nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Mieheni on aivan tolkuttomassa humalatilassa kaupungilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota yhteys Lapualle Minnesota-hoitolaitokseen. Olen kahden alkoholistin läheinen. Ja täältä he ovat saaneet hoidon alkoholi ongelmaansa sekä itse olen saanut apua läheisriippuvuuteen. Vielä en sinuna laittaisi eropapereita vetämään. Keskustele miehesi kanssa tästä minnesota vaihtoehdosta tai myllyhoito (jos oikein muistan nimen) on toinen lääkkeetön päihdehoitola. Minnesota hoitolaitoksessa on mahtavat ammatti-ihmiset apuna, jaksavat kuunnella kun on huolia ja antavat neuvoja elämässä eteenpäin.
Voimia sinulle ja perheellesi.

mä oon kanssa kuullut tosta Minnesota-hoitolasta paljon hyvää, oli jossain ohjelmassakin missä alkoholistit sanoi että kaiken toivon menettämisen jälkeen toi paikka oli viimeinen mahdollisuus ja sieltä saivat avun.

Tekstisi on kuin omasta elämästäni ja myös meillä on nyt asiassa akuuttivaihe. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia jonkun samassa tilanteessa olevan kanssa ja jos haluat/jaksat, niin laita postia tinttiina78@gmail.com.

Jaksamista joka tapauksessa!

Pystytkö suhtautumaan asiaan sillä lailla, että ihmisillä on hengenvaarallisia ammatteja sekä hengenvaarallisia harrastuksia? Mitä jos hän kaikista peloistasi huolimatta harrastaisi vaikkapa vapaasukellusta tai laskuvarjohyppyä tai olisi sellainen tv:stä tuttu intohimoinen villieläinten tutkija. Henki ja terveys niissä(kin) on vaakalaudalla, ja täysin vapaaehtoisesti, kaiken aikaa. Ihmiset laittavat terveytensä ja henkensä alttiiksi läheisistään huolimatta kaiken aikaa ja kaikkialla. Pystytkö suhteuttamaan teidän tilaanne tähän? Vähättele huolta sinänsä, en lainkaan.

[QUOTE="aloittaja";22804718]Jos mies pystyisi aina ottamaan vaan ne 2 olutta, niin asia olisi ok. Hänellä menee kuitenkin kuvio aina samalla tavalla. Ensin hän on pidempään kokonaan juomatta. Sitten hän alkaa ottamaan viikonloppuisin saunan jälkeen oluen. Kohta kaksi olutta, pian 6-packin. Hetken päästä hän juo molempina päivinä useamman oluen. Ei humalaan asti, mutta kuitenkin paljon enemmän aiempaan verrattuna. Sitten häneen tulee sellainen tietty uhmakkuus. Minä varoitan häntä että juominen on lisääntynyt ja hän toteaa ettei juo läheskään yhtä paljon kuin vaikkapa naapuri. Juominen lisääntyy hiljalleen ja hänellä himo kasvaa. En osaa selittää sitä, mutta mieheen iskee sellainen levottomuus ja kiihko alkoholin perään. Siinä kohtaa pitäisi tietää, että kohta tulee taas totaalikännit, mutta aina sitä vaan sokeutuu. Nytkin oli uutena vuotena sopimus että minä juon muutaman lasin viiniä ja mies ei juo koska on seuraavana päivänä lähdössä juhlimaan. Mies joi kuitenkin 2 isoa tölkkiä olutta saunan kunniaksi ja yhden oluen sai vierailtamme. Sen jälkeen hän joi vajaan puoli pulloa avatusta viinipullosta. Ja sen jälkeen hän vielä useampaan otteeseen kärtti minua avaamaan punaviinipullon jotta hän saisi siitä. En suostunut avaamaan.

Nyt kun mietin asioita, niin eihän nuo kaksi saunaolutta päde kuin hetken aikaa totaalikännien jälkeen. Siitä se alkaa aina hiljaksiltaan lipsumaan isompiin määriin. Harvemmin humalaan asti, mutta kuitenkin miehelle tuottaa vaikeuksia olla viikkokin ilman alkoholia.

[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä ihan oikealta alkoholiongelmalta mun korvaani. Ja kun siihen lisää nämä ajoittaiset totaaliöverit & sen tosiseikan että hän on humalassa ollut sua kohtaan niin uhkaava että sinun piti paeta kotoasi, niin tuossa olisi ihan tarpeeksi avioeroon ainakin mun kohdalla.

Alkoholi taitaa oikeasti olla aika suuressa roolissa teidän kotona, muutenkin kuin yhtenä päivänä vuodessa.

Raastavaa? Ja mietit miehen jättämistä? Just joo, ei taida oikeasta elämästä sulla olla paljonkaan tietoa, jos känninen ukko kaupungilla harhailee kerran neljässä vuodessa ja koet sen "liian vaikeana". Kannattaa seuraavaa miestä etsiä absolutistien joukosta. Ai niin, mutta tosiaan kannattaa varmistaa ettei ole mitään sukankudontaa kummempaa harrastusta vaikka. Erämaahankin eräharrastaja voi vaikka eksyä ja tulla suden syömäksi, ja sulle nyt ei ainakaan kannata soittaa ja pyytää apua. Koska se varmasti olisi liian raastavaa... Eri asia olisi jos miehesi jatkuvasti ryyppäisi tai häviäisi päiviksi mitään ilmoittamatta tai olisi väkivaltainen kotiin tultuaan...

Tää uutinen ei nyt varmaan just auta ap:ta, mutta ehkä saman ongelman kanssa tulevaisuudessa painivia

http://m.hs.fi/inf/infomo;jsessionid=60CE895CC9FD464783FC.1130?site=hstxt&view=news_kotimaa_child&feed:a=hs.fi&feed:c=news&feed:i=1135262792742

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh mikä pirttihirmu;22813378:
Raastavaa? Ja mietit miehen jättämistä? Just joo, ei taida oikeasta elämästä sulla olla paljonkaan tietoa, jos känninen ukko kaupungilla harhailee kerran neljässä vuodessa ja koet sen "liian vaikeana". Kannattaa seuraavaa miestä etsiä absolutistien joukosta. Ai niin, mutta tosiaan kannattaa varmistaa ettei ole mitään sukankudontaa kummempaa harrastusta vaikka. Erämaahankin eräharrastaja voi vaikka eksyä ja tulla suden syömäksi, ja sulle nyt ei ainakaan kannata soittaa ja pyytää apua. Koska se varmasti olisi liian raastavaa... Eri asia olisi jos miehesi jatkuvasti ryyppäisi tai häviäisi päiviksi mitään ilmoittamatta tai olisi väkivaltainen kotiin tultuaan...

Minkä takia ihmiset ei voi lukea koko ketjua ennen kuin kirjoittavat vähätteleviä kommenttejaan? Jos olisit lukenut, niin olisit huomannut ap:n myöhemmistä kirjoituksista, että hän aiemmissa kirjoituksissaan kaunisteli aika tavalla miehensä juomista, joka on ihan tyypillistä alkoholiongelmaisten läheisille.

En kyllä tajua että tässä ketjussa on näin paljon näitä joiden mielestä ei mitään oikeaa ongelmaa ole. Lukekaa koko ketju!!!

Mies on ollut nyt pari viikkoa juomatta ja aikoo olla jatkossakin. Eropaperit täytimme, mutta niitä ei lähetetty. Mietin että minun on pakko yrittää vielä lastemme takia. Laitoin tämän ketjun miehelle luettavaksi, mutta häntä ei sen vertaa kiinnostanut että olisi lukenut. Muutenkaan keskustelut ei ole johtaneet oikeastaan mihinkään. Kamalinta on huomata että omat tunteeni on täysin kuolleet. Olen varoittanut miestä vuosien varrella että joskus minun mitta saattaa täyttyä. Aiemmin näin ei ole käynyt, vaan hetken synkkyyden jälkeen olen jälleen rakastanut täysillä.

Tuo yö, jolloin mies hortoili kaupungilla, avasi vaan täysin silmäni. En tahtoisi enää mitään muuta kuin erota. En jaksa enää. Enkä usko hetkeäkään, ettäkö tämä nyt loppuisi. Ei lopu. Ja tämän parin viikon kuivan kauden ajan mies on nalkuttanut minulle kaikesta mahdollisesta. En kertakaikkiaan pysty olemaan niin että mies olisi tyytyväinen. Kai hän purkaa viinanhimonsa minuun. Taitaa olla niin, että minulla on kolme vaihtoehtoa, joista viimeinen tuntuu aivan liian houkuttelevalta. 1. juoppo mutta hyväntuulinen mies 2. raitis mutta kusipää mies 3. ei miestä ollenkaan.

En tiedä miten tästä eteenpäin. Toinen lapsistamme on todella herkkä ja hän on kokenut paljon kaikenlaista raskasta lähiaikoina. Pelkään että hän murenee palasiksi jos eroamme. Ajattelen että minun on kertakaikkiaan pakko uhrautua ja jatkaa liittoa miehen kanssa jota tuskin enää rakastan. Mutta miten jaksan?

Minä otin eron tuollaisesta miehestä. Olemme kuitenkin edelleen yhdessä. Asumme eri osoitteissa. Mies ottaa ns. saunakaljaa. Viimeksi pari päivää sitten, kun olin tapaamassa ystävieäni, tuli viesti, jossa sanoi, että tekisi mieli mennä ottamaan pari kaljaa ilman riitaa. En vastannut mitään, koska tiesin, että menee, jos haluaa kuitenkin, vaikka vastaisin, että en pidä siitä. Ei ollut mennyt, ihme.

Hän myös juo totaalikännejä joitain kertoja vuodessa.

Helpotti silloin, kun erosimme ja asunnot eri osoitteissa. Kun hän juo, ei minun ja lapsemme tarvitse sitä sietää. Muuten voimme olla yhdessä ja elää arkeamme.

Ei tosiaan ihme, että erot niin yleisiä, jos joka virheestä ollaan heti jättämässä! Toivon, että ap:n mies pääsee turvallisesti kotiin! Soittaisin itsekkin poliisille.

Anteeksi, mutta ei tuo mielestäni ole mikään yksittäinen virhe, vaan kertoo kyllä aika paljon tämän ko. miehen älykkyydestä. Ja joo, itse en kyllä voisi tuollaisen idiootin kanssa elämääni jakaa, mutta tuskin kyllä olisikin ko. miehen kanssa alunperinkään naimisiin mennyt.

[QUOTE="huuhaa";22804269]Jos joskus vetää lärvit niin sillä ei ole mitää tekemistä alkoholismin kanssa. Täällä on muutama vauhko muija jolla on alkoholiongelma vaikka eivät juo itse pisaraakaan. Itse hoidan alkoholisteja ja siinä on ihan muusta kyse kuin siitä että ei älyä boolin/paukun prosentteja. Parempi on koitaa rakentaa "juomakaari" iltaa varten. Vettä väliin ja mietoja paukkuja/keppanaa. Ei mitään 80% "booleja" Ei tässä ole kyse siitä paljon mainostetusta tuurijuoppoudestakaan.[/QUOTE]

Ei ihme, etteivät alkoholistit saa apua parantuakseen, jos "hoitajana" on tuollaisia ihmisiä!!
Toivottavasti olet lukenut aloittajan selvennykset miehen juomatavoista!

[QUOTE="vieras";22917667]Ei ihme, etteivät alkoholistit saa apua parantuakseen, jos "hoitajana" on tuollaisia ihmisiä!!
Toivottavasti olet lukenut aloittajan selvennykset miehen juomatavoista![/QUOTE]

Ongelmahan on juurikin se, että missään ei ajatella miehelläni olevan alkoholiongelmaa. Kaikkialla vähätellään asiaa ja tuolloin miehenikin tietysti luulee ettei ongelmaa ole. Pitäisi olla katuojassa asuva rapajuoppo, ei suinkaan hyvästä perheestä oleva keskituloinen ja hyvässä työssä oleva perheellinen mies.

Yhteistyössä