Siis onko se jotenkin vähemmän perinne, että viettää sukujoulua? Ja kyllä, mä haluaisin, että kun lapsillani on myöhemmin perhettä (ja toki aiemminkin), niin he tulisivat jouluksi mun luokse...
Onkohan meillä sama äiti?Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:No kyllä mä haaveilen, että sitten kun poika on isompi ollaan vaan oman perheen kesken, mutta en tiedä jääkö vaan haaveeksi koska mun äiti nostain aivan JUMALATTOMAN äläkän siitä, jos ei joku joulu tultaiskaan. Se alkaa varmaan taas tammikuussa kyseleen missä aiotaan viettää ens joulu...
Tuota olen ihmetellyt. Olisi kauheaa jos kaikki lapseni muuttaisivat Joulunpyhiksi meille, ei mahtuisi tai tukehtuisi varapeteihin.Alkuperäinen kirjoittaja oma joulu:että ihmettelen teitä joilla lapset on jo isompia mutta silti sitkeästi vuodesta toiseen menette omille vanhemmillenne jouluksi ja muiksikin juhlapyhiksi.
Milloin aloitatte omien perinteiden muodostamisen? Ja onko teille sitten ok, että omat kotoota muuttaneet lapsenne tuovat sitten perheensä vielä 40veenäkin luoksesi makaamaan ja hermolomalle?
T. oma joulu vuodesta 2000 (esikoinen synt -96)
Kyllä olen minä olen lapsen kanssa jouluja kahdenkin. Ehkä minä en niin kaipaa sitten jouluna muuta kuin rauhaa ja rakkautta ja sitä on omassa kodissa eniten ja aidoimmillaan : ) Tapanina meille tulee usein jotkut kahville tai me käymme jossain. Minua ei ahdista jos ei ole sutinaa ympärillä.Alkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Ai että olisin aattona pojan kanssa kotona kahdestaan?Just just.. :/
Vähän sama meillä, olis varmaan hulvattoman hauskaa, jos sanoisin lapsille, että ei mennäkään mummolaan, ja siellä kuusen hakuun, kun nyt luodaan OMIA perinteitäAlkuperäinen kirjoittaja Black Diamond:Ai että olisin aattona pojan kanssa kotona kahdestaan?Just just.. :/
Mulla ei ole ketään joka kävisi kylässä jouluna.Vanhemmat kuitenkin asuvat täällä kävelymatkan päässä.Ei ole paikkaa tai rahaa käydä jossain.Alkuperäinen kirjoittaja rauha:Kyllä olen minä olen lapsen kanssa jouluja kahdenkin. Ehkä minä en niin kaipaa sitten jouluna muuta kuin rauhaa ja rakkautta ja sitä on omassa kodissa eniten ja aidoimmillaan : ) Tapanina meille tulee usein jotkut kahville tai me käymme jossain. Minua ei ahdista jos ei ole sutinaa ympärillä.
Jos meille lapset puolisoineen ja lapsineen, sisarukset lapsineen jäisi yöksi olisi yli 30 henkeä ja me päälle. Eipähän mitenkään sopisi.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Oho. Onpa surullista, jos teillä isovanhemmat ja omat vanhemmat pitää teitä riesana! Me ollaan isovanhemmilla ihan kuukausittain viikonloppu ja jos ei mennä muutamaan viikkoon niin on kyselyä että milloin tullaan. Ja nyt kyselivät, että tullaanhan jouluna kun viime jouluna ei PÄÄSTY menemään ja oli kyllä aika tylsää kun on tottunut että on porukkaa koolla ja saadaan olla yhdessä. Mutta en mä kyllä kehtaa vaan maatakaan siellä, kotitöissä tietenkin auttelen.
Just näin !Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:niin kauan kuin isovanhemmat elävät vietämme sukujoulua, sen jälkeen kerkeämme kyllä viettää oman poppoomme kanssa jouluja lopun ikää..tapansa kullakin.