Kultaseni.. Olen ollut samassa jamassa. Liikunta ei auta vaan tukee ja sekin tuntuu paskalta kun on vielä noin paljon painoa. Ainoa mikä auttoi oli karppaus koska olen possuttaja. Tiputin 15 kg parin kk sisään ja loput puolen vuoden sisään ja nyt ollut 4 vuotta näissä mitoissa. Karppaus on se juttu.
Mulla se auttoi kun oli niin hiton nopeeta se pudotus. Mä en ole pitkäjänteinen.
Kannatan!
Eilen just kyselin että kuinka moni ylipainoinen käyttää light/sokeriton/rasvaton tuotteita...
ne ihan ekaks roskiin ruokavaliosta. Suosi aitoja tuotteita, eli sellaisia joissa lyhyt lisäaine ja tuoteselostus.
Ruokavalioon mukaan: vähähiilihydraattiset kasvikset, liha, kala, pähkinät, rasvat, juustot....ota selvää asioista karppaus.info: sta ja finelli sivuilta. Pääset alkuun. Herkkuna voi käyttää tummaa suklaata..hyvin tummaa suklaata. Proteiinit kannattaa ottaa myös pavuista, soijasta, raejuustosta yms. eikä aina lihasta. Valitse viisaasti karppaustyylisi, siinäkin voi laittaa ihan överiks homman. Maidon voi jättää pois tai vaihtaa punaseen/kermaan.
Syöt ainoastaan 3 kert/pvä. Tähän pystyy kun tutkii ruokaa ja sitä mikä pitää sinut kylläisenä.
Ja jos epäilet voin sanoa, että raskautuminen oli minulle vaikeaa, kahden keskenmenon jälkeen..vaikka kuinka olin dietillä ja käytin kevyt - tuotteita, liikuin kuin hullu...mutta ei mitään..kaikilla vain oli jokin selitys: et liiku trapeeksi( 5kert/vko, kodinhoito ja työ päälle..ei jaksa 7/kert vko millään) syöt väärin ja liikaa( kyttäsin annoksia ja söin vain kevyt-juttuja, vältin kaikkea "oikeaa" koska niissä on NIIN PALJON KALOREITA)... kunnes aloin karppaamaan. Ja se oli vaikeaa se. Minut on aivopesty painonvartioissa aikoinani ja voin, kerman, juustojen, täysmaidon, kunnon lihan tuominen ruokapöytään oli työn ja tuskan takana. Mieheni rasviteli päätään ja ihmetteli aionko tosiaan saada ravistettua kiloni tuolla rasva määrällä..
Noh... ta daa..tulinkin onnellisesti raskaaksi. Jätin siihen painoni pudttamisen ja keskityin voimaan hyvin. Voin huonosti puoleen väliin raskautta, joten söin sitä mikä pysyy sisällä. Painoa on tullut 10 kiloa, mikä mielestäni on ihan jees. Ja minä uskon että karppaus oli raskautumisen takana, koska sain rasvoja, joita tarvitaan hormonitoimintaan. Olen saanut kohtuullisesti painoa, koska en ole syönyt hiilihydraattia tolkuttomasti, vaan paljon kasviksia eli sellaista hiilihydraattia jossa on ravintoarvoa ja joka sulaa heposti.
Kuituja saat siis kasviksista, et tarvitse leipää tai viljaa...riisiä yms. suosittelen hyväkarppausta. Olinpas paatoksellinen, mutta itse olen aina paininut kilojeni kanssa, ihan lapsesta saakka ja jos minä olen onnistunut karppauksella, onnistuu moni muukin.
Tutustu asiaan, perehdy huolella, alku on hankalaa mutta ei ylitsepääsemätöntä.
(sori virheet..näppäimistö ei toimi..sekoilee..en jaksa kirjoittaa kaikkea uudelleen...kursori tuli hulluksi...)