Nyt kaikki apu raskauspahoinvointiin sekä etovaanoloon!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Harmi, ettei sulla auta ne rannekkeet! Mulla ne on ollut pelastus! Huomaan heti, jos ne on huonosti paikallaan, koska heti tulee tosi paha olo. Siskoni suositteli myös B6-vitamiinia ja musta tuntuu et siitäkin on ollut apua. Siskolla ainakin auttoi toisessa raskaudessa hyvin. Ensimmäisessä hän ei tajunnut niitä syödä ja voikin sitten pahoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mona:
Harmi, ettei sulla auta ne rannekkeet! Mulla ne on ollut pelastus! Huomaan heti, jos ne on huonosti paikallaan, koska heti tulee tosi paha olo. Siskoni suositteli myös B6-vitamiinia ja musta tuntuu et siitäkin on ollut apua. Siskolla ainakin auttoi toisessa raskaudessa hyvin. Ensimmäisessä hän ei tajunnut niitä syödä ja voikin sitten pahoin.

Käyn hakee heti huomenna tai tänään vielä B6 vitamiinia!!

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
MÄ EN KOHTA ENÄÄ JAKSA!!! Tai oikeestaan KESTÄ!!

5viikkoa tätä samaa jo jatkunu. Mua etoo,kuvottaa,oksettaa ihan koko päivän. Ainoastaan sillon kun nukun niin kaikki on hyvin.

En siis oksenna ehkä kuin pari kertaa kunnolla jotain... muuten kakomista tai vaan ihan karmea olo.

Itku alkaa oikeesti jo tulemaan. Niin pahaolla :'(

Mulle terkka just tänään sanoi, et jos vielä jatkuu, niin voisit ottaa jotain pahoinvointilääkettä (en muista nimeä ). Mut kysäse neuvolasta.

Mulla alkaa kuitenkin jo helpottaa... kai. Kaikki kylmä on mun pelastus ja se, että syö riittävän usein.

Ja sit se, jos oikeesti oksentaa, niin heti auttaa oloon.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Mona:

Käyn hakee heti huomenna tai tänään vielä B6 vitamiinia!!

Ota sit vaan sellasta missä on vaan B6-vitamiinia. Älä osta semmosta missä on mukana myös muita vitskuja! Ne koittaa apteekissa ja kaupoissa sellasia kaupata mut kuulemma vaan pelkkä B6 auttaa! :) Ja käy kattoon luontaistuotekaupoista, niissä kuulemma on sitä paremmin löydettävissä!

Toivottavasti saisit avun jostain! :)

Hiilihapollista vettä ja runsaasti lepoa (makuulleen vaan ja leffa pyörimään, tai ulkona lukien) Syöt vain sitä mikä mahdollisesti pysyis sisällä (pala nakkia tai pullaa. Hedelmäkarkien imeskely toimi mulla). Ei tossa vaiheessa kannata ottaa turhaa stressiä ravinnon terveellisyydestä.

sitruuna auttaa yleensä pahoinvointiin. Auttaisiko joko sprite tai sitten ihan sitruunan imeskely. Myös inkiväärin vaikutuksesta pahoinvointiin olen joskus kuullut :) kaikkea kannattaa kokeilla, jos vointi noin huono..

Postafen on matkapahoinvointilääke, mutta mulla se on auttanu kyllä kans hiukan. Ja ihan reseptillä olen sitä saanu, eli eiköhän sitä voi hätätilanteessa käyttää raskaana siis :) Olen jokaisessa raskaudessa ollut tiputuksessakin, keskimmäisestä useita viikkoja. Pimperan suppona ja suunkautta on myös olllut sitten kotona käytössä, se ei mulla kovin hyvin auta. Aika auttaa! Puoleen väliin mennessä se on aina helpottanu! Tietty nyt nää helteet pahentaa kaikkien oloa ja muakin taas oksettaa, vaikkei raskauspahoinvointia enää olekaan.
VOIMIA AP!!!!!!!!!!

Tasainen syöminen. pieni aamupala sängyssä tai heti ylös noustua. Vesi saattaa aiheuttaa huonoo oloa jos sitä juo aamulla ensimäisenä.
Vaikka olisi kuinka huono olo, syö jotain pientä, kevyttä,esim. jugurttia, viiliä, hedelmää, mehujäätelöä.. Mulla se ainakin helpotti ja kun verensokerit pysyy kohdillaan. Pahoinvointi menee ohi jossain vaiheessa ja johtuu siitä, että istukka toimii :) (tällä tiedolla jaksoin oksentelua, vaikka välillä tuntui, etteikö se lopu ollenkaan.)
Ja ehdottomasti muista puhua asiasta neuvolassa.

Lisäksi lepää aina kun voit.

Mun piti myös muuttaa aamun rutiineja... eli ensiksi jääkaapille syömään jotain ja vasta sitten suihkuun. Ennen raskautta tein toisinpäin. Se oli vielä aamuisin kauheeta, kun mua oksetti meidän jääkaappi. Pelkkä ajatuskin jääkaapista niin tuli ihan karmee olo :D

Mahdollisimman luonnollinen ja yksinkertainen ruoka ja juoma, niin elimistö tunnistaa sen sopivaksi. Odotusaikana aistien kuuluukin toimia terävämmin kuin aikaisemmin(y)

Yhteistyössä