Jalkasilsa? APUA! Kaikki menee päin mäntyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkimus

Vieras
En tiedä onko mulla jalkasilsa, mut toisen jalan tokavika varpaanväli on sellainen, et nahka on siitä vähän lähtenyt. Tää ois kolmas kerta noin puolen vuoden aikana, kun pitäis laittaa Lamisil, jos tää nyt on sientä.

Vatuttaa suoraan sanottuna!! Mulla on kaikkea muuta paskaa häikkää terveyden kanssa ja kaikki tuntuu menevän ihan päin seiniä ja sitten vielä tää.

Oikeesti tuntuu et tää on se korsi joka katkaisee kamelin selän.

Mitään sisäisiä tablettikuureja en varmaankaan voi lähteä syömään just näiden muiden sairauksien takia, joita en nyt tässä jaksa alkaa luettelemaan...

En tiedä, jotenkin on niiiiiiiiin hiton huono olo, oksettaa, raivostuttaa, itkettää. Mitä mää teen väärin et varpaanväli aukeaa aina muutaman kuukauden välein? Ei kyllä oo mitään kutinaa, tai muutakaan sieneen viittaavia oireita, ainoastaan toi nahka rikki.

Auttakaa... :(

Mulla on ihan sama juttu ja silsahan se, joka kerta 5 päivän lamisilkuuri ja sillä lähtee, mut uusiutuu kyllä säännöllisin väliajoin. Mun tietääkseni siitä ei pääse koskaan lopullisesti eroon, kun sen karran on saanut.

Jostakin luin että voi silloin tällöin laittaa lamisilia, sinne varpaanväliin, jotta pysyis pois...eli vaikka kerran kahdessa viikossa.

Mä oon kokoajan epäilly että mulla olis leviny se jalkateräänkin, kun on kuiva ja halkeilee ja kutisee, mutta labrassa koepala otettu, eikä silsaa jalkapohjasta löytynyt. Olen siitä huolimatta kokeillut lamisil soloa ja lamisil emulsiovoidetta myös jalkapohjaan, mut ei tuo lähde....ei se varmaan sitten ole silsaa (siis jalkapohjassa)...mut kyllä vaivaa mitä se on, toinen jalkapohja on terveempi, vain kantapäästä vähän kuiva.

tee 100prosenttisesta villasta muutama parin sentin levynen suikale ja aina yöksi varpaiden väliin.. villassa on lanoliinia joka hoitaa ihoa.. päivisin voit kokeilla talkkia varpaiden väleihin niin ei haudu iho rikki

Voi kökkö, onpa "ihanaa" jos tää nyt sitten on loppuiän vaiva. Kuinka usein sulla uusiutuu silsa? Minkälainen se labranäytteenotto oli? Mä kans mietin, et pitäiskö lääkäriltä kinuta lähetettä sieninäytteeseen... Pyörähdin tuossa kyllä kauppareissulla jo apteekissa ja harjoittelijapoika melkein väkisin myi mulle sen Lamisil Solo -tuubin.

Täytyy tuota lampaanvillaa alkaa nyt sitten jatkossa laittamaan varpaiden väliin. Mistähän tuota 100% saa, jossa on lanoliiniakin, apteekissa myytävä kun näkyi olevan jotain puhdistettua ja maksoi 7 euroa/20 grammaa.

Voi vadelma että masentaa! :(

[QUOTE="vieras";28232207]Jostakin luin että voi silloin tällöin laittaa lamisilia, sinne varpaanväliin, jotta pysyis pois...eli vaikka kerran kahdessa viikossa.[/QUOTE]

Tähän liittyen, mitä "vieras" kirjoitti, löytyi Terveyskirjaston sivuilta teksti:

"Tauti uusiutuu helposti. Sen takia hoitoa kannattaa toistuvissa tapauksissa jatkaa kuukausia tai vuosia siten, että samaa lääkettä (ei terbinafiinivalmisteita) laitetaan hoitokuurin jälkeen varvasväleihin kerran tai kahdesti viikossa huolellisen pesun ja kuivauksen jälkeen."

Tuota kai sitä pitäisi sitten alkaa harrastamaan. :( Mutta onko tuo ihan totta, että noin voi tehdä? Voiko ne sienet kehittyä jotenkin vastustuskykyisemmiksi, jos "läträä" sitten kerta/pari viikossa tuon sienilääkkeen kanssa?