nyt annan kaiken tulla ulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NELLI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NELLI

Vieras
*avaan sontsan valmiiksi*

Mä oon niin kyllästynyt nyt kaikkeen etten tiedä mitä enää tekisin. Odotusaika oli yhtä tuskaa kaikkineen ongelmineen --> mies oli kuitenkin jollain tapaa tukena vaikka onhan se vaikea tehdä mitään. Vauva syntyi --> kai se vaan on miehillä ettei ne herää eli mun harteilla ollut vaipan vaihdot yö syötöt jne (alussa luonnollisesti koska imetin). Päivälläkin vaan toi vauvan hoito jäi lähinnä mun harteille paria vaipanvaihtoa lukuunottamatta koska esimerkiksi tietokoneen kanssa oleilu merkkasi enemmän.
No en sillai halua valittaa koska onpahan niin äitin vauvaa<3
Sama tilanne vaan jatkuu ja vauva on puolen vuoden ikäinen. Ottaen huomioon että tilanteeseen liittyy ruoan laitot,siivoamiset,pyykkäykset,vauvan hoito sekä mun muut lapset,tiskaus jne.
Mulla kun kuitenkin alkaa kiehumaan yli nyt.Jos valvotaan yhdessä niin mä herään kuitenkin yöllä syöttää ja nousen aikasin aamulla. Sen kerran kun pyydän että saisin vartin nukkua pidempään niin herra vaan tiuskii väsymystään ja alkaa nukkumaan uudelleen.
Yhdessä ei asuta ja siitä tulisi aihe toinen mutta syynä on mun lapset edellisestä liitosta ja haluan että asia on kaikille ok 100%.
Mutta syö,juo ja nukkuu täällä 24/7. Onko liikaa vaadittu et saisin sen 15min edes joskus ?

Miks sä sontsan avaat?

Kyllä mä kuule sanoisin, että aika harvassa on ne miehet jotka ilman vaatimusta aamulla heräävät lapsen kanssa tai muuten hoitavat.
Toki tähän ketjuun tulee moni sanoon "kyllä mun mies ainaki" :)

Mulla on lapset kahelle eri isälle ja molemmilta oon heti alussa vaatinut että osallistuvat yhtälailla vauvan ja kodin hoitoon, äkkiä ne siihen "tottuivat" ja tekivätki jo ilman vaatimuksia ;)

Sun pitää nyt vaan pistää luja lujaa vastaan ja tehä selväks miehelles, että ON osallistuttava. Koita eka hyvällä, puhut kuinka raskasta on yksin tehä ne jutut ja kuinka hyvin teillä vois mennä jos se auttais asioissa. jos ei auta niin pahalla sitten..

Täällä kanssa samankaltainen tilanne. Sillä erotuksella vaan, että lapsia on vaan yksi ( 9 kk ) ja mä vastaan täysin vauvan hoidosta. Mies ei ole esim. yhtä ainoaa vaippaa vaihtanut. Muutoinkin koko huushollin hoito kuuluu mun vastuulle. Mies serkkunsa ( asuu myös meillä ) kanssa nukkuu eri huoneessa kuin minä ja vauva, että saavat nukkua rauhassa. Mä olen yksin kotona vauvan kanssa koko päivän, mies tulee kotiin yleensä klo 20-22 töistä. Aina kun mies vaan ehtii kotiin ennen vauvan uniaikaa, leikittää ja sylittelee kyllä mielellään.

Me ollaan vaan päädytty tällaiseen ratkaisuun, sopii meille ainakin tässä elämänvaiheessa. Toki tää on rankkaa ja joskus tuntuu ettei jaksa, mutta miehen työt vaan vie hirveästi aikaa ja mä haluan hoitaa vauvan kotona.

Koittakaa jutella ja sopia jo etukäteen, ennemmin kuin aamulla kun molemmat olette väsyneitä. Jos tietokoneella istumiseen on aikaa, niin voishan sitä vähän mieskin miettiä mikä on tärkeämpää. Perhe ja vauva vai tietokone, joka odottaa kyllä ihan entisellään, vaikka sen hetkeksi unohtaisikin. :)

Tsemppiä!

sontsan avaan sen takia kun tulee kommentteja kuitenkin et se on vaan kestettävä..niin kestänki. mutta kun on parisuhden ongelmia myös niin alkaa seinät kaatua päälle ja tuntua helpommalta olla "kaksin" vauvan kanssa ja muiden omien lasten.
oon yrittänyt jutella monta kertaa ja "muutaman" päivän ajan on jo luvannu herätä. mulle se tiuskii jo kun tupakat on loppu mut en todellakaan ala niitä ostaa sille!
onneksi on sisaruksilta jääny vaatteita (en sano sisarpuolia ) kun kaiken ostaminen jää mun harteille. Elarit toki kelalta saan mut joudun ruokkii ihmisen kaikesta huolimatta.
en tiiä,pitää kai taas punnita asioita mutta olen vaan niin ahistunut et näen vaan lapset hyvänä asiana elämässäni enää

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja NELLI:
siis miehen "ruokin" kun sen rahat menee omiin menoihin

Miksi helevetissä ruokit miehesi??? Mä tein sitä hetken aikaa, mut siihen tuli kyllä stoppi ku alko vituttaa se juttu.

koen kuitenkin että ollaan perhe. haluaisin muuttaa yhteen mutta tietenkin olen omalla tavalla varuillani ja haluan et sopii kaikille. en tiiä.oon tyhmä.

Kirjota sille miehelles kirje.
Anna tulla kaikki ulos, mutta kuitenkin nätillä tavalla. Kerro myös siitä, että eronki mahdollisuus on käyny mielessä, koska oot niin väsyny ja stressaantunut raha-asioistakin.

Eiköhän se mies ala ymmärtämään, jos ei ymmärrä niin laita ulkoruokintaan ainaki joksiki aikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
Miusta kotityöt kuuluu miulle, koska mies käy töissä. Mutta mies kyllä tosi mielellään on lapsen kanssa ja antaa miun nukkua pitkään aina kun tarviin. On aina antanut. Se on ihanaa :heart:

nii.. :D

Olen ehkä vähän huono tähän vastaamaan mutta vastaanpa kuitenkin! Minulla ei omaa kokemusta ole kun ei ole miestä ollutkaan mutta kuulostaa tosi inhottavalta tuo tilanne. Miehesi käy töissä kuitenkin? Onko sinulla apua lapsen isovanhemmista, ystävistä tms.? Minä kun yh olen niin ilman heitä en olis pärjännyt! Luulisi että ukkos jos kerta lapsen on halunnut niin tahtoisi auttaa myös lapsen hoitamisessa. Jutelkaa ihan kunnolla asiasta jos alkaisi ymmärtää ja jos ei ala niin itse kyllä ryhtyisin jonkinlaisiin "toimenpiteisiin"

sontsan avaan sen takia kun tulee kommentteja kuitenkin et se on vaan kestettävä..niin kestänki. mutta kun on parisuhden ongelmia myös niin alkaa seinät kaatua päälle ja tuntua helpommalta olla "kaksin" vauvan kanssa ja muiden omien lasten.
oon yrittänyt jutella monta kertaa ja "muutaman" päivän ajan on jo luvannu herätä. mulle se tiuskii jo kun tupakat on loppu mut en todellakaan ala niitä ostaa sille!
onneksi on sisaruksilta jääny vaatteita (en sano sisarpuolia ) kun kaiken ostaminen jää mun harteille. Elarit toki kelalta saan mut joudun ruokkii ihmisen kaikesta huolimatta.
en tiiä,pitää kai taas punnita asioita mutta olen vaan niin ahistunut et näen vaan lapset hyvänä asiana elämässäni enää

Sun täytyy kysyä jos saisit elareita miehestäkin :D

siis miehen "ruokin" kun sen rahat menee omiin menoihin

Eli sulla on aikuisiässä oleva lapsi siellä... Ihan ku asuis äitinsä kanssa eikä puolison. Pistähän tiukkaa sanaa. Jos ei muutosta tuu, niin ite jättäsin tollasen kiukkuilevan lusmun.

Yhteistyössä