Nyt saatte puuttua mun elämään ja sanoa, mitä tekisitte!

Alkuperäinen kirjoittaja Helmilotta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
Jos joudut miettimään, haluatko lapsen vai et, niin ei sitä kannata tehdä. Hoitele toisten vauvoja ja nauti siitä, että omasi ovat jo isompia. Mitään et menetä, vaikka et lisää lapsia tee, kun kolme jo kerran on.
Ehkä mä haluan lapsen, kun tällainen viesti saa mut kapinamielelle? :heart:
:D :heart: :heart:

vieras
Meillä on kolme lasta ja kolmosen kohdalla olin vähän samanlaisessa tilanteessa.. Kaksi piti olla meidän lapsiluku mutta kuumetta pukkas taas =) Kuumeilin lähes vuoden hiljaa omassa mielessäni ennenkuin "uskalsin" ottaa asian puheeksi mieheni kanssa. Yhdessä ajatusta sitten kypsyteltiin pari kuukautta kunnes sitten päätettiin "tehdä" se kolmas!
Ratkaiseva ajatus minulle oli "nyt tai ei koskaan" ja se ei koskaan tuntui niin kamalan lopulliselta.. Ei koskaan siksi että minulla oli silloin ikää jo lähes 40v.
Siitä hetkestä kun oltiin päätös tehty niin se tuntui oikealta, kaikki käytännön asiat joita olin jännittänyt niin jotenkin vaan loksahtivat kohdilleen.
Makustele nyt mielessäsi sitä "ei koskaan" ja kuulostele miltä se tuntuu =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kolme lasta ja kolmosen kohdalla olin vähän samanlaisessa tilanteessa.. Kaksi piti olla meidän lapsiluku mutta kuumetta pukkas taas =) Kuumeilin lähes vuoden hiljaa omassa mielessäni ennenkuin "uskalsin" ottaa asian puheeksi mieheni kanssa. Yhdessä ajatusta sitten kypsyteltiin pari kuukautta kunnes sitten päätettiin "tehdä" se kolmas!
Ratkaiseva ajatus minulle oli "nyt tai ei koskaan" ja se ei koskaan tuntui niin kamalan lopulliselta.. Ei koskaan siksi että minulla oli silloin ikää jo lähes 40v.
Siitä hetkestä kun oltiin päätös tehty niin se tuntui oikealta, kaikki käytännön asiat joita olin jännittänyt niin jotenkin vaan loksahtivat kohdilleen.
Makustele nyt mielessäsi sitä "ei koskaan" ja kuulostele miltä se tuntuu =)
Vielä loppuvuodesta olin sitä mieltä, ettei enää koskaan. Ajattelin, etten halua aloittaa alusta sitä rumbaa. Nyt tuntuu, että ei se olisi sama asia kuin silloin, kun talossa oli vajaa 5v, vajaa 3v ja vauva. Jos nyt jäisin odottamaan, meillä olisi vauvan synnyttyä 6v, 9v ja 11v. Houkuttelee ajatus, että vauvaa ehtisi hoitamaan niin, ettei olisi muita ihan pieniä lapsia. Mutta tällä hetkellä ajatus "ei koskaan" ei tunnu mahdottomalta vaihtoehdolta.

Taidan siis jättää asian hautumaan, ehkäpä tähän palataan vielä tälläkin palstalla. Voitte laittaa veikkauksen pystyyn, kuinka mun vielä käy. Tällä hetkellä musta tuntuu, että mikä tahansa on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmilotta:
Olen joskus asettanu ikärajaksi 35v, että sen jälkeen en enää halua lapsia. Siihen on vielä 1v3kk aikaa..

mut en ole vielä niin varma asiasta, että nyt ihan tässä kierrossa alkaisin mitään sille tekemään. Onko kenelläkään vastaavia pohdintoja ollut, vai oletteko olleet ihan varmoja ja käyneet vaan asiaan käsiksi =) ?
Kuin minä...olin kolmen pojan äiti vielä 33 vuotiaana,ja minulla jäyti se tyttö mielessä ja neljä lasta oli haaveeni.Olen saanut kolmosen ja nelosen mieheltä "anella"...Ja kahta viikkoa vajaa 34 v tulin raskaaksi ja siten siis sain nelosen 34 v.Ja mulla oli se takaraja myös 35....
Niin ihana tyttö syntyi ja perheemme on nyt täyslukuinen. Ja auto...käytetty 10 vuotta vanha tila-auto,reilusti alle kymppitonnin maksoi.Ja talo on melkin 120 tai vähän alleki neliöiltään.Yhdessä makkarissa isot pojat kerrossängyissä,toisessa makkarissa nyt 1 v tyttö ja 3 v poika.Ja sit meillä iso makkari,joka täyteen ammuttu tavaraa,joku vieras luulikin sitä VAATEHUONEEKSI tai VARASTOKSI! Eteistä pitää koko ajan järjestää,kun vaatetta on ihan älysti.Komerot ihan täynnä.Ulkovarastossa on monta laatikkoa tytölle saatuja vaatteita.
Meil kyl vahva haave isomman rakentamisesta,mut hyvin on tähän viel mahtunut.LÄhden töihin,kun tyttö lähemmäs kolme,niin sit toi rakentaminen ehkä ajankohtaisempaa...
Ei kun vaan tehkää se lapsi.Asiat järjestyy!

Stepford Wife
Ottamatta kantaa päätöksentekoon, olikohan se Mirjam Kalland (MLL:n pääsihteeri) kun sanoi, että lapsiluku on silloin kohdillaan kun tuntuu että voisi ehkä vielä yhden tehdä.

Vaan tuskinpa kadut jos teet :).

Yhteistyössä