Nyt se ero ilmeisesti tuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa siltä, että miehelläs on ongelmia aikasen paljon. Ja uhkailut voi olla kakaramaista raivoamista, jos ei oo lapsuudessaan saanu kasvaa normaalisti. Jos saat kiristettyä miehen perheterapiaan tai muulle ammattiauttajalle olis paras ratkaisu. Et asiat olis selvitetty ja sit vasta erottu. Mies voi olla hyvinkin riippuvainen sinusta ja lapsestanne. Ihan ymmärrettävää se on ettei jaksa tuommosia raivareita kuunnella. Samassa talossa asuminen arveluttais mua, jos tulee miehelle se vaihe et laastarinaista ravaa jatkuvasti. Lapselle tulee siitä liikaa surua ja ahdistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelennäin;28472477:
Kiitos kirjoituksestasi. Precis kuin oma tarinani. Eropäätös oli vaikea, ja eroaika raskasta, mutta herranjestas mikä helpotus se kaikki kuitenkin lopulta oli!!

siis nää jotka vaan vaikenee kun ei muka muuta voi,tai ei oo mitään välii, ei sitten nää ikinä omaa osuuttansa asioihin?

mun ex lisäsi mun suuttumista tasan tarkkaan sillä että vaikeni aina! jos mä kerroin jonkun asian tuntuvan pahalta tms. mies vaan istu hiljaa.. pari vuotta meni niine ttä yritin puhua ja hermostuin vähän..sitte en enään jaksanut edes yrittää puhua kun toiselta ei mitään vastausta saanut ja räyhäsin miehelle.

sit kun se oli pelkuri niin eihän se vieläkään sanonut mitään sitten mä sain kuulla miehen lähdön jälkeen että sillä on niin ihanaa yksin kun ei tartte pelkää.ite se teki riitelystä peikon ittellensä! oikeesti ei ollut mitään pelättävää. oikeasti ei tarttenu olla varpaillaan..mutta mies valitsi sen tien..

eikä näe itessään mitään syytä kun mä vaan olin niin kamala.

jos se olis avannu suunsa ja puhunut asioista niin lopputulos olis ollut toinen.

lisäksi joillekkin ihmisille sellanen asia kuin seksi ja seksuaalisuus on tärkeää ja se että toinen torjuu on haluton loukkaa..jos sellaisella asialla loukkaa tosituvasti varmasti saa äkäiseksi toisen..

sit tosiaan stressi uupumus masennus..ne pitää pois sulkee

[QUOTE="aapee";28471432]Katsoin, niin tässä samassa taloyhtiössä on elokuussa vapautuva kaksio, vastike 640. Pitäisikö nyt yrittää hakea sitä? Heinäkuussa vapautuu myös toinen, eri alueelta, multa nykytyöhön pyöräilymatkan päähän. Ja yksi myös ihan eri suunnasta, ja se oli tosi kivan näköinen, ja mulla töihin sama noin matka kuin nyt (30-40 min bussilla). Kaikkien vastikkeet nokn 640-690.[/QUOTE]

Hei, kamoon- tee nyt jotain PÄÄTÖKSIÄ elämäsi suhteen, ei se auta että täällä kyselet. Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata päättää onko onnellinen vai ei. Tuo suhde on selvästi aivan alistava, ja mitä pikemmin eroat sitä parempi.
Ei ole kovin vaikeaa hakea uutta asuntoa, ja pennien laskeminen tarkkaan on ihan turhaa, kyllä muutkin yh:t pärjää;mikset sinäkin???
Hae nyt JOKU asunto, ihan sama mikä, ja lähde huonosta suhteesta. Annat muuten tytöllesi melko huonon kuvan naisesta joka alistuu ja alistuu...

Kyllähän tuolla summalla pärjää vallan mainiosti. kaikki laskut vain minimiin. lehdet netit yms kanavapaketit, fillarit käyttöön. kannattaa melkeintehdä eväät eikä syödä niil seteleillä. itse pärjäsin opiskelijana jollain 300€ kuussa ruokaan joten eiköhän jos vaikka ajattelisit et ruokaan 500€, on kuitenkin yli satasen viikossa, ja laskuihin-vaatteet yms 300€. ja tuo elarikin voi olla enemmän. riippuu miehen tuloista. katoin kelan sivulta et vuokra(850€) kämppään saisit tukea lähes 450€.

Kiitos paljon kaikista kannustuksista ja kommenteista! Menin jo melko aikaisin nukkumaan, kun edellisen yön valvoin.

Ensinnäkin, en usko, että mies jää tähän nykyiseen kotiimme asumaan. Jääkö edes alueelle, vaikeaa sanoa. Hakee yksiötä.

Mulla on siellä ystäviä, tuttavia ja suht lähellä yksi sisko.

Rahasta: asuntomme on siis aso, eli saamme takaisin rahaa muutaman kuukauden päästä. Minun puolikas menee uuden asunnon asomaksuun (eikä edes riitä) mutta mieshän saisi ne rahat joskus kesän lopussa. Ei kuulemma halua niitä, jos nyt annan 1500 e hänelle, ja hän muuttaa kuun lopussa veke. Mielihän voi kyllä muuttua, eikä se minusta ole reilua, että hän ei niitä asomaksurahoja saisi.

Se asumistuki lasketaan niin, että 57,5 m2 olisi ok asunnon koko kahdelle hengelle, nyt meillä on 70 m2 asunto ja vastikeesta hyväksytään jotenkin vain se määrä, mikä on 57,5 verran (tajusikohan kukaan...) eli siis se on kyllä käsittääkseni sen takia se noin 250, minkä mä eilen kelan laskureilla laskin.

Lapsen paras ystävä kyllä jää, jos muutamme. Koska se muutto on sitten 20 km. Autotta ihan mahdoton ylläpitää ja kauanko sen toisen vanhemmat jaksavat kuskata.

Kyllä mäkin pelkään, miten miehen käy, kun jää yksin. Hän on juuri tuolleen toisaalta meistä rfiippuvainen. Lyökö koko elämän lekkeriksi, kun ei ole syytä, miksi käydä töissä tms. Hoitaako itseään.

Raivoaminen ja ongelmat ovat jatkuneet siis todella kauan, 5-6 v. Välillä on ollut parempia kuukausia, mutta kyllä se raivo sieltä tulee. Mies ei suostu terapiaan. Minä en ole vaiennut, olen siis puhunut kun on ollut parempi. Aina katuu ja kaikki on paremmin kohta. Ei kumminkaan ole. Siihen raivoon en mene väliin, kun pelkäänkin mennä.

Minä olen kuulemma huono, kun en ole mikään himosiivooja. Tämä asia oli kyllä selvää jo, kun tavattiin. Mulla voi olla lehti- ja vaatekasoja. Oven kehtaan kyllä avata, mutta mies kuulemma ei. Anoppi on hirveän kova siivoamaan ja myönnän että en ole edes lähelle samaa tasoa, mutta anoppi on tunnetasolla ihan hirveä ihminen, valehtelee, manipuloi jne. On vienyt miehen taskurahat, heillä ei ollut aina ruokaa, sähköt katkeili, miehestä ei lapsena oikein huolehtinut kukaan. Väitän olevani tasapainoisempi ja myös parempi äiti lapselleni.

Varmasti miehellä on kaikki nuo: stressi, uupumus, väsymys jne. Mutta kun ei sekään oikein ole, että me lapsen kanssa ollaan sitten se mihin kaikki puretaan. En ole seksuaalisesti torjunut miestä. Hän on kyllä mua.

Hain sitä mkaksiota. Tänään oli viimeinen hakupäivä. En usko, että saadaan, mun järjestysnumero ei ole niin hyvä. Luultavasti emme saa sitä, täytyy miettiä sitten muita kaksioita.

Kerroin myös muutamalle parhaimmalle kaverille.

[QUOTE="aapee";28474795]Hain sitä mkaksiota. Tänään oli viimeinen hakupäivä. En usko, että saadaan, mun järjestysnumero ei ole niin hyvä. Luultavasti emme saa sitä, täytyy miettiä sitten muita kaksioita.

Kerroin myös muutamalle parhaimmalle kaverille.[/QUOTE]

ehkä sä et tarvi jonottaa, soita sinne aso toimistolle ja sano että on yksi kaksio siellä missä asut ja että haluaisit vaihtaa.

Soita heti huomenna aamulla!

Minusa olisi paras lapsille jäädä samassa ympäristössä (ystävien kanssa, samassa koulussa). On jo tosi vaikea sopeutua uuteen tilanteen (vanhempien eroamiseen), joten hän ei tarvitse lisää haasteita.

Voimia sinulle!

[QUOTE="vieras";28475584]ehkä sä et tarvi jonottaa, soita sinne aso toimistolle ja sano että on yksi kaksio siellä missä asut ja että haluaisit vaihtaa.

Soita heti huomenna aamulla!

Minusa olisi paras lapsille jäädä samassa ympäristössä (ystävien kanssa, samassa koulussa). On jo tosi vaikea sopeutua uuteen tilanteen (vanhempien eroamiseen), joten hän ei tarvitse lisää haasteita.

Voimia sinulle![/QUOTE]

Soitin jo tänään. En tiedä, olenko silti millään etusijalla.

Tyttö yrittää puhua isäänsä ympäri. Siis ettei erottaisi. Surullista kuunneltavaa.

Hyvä ap! Voin vain kuvitella kuinka uuvuttava ja raskas sun elämäntilanne tällähetkellä on. Todella hienoa, että olet lähtenyt viemään asiaa eteenpäin. Tsemppiä ja äläkä nyt enää peräänny. Ei se siitä muuksi muutu!

Tuo samaan taloon muuttaminen olisi tässä tilanteessa se helpoin vaihtoehto, melkein lottovoitto, muutto olisi niin helppo. Voisin itse viedä kassi kerrallaan tavarat kaappeihin, vain isoimpia varten tarvisin kantoapua.

Asotoimistossakin myyjä symppasi mua ja sanoi että tämä asunto olisi meille paras vaihtoehto. Ikävä kyllä ilmeisesti se numero ratkaisee. Mulla on 2009 otettu. Otin silloin pahan päivän varalle itselleni uuden numeron. Eli ainakin niin kauan olen tehnyt eroa...

Ja tässä olisi kuukausia aikaa hävittää kaikki ylimääräinen tavara, mikä ei pienempään mahdu.

Mies alkaa ehkö jo pehmetä. Rupeaa varmasti kohta perumaan muuttoa. Sanoin, että jos jatkamme, itsehillintää pitää löytyä enemmän, ja mennä terapiaan.

No voi kettu mikä munaton vuohi ukkosi on.

En minä kehtaisi jotakin silmälaseja alkaa perimään takaisin,jos tienaisin noin 2x enemmän kuin mieheni ja erottais.
Varsinkin jos lapsi jäisi vielä mulle..

[QUOTE="aapee";28476301]
Mies alkaa ehkö jo pehmetä. Rupeaa varmasti kohta perumaan muuttoa. Sanoin, että jos jatkamme, itsehillintää pitää löytyä enemmän, ja mennä terapiaan.[/QUOTE]

:O Siis olet valmis taas perumaan eron?

[QUOTE="aapee";28476301]Tuo samaan taloon muuttaminen olisi tässä tilanteessa se helpoin vaihtoehto, melkein lottovoitto, muutto olisi niin helppo. Voisin itse viedä kassi kerrallaan tavarat kaappeihin, vain isoimpia varten tarvisin kantoapua.

Asotoimistossakin myyjä symppasi mua ja sanoi että tämä asunto olisi meille paras vaihtoehto. Ikävä kyllä ilmeisesti se numero ratkaisee. Mulla on 2009 otettu. Otin silloin pahan päivän varalle itselleni uuden numeron. Eli ainakin niin kauan olen tehnyt eroa...

Ja tässä olisi kuukausia aikaa hävittää kaikki ylimääräinen tavara, mikä ei pienempään mahdu.

Mies alkaa ehkö jo pehmetä. Rupeaa varmasti kohta perumaan muuttoa. Sanoin, että jos jatkamme, itsehillintää pitää löytyä enemmän, ja mennä terapiaan.[/QUOTE]

Suosittelisin kyllä nyt, että pysyt päätöksessäsi. Mies lupaa sinulle nyt vaikka kuun taivaalta. Sopikaa vaikka niin, että harkitset yhteenpalamista, kun mies on hoitanut itsensä kuntoon. (Sairashan hän on mieleltään.) Ei tule muuten muuttumaan. En pidä lainkaan huonona vaihtoehtona tuota, että asutte noin lähellä miestä. Olisi lapselle paljon helpompi vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja Maali-tyttö;28476463:
No voi kettu mikä munaton vuohi ukkosi on.

En minä kehtaisi jotakin silmälaseja alkaa perimään takaisin,jos tienaisin noin 2x enemmän kuin mieheni ja erottais.
Varsinkin jos lapsi jäisi vielä mulle..

Munaton on myös ap, jos peruu eron siksi että mies alkaa pehmittyä.

Mies manipuloi ap:ta aivan täysin, eikä ap edes tajua sitä. Eroa nyt kun olet jo ottanut asioista selvää! Älä anna miehen enää pompotella sinua!!

Älä nyt ihmeessä peru eroa!
Ottakaa se aikalisä ja katsokaa nyt edes vähän aikaa erillänne, miten se elämä sujuu sillä tavoin. Mikään ei todellakaan tule muuttumaan viikkoa pitemmäksi aikaa, jos taas uskalluksen puutteen takia jäät suhteeseen. Mies voi luvata vaikka kuun taivaalta, mutta se on viikossa unohdettu, kun mies kerran on jo huomannut, että teki hän mitä tahansa, niin sä et lähde mihinkään, vaan annat aina periksi.

Aamulla mies oli tytölle sanonut, ettei muutakaan. Tyttö sanoi heti kun mä nousin: Hyviä uutisia äiti! Isi ei muutakaan pois.

Suretti toisen ilo. Sanoin että katsotaan nyt miten käy, mutta isi ei eroa susta, vaikka eroaisikin musta. Selitin että jos erotaan, mekin muutetaan. Mutta että mä en inhoa isiä ja isi saa tulla vaikka joka päivä sua katsomaan. (Luulisin siis että nyt on mieli muuttunut siitä tapaamisestakin.)

No, en oikein tiedä mitä tehdä. Pitää päättää. Jos saan sen kaksion, täytyy päättää heti.

Kun kyse ei ole siitä, että tykkäänkö tai jopa rakastanko vielä. Ikävä kyllä rakastan.
Vaan jaksanko vielä.

Meidän talossa ei ole kovin usein asuntoja vapaana/vapautumassa.
Varsinkaan noita pienimpiä eli kaksioita. Eli jos meinaan saada, siihen on melkein tartuttava nyt.

Jos jään, kaikki on varmasti kuten ennen. En usko että ei enää raivostuisi. Tai kaikkihan joskus raivostuu, mutta se volyymi on vähän eri mulla ja miehellä.

Tiedän kyllä että olen alisteisessa suhteessa ja mua manipuloidaankin. Katsotaan kuinka pitkälle venyn.

Jos lähden, kaikki muuttuu. Mun kohdalla varmaan helpommaksi, paitsi taloudellisesti. Tytön kohdalla vaikeaa sanoa kumpi on huonompi, isi joka asuu muualla ja on kunnolla, vai isi joka asuu meillä ja raivostuu joskus ihan silmittömästi.

Luultavasti otan sen asunnon, jos saan. Jos en saa, mietin niitä muita kaksioita, onko mulla mahista niihinkään mun numerolla.

Aivan pöljiä asioita pyörii mielessä.

Kuten jos muutan pois, voimme ottaa kissan (mies ei halunnut).

Tyttöni ei voi ikinä aloittaa ratsastusta kuten toivoo, mun rahat ei siihen riitä. Toki jos mies osallistuu niihin maksuihin.

Päätin, että jos saan asunnon samasta talosta, otan sen. Jos en, haen niitä muitakin kaksioita.

Miehelle sanon, että nyt otetaan vähintään aikalisä. Ei tarvi erota (jos siitä ei ole hyötyä, esim. saanko kaikki yh-tuet vaikka olen naimisissa, vaan asun erillään??) Mutta pariskunta emme ole, ennen kuin suostuu käymään käsittelemässä asioitaan jossain terapiassa. Tyttöä saa tavata vapaasti.

Jos muutamme sitten joskus taas yhteen, niin ahdasta siellä kaksiossa on kolmestaan. Tai pitää taas hommata uutta asuntoa...

Muutenkin tämä on hirveää venkslausta, joudun neuvottelemaan pankin kanssa uudesta lainasta ja en tiedä siirtyykö noi vastiketakuutkaan automaattisesti eteenpäin, vai pitääkö lainata sen verran enemmän ja maksaa ne sitten pois heti kun tulee, tai pitää puskurina säästötililläni.

Kaikki huonekalut eivät mahdu ja ne pitää joko hävittää, myydä tai muuten saada pois.

toivottavasti saatte sen kaksion, jos siltä tuntuu että saatatte jatkaa yhdessä niin kaksi asuntoa on varmasti kuitenkin järkevintä. Monestihan asiat tuntuu paremmilta kun yrittää uudestaan mutta palaa sitten samaan vanhaan ennemmin tai myöhemmin.

En usko että se rakkaus, mikä meillä oli, on varsinaisesti kuollut. On vain liian vaikeaa asua yhdessä, kun toinen ei edes yritä hillitä mielialojaan.

Hän ei ole aina ollut tuollainen. Sai töissä vastuullisemman paikan ja silloin tää alkoi. Paineet... Plus hänellä oli vaikeaa käsitellä ilmeisesti mun äitiyttä, tai siis sitä että vaikka hän haluaa meidän tytölle kaikkea hyvää, hän on jotenkin kateellinen kun näkee miten olen tytön kanssa, että mistä on jäänyt täysin paitsi.

En tiedä käsittikö tuota kukaan.

Tytöllekin nykyään jos tyttö yrittää edes haukkua mua, sähähtää aina että sinä et edes tajua, kuinka paljon äiti tekee sun eteen ja kuinka paljon rakastaa. Toisin kuin hänen äiti.

Ap, tunnut olevan aika sekaisin. Eikö nyt ole jo selvää mitä sinun pitää tehdä? Ihmeellistä veivaamista ja huopaamista, jos jos ja jos....Vaikutat heikolta, etkä edes tajua että tuollainen suhde EI OLE hyväksi lapselle. Eikä isä saisi sekoittaa lapsen päätä, eihän se ole lapsen päätös muuttaako isä pois vai ei. Kamalaa lukea näitä viestejä. Mene oikeasti jonnekin puhumaan, ette voi vetää lasta väliinne!!!!!Ja muuta nyt hyvä ihminen pois, ala elää omaa elämää, lopeta pelkääminen että et muka selviäisi, ja hoida itsetuntosi kuntoon!

Mun ongelmahan on se, että mä ymmärrän. Enkä vihaa. Vaan ikävä kyllä rakastan.

Jos vihaisin olisi helppo lähteä. Tai jos en ymmärtäisi mikä mättää, että miksi on tällaista.

Ei minusta ole mikään ihme jos olen vähän sekaisinkin. 15 v olen ollut tämän miehen kanssa yhdessä.