NYT KAIKKI VIHREET JA KOKOOMUKSELAISET TÄNNE, KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan. Mä näet en äänestä. Perheemme tulotaso sijoittuu keskitasoa korkeammalle mutta olemme punaisia aatteiltamme ja valinnoiltamme. Meitä ei nykyinen tai korkeampikin tuloverotus tai omaisuusverotus häiritse vaan maksamme ilomielin siitä, että kunnalliset palvelut toimivat riippumatta asuinkunnasta ja tulotasosta.

Kyse kun ei ole ainoastaan omasta navasta vaan koko yhteiskunnasta.
:flower: :flower: Just näin!!

v
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hei haloo? :D
Ja kokoomushan tämän parantaa.. eiku..
Komppaan Liliitä; naputtelpa muutama vaalikone läpi. Jos se yrittäjyys tässä on se ongelma, niin löytyy sieltä vasemmaltakin pienyrittäjää ymmärtäviä :)
No ei helvetissä paranna!! :LOL:
Nyt meni ohi, ootko samaa mieltä vai eri mieltä...
Vai olikohan tää kommentti keittikselle.

Juu, yrittäjiä löytyy vasemmaltakin. :)
Ota silimä kättee ja kato :)
Siis ei, kokoomus ei tilannetta paranna _todellakaan_
Ja sitä tarkoitin, ettei Keittiksen pelkästään yrittäjyytensä takia kannata päätyä kokoomukseen

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan. Mä näet en äänestä. Perheemme tulotaso sijoittuu keskitasoa korkeammalle mutta olemme punaisia aatteiltamme ja valinnoiltamme. Meitä ei nykyinen tai korkeampikin tuloverotus tai omaisuusverotus häiritse vaan maksamme ilomielin siitä, että kunnalliset palvelut toimivat riippumatta asuinkunnasta ja tulotasosta.

Aivan! :flower:
Mutta oikeistollehan aina oma napa on tärkein.
Ei huomata sitä, että kun koko yhteisö voi hyvin -voi itsekin hyvin.

Lunatic
Ja sitä tarkoitin, ettei Keittiksen pelkästään yrittäjyytensä takia kannata päätyä kokoomukseen
No oomme siis sammaa mieltä.. juu otan :snotty: .. ja ota sää kanssa ja lainaa oikeesta kohtaa. =)

v
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
"Jos se yrittäjyys tässä on se ongelma, niin löytyy sieltä vasemmaltakin pienyrittäjää ymmärtäviä "

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Mitäs hassua tuossa on?
Harva vasemmistolainen on nykyään niin kommari, että kaikenlainen yksityisyritteliäisyys ja liiketoiminta olisi kiellettävä, sen sijaan moni kyllä miettii pienyrittäjän asemaa siinä, että pitäisi järkevällä tavalla kyetä sovittamaan yhteen yrittäjäasema ja toisaalta yhteiskunnan tuki niissä tilanteissa kun sitä tarvitsee (sairaus, vanhempainvapaat, jne), samoin tajuavat sen, että pienyrityksen asema ja tilanne on toisenlainen kuin kansainvälisen pörssiyhtiön..

Keittiönoita
Ja haluat entisestään huonompia palveluita, kun on tähänkin asti huonoa ollut? :eek:
Ei. Mä näen nää kunnallisvaalit siten, että jokainen äänestää ehdokasta, joka ajaisi juuri sen äänestäjän asiaa. Mähän pistäisin koko tän maapallon pelkkään halipusiruusunpunaiseen pumpuliin, jos mulla olisi siihen mahdollisuus. Mutta kun ei ole. Vaalithan on sitä varten, että jokainen voi äänestää niissä sellaista ehdokasta, joka ajaa just sen äänestäjänsä asiaa. Musta olisi ihan kivaa äänestää ehdokasta, joka antaa yhdeksän hyvää ja ymmene kaunista lapsiperheille, syrjäytyneille, vanhuksille, vammaisille ja sairaille. Mutta jostainhan ne rahat siihen yhdeksään hyvään ja kymmeneen kauniiseen otetaan ja koska olen naisimmeiseksi ihan hyvätuloinen, niin rahathan otettaisiin sitten myös multa. Mutta mulla ei ole enää kovinkaan montaa sataa euroa varaa laskea elintasoani, jos haluan omat lapseni kouluttaa. Mä olen niin "porvari", että ensisijaisesti ruokin ja koulutan omat lapseni ja sitten vasta muiden lapset. Myös susilaumat pitävät ensisijaisesti huolen omista jälkeläisistään ja sitten vasta muiden laumojen jälkeläisistä =)

Mä kuulun siihen väliinputoajaluoikkaan, jossa yh-äiti on hyvätuloinen. Perheenä me ollaan alle keskituloisia. Mutta koska kaikessa aina lasketaan vain ne mun bruttotulot - ja niiden tulojen eteen paiskin kyllä töitä miltei kaks kertaa sen minkä keskivertopalkansaaja - niin pako mun on ajatella sitäkin, että miten paljon töitä mä jaksan viikossa tehdä. 70 tuntia viikossa alkaa olla jo tässä iässä voimavarojen ylärajoilla, joten en aio äänestää puoluetta, jonka mielestä mun pitäisi jaksaa tehdä töitä 100 tuntia viikossa.

Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan. Mä näet en äänestä. Perheemme tulotaso sijoittuu keskitasoa korkeammalle mutta olemme punaisia aatteiltamme ja valinnoiltamme. Meitä ei nykyinen tai korkeampikin tuloverotus tai omaisuusverotus häiritse vaan maksamme ilomielin siitä, että kunnalliset palvelut toimivat riippumatta asuinkunnasta ja tulotasosta. Kyse kun ei ole ainoastaan omasta navasta vaan koko yhteiskunnasta.
Aivan! :flower:
Mutta oikeistollehan aina oma napa on tärkein.
Ei huomata sitä, että kun koko yhteisö voi hyvin -voi itsekin hyvin.
Vasemmisto syö oikeiston tekemän kakun. Siinä sitä voi sitten miettiä kuka eniten ajattelee omaa napaansa.

v
No oomme siis sammaa mieltä.. juu otan :snotty: .. ja ota sää kanssa ja lainaa oikeesta kohtaa. =)
Apua mikä moka, hankin välittömästi paremmat rillit :)

metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Punaiset kun ovat sitä mieltä, että paskaakos junnun tarvii mitään opiskella, kunnon sosialisti kun pärjää tässä yhteiskunnassa ihan hyvin tekemättä päivääkään työtä. Valitettavasti mun poikani on aika sininen eli haluaa tehdä töitä ja kaiken lisäksi haluaa tehdä töitä isänmaansa vuoksi.
Aika mustavalkoinen näkemys asioista. Tai sinipunainen, miten nyt haluaakin, mutta kärjistäminen tietysti tekee tietysti monesti asioista mielenkiintoisia kuin ne ovatkaan.

Keittiönoita
Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan.
Ikävä kyllä mun on ollut aina pakko äänestää oman lompsan mukaan. Eli en voi äänestää sellaista, jonka mielestä mun lapseni ei tarvitse leipänsä päälle sen parempaa kuin ylähuulensa.

v
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Punaiset kun ovat sitä mieltä, että paskaakos junnun tarvii mitään opiskella, kunnon sosialisti kun pärjää tässä yhteiskunnassa ihan hyvin tekemättä päivääkään työtä. Valitettavasti mun poikani on aika sininen eli haluaa tehdä töitä ja kaiken lisäksi haluaa tehdä töitä isänmaansa vuoksi.
Aika mustavalkoinen näkemys asioista. Tai sinipunainen, miten nyt haluaakin, mutta kärjistäminen tietysti tekee tietysti monesti asioista mielenkiintoisia kuin ne ovatkaan.
Niin.. sitäpaitsi perinteiseen vasemmistolaisuuteen kyllä kuuluu tietty duunariylpeys ja ihan halu tehdä työtä :)

hyi
Vasemmisto syö oikeiston tekemän kakun. Siinä sitä voi sitten miettiä kuka eniten ajattelee omaa napaansa.
Ainakin silloin useampi saa pienen murun - kun jaetaan yhtä paljon kaikille
Kun oikeisto leipoo, se ei anna edes taikinakulhoa lasin takana kuolaaville vähempiosaisille ja itsellään maha roikkuu.

Keittiönoita
Mä olen jo lähetellyt meiliä Vantaan punaisille ehdokkaille ja ihan jokainen heistä on ilmoittanut, että valitettavasti eivät voi ajaa tällaisen yrittäjä-yh:n asiaa.

Lunatic
Ei. Mä näen nää kunnallisvaalit siten, että jokainen äänestää ehdokasta, joka ajaisi juuri sen äänestäjän asiaa. Mähän pistäisin koko tän maapallon pelkkään halipusiruusunpunaiseen pumpuliin, jos mulla olisi siihen mahdollisuus. Mutta kun ei ole. Vaalithan on sitä varten, että jokainen voi äänestää niissä sellaista ehdokasta, joka ajaa just sen äänestäjänsä asiaa.

Selväksi tuli.
Mun mielestä taas ehdokkaita äänestetään siksi että ne tekee kotikunnasta hieman paremman paikan elää ja olla. Puuttuvat yhteisiin asioihin.

Mutta ehkä sun sitten täytyy lahjoa joku kunnanvaltuutettu ajamaan VAIN sun perheesi asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Ainakin silloin useampi saa pienen murun - kun jaetaan yhtä paljon kaikille
Kun oikeisto leipoo, se ei anna edes taikinakulhoa lasin takana kuolaaville vähempiosaisille ja itsellään maha roikkuu.
Lasin takana kuolaavat vähempiosaiset ovat aina tervetulleita tekemään sitä yhteistä kakku :)

Mä olen jo lähetellyt meiliä Vantaan punaisille ehdokkaille ja ihan jokainen heistä on ilmoittanut, että valitettavasti eivät voi ajaa tällaisen yrittäjä-yh:n asiaa.
Ovatko perustelleet miksi eivät voi?

metsänpeitto
Niin, minä en nyt tiedä että mikä on juuri sinun asiasi, tai että mikä on Vantaan punaisten ehdokkaiden vaaliteemat. Mutta minä en oikeastaan ymmärrä, että millä perusteella "punaiset" ovat sitä mieltä että ei kannata opiskella tai millä perusteella "siniset" haluavat tehdä töita ja vielä isänmaan eteen.

v
No mitäs muuten ihan tarkkaan ottaen pyysit?
Ja mitö tulee tuohon oikeisto-vasemmistoo ja verot -asetelmaan, niin ei todellakaan ole kysymys pelkästään siitä, että kuinka verotetaan (ja kuinka vasemmisto kiristää palveluita varten yh-yrittäjä-äidin verotusta) vaan myös siitä, kuinka ne kertyneet verotulot jaetaan. Mitä priorisoidaan ja mikö on turhaa. Toiseksi voi tietysti ajatella hiukan sitä oman perheen ruokapöytää kauemmas (niin tärkeä paikka kuin se onkin), sillä myös lapsesi hyötyvät tasa-arvoisemmasta yhteiskunnasta ja yhteiskuntarauhasta.

Keittiönoita
Selväksi tuli.
Mun mielestä ehdokkaita äänestetään siksi että ne tekee kotikunnasta hieman paremman paikan elää ja olla. Puuttuvat yhteisiin asioihin.

Mutta ilmeisesti sulla on sitten jotain suhteita tähän jonkun palstalaisen kunnanvaltuutettu isään.. jonka kenties lahjot ahjamaan VAIN SUN perheesi asiaa. :eek: :whistle:
Musta sä nyt ylireagoit. Mä en tunne yhtäkään Vantaan ehdokasta ja sehän tästä tekeekin niin hankalan asian. Toki minäkin toivon, että tästä Vantaasta tulisi parempi kaupunki elää. Mutta parempi kaupunki myös minulle ja lapsilleni. Ei niin, että tästä Vantaasta tehdään niin ihana ja kaikille hieno kaupunki, ettei mulla ole enää varaa elää täällä. Mä maksan tälle kaupungille jo nyt paljon enemmän veroja kuin yksinhuoltajat keskimäärin. Mutta ei munkaan lompakkoni pohjaton ole. Ja mulle ihan oikeesti 70 työtuntia viikossa alkaa tässä 47 vuoden iässä olla jo ihan maksimi, minkä töitä jaksan tehdä. Joten mun on pakko äänestää jotain sellaista, joka ajaa mun asiaani. Muussa tapauksessa lyön hanskat tiskiin, lopetan kaikkinaisen työnteon, ostan jonkun halvan mummonmökin Harjavallasta ja alan elää harjavaltalaisten elättämänä

:whistle: :D

Lunatic
Vaikee kuvitella että oikeisto katsois hyvällä yksinhuoltajaa, joka on pakana, jonka lapset on eri isille ja jolla on vammanen tytär.
Ja koirana iso suden näkönen otus.
Se ei vaan oikeen vastaa oikeistolaista maailmankuvaa mitenkään.
Tietysti niille kelpaa ääni kuin ääni, mutta ei ne asiaasi kyllä aja.

:|

Lunatic
Musta sä nyt ylireagoit. Mä en tunne yhtäkään Vantaan ehdokasta ja sehän tästä tekeekin niin hankalan asian. Toki minäkin toivon, että tästä Vantaasta tulisi parempi kaupunki elää. Mutta parempi kaupunki myös minulle ja lapsilleni. Ei niin, että tästä Vantaasta tehdään niin ihana ja kaikille hieno kaupunki, ettei mulla ole enää varaa elää täällä. Mä maksan tälle kaupungille jo nyt paljon enemmän veroja kuin yksinhuoltajat keskimäärin. Mutta ei munkaan lompakkoni pohjaton ole. Ja mulle ihan oikeesti 70 työtuntia viikossa alkaa tässä 47 vuoden iässä olla jo ihan maksimi, minkä töitä jaksan tehdä. Joten mun on pakko äänestää jotain sellaista, joka ajaa mun asiaani. Muussa tapauksessa lyön hanskat tiskiin, lopetan kaikkinaisen työnteon, ostan jonkun halvan mummonmökin Harjavallasta ja alan elää harjavaltalaisten elättämänä

:whistle: :D
:LOL: :LOL: No osta vaan, mutta kauniimpiakin paikkoja olis kuin H-valta. =)

ENKÄ YLIREAGOI, yritän saada järkee sun päähäs. :xmas:

kannatan

Peesi!

Keittis, mä en tietenkään ole perillä perheesi menoista ja tuloista, mutta onko tosiaankin niin, että kattaaksesi kahden ihmisen ja yhden koiran toimeentulon sun täytyy työskennellä vähintään 70 tuntia viikossa? Ja it-alalla vieläpä?

Yhteistyössä