Nyt ihmetelkää mun kanssa tätä asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja todella harmaana:
Mun mies kaatoi mut pari kertaa kumoon. Erottiin ja kerroin rehellisesti tutuille miksi. Siitä vuoden päästä palattiin yhteen. Tutut haukkui, osa hylkäsi kokonaan, suurin osa vaan jauhoi sitä että tekee sen varmasti uudestaan ja pahenee vaan. Tästä on nyt 5 vuotta eikä mitään ole ikinä enää sattunut. Tosin, jos mies vaikka 86 vuotiaana mut vielä kumoon kaataa niin eiköhän joku tuttu tule sanomaan, mitäs minä sanoin! Pakko se on vaan joskus johonkin luottaa ja antaa anteeksi.

Mä kyllä puhuin ihan suoraan miehistä, jotka sitä hakkaamista ei tuu lopettaa. Ja kyse sellaisista tilanteista, joissa ei todellakaan pelkkään tönimiseen ole tyydytty. Sun tilanteessa mä jopa ihan ymmärtäisin, mutta näissä en :/

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja todella harmaana:
Mun mies kaatoi mut pari kertaa kumoon. Erottiin ja kerroin rehellisesti tutuille miksi. Siitä vuoden päästä palattiin yhteen. Tutut haukkui, osa hylkäsi kokonaan, suurin osa vaan jauhoi sitä että tekee sen varmasti uudestaan ja pahenee vaan. Tästä on nyt 5 vuotta eikä mitään ole ikinä enää sattunut. Tosin, jos mies vaikka 86 vuotiaana mut vielä kumoon kaataa niin eiköhän joku tuttu tule sanomaan, mitäs minä sanoin! Pakko se on vaan joskus johonkin luottaa ja antaa anteeksi.

Mä kyllä puhuin ihan suoraan miehistä, jotka sitä hakkaamista ei tuu lopettaa. Ja kyse sellaisista tilanteista, joissa ei todellakaan pelkkään tönimiseen ole tyydytty. Sun tilanteessa mä jopa ihan ymmärtäisin, mutta näissä en :/

Onko se sitten ratkaiseva asia se väkivallan raakuus? Uteliaana vaan kyselen :)

Minä luulen, että osaltaan voi olla siitäkin kyse, ettei tiedä paremmasta. Olen ollut tukena ystävälläni joka kokenut vuosikymmenen ajan henkistä ja myös fyysistä väkivaltaa. Sanoi kerran, että on jopa miettinyt yhteenpaluuta, koska silloin olis paljon helpompaa olla kuin nyt, kun pitää etsiä itseään ja sitä kauan sitten hukkaamaansa itsetuntoa ja minuutta.

No kuulepa, jos sut on täysin alistettu, nollattu, murjottu yms, niin se nyt vaan on niin vaikeeta lähteä. Vaikka kuinka sais apua, ja joinain hetkinä tuntuis että nyt riitti.
Tarpeeksi alistettuna sitä tosiaan on opetettu siihen, ettei yksin edes pärjäisi. Kuolemanpelko on hyvin läsnä, koska monet väkivaltaiset miehet sitäkin miekkana pitävät pään päällä.
Toivonpa todella ettet itse sellaiseen helvettiin joudu, koska sitten et kyselisi tyhmiä.
Kaikkia asioita ei vaan ymmärrä, mutta turha sitä on silti käydä arvostelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vai että masokistit:
No kuulepa, jos sut on täysin alistettu, nollattu, murjottu yms, niin se nyt vaan on niin vaikeeta lähteä. Vaikka kuinka sais apua, ja joinain hetkinä tuntuis että nyt riitti.
Tarpeeksi alistettuna sitä tosiaan on opetettu siihen, ettei yksin edes pärjäisi. Kuolemanpelko on hyvin läsnä, koska monet väkivaltaiset miehet sitäkin miekkana pitävät pään päällä.
Toivonpa todella ettet itse sellaiseen helvettiin joudu, koska sitten et kyselisi tyhmiä.

Ai sori, puhuinko mä susta?

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja vai että masokistit:

Ai sori, puhuinko mä susta?

No vittuako täällä kyselet jos se vaan saa vastata kenestä puhut??

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
No vittuako täällä kyselet jos se vaan saa vastata kenestä puhut??

Tsori vähän myöhässä, mutta joo.. tota arvostelua vaan, jos se ei koske sua niin mikä sulla on ongelmana? Jos mä tunnen ja tiedän ne joista mä puhun, en tartte arvostelua siihen ihmettelyyni. Näkökanta toki tämä sunkin, se alistus sun muu ei vaan niin kovin sovi näihin kuvioihin.

Yhteistyössä