nyt loppu mulla netistä ostaminen..siis yksityishenkilöiltä!!!

Netin kautta voi tehdä rikosilmoituksen tosi kätevästi!

Ostin vauva-lehden palstan kautta lelun jonka maksoin. Myyjä lupasi postittaa useasti ja lopulta ei enää vastannut viesteihin/puhelimeen. Tiesin vain puh numeron ja nimen sekä kaupungin jossa ilmoitti asuvansa.

Tein rikosilmoituksen poliisille vaikka summa oli 13 eur + postarit eli reilu 20eur. Poliisista kaveri soitti viel mulle ja tarkisti ilmoituksen paikkaan pitävyyden. Poliisi selvitti myyjän tiedot ja otti tähän yhteyttä. viikon päästä palautti neiti mulle rahat tilille. Muuten en hänestä kuullut. Ilmoitin viel asiasta Vauva lehden ylläpidolle.

Mä oon kerran maksanut etukäteen oston, yksityiselle myyjälle, eikä tuote koskaan saapunut, enään en maksa.

Eipä onneksi kyse ollut ku tikkari rahasta, 15e, mut ihan periaate kysymys jos mä jonku maksan, odotan että saan rahalle myös vastiketta.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
jos olet maksanut ne sen omalle tilille niin sulla on sen ihmisen sukunimi,,

tosi törkeetä toimintaa

no ei se laittanu nimee ku tilinumeron vain mihi maksaa ja saajaksi kirjotin vain Taija ku sen se nimekseen ilmotti..liekö sekää totta.. :whistle:

Kyllähän tilinumeronkin perusteella saa tietää kenestä on kyse. Ei sulla ole mitään ongelmaa tossa asiassa :) . Siis jos menet poliisin luo.

Mun kaverilta jäi kerran kortti maksuautomaattiin ja joku fiksu jätkä oli sit siirtänyt siitä omalle tililleen rahaa... Kyllä, jäi kiinni :D .

Jos sulla on nettipankki niin voit selata maksettuja laskuja ja sieltä pitäisi näkyä henkilön koko nimi jonka tilille rahat laitetaan. Jos vaikka itse kirjoittaa vain etunimen, lukee siellä myös sukunimi. Itse siirsin siskon tilille kerran rahaa ja laitoin vaan etunimen maksaessa. Maksamisen jälkeen näkyin koko nimi sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Iso Paha Susi:
Jos sulla on nettipankki niin voit selata maksettuja laskuja ja sieltä pitäisi näkyä henkilön koko nimi jonka tilille rahat laitetaan. Jos vaikka itse kirjoittaa vain etunimen, lukee siellä myös sukunimi. Itse siirsin siskon tilille kerran rahaa ja laitoin vaan etunimen maksaessa. Maksamisen jälkeen näkyin koko nimi sieltä.

Mulla myös nettipankki toimii näin. Ei anna maksaa jos ei ole sekä tilinumero että saajan nimi kenttä täytettynä. Ja jos eivät täsmää niin huomauttaa siitä maksun vahvistus vaiheessa.

Toivottavasti asia selviää ja saat rahasi takaisin :hug:

Sillä tulee automaattisesti tilinumero. Jos se on vahinko, ettei tajunnut sun ostaneen niitä?
Positiivisia viestejä kuitenkin 46 kappaletta. Neutraaleja vaan 2.

Pyrin nopeaan kauppaan ja palautteiden antoon=)useamman kohteen huudossa kysäise postareiden yhdistelystä;)huudon päätyttyä saat vakioviestin mukana tilitietoni.Hauskoja hetkiä huutoihin!!EN VASTAA POSTIN MOKISTA!!!

Mä lyön nyt myös oman korteni kekoon... Eli varokaa Tanja M. nimistä henkilöä!!!!! Lisätiedot voin antaa y:llä, kun niitä ei tällä saa julkaista..

Osti minulta vaatepaketin, lupasi laittaa rahat tilille tiettynä päivänä, ja minä sitten laitoin paketin postiin. En kuitenkaan kerinnyt katsoa, onko raha tullut tililleni, joka tietysti oli oma moga.. Joo, eipä tämä tyyppi sitten mitään ollutkaan maksanut... |O Käännytin paketin postissa, ja saan siis maksaa postikulut kahteen suuntaan, jotka oli n. 20e!!

Ostaja vastasi useiden päivien jälkeen, että ei sitten halunnutkaan ostaa vaatteeita, ei vaan nähnyt tarpeelliseksi ilmoittaa mitään... |O Lupasi maksaa postareista osan takaisin, mutta eipä ole niitäkään rahoja kuulunut, vaikka tyypillä on sama tili, ja tästä "lupauksesta" on jo reilut toista viikkoa.
Voin sanoa, että kyllä veetuttaa... :headwall:

Ja tämä ostaja tosiaan täällä palstailee, nikkiä en valitettavasti muista, mutta T:llä taisi alkaa.. Lisää tietoja tästä huijarista annan mielellään y:llä!! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja shedevil:
Mutta voisko olla mahdollista,että sillä olis kahdet samanlaiset farkut?Mä en haluais periaattestakaan uskoa,että löytyy tuommosia ihmisiä jotka huijaa ihan tarkoituksella... :/

Mulle tuli sama mieleen. Tajusinko oikein, että olit maksanut viikko sitten? Jotkut ei pidä kiirettä lähettämisen kanssa. (Itselläni on tapana lähettää heti, kun raha näkyy tilillä)

Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
Sillä tulee automaattisesti tilinumero. Jos se on vahinko, ettei tajunnut sun ostaneen niitä?
Positiivisia viestejä kuitenkin 46 kappaletta. Neutraaleja vaan 2.

Pyrin nopeaan kauppaan ja palautteiden antoon=)useamman kohteen huudossa kysäise postareiden yhdistelystä;)huudon päätyttyä saat vakioviestin mukana tilitietoni.Hauskoja hetkiä huutoihin!!EN VASTAA POSTIN MOKISTA!!!

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
ALKUPERÄINEN,
Miten olet maksanut tilille jos et tiedä hänen nimeä??
Eikö siihen yleensä tarvi nimikin tietää...

siihen voi kirjoittaa vaikka katti matikainen, ne menee tilinumeron mukaan ei todelle nimen...

anna tytölle aikaa...uhkaile ensin posteilla ja anna maksu aikaa...saattaa olla että hänellä tiukkaa tms. en ymmärrä miksi ihmiset tulevat tänne voivottelemaan ostoksiaan...nettikauppa on aina nettikauppaa...koskaan ei tiedä mitä saa, siksi kandee ostaa kirppiksiltä tai kaupasta uutena...

Yhteistyössä