaaks ilmeisesti sen takia, kun koulu teki siitä lastensuojeluilmoituksen.

Äsken äiti soitti ja käski kattoo sen s-postin ja kaikkee. Löin luurin korvaan. Ei mun pidä sen posteja kattoo, siel niitten uudessa asunnossa kun ei oo nettiä..

8-9-vuotta sitten tapahtui jotain, josta en ole koskaan kertonut kenellekään, tai no joskus laitoksessa ollessa laitoin ohjaajille viestiä siitä, mut äiti kääns sen jutun itse keksityksi...

Katoin yläsängyssä telkkaria, olin just aiemmin syönyt voileivän ja laittanu leipälautasen siitä sängyltä sohvalle. Sit äiti tuli ja iskee lautasen suoraan mua päin. Onneks tajusin laittaa käden eteen, ettei osu kasvoihin. H*lvetisti verta ja huutoa. Sit lähettiin iskän kyydillä päivystykseen, jossa tikkasivat haavan umpeen 4tikillä. Äiti siellä selitteli, että olin kiivennyt kerrossänkyyn, jossa sitten käsi oli osunut lampunkantaan, joka oli repinyt käteen haavan.

Se kieltää tuon koko tapahtuman. On jopa väittänyt, että ite löin lautasen kyynärpäähäni. Kyynärpää on toosi kivan näköinen, varsinkii, jos käden laittaa suoraksi.

Mä olin sillon 10-vee, nelosluokalla. Mä en vieläkään tajua, miks se teki tuon. Siitä koulupinnaus sai alkunsa. Ja lisääntyi vielä 2kk myöhemmin kun meiän koira katosi yllättäen. Liekö siinäkii äiti ollut asialla, ken tietää.

Nyt se mulle aina valittaa, että mun eläimet on kamalia, että ne pitäs antaa pois! Ja kun niitten asunnottomuuden takia pikkusiskon kissa on asunu mun luona vuoden alusta asti, niin se sitten sano vievänsä sen löytöeläinsuojaan. Mä en ota itelleni eläimiä sillä periaatteella, että "aha ei enää kiinnosta, että annanpa sen pois." Se on vihannut kissoja aina, ihan niinku minuakii. Sanoin sille, että se ei sitä kissaa vie löytöeläinsuojaan, kun se suoja on muutenkii täynnä. Se sano vievänsä sen, on kuulemma sen kissa. Tuota kissaa se on ollut hävittämässä siitä lähtien, kun se niille tuli, mut kuitenkii syksyllä vielä uuden koirankii otti..

Nyt pitäisi sossun kyllä olla ajan tasalla ja nähdä, että et voi mitenkään päästä normaalin elämän alkuun jollet pääse äidistäsi eroon. Heidän kuuluu auttaa sinua.

Mä oon laittanu sille tällä viikolla 2 viestiä äitistä. Ei se oikein mitään sano siitä. Joskus vaan sano, että vois järjestää jonkun yhteisen palaverin äitinkaa, että voitais jutella sillein, että joku ulkopuolinenkin olis siinä. Mut ei siitä tulis mitään.

No, ens viikolla on jälkihuoltopalaveri, niin eiköhän siinä niistä sille laittamista viesteistäkin puhuta.

Eilen kun haettiin mulle tänne sohva, niin sitten lähin äitinkaa käymään kaupassa, kun kukaan muu ei käyttäny ja isommat kaupat on kauempana. Niin sitten kannoin kauppakoria, joka oli jo ihan täynnä. Sitte sanoin äitille, että kanna ite. Normaalia kovemmalla äänellä vaan tokas että "etkö jaksa sitäkään, noinko huonokuntonen oot!" Se nauttii siitä, että pääsee haukkumaan, nälvimään, arvostelemaan, ihan mitä vaan, toisten ihmisten kuullen.

Tammikuussa oltiin Helsingissä kattoo sitä Disneyn jääshowta. No, siellä mentiin väärille paikoille istumaan, sit se joku nainen tarkisti liput ja sano, että tuohon viereisille penkeille. Siinäkii se alko, että "minähän sanoin, että vasemmalle penkeille. Olisit uskonut minua. Sinun pään mukaan mentiin väärille paikoille istumaan." Missään lipuissa ei lukenut, että oikealleko vai vasemmalle, että kunhan se akka pääs siinäkii vaan kuvittelemaan olevansa oikeassa ja nälvimään mua.

Muistan sut, oot kirjoitellut jo aikaa sitten tänne kun asuit vielä kotona.

Pistä välit kokonaan poikki, ei mitään kaupassakäyntejä äidin kanssa tms.
Ei oman äidin kuulu olla tuollainen :(

Missä kaupungissa asut? Haluaisin tehdä huomautuksen sossuun, siis en teistä, vaan sossun ylemmälle portaalle sossun toimimattomuudesta tilanteessasi. Jos siellä kerran noin vaan jahkaillaan.Elämäsi kuulostaa hirveältä. Ymmärrän, että kyseessä on äitisi, mutta katkaise välit häneen, ennen kuin hän tuhoaa koko elämäsi.

Perheessä on kaikki pahasti vialla, kun kaikilla lapsilla on ongelmia koulunkäynnin, perhe-elämän, omieen lapsiensa jne kanssa.

Minustakin sinun pitäisi oikeasti katkaista välit äitiisi ihan kokonaan, ei mitään kaupassa käyntejä tai muutakaan auttamista. Nuo teidän välinne tulevat pysymään aina tuollaisena, jollet sinä näytä sitä että sinua ei saa kohdella noin. Joskus tulevaisuudessa, mikäli äitisi pyytää anteeksi käytöstään tai muuten saatte käytyä asioita läpi, voitte yrittää uudestaan kanssakäymistä enemmänkin, mutta tässä vaiheessa sinun kannattaisi ajatella itseäsi ja viheltää peli poikki.

Harmi ettei sinulla ole ketään aikuista, johon luottaa ja tukeutua : / En tiedä mikä rooli tukihenkilöllä on, mutta jämäkämpi pitäisi olla.. Kuka korvaa sen rikkoutuneen lukon/ovenpielen? Todennäköisesti joudut sen itse korvaamaan vai luuletko että saat äitisi tuon maksamaan?

Jotenkin ajattelin että äitisi oli päihderiippuvainen, mutta en kyllä ymmärrä mistä hänen käytöksensä kumpuaa.. Mutta johtui se sitten mistä tahansa, niin pääasia että sinä tiedät sen ettei se varmasti johdu sinusta, sinussa ei ole mitään vikaa :)