NYT KAIKKI VIHREET JA KOKOOMUKSELAISET TÄNNE, KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Hyvätuloisuushan kulkee käsi kädessä ahkeruuden kanssa :xmas: Eli pienituloiset ovat automaattisesti ja poikkeuksetta laiskoja vätyksiä, jotka loisivat muiden niskoilla. Hyväosaisuus on ansaittua, kuten huono-osaisuuskin. Se on valinta. Amen. :saint:
:flower: :LOL: Siinä kiteytettynä koko oikeistolainen ajatusmalli. Kiitos. :D

Mä olen hyvätuloinen, enkä tunnustaudu minkään puolueen kannattajaksi. Olen äänestänyt kristillisiä ja keskustaa ja joskus jotain muutakin. Mutta luonteeltani olen patalaiska...

se yks vaan, pientuloinen "laiskapaska"
Hyvätuloisuushan kulkee käsi kädessä ahkeruuden kanssa :xmas: Eli pienituloiset ovat automaattisesti ja poikkeuksetta laiskoja vätyksiä, jotka loisivat muiden niskoilla. Hyväosaisuus on ansaittua, kuten huono-osaisuuskin. Se on valinta. Amen. :saint:
:flower: :LOL: Siinä kiteytettynä koko oikeistolainen ajatusmalli. Kiitos. :D
Ja ällöttävä sellainen

Kippuravarvas
Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan. Mä näet en äänestä. Perheemme tulotaso sijoittuu keskitasoa korkeammalle mutta olemme punaisia aatteiltamme ja valinnoiltamme. Meitä ei nykyinen tai korkeampikin tuloverotus tai omaisuusverotus häiritse vaan maksamme ilomielin siitä, että kunnalliset palvelut toimivat riippumatta asuinkunnasta ja tulotasosta.

Kyse kun ei ole ainoastaan omasta navasta vaan koko yhteiskunnasta.
Viisas viisas ihminen :flower:

Sariel
Onkos teillä sitten varaa yksityiseen, kun lapset sairastuu? Johan se Peijaksen ulkoistamisessa nähtiin, että hoitoon pääseminen ja palvelevuus huononi oleellisesti. Vantaa(eli porvaripuolueet) lainasi valtiolle rahaa kehä III:n parantamiseen ja nyt muut saa kärsiä.

Mää en ymmärrä vieläkään, miksi Keittiönoita haluaisi tuossa elämäntilanteessaan (tai koskaan muutenkaan) äänestää Kokoomusta. Täytyy kyllä myöntää, että on mielikuvamarkkinoinnilla ollut osansa tässä sopassa. MITEN SULLE ON VOINUT MUODOSTUA KÄSITYS, ETTÄ KOKOOMUS AJAISI ETUJASI????????????????

Alkuperäinen kirjoittaja Sariel:
Onkos teillä sitten varaa yksityiseen, kun lapset sairastuu? Johan se Peijaksen ulkoistamisessa nähtiin, että hoitoon pääseminen ja palvelevuus huononi oleellisesti. Vantaa(eli porvaripuolueet) lainasi valtiolle rahaa kehä III:n parantamiseen ja nyt muut saa kärsiä.
Selasin ketjua nopeesti, mutta nytkun olet Sariel palannut puhumaan politiikasta, niin viimeksi kysyin sinulta, miksi Suomea pitäisi saada vasemmalle (veroja vielä lisää), vetosit onnellisuustilastoihin, ja kun sain ne kaivettua, totesin, että esim. veroparatiisi Bahama on Suomen yläpuolella eikä vero-onnellisuuskorrelaatio ole muutenkaan kovin selvä. Onko tähän jotain kommenttia?

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Mää en ymmärrä vieläkään, miksi Keittiönoita haluaisi tuossa elämäntilanteessaan (tai koskaan muutenkaan) äänestää Kokoomusta. Täytyy kyllä myöntää, että on mielikuvamarkkinoinnilla ollut osansa tässä sopassa. MITEN SULLE ON VOINUT MUODOSTUA KÄSITYS, ETTÄ KOKOOMUS AJAISI ETUJASI????????????????
No ei se kokoomus nyt mikään pahuuden ruumiillistuma ole, kohtuu suurikin puolue, joten ihan tavallisten ihmisten puolueesta kysymys jos äänestäjäpohjaa ajatellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sariel:
Verovaroin kustannetaan julkinen terveydenhoito minne on tosi hankala saada aikoja, omalääkärini on kielipuoli poppamies, ja sitten kuitenkin on pakko käydä yksityisellä puolella jos aikoo terveydestään huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
No ei se kokoomus nyt mikään pahuuden ruumiillistuma ole, kohtuu suurikin puolue, joten ihan tavallisten ihmisten puolueesta kysymys jos äänestäjäpohjaa ajatellaan.
Juurikin näin, mutta tarkoitin nimenomaan Keittiönoidan tilannetta. Ajattelisin, ettei tuo Kokoomus nyt suoranaisesti rahat tiukalla elävän yksinhuoltajaäidin unelmapuolue ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Juurikin näin, mutta tarkoitin nimenomaan Keittiönoidan tilannetta. Ajattelisin, ettei tuo Kokoomus nyt suoranaisesti rahat tiukalla elävän yksinhuoltajaäidin unelmapuolue ole.
Siinä on se ero että Keittiönoita tekee yrittäjänä töitä, eikä elä tulonsiirtojen varassa.

Keittiönoita
Keittis, mä en tietenkään ole perillä perheesi menoista ja tuloista, mutta onko tosiaankin niin, että kattaaksesi kahden ihmisen ja yhden koiran toimeentulon sun täytyy työskennellä vähintään 70 tuntia viikossa? Ja it-alalla vieläpä?
Valitettavasti on. Mulla menee reilu tonni kuussa asumiseen....siis laina ja yhtiövastike. Junnu on lukiossa, joten koulukirjat maksaa. Koepaperitkin maksaa. Koulumatkat maksaa. Yrittäjyydessä kurja juttu on se, että kaikkea ei voi laskuttaa asiakkaalta. Esim koko toissaviikko mulla meni töitä pelkästään markkinointiin. Hirveästi työtunteja, matka Vaasaan, hotelliyöpyminen siellä, matka takaisin kotiin. Noin viikkoon en tehnyt mitään, mistä saisin rahaa. Jos emme voita tarjouskilpailua, kaikki se työ meni ihan harakoille. Ja ne matkat ja hotelliyöpyminen omasta pussista pois. Olisihan se mukavaa, jos jokaisesta työtunnista voisi laskuttaa asiakasta. Mutta kun ei voi.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Siinä on se ero että Keittiönoita tekee yrittäjänä töitä, eikä elä tulonsiirtojen varassa.
No juurikin tuo syy =) Mä saan junnusta lapsilisän ja sekin loppuu ensi kuussa. Opintotukea junnu ei tule kuitenkaan saamaan, joten ensi kuussa ollaan ihan mun selkänahkani varassa. Mä äänestän sellaista puoluetta, joka parhaiten takaa, että se mun selkänahkani kanssa kestää seuraavat 3 vuotta. Ja tietty olisi kiva, jos selkärankanikin vielä kestäisi =)

Lunatic
Se on saanut jostain päähänsä että kokoomus ajaisi työtä ahkerasti tekevän yyhoon etua,
joka vieläpä on pakana,
lapsilla eri isät,
vammanen tytär,
sudennäkönen koira..

En vaan ymmärrä mistä moinen illuusio on hänelle syntynyt. Keittis on kaukana oikeiston ihanteista. :|
Siis sen perusteella mitä on kertoillut. Ehkä sitten on joku piilonatsi mitä ei meille kerro tms.. :D

Keittiönoita
Se on saanut jostain päähänsä että kokoomus ajaisi työtä ahkerasti tekevän yyhoon etua,
joka vieläpä on pakana,
lapsilla eri isät,
vammanen tytär,
sudennäkönen koira..

En vaan ymmärrä mistä moinen illuusio on hänelle syntynyt. Keittis on kaukana oikeiston ihanteista. :|
Siis sen perusteella mitä on kertoillut. Ehkä sitten on joku piilonatsi mitä ei meille kerro tms.. :D
No kerro mulle sitten, kuka ajaa? Mä paiskin töitä, jotta poerheelläni on sellainen elintaso, mitä pieni-keskituloisella perheellä täällä pk-seudulla on yleensäkin. Erona se, että mä tienaan sekä iskän että äiskän palkan. Kerro mulle, mikä muu puolue kuin Kokoomus ei halua mua rangaista siitä, että tienaan yh:na sen iskänkin palkan? No joo, RKP. Mutta fy fan

:D

joka vieläpä on pakana,
lapsilla eri isät,
vammanen tytär,
sudennäkönen koira..

Katsoo tuota puoluerepertuaaria kuinka tahansa, niin vaikeaa on suuria käytännöneroja nähdä...
Kaikki kuitenkin joutuvat toimimaan samojen kehysten sisällä tosipaikan tullen...
Ennen vihreätkin olisivat kovaan ääneen suojelleet susia, mutta eivätpä enää...

Illuusioita kaikki tyynni... :D

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No kerro mulle sitten, kuka ajaa? Mä paiskin töitä, jotta poerheelläni on sellainen elintaso, mitä pieni-keskituloisella perheellä täällä pk-seudulla on yleensäkin. Erona se, että mä tienaan sekä iskän että äiskän palkan. Kerro mulle, mikä muu puolue kuin Kokoomus ei halua mua rangaista siitä, että tienaan yh:na sen iskänkin palkan? No joo, RKP. Mutta fy fan

:D
Antaa olla. En jaksa enää.

Yhteistyössä