nyt olisi hyvät neuvot kalliit! Mieheni on aivan tolkuttomassa humalatilassa kaupungilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sondersson";22806310]ja miten tilanne paranee sillä että sä jätät sen? Sama homma jatkuu, hän on yhtälailla lasten isä edelleen ja aiheuttaa yhtälailla huolta. Mutta sen lisäksi lapset joutuvat hyppimään kahden kodin välillä jne. Mitä järkeä? Eiköhän muitakin keinoja ole.[/QUOTE]

Onko sulla sonikka puruja korvien välissä?

Hirveästi voimia sulle. ja miehelle, absolutistin tielle. jos hän ei pysty lopettamaan niin hän on alkoholisti. toivon todella, että lapset ja sinä olette hänelle tärkeämpiä kuin alkoholi. hirveän ikävä tilanne :( Halit ja sympatiat sulle.

[QUOTE="sondersson";22806338]olisko sulla ihan jotain oikeetakin sanottavaa välillä? Kerropa miten se tilanne siitä muuttuu parempaan suuntaan?[/QUOTE]

mies tajuu että perhe on tärkeämpi ku alkoholi..?

[QUOTE="sondersson";22806310]ja miten tilanne paranee sillä että sä jätät sen? Sama homma jatkuu, hän on yhtälailla lasten isä edelleen ja aiheuttaa yhtälailla huolta. Mutta sen lisäksi lapset joutuvat hyppimään kahden kodin välillä jne. Mitä järkeä? Eiköhän muitakin keinoja ole.[/QUOTE]

Mitä ne muut keinot on? Jos me eroaisimme, niin minun ei tarvitsisi enää pelätä eikä huolehtia miehestäni. Lasten ei tarvitsisi huolehtia isänsä juomisesta, sillä on aivan selvää että huoli on varmasti heilläkin. Lisäksi lasten ei tarvitsisi kuunnella miehen kaljanpyytelyjä eikä minun motkotustani. Ja mies saisi tavata selvinpäin lapsiaan juuri niin paljon kuin haluaisi. Tällä hetkellä tuo vaihtoehto tuntuu niin helpottavalta. En millään jaksaisi enää tätä.

Ja annanhan minä vielä miehelleni tilaisuuden valita perheensä ja Alkon välillä. Vaikka itse haluaisin jo luovuttaa, niin lasten takia voin yrittää vielä kerran. Vaikka tiedän ettei mieheni pysty olemaan ilman Alkoa. Tämä ei valitettavasti ole ensimmäinen eikä edes toinen kerta kun uhkailen erolla. Aiemmin en vaan ole täyttänyt eropapereita.

[QUOTE="sondersson";22806361]ai kun erotaan ja se övereitten veto jatkuu? Just joo.[/QUOTE]

niin no sen joko huomaa tai ei ja tuskin huomaa ainakaan jatkamalla samalla tavalla ku nyt. ja jos ei tuu huomaamaan niin pääseepä ainakin elämään sellaista elämää mitä haluaa. mies ei ole vaan isä vaan myös puoliso. ;)

[QUOTE="aloittaja";22801322]Nuo överit on olleet miehen ongelmana jo ihan siitä asti kun kokeili ensimmäisiä kertoja alkoholia. ilmeisesti syy on ihan fysiologinen. Mieheltä siis puuttuu se raja mikä normaalisti ihmisillä on alkoholin suhteen. Olen nähnyt hänen makaavan lähes tajuttomana maassa ja hakevan edelleen juotavaa. Hänelle on lääkärin toimesta sanottu jo noin 15 vuotta sitten että häneltä puuttuu tuo raja. Hän siis ihan oikeasti voi joku kerta tappaa itsensä viinaan. [/QUOTE]

Sitä sanotaan alkoholistigeeniksi. Normaalisti keho vaatii lopettamaan juomisen viimeistään silloin, kun on huono olo, oksentaa jne. Alkoholistigeenin omaava ihminen vain jatkaa juomista.

[QUOTE="Aloittaja";22806385]Mitä ne muut keinot on? Jos me eroaisimme, niin minun ei tarvitsisi enää pelätä eikä huolehtia miehestäni. Lasten ei tarvitsisi huolehtia isänsä juomisesta, sillä on aivan selvää että huoli on varmasti heilläkin. Lisäksi lasten ei tarvitsisi kuunnella miehen kaljanpyytelyjä eikä minun motkotustani. Ja mies saisi tavata selvinpäin lapsiaan juuri niin paljon kuin haluaisi. Tällä hetkellä tuo vaihtoehto tuntuu niin helpottavalta. En millään jaksaisi enää tätä.

Ja annanhan minä vielä miehelleni tilaisuuden valita perheensä ja Alkon välillä. Vaikka itse haluaisin jo luovuttaa, niin lasten takia voin yrittää vielä kerran. Vaikka tiedän ettei mieheni pysty olemaan ilman Alkoa. Tämä ei valitettavasti ole ensimmäinen eikä edes toinen kerta kun uhkailen erolla. Aiemmin en vaan ole täyttänyt eropapereita.[/QUOTE]

eli miehen touhut ei sua ja lapsia enää huoleta kun olet hänestä eronnut? Hän lakkaa olemasta lastesi isä? Ei se ihan niin mene.
Tuo nyt vaan kuulostaa aika pieneltä ongelmalta mun korvaan, sellaiselta jonka hoitaisi helposti muutenkin pois. Siis tottakai se pitää hoitaa, en mä sitä sano. Tietenkin teidän yhteisen elämän pitää olla sullekin mieleistä ja hyvää.
Ihmettelen kyllä, jos mies ei valitsisi perhettään kun vain kerran parissa vuodessa juo. Ja jos välttämättä haluaa välillä ottaa kunnon kännit niin miksei niitä voi hoitaa jotenkin niin ettei sun tarvii olla huolissaan?

Ap..mie vielä hieman kommentoin..

Älä ystävä hyvä ihmeessä enää täältä pinosta tukea ja ohjeita etsi!
Huomaathan, kuinka useita eri mielipiteitä täältä löytyy ja niitä hyviä neuvoja, miten siun pitäisi nyt toimia?!

..on kuin Ampiaispesään olisi kepillä tökännyt - alkoi kauhia kuhina ja surina!!:vampire:

Siun ei tarvitse täällä millään tavoin puolustella päätöksiäsi ja tekojasi - valinta on täysin siun oma.

Mie niin hyvin ymmärrän ristiriitaiset tunteet jotka mieltäis nyt repii: Hyvä mies&perheen isä jonka viina vie ajoittain(kenties jo lisääntymään päin?) - sinä ja lapset sitten siinä kärsitte kovin.:ashamed:

Tiedän, että osaat ITSE tehdä sen teille OIKEAN ratkaisun!:hug:
..vaikka se päätös saattaisi tehdä kovinkin kipiää..

Jaksuja vielä:heart:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="sondersson";22806449]eli miehen touhut ei sua ja lapsia enää huoleta kun olet hänestä eronnut? Hän lakkaa olemasta lastesi isä? Ei se ihan niin mene.
Tuo nyt vaan kuulostaa aika pieneltä ongelmalta mun korvaan, sellaiselta jonka hoitaisi helposti muutenkin pois. Siis tottakai se pitää hoitaa, en mä sitä sano. Tietenkin teidän yhteisen elämän pitää olla sullekin mieleistä ja hyvää.
Ihmettelen kyllä, jos mies ei valitsisi perhettään kun vain kerran parissa vuodessa juo. Ja jos välttämättä haluaa välillä ottaa kunnon kännit niin miksei niitä voi hoitaa jotenkin niin ettei sun tarvii olla huolissaan?[/QUOTE]

Ei hän juo vain kerran parissa vuodessa. Hän juo joka viikonloppu muutaman saunaoluen ja välillä enemmän. Lomillaan hän juo lähes joka päivä. Ei humalaan mutta useamman oluen kuitenkin. Lisäksi hän käy kavereiden kanssa juomassa itsensä humalaan muutamia kertoja vuodessa. Niitä totaalikännejä joista minä ja läheiset joudumme kärsimään hän juo keskimäärin kerran vuodessa.

[QUOTE="Aloittaja";22806536]Ei hän juo vain kerran parissa vuodessa. Hän juo joka viikonloppu muutaman saunaoluen ja välillä enemmän. Lomillaan hän juo lähes joka päivä. Ei humalaan mutta useamman oluen kuitenkin. Lisäksi hän käy kavereiden kanssa juomassa itsensä humalaan muutamia kertoja vuodessa. Niitä totaalikännejä joista minä ja läheiset joudumme kärsimään hän juo keskimäärin kerran vuodessa.[/QUOTE]

ja on ihan sanonut ettei suostu niitä jättämään? Mitään noista? Ette saa mitään kompromissiä tehtyä?

[QUOTE="sondersson";22806449]eli miehen touhut ei sua ja lapsia enää huoleta kun olet hänestä eronnut? Hän lakkaa olemasta lastesi isä? Ei se ihan niin mene.
Ihmettelen kyllä, jos mies ei valitsisi perhettään kun vain kerran parissa vuodessa juo. Ja jos välttämättä haluaa välillä ottaa kunnon kännit niin miksei niitä voi hoitaa jotenkin niin ettei sun tarvii olla huolissaan?[/QUOTE]

Eron jälkeen ap pystyy lapsineen elämään normaalia elämää, jossa ei ole yllätysmomenttina isää. Isä nähdään joka toinen viikonloppu (?) ja koska isä ei ole täysi alkoholisti ja välittää lapsistaan, niin hän on tapaamisissa kunnossa.

Kiitos mur-mur tuestasi ja kauniista sanoistasi. Taidan kuitenkin kaivata juuri eriäviä mielipiteitä ja neuvoja. Itse teen päätökseni, mutta nuo mielipiteet saa minut ajattelemaan asiaa laajemmin. Olen tullut niin sokeaksi tilanteelle, että pakko katsoa asiaa myös muiden silmillä.

Voi että, ei se isästä huolehtiminen ole loppunut vieläkään vaikka vanhempien erosta on melkein 20 vuotta. Puolisosta voi aina erota, mutta isästä ei.

Itselläni on laaja omakohtainen kokemus siitä millaista on olla alkoholistin läheinen, sekä itse alkoholisoitunut. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Jos alkoholisti ei itse tajua ja halua parantua, kukaan läheinen ei voi YHTÄÄN MITÄÄN asialle, niin kurjaa kun se onkin.

[QUOTE="sondersson";22806556]ja on ihan sanonut ettei suostu niitä jättämään? Mitään noista? Ette saa mitään kompromissiä tehtyä?[/QUOTE]

Kyllä hän aina kovasti yrittää ja minä Koitan sietää hänen viikonloppukaljansa. Alkuun kaikki sujuu, mutta sitten juominen alkaa aina salakavalasti lisääntymään. Pari saunakaljaa muuttuu kuudeksi ja sama satsi juodaan toisenakin päivänä viikonlopusta vaikka ei ole saunaakaan. Hiljalleen mies tulee levottomammaksi ja lopulta vetää änkyräkännit. Sitten aloitetaan taas alusta.

[QUOTE="Aloittaja";22806632]Kyllä hän aina kovasti yrittää ja minä Koitan sietää hänen viikonloppukaljansa. Alkuun kaikki sujuu, mutta sitten juominen alkaa aina salakavalasti lisääntymään. Pari saunakaljaa muuttuu kuudeksi ja sama satsi juodaan toisenakin päivänä viikonlopusta vaikka ei ole saunaakaan. Hiljalleen mies tulee levottomammaksi ja lopulta vetää änkyräkännit. Sitten aloitetaan taas alusta.[/QUOTE]

aikaisemmista teksteistäsi sai ihan eri käsityksen...

[QUOTE="aloittaja";227Miehelläni on diagnoosi asiasta, häneltä puuttuu semmoinen stoppinappula juomisen suhteen mikä normaalisti ihmisillä on. Hän ihan oikeasti voi juoda itsensä hengiltä vielä joku kerta. Hän ei ole alkoholisti, vaan aivan normaali alkoholin käyttäjä.[/QUOTE]

no ei tuo normaalilta alkoholin käyttäjältä kyllä vaikuta ja mikä stoppinappula?! perussuomalainen juntti!

[QUOTE="Aloittaja";22806632]Kyllä hän aina kovasti yrittää ja minä Koitan sietää hänen viikonloppukaljansa. Alkuun kaikki sujuu, mutta sitten juominen alkaa aina salakavalasti lisääntymään. Pari saunakaljaa muuttuu kuudeksi ja sama satsi juodaan toisenakin päivänä viikonlopusta vaikka ei ole saunaakaan. Hiljalleen mies tulee levottomammaksi ja lopulta vetää änkyräkännit. Sitten aloitetaan taas alusta.[/QUOTE]

Eli toisin sanoen hänellä on ongelma ja sinä peittelet/autat/siivoat jäljet. Mitäs jos jonkun kerran jätät auttamatta/siivoamatta/etsimättä, tippuuko taivas ja loppuuko maailma?
Eipä taida tippua, vaan miehesi koheltaisi kuitenkin ja kuitenkin miehesi tekisi sen kaiken uudelleen, uudelleen ja uudelleen.

Kertoko mies ihan rehellisesti siellä A-klinikalla mistä on kysymys? Vai selittikö jotain samaan tyyliin kuin sinä aluksi, "no jos nyt kerran neljässä vuodessa joskus lähtee vähän käsistä"? Kertoiko että on joutunut ryyppäämiseen takia putkaan, kussut ja yrjöillyt alleen, vaarantanut henkensä hortoilemalla pakkasessa t-paidassa, olemalla ihan tolkku pois yksin kaupungilla niin ettei pysty edes sanomaan missä kaupungissa on, ettei pysty lopettamaan kun on aloittanut vaikka ryömisi jo maassa, että lääkäri on sanonut että hän saattaa tappaa itsensä viinaan kun ei osaa lopettaa juomista....

Tämän kaiken hän kertoi rehellisesti ja vähättelemättä ja A-klinikan tukihenkilö sanoi että eihän sulla oo mitään ongelmaa?

Hmmm... näinköhän tuli kerrottua vähän kaunistellumpi versio.

[QUOTE="sondersson";22806711]aikaisemmista teksteistäsi sai ihan eri käsityksen...[/QUOTE]
Juu tarina kyllä muuttui aika radikaalisti matkan varrella.

Jos tämä lopullinen versio nyt on totta, niin oletko varma ettei mies kertonut A-klinikalla samaa kaunisteltua versiota kun sinäkin ensin? Pari saunakaljaa ja ehkä joskus kavereiden kaa reiluummin?

AP!! En haluu kommentoida kirjoitustas nyt muilta osin, mutta... Ootko ajatellu että menisitte ihan yhdessä esim juuri sinne missä hän on viimeksi saanut apua, tai sitte työterveyslääkärille tms...

Jos kerran mies on muuten kiinnostunut ja osallisutva isä, niin voisit hänelle vakvaasti -ilman uhkailuja ym- sanoa että hän on ensisijaisesti elämässään ISÄ, kaikki muu on toisarvoista, jopa aviomiehen rooli, työstä puhumattakaan. Ota vaikka lasten kuvat siihen ja laita ne hänelle käteen, ja keksi vaikka joku "tarina" siitä mitä VOI sattua jos/kun isä ei olekaan tolkuissaan... Miltä hänestä tuntuis jos ois niin kännissä ettei vaikka vois auttaa lasta joka vahingossa vetää puukolla sormen poikki ...Kai sä jonkun kauhuskenaarioon osaisit keksiä... En tiedä, tää ei varmaan oo minkään virallisen suosituksen mukaista, mut vois EHKÄ toimiakin "sokkihoitona".

Anyway, pointtina mul on se että annat miehes ite ymmärtää että kyse on hänen lastensa turvallisuudesta ja koko elämästä. En uskois että erolla uhkailu varsinaisesti auttaa, ennemminkin saa ihmiselle uhman päälle, jätä vaan mut jos haluut-tyyliin....

Hirveesti voimia sulle ja koko perheelle, mä todella toivon että miehes saa apua, ja voin vaan kuvitella että jos kyseessä olis mun perhe niin tekisin kaikkeni että yhdessä koitettais asia selvittää, eihän ton tasoisesta ongelmasta helposti yksin selviä!!!

Yhteistyössä