NYT KAIKKI VIHREET JA KOKOOMUKSELAISET TÄNNE, KIITOS!

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tuo että Vihreät olis "punainen" puolue, on ihan vanhankantaista tietoa :saint: . Vihreät luovii keskellä. Vasemmistoliiton ja Sdp:n vs. Keskusta ja Kokoomus. Me vihreät siinä välissä tekemässä ne järkevimmät ratkaisut :saint:
Mä en mielläkään Vihreitä niinkään vasemmistopuolueeksi ettekä te ilmeisesti vasemmalle halua sijoittuakaan :) Mä itse vain näkisin asian niin, että vihreät valinnat kulkevat usein käsi kädessä punaisten valintojen kanssa. Kuluttamisen vähentäminen on ekotekojen kärjessä ja kapitalismin ja riiston eräs vastustamisen muoto on kuluttamisen vähentäminen.

Tuo että Vihreät olis "punainen" puolue, on ihan vanhankantaista tietoa :saint: . Vihreät luovii keskellä. Vasemmistoliiton ja Sdp:n vs. Keskusta ja Kokoomus. Me vihreät siinä välissä tekemässä ne järkevimmät ratkaisut :saint:
Tää onkin se vihreiden miinus. Kun ei voi tietää mitä saa. Eivät mielestäni ole poliittista keskustaakaan. Joissain asioissa vasemmalla, joissain oikealla. Hankala juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä mielelläni kyllää änestäisin just Vihreitä, mutta sahaanko samalla oksaa, millä istun?
Taloudellista oksaasi sahaat ihan varmasti.

kääk
Tällä hetkellä julikista liikennettä, katuvaloja, kävelyteitä, pururatoja jne. Molemmat lapseni ovat tällä hetkellä yksityiskouluissa eikä viimeiseen kahteen vuoteen ole täällä päässyt edes terveyskeskuksen ajanvarausjonoon, jos on sattunut sairastumaan. Vantaalaisena mä olen ollut ilman reumalääkitystä jo viimeiset 4 vuotta....lähetteitä Peijakseen on kyllä mennyt, mutta aina sama vastaus : edelleen työkykyinen, ei tarvitse reumalääkitystä". Jos asuisin Helsingissä, olisin saanut lääkityksen jo aikoja sitten. Ikävä kyllä yksityislääkärit ei noita sytostaatteja aloita, joten ollaan ilman sitten. Kirjastossa olen käynyt viimeksi keväällä 2002. Hammashoito yksityisellä, kunnalliselle ei pääse.
Jos jatkossakin haluatte käyttää yksityisiä palveluja, niin sitten kokommus on oikea valinta. Vihreät pyrkii parantamaan näitä kaikille suunnattuja kunnallisa palveluja, kuten terveydenhoitoon pääsyä - myös Vantaalla. Kokoomuslaisilla ehdokkailla riittää rahaa käydä yksityisellä eikä näiden asioiden parantaminen ole heille tärkeää.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mä näkisin että on vaikeaa olla vihreä olematta myös punainen :xmas:
Toi on kieltämättä suuri ristiriita. Punaiseksi mulla ei ole varaa ryhtyä ennenkuin mulla päättyy elatusvelvollisuus tosta kuopuksestakin. Punaiset kun ovat sitä mieltä, että paskaakos junnun tarvii mitään opiskella, kunnon sosialisti kun pärjää tässä yhteiskunnassa ihan hyvin tekemättä päivääkään työtä. Valitettavasti mun poikani on aika sininen eli haluaa tehdä töitä ja kaiken lisäksi haluaa tehdä töitä isänmaansa vuoksi.

Mä olen todellakin kahden vaiheilla nyt. Vihreät vai Kokoomus? Ehkä sittenkin vielämuutama vuosi Kokoomusta ja sitten, kun mun elatusvelvollisuuteni päättyy, Vihreät. Paitsi jos Vihreät esittäisi jonkin hyvän syyn, miksi jo nyt.
Mistäs sä tuommoisia punaisia löydät?!
Mä ainakin vasemmistolaisittain ajattelevana katsoisin, että junnullesi (kuten munkin lapsille) olisi suotava hyvä, verovaroin kustannettu eli kotitaustasta riippumaton koulutus,
mahdollisuus tehdä niitä töitä järkevillä eikä ihmistä riistävillä ehdoilla tai hankalissa pätkissä, ja kunnollinen turva siltä varalta, että jonain päivänä kaikesta hyvästä yrityksestä huolimatta onkin työtön tai sairas.
Kokoomukselaisittain koulutuksestaki pitää maksaa (joten jos pappa inte betalar niin voi voi), pätkätyö ja riistoehdot ovat yritystejos rahat riittää ja etu eli oikein ja sairasvakuutuksen voi sitten kustantaa ihan itse ja toivoa, että se kattaa mahdolliset vaivat,,

Keittiönoita
Vasemmistoliitto veisi multa ja lapsiltani tuhkatkin pesästä, jos vaan saisivat siihen tilaisuuden. Mulla yh:na ei ole sellaiseen varaa. Ja tämä tieto on tullut ihan Vasemmistoliiton ehdokkaalta, kun asiasta kysyin.

Mä en mielläkään Vihreitä niinkään vasemmistopuolueeksi ettekä te ilmeisesti vasemmalle halua sijoittuakaan :) Mä itse vain näkisin asian niin, että vihreät valinnat kulkevat usein käsi kädessä punaisten valintojen kanssa. Kuluttamisen vähentäminen on ekotekojen kärjessä ja kapitalismin ja riiston eräs vastustamisen muoto on kuluttamisen vähentäminen.
No nythän kulutuksen väheneminen on päässyt hyvään vauhtiin. Saas nähdä kuinka paljon itsekukin joutuu tinkimään kulutuksestaan seuraavan vuoden aikana.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
kai te silti kunnallisia palveluja käytätte: koulua, hammashoitoa, terveydenhoitoa, kirjastoja jne. vai ostatteko kaiken yksityisenä?
Tällä hetkellä julikista liikennettä, katuvaloja, kävelyteitä, pururatoja jne. Molemmat lapseni ovat tällä hetkellä yksityiskouluissa eikä viimeiseen kahteen vuoteen ole täällä päässyt edes terveyskeskuksen ajanvarausjonoon, jos on sattunut sairastumaan. Vantaalaisena mä olen ollut ilman reumalääkitystä jo viimeiset 4 vuotta....lähetteitä Peijakseen on kyllä mennyt, mutta aina sama vastaus : edelleen työkykyinen, ei tarvitse reumalääkitystä". Jos asuisin Helsingissä, olisin saanut lääkityksen jo aikoja sitten. Ikävä kyllä yksityislääkärit ei noita sytostaatteja aloita, joten ollaan ilman sitten. Kirjastossa olen käynyt viimeksi keväällä 2002. Hammashoito yksityisellä, kunnalliselle ei pääse.

Ja haluat entisestään huonompia palveluita, kun on tähänkin asti huonoa ollut? :eek:

Vasemmistoliitto veisi multa ja lapsiltani tuhkatkin pesästä, jos vaan saisivat siihen tilaisuuden. Mulla yh:na ei ole sellaiseen varaa. Ja tämä tieto on tullut ihan Vasemmistoliiton ehdokkaalta, kun asiasta kysyin.
Ja porvarit kaikilta normi duunareilta jos siihen vaan mahdollisuuden saisivat.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Musta tuntuu keittis että sulla on jotkut aallot alkamassa, on jotenkin niin sekavaa nyt toi touhu ja pähkäily. :/
Ryhdistäydy nainen! B)
Aallot tai ei, niin jo vuosi sitten aloin miettimään uudestaan näitä poliittisia juttuja. Ihan siksikin, että elämäntilanteeni on muuttunut ja nyt ensi kuussa muuttuu enemmän kuin koskaan ennen. Eli ensi kuussa elätän perhettäni ja koulutan lapseni ainoastaan omalla palkallani, mitään yhteiskunnan tukia ei enää tule. Samaan syssyyn lasten opiskelu ei enää ole ilmaista vaan pitää maksaa kirjat, kynät, koepaperit, koulumatkat jne.

Sinä päivänä, kun mun elämäni ei enää vaikuta lasteni elämään, alan myös äänestää puhtaasti oman ajattelutapani mukaan. Eli Vihreitä. Mutta niin kauan, kun mun pitää rahoittaa lastenikin eläminen - koska he eivät mun tulojeni takia rahoitusta yhteiskunnan tuistakaan saa - äänestän sitä, joka parhaiten tällaisen keittiksen perheen etuja ajaa.

kääk
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Komppaan kääkkiä. Jos olet sitä mieltä, että julkisten palveluiden pitää pelata niin vasemmalle.
Tai jos punaväri tökkii niin vihreät on hyvä vaihtoehto. Ne ajattelee pienen ihmisen ja tän pallon hyvinvointia - siitä ehkä aiempi ennustamattomuus joissain kysymyksissä, kun eivät ole perinteisesti kapitalistin tai toverin puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Peeko:
Ja porvarit kaikilta normi duunareilta jos siihen vaan mahdollisuuden saisivat.
Paha porvari tulis ja veisi...Hui kauheaa :eek:

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Keittis, oletko tehnyt vaalikoneen? Kertoisitko ihan rehellisesti keitä tuli top kymppiin? Olisi mielenkiintoista, kun sulla taitaa olla monet aatteet ei-ihan-oikealla. =)
Top kympistä 7 oli RKP:tä
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: En usko vaalikoneisiin.

Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan. Mä näet en äänestä. Perheemme tulotaso sijoittuu keskitasoa korkeammalle mutta olemme punaisia aatteiltamme ja valinnoiltamme. Meitä ei nykyinen tai korkeampikin tuloverotus tai omaisuusverotus häiritse vaan maksamme ilomielin siitä, että kunnalliset palvelut toimivat riippumatta asuinkunnasta ja tulotasosta.

Kyse kun ei ole ainoastaan omasta navasta vaan koko yhteiskunnasta.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
kai te silti kunnallisia palveluja käytätte: koulua, hammashoitoa, terveydenhoitoa, kirjastoja jne. vai ostatteko kaiken yksityisenä?

Ja haluat entisestään huonompia palveluita, kun on tähänkin asti huonoa ollut? :eek:
Hei haloo? :D
Ja kokoomushan tämän parantaa.. eiku..
Komppaan Liliitä; naputtelpa muutama vaalikone läpi. Jos se yrittäjyys tässä on se ongelma, niin löytyy sieltä vasemmaltakin pienyrittäjää ymmärtäviä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Keittis, oletko tehnyt vaalikoneen? Kertoisitko ihan rehellisesti keitä tuli top kymppiin? Olisi mielenkiintoista, kun sulla taitaa olla monet aatteet ei-ihan-oikealla. =)
Top kympistä 7 oli RKP:tä
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: En usko vaalikoneisiin.
Elikkä kokoomusta sitten äänestämään jos et kuulu petre folkkiin.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hei haloo? :D
Ja kokoomushan tämän parantaa.. eiku..
Komppaan Liliitä; naputtelpa muutama vaalikone läpi. Jos se yrittäjyys tässä on se ongelma, niin löytyy sieltä vasemmaltakin pienyrittäjää ymmärtäviä :)
No ei helvetissä paranna!! :LOL:
Nyt meni ohi, ootko samaa mieltä vai eri mieltä...
Vai olikohan tää kommentti keittikselle.

Juu, yrittäjiä löytyy vasemmaltakin. :)

v
Mä olen joskus miettinyt, äänestävätkö lähes kaikki sen oman lompsan mukaan. Mä näet en äänestä. Perheemme tulotaso sijoittuu keskitasoa korkeammalle mutta olemme punaisia aatteiltamme ja valinnoiltamme. Meitä ei nykyinen tai korkeampikin tuloverotus tai omaisuusverotus häiritse vaan maksamme ilomielin siitä, että kunnalliset palvelut toimivat riippumatta asuinkunnasta ja tulotasosta.

Aika moni kyllä. TOisaalta tuosta poiketan myös toiseen suuntaan - köyhät äänestävät kokkareita halutessaan identifioitua mieluummin siihen suuntaan..

Mutta peesailen sua tässä - veroja maksamme ilomielin :)

vihreäkö?

Keskituloisiin tai vähän päälle nousseiden duunarien lapset on jotenkin sokeutuneet kuvittelemaan, että kokoomus on siinä tilanteessa oikea ratkaisu. Mutta kun niiden ideologiaan tutustuu tarkemmin, huomaa että ei sittenkään... ja moni palaa juurilleen.

Yhteistyössä