Nyt lähti ns. vanha vichydieetti (=sairaaladieetti) käyntiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :) :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja laihdutajamyöskin;28193443:
Mä suosittelen mieluummin vetämään kalorit tosi alas (max 1000) syömään paljon kasviksia ja proteiinia (tonniin mahtuu PALJON)

Varmasti tippuu puoli kiloa viikossa. Itsellä tuli jumitus myös ja koitin päivän sellasta, etten juur laskenut kaloreita, kävin kebabilla jne. 1500 kaloria söin, kattoo onko vaikutusta kun päivän on vähän enemmän kaloreita

Sotasuunnitelmani oli saada pari - kolme kiloa tällä sairaaladieetillä pois ja sitten motivaation löydyttyä jatkaa taas juuri tuolla sinun mainitsemalla linjalla loppuun asti. Kiloja ei ole paljon jäljellä (noin kuusi) ja haluan niiden lähtevän rytinällä.:)

Viides päivä alkanut ja kahvia tässä juodaan. Täytyy sanoa, että kaipaan sitä sämpylää, mutta huomenna saan kahvini taas sen kera. Mustaan kahviin olen sen verran tykästynyt, että jatkan pysyvästi sillä linjalla. :)

Muuten en voi muuta kun ihmetellä tätä dieettiä. Kävin vaa'alla ja painoa on tippunut vaivaiset 0,5kg, eli se oli 59,45kg. Olo kuitenkin tuntuu vaatteiden osalta kutistuneelta ja kokeilin esim. farkkuja joista vielä viime viikolla läskit vain pursusivat ulos. Nyt meni nappi mallikkaasti kiinni ja vyötärölinja erottui kauniisti!? Voisiko tämä sitten kuitenkin vaikuttaa jollain tavoin rasvanpolttoon...?

[QUOTE="a p";28197962]Voisiko tämä sitten kuitenkin vaikuttaa jollain tavoin rasvanpolttoon...?[/QUOTE]

Se ois siistiä jos se noin on. Karppifoorumillahan on noita ihmeitä, jotka ihan minimi-liikunnalla ja karppaamisella on saanut hurjia muutoksia aikaseks vaikkei paino olekaan erikoisemmin tippunut.

Itse harrastan tässä jotain sekalaista kalorit minimiin-dieettiä, ja on se vain mahtava fiilis ku lähtee ne ekat kilot ihan noin vain. Vaikka ne tulevatkin helposti takaisin jos ei ole skarppina.

Minäkin yritän tuota 6 kilon pudotusta, ja kolmen päivän jälkeen on nesteitä poistunut jo 1,4kg. Niiiin lyhyt matka tavoitteeseen, mutta on ne kilot vain tiukassa. Noo, kesään asti olen antanut itselleni aikaa tätä yrittää, niin aikaa on :)
Ei vain voi lopettaa hymyilemistä, ihan outo ja HYVÄ olo :D

Se ois siistiä jos se noin on. Karppifoorumillahan on noita ihmeitä, jotka ihan minimi-liikunnalla ja karppaamisella on saanut hurjia muutoksia aikaseks vaikkei paino olekaan erikoisemmin tippunut.

Itse harrastan tässä jotain sekalaista kalorit minimiin-dieettiä, ja on se vain mahtava fiilis ku lähtee ne ekat kilot ihan noin vain. Vaikka ne tulevatkin helposti takaisin jos ei ole skarppina.

Minäkin yritän tuota 6 kilon pudotusta, ja kolmen päivän jälkeen on nesteitä poistunut jo 1,4kg. Niiiin lyhyt matka tavoitteeseen, mutta on ne kilot vain tiukassa. Noo, kesään asti olen antanut itselleni aikaa tätä yrittää, niin aikaa on :)
Ei vain voi lopettaa hymyilemistä, ihan outo ja HYVÄ olo :D

Tsemppiä sinulle! :D

Onko kiloja lähtenyt? Ootko vielä punninnut itseäsi?

En tiedä pitäisikö itsekin kokeilla viikon tai pari, jotta saisi vähän motivaatiota laihtumiseen. Jonku aikaa olen hissukseen laihduttanut, mutta nyt kaipaisi motivaatiota uusista tuloksista...

Mä oon vetänyt aika vastaavaa dieettiä useamman kerran eläissäni ja kahessa viikossa saanut pois 6-7 kiloa. Nyt on taas kertynyt ja tarttis varmaan vetäistä läpi :) Olen jojo ja lihon/laihdun 10 kilon sisässä kaiken aikaa. Välillä vetäsen ton niin sit ei tarvii taas kuin nipistää pari kiloa ja se on siinä :)

Millainen sun energiataso on kun syöt noin? Voitko harrastaa liikuntaa tuon dieetin aikana? Tai luistaako ajatukset hyvin? Ootko mitannut verenpaineita?

Mä sain eräältä laihduttajalta fiksun vinkin, hän korvasi joka toisen aterian höyrytetyillä kasviksilla ja joka toisen aterian söi normaalisti, joskin kiinnitti annoskokoon huomiota. Ja on ihan aktiivinen liikkuja joka ymmärtää sen päälle mitä kroppa tarvii toimiakseen ja jottei lihakset lähde :)

Alkuperäinen kirjoittaja Onko lähtenyt;28198467:
Onko kiloja lähtenyt? Ootko vielä punninnut itseäsi?

En tiedä pitäisikö itsekin kokeilla viikon tai pari, jotta saisi vähän motivaatiota laihtumiseen. Jonku aikaa olen hissukseen laihduttanut, mutta nyt kaipaisi motivaatiota uusista tuloksista...

Kiloja on lähtenyt vaivaiset 0,5 kg. Olin jo ennen aloitusta vhh ruokavaliolla, joten nesteitä ei ilmeisesti enää ollut. Ihmeekseni olen kuitenkin huomannut, että senttejä on lähtenyt huimasti. En ole mitannut mittanauhalla, mutta olen saanut kaivaa kaapista jo 1 - 2 kokoa pienemmät vaatteet käyttöön. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28198497:
Millainen sun energiataso on kun syöt noin? Voitko harrastaa liikuntaa tuon dieetin aikana? Tai luistaako ajatukset hyvin? Ootko mitannut verenpaineita?

Mä sain eräältä laihduttajalta fiksun vinkin, hän korvasi joka toisen aterian höyrytetyillä kasviksilla ja joka toisen aterian söi normaalisti, joskin kiinnitti annoskokoon huomiota. Ja on ihan aktiivinen liikkuja joka ymmärtää sen päälle mitä kroppa tarvii toimiakseen ja jottei lihakset lähde :)

Energiataso on ollut hyvä, mutta ei minusta kyllä mihinkään rankempaan liikuntaan tällä hetkellä olisi. Mieli on kuitenkin ollut hyvä ja ajatuskin ihan luistanut. Tässä dieetissä saa syödä leipää, hedelmiä ja lihaa ja olen nyt huomannut, että ne ovat minulle elintärkeitä elintarvikkeita, että mieli ja kroppa voivat hyvin.

Ainoa "huono" mitä olen huomannut tämän dieetin aikana on se, että toisen etureiden lihas tuntuu välillä hieman "kankealta", eli ihan kun siitä vetäisi suonta. Eli kyllä kroppa selvästi jotain kaipaa ja se sääntö, että tällä dieetillä saa olla vain kaksi viikkoa kerrallaan on varmasti paikallaan.

Kuudes päivä huomenta! Sämpylä ja kahvi maistuvat hyvältä. :) Kävin vaa'alla, kiloja oli 58,85kg eli yhteensä lähtenyt viidessä päivässä 1,1 kg. Ihan ok tulos, kun huomioidaan, että nesteitä minulla ei ollut enää pudotettavana.

Kiloissa ei siis ihmeitä ole tapahtunut, mutta edelleen minua hymyillytti, kun vetäisin nuo vanhat farkut jalkaan äsken. Reilu viikko vielä tätä, saa nähdä tuleeko silloin enää mitään muutosta kiloihin / sentteihin. :D

Kahdeksas päivä, eli viimeinen viikko käynnistyy tänään. :)

Ensimmäisen viikon saldo oli painoa alas reilu kilo ja senttejä 1 - 2 vaatekokoa. Painon vähäinen putoaminen oli pettymys, mutta tuo vaatekoon selvä pienentyminen oli kyllä positiivinen yllätys. Ruokavalio on ollut minulle helppo noudattaa. Ainoastaan eilen join aamulla kahvin sämpylän kera, vaikka listalla luki teetä ja sitrunamehua. Suurin ongelma minulle on ollut annoskoot. En kertakaikkiaan ole pystynyt syömään niin paljon, eli pihvini ovat olleet puolet pienempiä mitä pitäisi (suuri pihvi on n. 250gr) ja esim. luonnonjogurttia ei kerta kaikkiaan mene minulla alas niin paljoa!

Tältä seuraavalta viikolta en odota enää paljoa kiloissa tai senteissä, mutta jatkan kyllä loppuun asti. Tai ainakin yritän. Eilen putosi niskaan melkoinen draamapommi ja tuntuu, että elämältä on pohja pudonnut.

Voimia sinne draaman keskelle. Koita jaksaa viedä dieetti loppuun, mielelläni luen miten se edistyy. Mulla suunnilleen samat mitat ja myös vhh taustalla. Jos ja kun saat tästä hyvät tulokset voisin itsekin kokeilla.

Yhdeksäs päivä ja edelleen potkitaan eteenpäin. :) Sämpylä maistuu taas, ah niin ihanalta. Kävin aamulla myös vaa'alla ja lukemat oli 58,25kg eli kokonaispudotus on nyt tällä hetkellä 1,7kg. Mietin tässä, että olisiko minun juomisellani ja suolankäytölllä vaikutusta tuohon painon putoamisvauhtiin. Ensimmäisellä viikolla join vuoroin suolaista vichyä ja vuoroin hanavettä. Nyt olen juonut pari päivää Lidlin matalahiilihappoista "hiilihapotettua luonnollista kivennäisvettä" eli juon koko ajan suolatonta kivennäisvettä.

Eli vaikuttaa siltä, että näinkin yksinkertaiset ohjeet ovat saaneet minun pääni ymmälleen... Olisikohan jossain vichydieettiä for dummies...? ;) :D

Katsoin muuten eilen prismadokumenttiä, jossa käsiteltiin paastopäiviä. Minuun teki erityisesti vaikutuksen se Michael Mosleyn 5/2 -ruokavalio. Täytyypä oikein alkaa tutkailemaan sitä, sillä tuon tyyppinen ruokavalio voisi sopia minulle kuin nenä päähän. OT, ihana mies tuo Mikey, olisipa se 30 vuotta nuorempi... :D :D :D

Kymmenes päivä. :) Eilen "sorruin" sen verran, että vaihdoin keittokinkun / -kalkkunan palvikalkkunaan. Jos tämä muutos nyt kaataa tämän dieetin, niin ei voi mitään. Muuten dieetti on sujunut hyvin, sillä olen jopa löytänyt jälleen solis- ja lonkkaluuni. Oli oikein iloinen "jälleennäkeminen"! :D

Päivä 11. Eilen oli NÄLKÄ. Luulin, että tuo eka viikko olisi ollut se hankala viikko, mutta minulle kyllä eilinen oli vasta ensimmäinen vaikea päivä. Nyt juon aamukahvia ja syön vastaleivottu(j)a sämpylää... Jollainhan sitä itseään on palkittava! :D

Ai niin, löysin vanhan mittanauhani ja mittasin aamulla vyötärönympäryksen. Tulos oli 77 senttiä! :D Vaikka en tiedä tarkkoja senttejä tämän sairaaladieetin aikana, niin yhteensä viimeisen kahden kuukauden aikana on lähtenyt yli 10 senttiä ja "housutuntuman" osalta suurin osa kaventumisesta on tapahtunut kuluneen parin viikon aikana. :D

Hienosti on vissiin sit kuitenkin lähtenyt vaikka ei vaa'alla näykkään. Itsellä elämäntaparemontti menossa ja tänä aamuna vaaka näytti -13kg. Senttejä lähtenyt joka puolelta ihan kivasti.

[QUOTE="a p";28227061]Good for you! :D

Itse olen ajatellut saada painoa ensin kunnolla alas ja sitten liitän siihen enemmän liikuntaa mukaan. Nyt on lähinnä hyötyliikuntaa kehissä.[/QUOTE]

Minä aloitin salitreenin ja oon tykännyt ihan huimasti. Vaikka vaa'alla ei tuon enempää vielä näykkään, niin kropassa huomaa ja kunto on noussut ihan kohisten.

täällä myös yksi laihduttaja, välillä menee paremmin välillä iskee mässäily päivä. Karppaus meininki, eli jauhot ja leivät olen jättäny pois. 35kg lähteny ja vielä 15kg olisi tavoite..kovin hitaasti nyt tässä kohden paino putoaa. Toisaalta olen välillä viikonloppuisin herkutellu kaksin käsin että tuo on ehkä hidastanu painon putoamista, toisaalta lisääkään ei ole tullut, se on hyvä. Nyt aamulenkille!!

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Olipa kiva lukea miten on mennyt. :)

Ainoa mitä ihmettelen on tuo tarve tiputtaa painoa dieetillä? Kun itse olen pari senttiä pidempi ja mulla just on tavoite päästä siihen 58-60 kiloon, ylöspäin siis. Ja tällöin vaatekoko olis edes sen s tai jopa m. :D :D

Kai sitä kropanmalleja on sit erilaisia. Luulisin että helpompi olis ollu vaan ruveta liikkumaan ja kiinteytystä hakenut. Kotijumpalla saa ihmeitä aikaan, kun on hyvät ohjeet. Ei tarvi aikatauluja ku vetäsee millon kerkee.

Tosin en voi tietää miltä AP näytät, mutta itse näytän päälle 50 kilosena ihan raadolta. :( Ei peppua (tai on toki, mut minikoossa), tissiä ym juurikaan. Vatsa on "kuopalla". Meillä ei tuo isäntäkään oikein tykkää, mutta toki kelpoon "pajunvitsanakin".

Onko se nyt tavoite sitten sulla? Mut tuohan kuulostaa ny hyvältä ettei paino ole juuri tippunut, vaan ilmeisesti sitä löysää höttöä on ruvennu katoamaan ja lihasta, kiinteämpää ainesta tilalla. Ei se vaaka aina kerro kaikkea. Juuri tuosta vaatekoon pienenemisestä tietää jotain tapahtuneen! :)

Tsemppiä silti!

[QUOTE="vieras";28227213]täällä myös yksi laihduttaja, välillä menee paremmin välillä iskee mässäily päivä. Karppaus meininki, eli jauhot ja leivät olen jättäny pois. 35kg lähteny ja vielä 15kg olisi tavoite..kovin hitaasti nyt tässä kohden paino putoaa. Toisaalta olen välillä viikonloppuisin herkutellu kaksin käsin että tuo on ehkä hidastanu painon putoamista, toisaalta lisääkään ei ole tullut, se on hyvä. Nyt aamulenkille!![/QUOTE]

:)