Nyt lähti ns. vanha vichydieetti (=sairaaladieetti) käyntiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :) :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:) :)

Vieras
Elikkä ajattelin kokeilla lähtisikö tällä kahden viikon dieetillä laihdutuksen jumitus pois päältä, kun olisi vielä 6 kiloa matkaa kohti ihannepainoa. Ohjenuorakseni ajattelin ottaa tämän dieetin:

"1 pv
AAMIAINEN: kahvia ilman sokeria
PÄIVÄLLINEN: 2 keitettyä munaa, vähän suol. pinaattia (tai tuoretta kurkkua)
ILALLINEN: 1 iso grillipihvi (ei koko aikana sianlihaa), vihreää salaattia ja kaikenlaisia hedelmiä (kuinka paljon tahansa)

2 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 iso sämpylä
PÄIVÄLLINEN: 1 iso pihvi, vihreää salaattia ja kaiken sortin hedelmiä
ILLALLINEN: keitettyä kinkkua (taui kalkkunaa)

3 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 iso sämpylä
PÄIVÄLLINEN: 2 keitettyä munaa, salaattia, tomaattia
ILLALLINEN: keitettyä kinkkua

4 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
PÄIVÄLLINEN: 1 keitetty muna, porkkanoita raakana tai keitettynä, juustoa (esim. emmental)
ILLALLINEN: hedelmiä, luonnon jogurttia (0,5l)

5 pv
AAMIAINEN: porkkanoita sitruunamehun kera ja mustaa kahvia
PÄIVÄLLINEN: höyrytettyä kalaa ja tomaattia
ILLALLINEN: 1 pihvi, vihreää salaattia

6 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
PÄIVÄLLINEN: grillattua broileria (ilman nahkaa)
ILLALLINEN: 2 keitettyä munaa ja porkkanoita

7 pv
AAMIAINEN: tee+sitruunamahua, ei sokeria
PÄIVÄLLINEN: 1 grillipihvi, hedelmiä
ILLALLINEN: vapaasti mitä ikinä haluat

8 pv
dieetti alkaa alusta taas viikoksi, sen jälkeen tavallinen ruokailu.

Mikäli dieettiohjeita noudatetaan kirjaimellisesti, laihdutaan näiden 2 viikon aikana 9 kg.

Dieetti aiheuttaa aineenvaihdunnan muutoksia, joiden seurauksena ei lihota uudestaan 3 vuoden aikana.

Koko dieetin aikana juodaan paljon kivennäisvettä (n. 3 litraa/pv)

EI ALKOHOLIA"

Lähteekö kukaan mukaan?:) Itsellä en usko mihinkään 9 kilon pudotuksiin, sillä olen ollut jo melko vhh ruokavaliolla jonkin aikaa. Tavoitteeni on 4 - 5 kiloa, saa nähdä miten käy.

Ai niin, piti vielä laittaa lähtötilanne. Eli pituutta 157 cm ja painoa tänä aamuna 59,95 kg. Mittanauhaa minulla ei ole, joten en jaksa alkaa lankakerän kanssa mittailemaan senttejä. :)

Ilman tota kivennäisvettä,mun äiti on käyttäny lähes identtistä dieettiä viikon kerrallaan,mut hänen ystävältään saamissa papereissa nimi on "rasvanpolttoviikko" ja tarkoitettu starttiviikoksi laihduttaessa. Eli siinä ei luvata mitään kilomääriä tms,enemmän niin että ton viikon aikana keho ehtii tottua esim pois sokerikoukusta.

Olin yhdellä viiden päivän kitudieetillä syksyllä ja se oli kyllä ihan painajainen. Olin nälkään nääntymäisilläni ja olo aivan kamala, ei kiitos koskaan enään sellaista. Muutama kilo sillä dieetillä hävisi mutta ei ollut se kärsimys sen arvoista. Jutan dieetin puolesta liputan.

Noudatin 10 päivää ja tulos -7kg. Kyllähän ne kilot sitten takaisin tuli, kun suurin osa lähteneistä kiloista on nestettä. Kalorimäärät on niin pieniä, että normaalipainoisen ei kannata tolla dieetillä missään nimessä olla, koska laihduttamista ei voi enää jatkaa. Jos ylipainoa on +30kg niin ok, voi kokeilla tuota ja jatkaa sitten miinuskaloreilla, mut normaalipainoinen saa tuolla dieetillä aikaan jojoefektin.

[QUOTE="Vieras";28179453]Mikä on grillipihvi?
Anna ohje?[/QUOTE]

Ihan vain naudanlihapihvi, voi olla sisäfile tai ulkofile tai vaikka lehtipihvi. Grillataan tai paistetaan ilman rasvaa esim. Teflon pannulla. Tosten mielestä ei saa olla mausteita, itse aion laittaa pelkkää suolaa hieman.

Alipainosta ei huolta. ;) Bmi pysyy reippaasti yli 22. Lisäksi koko painoindeksinhän on todettu olevan vääristynyt, sillä pitkille se antaa ihannepainossa liian vähän kiloja ja vastaavasti lyhyille (kuten minä) se antaa ihannepainossa liikaa kiloja.

Täällä taitaa olla sen verran fiksua porukkaa, ettei kukaan ole lähtenyt mukaan tähän kokeiluun. :D

Minulla on yksi päivä takana ja nyt mutustan sämpylää ja juon kahvia. Eilinen ei olisi muuten ollut rankka, mutta meni illallinen hieman liian myöhäiseksi (autopulmien takia en ollut päässyt aiemmin kauppaan). Siinä sitten järsin omenaa kädet täristen, kunnes jaksoin paistaa pihvin. Taivaallista oli, voitte uskoa! :)

Vaa'alle pääsen vasta loppuviikosta, mutta yöllä kyllä juoksutti vessassa, eli oli minulla sitten kuitenkin jotain turhia nesteitä kehossa.

[QUOTE="a p";28183753]

Vaa'alle pääsen vasta loppuviikosta, mutta yöllä kyllä juoksutti vessassa, eli oli minulla sitten kuitenkin jotain turhia nesteitä kehossa.[/QUOTE]

No varmaan juoksutti, jos joit päivän aikana sen 3 litraa vissyä ;)

[QUOTE="vieras";28183776]No varmaan juoksutti, jos joit päivän aikana sen 3 litraa vissyä ;)[/QUOTE]

Tuo määrä ei ole minulle paljon, sillä juon muutenkin paljon vettä, teetä ja kahvia (sekä pahettani light cokista). Tuo kolme litraa tulee siis täyteen ihan normaalipäivinäkin.

Tsemppiä sulle :)

Itse en pystyisi noin pikkutarkkaa dieettiä aloittaakaan.
En ole koskaan paistanut esim pihviä enkä vain halua juoda mitään sitruunamehua. Mutta kyllähän tuo voisi toimia. Varmasti jo pelkästään 3 litraa vissyä päivässä auttaa paljon oli ruokavalio sitten mikä tahansa.

kukkua sanon minä :D

Kokeilin itse tuota joskus vuosia sitten ja tuloksena oli vaan paha & heikko olo. Paino ei todellakaan pudonnut kuin ehkä kilon tuona aikana ja sen tuloksen olisi saavuttanut terveellisemmälläkin tavalla. Lisäksi se tuli kyllä heti takaisin, kun söi normaalisti.

Huomenta!

Kolmas päivä käynnistynyt. Eilen oli illalla hieman nälkä, mutta nyt taas kahvin ja sämpylän jälkeen elämä hymyilee. :)

Tämä dieetti on kyllä "kukkua", kuten "henniina" sanoikin, mutta minulla tämä on avannut silmiä. Tätä ennen olen siis karpannut ja tärkkelys ja sokerit ovat ollee nounou. Vaikka laihtumista on tapahtunut, on blues ollut koko ajan päällä ja pinna hyvin kireällä. Nyt olen huomannut, että tuon aamuisen sämpylän jälkeen olen yksinkertaisesti ONNELLISEMPI ja tasapainoisempi koko päivän! Olen lukenut siitä, että osalle ihmisistä (eteenkin naisille) karppaus ei sovi, koska toisten aivot yksinkertaisesti tarvitsevat serotoniinin välittymiseen sokeria ja/tai tärkkelystä. Ajattelin, että tuo on sitä kukkua, sillä kaikkihan laihduttaessa ovat äkäisiä. Nyt voin kutenkin omakohtaisesti todeta, että kyllä se sittenkin taitaa olla totta. Voisikohan tässä olla myös osasyy, miksi osalle ihmisistä karppaaminen yksinkertaisesti on huono ruokavalio, vaikka se toisilla toimii loistavasti?

Ja ei muuta kun, etteenpäin sano mummo lumessa...:D

• Tykkää
Reactions: coati
Heippa taas!

Neljännen aamun kahvi ja sämpylä on nyt nautittu. :) Olo on edelleen ihan hyvä. Eilen ei ollut enää yhtään nälkä ja keittokinkut piti hieman väkisin syödä illallisella. Tai olo voisi kyllä olla vielä parempi, ellei meidän nuorimmainen olisi valvottanut klo neljästä lukien...

Kutistumista on tapahtunut, vaikka minulla ei mittanauhaa ole ollut käytössä. Vaatteista vaan huomaa sen. Jopa rintsikoiden ympärysmitta on nyt liian iso, eli täytynee ottaa käyttöön pienempi koko. Niitä on onneksi kaappi täynnä. :D

Jännittyneenä odotan huomisaamun vaa'an lukemia. Alan jopa pikkuhiljaa toivomaan, että pudotusta olisi tullut myös painossa enemmän kun muutama sata grammaa!

Mä suosittelen mieluummin vetämään kalorit tosi alas (max 1000) syömään paljon kasviksia ja proteiinia (tonniin mahtuu PALJON)

Varmasti tippuu puoli kiloa viikossa. Itsellä tuli jumitus myös ja koitin päivän sellasta, etten juur laskenut kaloreita, kävin kebabilla jne. 1500 kaloria söin, kattoo onko vaikutusta kun päivän on vähän enemmän kaloreita

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
[QUOTE="vieras";28193434]Veda vaan dieetti lapi, ei siita haittaakaan ole. Tosiaan mieheni laihdutti juuri tuolla dieetilla paljon kiloja viime vuonna, eivatka ne ole tulleet takaisin :).[/QUOTE]

Kiitos kannustuksesta! Itsekin ajattelen, että ei tästä perusterveelle ihmiselle mitään haittaa ole ja siksi tähän ryhdyin. :)