NYT KAIKKI VIHREET JA KOKOOMUKSELAISET TÄNNE, KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Sariel
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
http://www.vantaanvihreat.fi/2008/index.php?option=com_content&view=article&id=1638&Itemid=100007
Ihanan normaaleja ihmisiä, niiden kravattipellejen sijaan!
Laitas vasemmisto viel, ne on bestejä! :wave:
http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/vantaa/vaalit/fi_FI/vaalit2008/

Noihan on ihan ihmisen näköisiä verrattuna virheisiin:)
kiitos :hug: tai et taitanut mun kuvaan asti katsoa :LOL:

Sariel
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja awa:
Sä oot sitten hyvätuloinen yrittäjä. Parempi äänestää noista vihreitä.
Mä olen itse asiassa aika pienituloinen yrittäjä. Mutta koska meidän pienyrittäjien tulot lasketaan aina ihan eri tavalla kuin mitä se oikeesti tilille tuleva raha on - eli varakkaammiksi kuin mitä verottajan ansiosta oikeasti olemmekaan - niin pitää ääänestäessään ottaa huomioon se, että se ehdokaskin tämän epäkohdan ymmärtäisi.
Kelan etuudet sun muut päätetään eduskunnassa. Kunnallispoliitikot eivät siihen voi mitenkään vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sariel:
http://www.vantaanvihreat.fi/2008/index.php?option=com_content&view=article&id=1638&Itemid=100007
Ihanan normaaleja ihmisiä, niiden kravattipellejen sijaan!
Laitas vasemmisto viel, ne on bestejä! :wave:
http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/vantaa/vaalit/fi_FI/vaalit2008/
Noihan on ihan ihmisen näköisiä verrattuna virheisiin:)
kiitos :hug: tai et taitanut mun kuvaan asti katsoa :LOL:
Kuvan perusteella sussa on ainesta seuraavaksi Tasavallan Presidentiksi:)

Sariel
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
kai te silti kunnallisia palveluja käytätte: koulua, hammashoitoa, terveydenhoitoa, kirjastoja jne. vai ostatteko kaiken yksityisenä?
Tällä hetkellä julikista liikennettä, katuvaloja, kävelyteitä, pururatoja jne. Molemmat lapseni ovat tällä hetkellä yksityiskouluissa eikä viimeiseen kahteen vuoteen ole täällä päässyt edes terveyskeskuksen ajanvarausjonoon, jos on sattunut sairastumaan. Vantaalaisena mä olen ollut ilman reumalääkitystä jo viimeiset 4 vuotta....lähetteitä Peijakseen on kyllä mennyt, mutta aina sama vastaus : edelleen työkykyinen, ei tarvitse reumalääkitystä". Jos asuisin Helsingissä, olisin saanut lääkityksen jo aikoja sitten. Ikävä kyllä yksityislääkärit ei noita sytostaatteja aloita, joten ollaan ilman sitten. Kirjastossa olen käynyt viimeksi keväällä 2002. Hammashoito yksityisellä, kunnalliselle ei pääse.
No kokoomuslaiset eivät noita peruspalveluja kyllä kehitä...

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja awa:
Sä oot sitten hyvätuloinen yrittäjä. Parempi äänestää noista vihreitä.
Mä olen itse asiassa aika pienituloinen yrittäjä. Mutta koska meidän pienyrittäjien tulot lasketaan aina ihan eri tavalla kuin mitä se oikeesti tilille tuleva raha on - eli varakkaammiksi kuin mitä verottajan ansiosta oikeasti olemmekaan - niin pitää ääänestäessään ottaa huomioon se, että se ehdokaskin tämän epäkohdan ymmärtäisi.
Kelan etuudet sun muut päätetään eduskunnassa. Kunnallispoliitikot eivät siihen voi mitenkään vaikuttaa.
:D Niinpä.

Keittiönoita
:LOL: :LOL: No osta vaan, mutta kauniimpiakin paikkoja olis kuin H-valta. =)

ENKÄ YLIREAGOI, yritän saada järkee sun päähäs. :xmas:
Mä kyllä ihastuin niihin teidän puupeltoihin ja Harjavalta on varsin hyvä vaihtoehto, jos päätän ryhtyä yhteiskunnan elätiksi.

Sun ja mun tilanne on ihan eri, koska olemme eri ikäpolvea ja lapsemmekin ihan eri ikäisiä. Mutta ajattelepa asiaa näin:
- lapsesi on koulussa ja joudut maksamaan lapsesi koulukirjat, kynät, kumit, terottimet, koulumatkat yms ihan itse
- sulla ei ole mitään yhteiskunnan tukia
- yh-perheesi ainoat tulot on sun palkkasi
- palkkasi riittää - jos vaan et sairastu eikä veroprosentti nouse - asumiseen, ruokaan, vessapaperiin, koulukirjoihin ja koulumatkoihin. Jopa lapsesi vaatteisiin.

Sitten tulee joku, joka sanoo, että hei, sähän tulet vitun hyvin toimeen ja sun lapsesi voi kyllä kulkea rikkinäisissä vaatteissa ja syödäkin vain 4 kertaa viikossa. Miten sitten suhtautuisit?

Mä tiedän, että mun kaltaiseni yh:t lienevät poikkeus yksinhuoltajien massasta. Mutta onko se niin väärin ja rangaistavaa, että koittaa omalla työllään ja ilman yhteiskunnan apuja ne lapsensa elättää ja kouluttaa?

Keittiönoita
No toi on kyllä ihan totta. Tässä just ehdokkaita ihmetellessäni olenkin pitänyt mielessäni juuri tuon, mihin vaikutetaan eduskuntavaaleilla ja mihin kunnallisvaaleilla. Kunhan esimerkkinä heitin tuon. Yleisesti.

Ja musta onkin nää kunnallisvaalit paljon vaikeampi juttu, koska nyt valitaan ehdokasta siihen, joka ihan oikeesti vaikuttaa munkin perheeni elämään. Jos valitsen väärin, saan syyttää vain itseäni.

Lunatic
Mä tiedän, että mun kaltaiseni yh:t lienevät poikkeus yksinhuoltajien massasta. Mutta onko se niin väärin ja rangaistavaa, että koittaa omalla työllään ja ilman yhteiskunnan apuja ne lapsensa elättää ja kouluttaa?
Ei ole. Mutta miksi nyt valitat kun olet saavuttanut tavoitteesi?
Ei se ole vasemman siiven vika jos sun lapsen koulukirjat on liian kalliita. :eek:
Joutuu niistä kirjoista muutkin maksamaan.
Ystävänikin, joka on reippaasti köyhempi yh kuin sinä, kyllä senkin lapsien kirjat maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja se yks vaan.:
Kokoomusta ja Keskustaa ei sovi äänestää. Ne paskat ajavat vaan omaa etuaan.
Niiden "paskojen" rahoilla moni plussalainenkin ostaa ruokaa jääkaappiin:)
Siihen yhteiseen kassaan ne paskatkin maksavat veroja niistä yhteiskunnan tuista. Hyvinvointiyhteiskunnassa kaikki maksavat samaan kassaan tulotasonsa mukaan, eli ne jotka ansaitsevat enemmän, maksavat enemmän ja jotka ansaitsevat vähemmän, maksavat vähemmän. Mutta siitä kassasta kaikki saavat yhtä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Siihen yhteiseen kassaan ne paskatkin maksavat veroja niistä yhteiskunnan tuista. Hyvinvointiyhteiskunnassa kaikki maksavat samaan kassaan tulotasonsa mukaan, eli ne jotka ansaitsevat enemmän, maksavat enemmän ja jotka ansaitsevat vähemmän, maksavat vähemmän. Mutta siitä kassasta kaikki saavat yhtä paljon.
Onhan se kiva maksaa veroja verorahoilla maksetuista tuista:)

Vai saavat kaikki yhtä paljon :LOL:

Keittiönoita
Ei se ole vasemman siiven vika jos sun lapsen koulukirjat on liian kalliita. :eek:
Ystävänikin, joka on reippaasti köyhempi yh kuin sinä.
No enhän mä valita sitä, että tilanne on nyt mikä on. Valitan vain sitä, että jos tilanteeni tästä huononeekin. Alkuperäiseen kysymykseeni ei kukaan tässä ketjussa ole vielä vastannut eli edelleen kaipailen niin vihreiden kuin kokoomuksenkin edustajien kannanottoja. Koska ihan oikeasti olisin mielelläni vihreä,. mutta mietin, onko mulla taloudellista mahdollisuutta olla vielä vihreä. Ja kaipaan siis ihan sellaisia konkreettisia asioita, joita niin vihreät kuin kokoomukselaisetkin voisivat mulle TÄSSÄ ELÄMÄNTILANTEESSA tarjota. Mä äänestän ihan varmasti vasemmistoa just sinä päivänä, kun mun ei tarvitse enää kantaa vastuuta muiden kuin itseni hengissäsäilymisestä enkä ole sinä päivänä aikeissakaan enää raahautua työpaikalleni

=)

Muotoilen uudelleen: Kaikkien tulisi saada yhtä paljon :xmas:

Muotoilen uudelleen: Kaikkien tulisi saada yhtä paljon :xmas:
Minusta kaikkien pitäisi maksaa suhteessa yhtä paljon veroja:) Miksi
ahkeria ihmisiä pitää rangaista?

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tuo että Vihreät olis "punainen" puolue, on ihan vanhankantaista tietoa :saint: . Vihreät luovii keskellä. Vasemmistoliiton ja Sdp:n vs. Keskusta ja Kokoomus. Me vihreät siinä välissä tekemässä ne järkevimmät ratkaisut :saint:
No mä mielelläni kyllää änestäisin just Vihreitä, mutta sahaanko samalla oksaa, millä istun?
No mun mielestä et sahaa. Vastaan jo nyt, vaikka en lukenut koko ketjua...

Miten mä nyt sanoisin. Vihreä EI oo vasen puolue, useinhan Vihreät ovat tehneet yhteistyötä sen puolueen kanssa jonka mielipide on lähinnä omaa. Eli välillä se on ollut Kokoomus, välillä vasemmistoliitto.

Ja monessa asiassahan Vihreät ovat olleet edelläkävijöitä... tähän asti vihreät on tuomittu viherpiipertäjiksi, vaan kas kumma...nyt kaikki muutkin puolueet mainostavat ympäristöasioita :D. Tämä tietty vain yks esimerkki ;)

Lunatic
Ystävänikin, joka on reippaasti köyhempi yh kuin sinä.
No enhän mä valita sitä, että tilanne on nyt mikä on. Valitan vain sitä, että jos tilanteeni tästä huononeekin. Alkuperäiseen kysymykseeni ei kukaan tässä ketjussa ole vielä vastannut eli edelleen kaipailen niin vihreiden kuin kokoomuksenkin edustajien kannanottoja. Koska ihan oikeasti olisin mielelläni vihreä,. mutta mietin, onko mulla taloudellista mahdollisuutta olla vielä vihreä. Ja kaipaan siis ihan sellaisia konkreettisia asioita, joita niin vihreät kuin kokoomukselaisetkin voisivat mulle TÄSSÄ ELÄMÄNTILANTEESSA tarjota. Mä äänestän ihan varmasti vasemmistoa just sinä päivänä, kun mun ei tarvitse enää kantaa vastuuta muiden kuin itseni hengissäsäilymisestä enkä ole sinä päivänä aikeissakaan enää raahautua työpaikalleni

=)
Tohon mustattuun vanha intiaanien viisaus, että kun kaikki puut on kaadettu ja vedet saastutettu, rahaa ei voi syödä.(tai jotain sinne päin, lienet kuullut.)
Kaikki muu kun pannaan paskaksi, sittenkö vasta sulla on varaa äänestää vihreitä..tai vasemmistoa..

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Eikö pienituloinen voi olla ahkera?
:xmas:
Ei tietenkään, vain kokoomuslaiset kravatti-ihmiset ovat ahkeria. B)
Hyvätuloisuushan kulkee käsi kädessä ahkeruuden kanssa :xmas: Eli pienituloiset ovat automaattisesti ja poikkeuksetta laiskoja vätyksiä, jotka loisivat muiden niskoilla. Hyväosaisuus on ansaittua, kuten huono-osaisuuskin. Se on valinta. Amen. :saint:

Onko sun bisnekset vantaalla Keittis?
Jos ei, niin tietysti äänestät vihreitä, koska ne metsät ja muut lienee Vantaalla jossa samoilet puudelin kera??
Kokoomus laittaa metsät mieluusti sileeksi parkkihallien tieltä.
En voi käsittää miten susien ja luonnonystävä voisi ikinä äänestää sitä puoluetta. :|
Äläs nyt Lunatic ala puhu puppua, ei me täällä olla ainakaan kokoomuksen puitteissa ajateltu Yläneen susia ampua, vaikka kuntalaiset semmosta vaatiikiin... eikä ajateltu kunnan metsiäkään, eikä järveä myydä... tai hakata tasaseksi... muutakun jos kunnalla on muuten pakko laittaa vaikka lastenneuvola kiinni, kun rahaa ei löydy.

Lunatic
Hyvätuloisuushan kulkee käsi kädessä ahkeruuden kanssa :xmas: Eli pienituloiset ovat automaattisesti ja poikkeuksetta laiskoja vätyksiä, jotka loisivat muiden niskoilla. Hyväosaisuus on ansaittua, kuten huono-osaisuuskin. Se on valinta. Amen. :saint:
:flower: :LOL: Siinä kiteytettynä koko oikeistolainen ajatusmalli. Kiitos. :D

Yhteistyössä