Nyt lähti ns. vanha vichydieetti (=sairaaladieetti) käyntiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :) :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28227308]Olipa kiva lukea miten on mennyt. :)

Ainoa mitä ihmettelen on tuo tarve tiputtaa painoa dieetillä? Kun itse olen pari senttiä pidempi ja mulla just on tavoite päästä siihen 58-60 kiloon, ylöspäin siis. Ja tällöin vaatekoko olis edes sen s tai jopa m. :D :D

Kai sitä kropanmalleja on sit erilaisia. Luulisin että helpompi olis ollu vaan ruveta liikkumaan ja kiinteytystä hakenut. Kotijumpalla saa ihmeitä aikaan, kun on hyvät ohjeet. Ei tarvi aikatauluja ku vetäsee millon kerkee.

Tosin en voi tietää miltä AP näytät, mutta itse näytän päälle 50 kilosena ihan raadolta. :( Ei peppua (tai on toki, mut minikoossa), tissiä ym juurikaan. Vatsa on "kuopalla". Meillä ei tuo isäntäkään oikein tykkää, mutta toki kelpoon "pajunvitsanakin".

Onko se nyt tavoite sitten sulla? Mut tuohan kuulostaa ny hyvältä ettei paino ole juuri tippunut, vaan ilmeisesti sitä löysää höttöä on ruvennu katoamaan ja lihasta, kiinteämpää ainesta tilalla. Ei se vaaka aina kerro kaikkea. Juuri tuosta vaatekoon pienenemisestä tietää jotain tapahtuneen! :)

Tsemppiä silti![/QUOTE]

Juu, liikunnalla olisi todellakin ollut fiksuinta aloittaa, mutta olen niin kärsimätön, että haluan tulosta ja nopeasti. :D

Kropaltani olen sellainen ns. Marilyn, eli ei ollut edes 48 kiloisena (10 vuotta sitten) vatsakuopalla ja "tissiä ja peffaa" löytyi vielä riittämiin. Tavoitepainossani 54 kg vaatekoko on S - M, mutta vatsassa on edelleen makkara ja jenkkakahvatkin on. Siitä sitten ajattelin aloittaa sen kiinteyttämisen kunnon liikunnalla. Pajunvitsaa minusta ei kyllä saa koskaan, liikaa hartioita, tissiä, lannetta ja peffaa + heikko tahdonlujuus. :D :D

Mä taida aloittaa tuon kans, mutta pysyvästi. Mun on pakko ruveta tekemään itselle eri ruoat taas, tulen tyttärelle tehdyistä ruoista kipeäksi. Jostain syystä hiilihydraatit saa koko kropan aivan tuvoksiin ja kipeäksi. Ja mulla on liian karmea tämä sokerihimo.

Eli kanaa ja vihanneksia, hedelmiä. Soijajogurttia, smoothieta kauramaitopohjaisena. Paljon muuta en voi syödä. Nyt elän kahvilla, teellä ja hemulla. Ja lapselle sopivilla ruoilla. Viimeksi sain tiputettua yli 15 kiloa. Nyt ei tarviis kuin 3-5 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja pöööppis;28227808:
Entä jos kahvi aiheuttaa rytmihäiriöitä eikänäin ollen voi sitä juoda ja hiilihapolliset juomat saa pahan olon aikaan? Käykö pelkkä vesi?

Jossain ohjeissa sanotaan, että kahvin voi korvata teellä. Vettäkin voi kuulemma juoda, mutta joidenkin ihmisten kokemusten mukaan paino putoaa paremmin kivennäisveden voimin. Itse juon matalahiilihappoista kivennäisvettä, kun muut närästää niin kovin.

12. Päivä. Naama on hieman nutturalla porkkanan ja sitruunamehun jälkeen, mutta ehkä kahvikuppi parantaa aamua. Jouduin pitämään itsekseni pienen neuvottelun, etten vaihtanut niitä sämpylään, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. :D Lounaaksi aion kyllä syödä höyrytetyn kalan sijaan tonnikalaa vedessä. En nimittäin jaksa lähteä sen kalan takia kauppaan ja eiköhän se tonnikala vastaa ihan sitä höyrytettyä kalaa,vai mitä?

Enää kaksi päivää jäljellä. Sunnuntaiaamuna punnitsen loppupainon ja sitten siirryn siihen suunnittelemaani 5/2 -ruokavalioon + alan kuntoliikkumaan kunnolla. :)

Vau, sinulla on kyllä itsehillintää!

Ittellä 10 päivää takana, eilen kiloja lähtenyt 2,9, tänä aamuna sit 0,5kg tullut jostain syystä lisää, nyyyh. Tosin eilen söin paljon hiilareita, ehkä se on se syy. Mutta ei mitään mässyjä ole tullut vedettyä vielä, olen aika ylpeä :D

Sinulla on vähän sama suunnitelma kuin minulla, että ensin kiloja pois, ja sit vasta kiinteytymään. Ajattelin yrittää sinne 54kg (nyt 56,8) ihan dieetillä päästä, mutta näköjään on pakko aloittaa jonkinlainen liikunta jo nyt kun painokin on jumittanut melkein viikon.

Vau, sinulla on kyllä itsehillintää!

Ittellä 10 päivää takana, eilen kiloja lähtenyt 2,9, tänä aamuna sit 0,5kg tullut jostain syystä lisää, nyyyh. Tosin eilen söin paljon hiilareita, ehkä se on se syy. Mutta ei mitään mässyjä ole tullut vedettyä vielä, olen aika ylpeä :D

Sinulla on vähän sama suunnitelma kuin minulla, että ensin kiloja pois, ja sit vasta kiinteytymään. Ajattelin yrittää sinne 54kg (nyt 56,8) ihan dieetillä päästä, mutta näköjään on pakko aloittaa jonkinlainen liikunta jo nyt kun painokin on jumittanut melkein viikon.

Kiitos :D Rehellisesti sanottuna tämä päivittäinen raportointi tänne palstalle on osasyynä siihen miksi olen jaksanut jatkaa. Kun aloin suunnittelemaan tätä dieettiä, luin monta ketjua, joissa aloittaja hävisi muutaman päivän jälkeen kuin tuhka tuuleen. Se ärsytti, kun olisin halunnut tietää jatkuiko dieetti, mitkä olivat tulokset tai vastaavasti mikä dieetin kaatoi. Niinpä päätin raportoida nettiin oman dieettini, meni se sitten syteen tai saveen.

Hyvin muuten sinulla edelleen on kilot lähteneet! Päivittäin punnitessa tuollaiset puolen kilon heitot ovat ihan normaaleja. :)

13. ja VIIMEINEN päivä! Luojan kiitos tänään saa taas mutustaa sämpylää aamulla. Tämä aamusämpylä ja kahvi ovat kyllä olleet minulle tämän dieetin tähtihetkiä... :D :D

Mittasin vielä tänään vyötärönympäryksen ja se oli 76 cm. Kroppa on selvästi pienentynyt, mutta kiloista en sitten tiedä. Ne näkee sitten huomenna. Matkaa tavoitekokoon on vielä selvästi, mutta tämä dieetti on kyllä selvästi nostanut minulla taas motivaatiota jatkaa siihen. :)

Nyt on dieetti käyty läpi ja juon aamukahvia sekä syön palkinnoksi suklaakeksiä tai kaksi... Tänään hieman herkuttelen ja huomenna palaan normaaliin terveelliseen arkiruokaan. :)

Lopputulos painossa oli 57,4 kg. Yhteensä paino putosi 2,55 kg. Painonpudotus oli lopulta ihan tyydyttävä, vaikka alun 4 - 5 kg pudotus jäi haaveeksi. Minulla ei ollut niitä nesteitä kuitenkaan enää pahemmin pudotettavaksi niin toivotaan, että tuo määrä olisi sitä itseensä. :D

Senttejä on sitten vähentynyt enemmänkin. Vaatekoko on todellakin kauttaaltaan pienentynyt 1 -2 kokoa. Lisäksi kaikilta tutuilta on tullut kommentteja: "oletpa sinä laihtunut". Eli kyllä jotain on pakko myös näkyä. :)

Dieetti oli minulle suhteellisen helppo noudattaa, sillä olinhan ollut jo kuusi viikkoa laihdutuskuurilla ja vatsalaukkuni oli jo pienentynyt. Monessa paikkaa on todettu, että tämä dieetti kävisi hyvin, ns. starttina useamman kymmenen kilon painonpudotukselle. Minulle tämä sopi kuitenkin tällaisena motivaatiobuustina paremmin. Aloituksena tämä olisi ollut minulle liian rankka noudattaa.

Ohjeita pystyin mielestäni noudattamaan riittävän hyvin. Ainoastaan syötyä tuli liian vähän ja liikuntaa tuli harrastettua liian vähän ja se varmaan näkyy myös tuloksissa.

[QUOTE="vieras";28236356]"Dieetti aiheuttaa aineenvaihdunnan muutoksia joiden seurauksena ei lihota seuraavan 3 vuoden aikana" :D Uskoo ken tahtoo.[/QUOTE]

Joo, tämä on varmasti aivan puppua. Mutta samalla tavoin mielestäni puppua on väitteet, että tällaisten dieettien jälkeen lihoo automaattisesti takaisin lähtöpainoon ja ylikin. Eiköhän loppupelissä lihominen ja laihtuminen riipu perusterveellä ihmisellä vain siitä siitä kuinka paljon syö ja kuinka paljon kuluttuaa. Lisättynä sillä, että toisille sopii (kärjistettynä) alakarppaaminen ja toisille finnovegaani -ruokavalio. Ja suurimmalle osalle meistä jokin noiden ääripäiden välistä. :)

Googlettamalla löysin kyseisen ketjun ja ohjeen. Nyt 4. pvä menossa ja hyvin pyyhkii. Lähtöpaino huimat 91.6 ja tänä aamuna lukema oli 88.8. Oon reilu 15 vuotta sitten ollut melko samanlaisella ruokavaliolla ja silloin painoa lähti viitisen kiloa, lähtöpaino ollessa silloin 15 kg alhaisempi. Mutta kun ikää on enemmän, ei painokaan tipu vanhaan malliin. Eli kyseessä on kurinpalautus ja startti varsinaiselle (ja terveellisemmälle) painonpudotukselle.

Aattelin ihan omaksi iloksi ja motivaation ylläpitämiseksi päivittää tänne kuulumisia lähinnä painon suhteen. Haastetta hommaan tuo vierailut ja pippalot, joita on tähän pariin viikkoon siunaantunut lukuisia.