Nyt kaikki apu raskauspahoinvointiin sekä etovaanoloon!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Essi81

Aktiivinen jäsen
18.06.2004
7 816
0
36
MÄ EN KOHTA ENÄÄ JAKSA!!! Tai oikeestaan KESTÄ!!

5viikkoa tätä samaa jo jatkunu. Mua etoo,kuvottaa,oksettaa ihan koko päivän. Ainoastaan sillon kun nukun niin kaikki on hyvin.

En siis oksenna ehkä kuin pari kertaa kunnolla jotain... muuten kakomista tai vaan ihan karmea olo.

Itku alkaa oikeesti jo tulemaan. Niin pahaolla :'(

Minulla oli viimeisestä aivan kammotta olo myös ja mikää ei vaan auttanut.Sitä jatkui ja jatkui.Hiukan sitten helpotti kun alkoivat tutkimaan mikä on ja taustalla oli kilpirauhasen vajaatoiminta mikä lisäsi entisestään sitä karmeaa pahoinvointia.

Tsemppiä sinulle ja kyllä se siitä vielä.Mehujää oli ainut mikä auttoin edes muutaman minuutin ajan :hug:

Mulla on perussairauksina kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys myös paniikkihäiriöön.
Pari kertaa päivässä oksentelun kestän kyllä, mutta tää olo muuten on ihan kammottavaa!!

voi, kaikki empatiat ja sympatiat sinne! mullakin oli aikoinaan tosi keljut pahoinvoinnit, ekan parin kuukauden ajan, mutta sitten ne loppui. useimmilla loppuu n 3 kuukauden jälkeen, joten voit toivoa että sullakin. itsellä auttoi se että oli suussa koko ajan jotain, esim. purkka tai pastilli. ja muutenkin että söi vähän väliä, esim. hedelmiä, näkkäriä...ja joi paljon vettä. tyhjällä vatsalla tuli vielä huonompi olo. tosiaan näkkärit ja hedelmät oli hyviä. mitään kovin eksoottisia tai voimakasmausteisia ruokia ei uskaltanut syödä. tosin kyllä ne ihan perusruuatkin tuli välillä ylös, että ei se aina ollut kiinni siitä mitä söi. itselläkin se pahoinvointi oli kyllä ihan läpi vuorokauden kestävää, ei vain aamuun ajoittuvaa.
jos kerran nukkuessa ei ole huono olo niin nuku paljon:)
raitis ilma auttais varmaan myös mutta sitä varmaan nyt helteillä vaikea saada...

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Minulla oli viimeisestä aivan kammotta olo myös ja mikää ei vaan auttanut.Sitä jatkui ja jatkui.Hiukan sitten helpotti kun alkoivat tutkimaan mikä on ja taustalla oli kilpirauhasen vajaatoiminta mikä lisäsi entisestään sitä karmeaa pahoinvointia.

Tsemppiä sinulle ja kyllä se siitä vielä.Mehujää oli ainut mikä auttoin edes muutaman minuutin ajan :hug:

Musta tuntuu kanssa että sen hetken kun syön mehujäätä mulla on hyvä olla.

Tässäpä nämä keinot on lueteltu. Mikä auttaa kenelläkin. Toisille kuten itselle ei mikään. Oksentelua kesti rv 22 asti. Ainoastaan sairaalajaksot helpotti hiukan. Pitää vaan nöyrtyä siihen ettei mikään auta eikä mitään muuta voi tehdä kuin maata. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja muru:
voi, kaikki empatiat ja sympatiat sinne! mullakin oli aikoinaan tosi keljut pahoinvoinnit, ekan parin kuukauden ajan, mutta sitten ne loppui. useimmilla loppuu n 3 kuukauden jälkeen, joten voit toivoa että sullakin. itsellä auttoi se että oli suussa koko ajan jotain, esim. purkka tai pastilli. ja muutenkin että söi vähän väliä, esim. hedelmiä, näkkäriä...ja joi paljon vettä. tyhjällä vatsalla tuli vielä huonompi olo. tosiaan näkkärit ja hedelmät oli hyviä. mitään kovin eksoottisia tai voimakasmausteisia ruokia ei uskaltanut syödä. tosin kyllä ne ihan perusruuatkin tuli välillä ylös, että ei se aina ollut kiinni siitä mitä söi. itselläkin se pahoinvointi oli kyllä ihan läpi vuorokauden kestävää, ei vain aamuun ajoittuvaa.
jos kerran nukkuessa ei ole huono olo niin nuku paljon:)
raitis ilma auttais varmaan myös mutta sitä varmaan nyt helteillä vaikea saada...

Toi ilma ei tosiaan helpota yhtään. Ja siellä ei kykene olemaan nyt kyllä ollenkaan :(
Olen koittanu syödä ja juoda vähän väliä. Mehua ja wishyä. Suolakurkkua,näkkileipää,mehukeittoa.

Ja ruoka ja nesteet pääsääntösesti pysyykin sisällä. Eli ei ole ongelmaa sen kanssa että neste ja suolot kehosta puuttuisi.

Voimia sinulle, toivottavasti löydät jonkin keinon joka helpottaa. Mulle ei auttanu mikään varsinaisesti mut sen huomas et jos ei syöny säännöllisesti ni olo kyllä paheni entisestään. Nyt on jo valoa näkyvissä, olo on jo parempi mut kyllä se saakin jo luvan loppua ku rv19 jo!

:hug: Mä en osaa sanoa mitään, kun itse painin saman ongelman kanssa :/ Ihan tyhjä maha tosiaan pahentaa asiaa ja mulla vielä nuo yövuorot pistää kropan sekaisin ja saa pahoinvoinnin yltymään...toivottavasti helpottaa pian itse kullakin. Voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
MÄ EN KOHTA ENÄÄ JAKSA!!! Tai oikeestaan KESTÄ!!

5viikkoa tätä samaa jo jatkunu. Mua etoo,kuvottaa,oksettaa ihan koko päivän. Ainoastaan sillon kun nukun niin kaikki on hyvin.

En siis oksenna ehkä kuin pari kertaa kunnolla jotain... muuten kakomista tai vaan ihan karmea olo.

Itku alkaa oikeesti jo tulemaan. Niin pahaolla :'(
Niin tuttua, niin tuttua. Mulla ei auttanut mikään ja oksensin iltapäivästä iltaan.

Koita jaksaa! Ehkä noista pahoinvointirannekkeista olisi apua. Olen itsekin harkinnut, koska kärsin myös matkapahoinvoinnista ja niistä on kuulemma apua siihenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
:hug: Mä en osaa sanoa mitään, kun itse painin saman ongelman kanssa :/ Ihan tyhjä maha tosiaan pahentaa asiaa ja mulla vielä nuo yövuorot pistää kropan sekaisin ja saa pahoinvoinnin yltymään...toivottavasti helpottaa pian itse kullakin. Voimia :hug:

:hug: :hug:

Joo rannekkeista tosiaan ei mitään apua vaikka koitan erikohtiinkin laittaa että jos kohta vaan väärä, mutta ei niin ei :(

tää neljän seinän sisällä olo ei kyllä takuulla helpota yhtään, mutta en pysty tuonne pihalle menee :(

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
POSTAFEN, se oli ainoa mikä mulla auttoi ja auttoikin hyvin, puolikkkaan otin joa aamu eikä tarvinnu enää oksentaa

Mikä lääke on?
Oliko sulla myös huonoaoloa läpipäivän johon se auttoi? Vaiko pelkkää oksentelua?

Yhteistyössä